• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


@ Ik ben een financiële alleskunner met organisatietalent en wil een nieuwe werkgever omhoog stuwen. Aanvullende vaardigheden/cursussen Managementtrainingen: 1992-1994 Kern Konsult Onderdelen:…

Persoonlijk

@ Ik ben een financiële alleskunner met organisatietalent en wil een nieuwe werkgever omhoog stuwen.


Aanvullende vaardigheden/cursussen
Managementtrainingen: 1992-1994
Kern Konsult
Onderdelen: Conflicthantering, Analytische Technieken, Leidinggeven
aan veranderingsprocessen, Resultaatgericht leidinggeven & sturen en Projectmatig
werken.

Meerdaagse applicatiecursussen: Excel 5.0 voor gevorderden en Excel 5.0 voor vergevorderden met Visual Basic for
Applications.

Meerdaagse trainingen: Planning en Control van NIVE (2002)
FICO-training voor SAP (2005)
Cursus Financieel Management (2006)
Cursus AccountView (2007)
Cursus Exsion voor Navision (2011)

Lees meer
Stimuleer je carrière, volg je passie, blijf leren!

Werkervaring

Functie: Assistent Controller/Beheerder Finance Module Navision
Werkgever: AFA Polytek BV te Helmond
Periode: 01-06-2008 tot heden
Taken:
* Controle-werkzaamheden voor 4 BV’s binnen Europe (inclusief holding) en een BV in USA, met consolidatie.
* Samenstellen van maandrapportage Europa & USA
* verantwoordelijk voor projectadministratie, maandafsluiting en aangiftes Omzetbelasting in Europa (5 landen).
* Analyseren van goederenstroom, omzetcijfers, winstmarges per artikel/project (inclusief kostprijscalculatie) en kosten.
* Ondersteunen van Controller bij de projecten (zoals verzekeringen, investeringen, cash-planning en budgettering).
* Beheren van de financiële module Navision aangaande setup, inrichting, grootboekrekeningstelsel en boekingsgangen (inclusief Navision helpdesk-functie).


Functie: Assistent Controller
Werkgever: Luiten - Van der Valk Beheer BV te Waalre
Periode: 01-12-2006 tot 31-05-2008
Taken:
* Controle-werkzaamheden binnen holding en toeleveringsbedrijven van Van der Valk.
* Implementatie van Exact naar AccountView en UniSpeqs.
* Verzorgen van de aangifte Omzet- en Loonbelasting.
* Samenstellen en controleren van jaarrekeningen en budgetten bij holding, toeleveringsbedrijven en Personal Holdings van Van der Valk-familieleden.
* Analyseren van omzetcijfers, winstmarges per produkt/project en kosten.


Functie: Finance & Accounting Manager
Werkgever: Advantech Europe Business Center GmbH te Duesseldorf
Periode: 01-11-2003 tot 30-11-2006
Taken:
* Opzetten van een nieuw filiaal in Muenchen.
* Herstructureren van het filiaal in Duesseldorf.
* Opzetten van richtlijnen en procedures.
* Samenstellen en uitwerken van de maandelijkse management-informatie.
* Samenstellen en controleren van jaarrekening.
* Analyseren van omzetcijfers, marges per produkt/project en kosten, Fusie & Acquisitie projecten (inclusief Due Dilligence).


Functie: Senior Financieel Analist
Werkgever: Advantech Europe BV te Son
Periode: 01-05-2000 tot 31-10-2003
Taken:
* Verzorgen van de complete administratie (inclusief cash-management: aan-/verkoop van vreemde valuta en samenstellen van cash-forecasts).
* Verzorgen van de aangifte Omzet- en Loonbelasting.
* Samenstellen en uitwerken van de maandelijkse management-informatie aan management.
* Samenstellen en controleren van jaarrekening (inclusief consolidatie bij Advantech Europe Holding BV).
* Analyseren van omzetcijfers, marges per produkt en kosten. Ontdekken van trends.
* Opzetten van een BV (de holding) door middel van aankoop van een lege/slapende (bookshelf) BV.
* Onderzoeken, opzetten en uitbreiden van secundaire arbeidsvoorwaarden voor personeel (o.a. een collectieve pensioenregeling).
* Bekleden van P&O-functie (afnemen van interviews c.q. sollicitatie-gesprekken en in dienstnemen van nieuw personeel).


Functie: Administrateur
Werkgever: Profarm Industrial BV te Aarle-Rixtel
Periode: 01-01-1996 tot 30-04-2000
Taken:
* Verzorgen van de complete administratie van 16 BV’s.
* Verzorgen van de aangifte Omzet- en Loonbelasting.
* Samenstellen en uitwerken van de maandelijkse management-informatie.
* Samenstellen en controleren van jaarrekening van 16 BV’s.


Functie: Hoofd CW Rent Administratie
Werkgever: CW Lease Nederland BV te Den Bosch
Periode: 01-03-1991 tot 31-12-1995
Taken:
* Leidinggeven aan 3 commercieel-administratief medewerksters, verzorgen en bewaken van planning, beschrijven en stroomlijnen van administratieve processen voor ISO-certificering en automatiseringsproject.
* Opstellen en controleren van budget CW Rent.
* Voorbereiden van jaarrekening in samenwerking met afdeling Planning & Control.
* Samenstellen en uitwerken van de maandelijkse management-informatie.
* Verzorgen van werkoverleg, functionerings- en salarisgesprekken.


Functie: Administratief Assistent Automatisering
Werkgever: Philips Electronics NV (Centrum voor Fabricage Technieken)
Periode: 15-03-1989 tot 28-02-1991
Taken:
* Verzorgen van debiteuren-, crediteurenadministratie, afwikkelen van douane-aangelegenheden, verrichten van betalingsopdrachten en verzorgen van projectadministratie.

Werkervaring

Functie: Assistent Controller/Beheerder Finance Module Navision
Werkgever: AFA Polytek BV te Helmond
Periode: 01-06-2008 tot heden
Taken:
* Controle-werkzaamheden voor 4 BV’s binnen Europe (inclusief holding) en een BV in USA, met consolidatie.
* Samenstellen van maandrapportage Europa & USA
* verantwoordelijk voor projectadministratie, maandafsluiting en aangiftes Omzetbelasting in Europa (5 landen).
* Analyseren van goederenstroom, omzetcijfers, winstmarges per artikel/project (inclusief kostprijscalculatie) en kosten.
* Ondersteunen van Controller bij de projecten (zoals verzekeringen, investeringen, cash-planning en budgettering).
* Beheren van de financiële module Navision aangaande setup, inrichting, grootboekrekeningstelsel en boekingsgangen (inclusief Navision helpdesk-functie).


Functie: Assistent Controller
Werkgever: Luiten - Van der Valk Beheer BV te Waalre
Periode: 01-12-2006 tot 31-05-2008
Taken:
* Controle-werkzaamheden binnen holding en toeleveringsbedrijven van Van der Valk.
* Implementatie van Exact naar AccountView en UniSpeqs.
* Verzorgen van de aangifte Omzet- en Loonbelasting.
* Samenstellen en controleren van jaarrekeningen en budgetten bij holding, toeleveringsbedrijven en Personal Holdings van Van der Valk-familieleden.
* Analyseren van omzetcijfers, winstmarges per produkt/project en kosten.


Functie: Finance & Accounting Manager
Werkgever: Advantech Europe Business Center GmbH te Duesseldorf
Periode: 01-11-2003 tot 30-11-2006
Taken:
* Opzetten van een nieuw filiaal in Muenchen.
* Herstructureren van het filiaal in Duesseldorf.
* Opzetten van richtlijnen en procedures.
* Samenstellen en uitwerken van de maandelijkse management-informatie.
* Samenstellen en controleren van jaarrekening.
* Analyseren van omzetcijfers, marges per produkt/project en kosten, Fusie & Acquisitie projecten (inclusief Due Dilligence).


Functie: Senior Financieel Analist
Werkgever: Advantech Europe BV te Son
Periode: 01-05-2000 tot 31-10-2003
Taken:
* Verzorgen van de complete administratie (inclusief cash-management: aan-/verkoop van vreemde valuta en samenstellen van cash-forecasts).
* Verzorgen van de aangifte Omzet- en Loonbelasting.
* Samenstellen en uitwerken van de maandelijkse management-informatie aan management.
* Samenstellen en controleren van jaarrekening (inclusief consolidatie bij Advantech Europe Holding BV).
* Analyseren van omzetcijfers, marges per produkt en kosten. Ontdekken van trends.
* Opzetten van een BV (de holding) door middel van aankoop van een lege/slapende (bookshelf) BV.
* Onderzoeken, opzetten en uitbreiden van secundaire arbeidsvoorwaarden voor personeel (o.a. een collectieve pensioenregeling).
* Bekleden van P&O-functie (afnemen van interviews c.q. sollicitatie-gesprekken en in dienstnemen van nieuw personeel).


Functie: Administrateur
Werkgever: Profarm Industrial BV te Aarle-Rixtel
Periode: 01-01-1996 tot 30-04-2000
Taken:
* Verzorgen van de complete administratie van 16 BV’s.
* Verzorgen van de aangifte Omzet- en Loonbelasting.
* Samenstellen en uitwerken van de maandelijkse management-informatie.
* Samenstellen en controleren van jaarrekening van 16 BV’s.


Functie: Hoofd CW Rent Administratie
Werkgever: CW Lease Nederland BV te Den Bosch
Periode: 01-03-1991 tot 31-12-1995
Taken:
* Leidinggeven aan 3 commercieel-administratief medewerksters, verzorgen en bewaken van planning, beschrijven en stroomlijnen van administratieve processen voor ISO-certificering en automatiseringsproject.
* Opstellen en controleren van budget CW Rent.
* Voorbereiden van jaarrekening in samenwerking met afdeling Planning & Control.
* Samenstellen en uitwerken van de maandelijkse management-informatie.
* Verzorgen van werkoverleg, functionerings- en salarisgesprekken.


Functie: Administratief Assistent Automatisering
Werkgever: Philips Electronics NV (Centrum voor Fabricage Technieken)
Periode: 15-03-1989 tot 28-02-1991
Taken:
* Verzorgen van debiteuren-, crediteurenadministratie, afwikkelen van douane-aangelegenheden, verrichten van betalingsopdrachten en verzorgen van projectadministratie.

Lees meer

Opleiding

HAVO 1978-1983
Bisschop Bekkers College te Eindhoven
Diploma: 1983

Atheneum-A 1984-1985
Bisschop Bekkers College te Eindhoven
Diploma: 1985

Propedeuse Economie 1986 en 1988
Katholieke Universiteit Brabant te Tilburg
Vakken: Administratieve Technieken, Bedrijfseconomie, Informatica, Macro- Economie, Micro-Economie, Statistiek, Wiskunde en Wijsbegeerte.

MBA 1989-1990
Mercator College te Eindhoven
Diploma: 1990

SPD 1991-2001
Fontys (Bedrijfshogeschool) te Eindhoven
Certificaten behaald: Bedrijfsstatistiek (1992) en Bedrijfscalculatie (1994).
Reeds college gevolgd: Bedrijfseconomie I, II en Bedrijfsadministratie
(inclusief Administratieve Organisatie). Hernieuwd gevolgd voor kennisbehoud.

Opleiding

HAVO 1978-1983
Bisschop Bekkers College te Eindhoven
Diploma: 1983

Atheneum-A 1984-1985
Bisschop Bekkers College te Eindhoven
Diploma: 1985

Propedeuse Economie 1986 en 1988
Katholieke Universiteit Brabant te Tilburg
Vakken: Administratieve Technieken, Bedrijfseconomie, Informatica, Macro- Economie, Micro-Economie, Statistiek, Wiskunde en Wijsbegeerte.

MBA 1989-1990
Mercator College te Eindhoven
Diploma: 1990

SPD 1991-2001
Fontys (Bedrijfshogeschool) te Eindhoven
Certificaten behaald: Bedrijfsstatistiek (1992) en Bedrijfscalculatie (1994).
Reeds college gevolgd: Bedrijfseconomie I, II en Bedrijfsadministratie
(inclusief Administratieve Organisatie). Hernieuwd gevolgd voor kennisbehoud.

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, C - Vrachtwagen

  • Talenkennis (spreken)

    Duits (Uitstekend), Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Frans (Goed), Spaans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Duits (Uitstekend), Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Frans (Goed), Spaans (Matig)

Hobby's & interesses

* Functionaris bij PSV-voetbal Jeugdopleiding sinds 1986.
* Reizen
* Fotograferen
* Programmeren in Excel en werken met multimedia.

Hobby's & interesses

* Functionaris bij PSV-voetbal Jeugdopleiding sinds 1986.
* Reizen
* Fotograferen
* Programmeren in Excel en werken met multimedia.

Eigenschappen

* serieus, maar met gevoel voor humor
* loyaal
* eerlijk en integer
* perfectionistisch

Eigenschappen

* serieus, maar met gevoel voor humor
* loyaal
* eerlijk en integer
* perfectionistisch

Mijn actuele situatie

  • Functie: Financieel Adviseur
  • Sector: Industrie
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Binnen 2 maanden

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Evert van der Meer te bekijken