• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik ben een ervaren trade marketeer & account manager die op zoek is naar een nieuwe parttime uitdaging.

Persoonlijk

Ik ben een ervaren trade marketeer & account manager die op zoek is naar een nieuwe parttime uitdaging.

Stimuleer je carrière, volg je passie, blijf leren!

Werkervaring

Feb. 2013 t/m mei 2013: Izico B.V. te Breda (voormalig Beckers)
Category Manager a.i.
- Opdracht om aankoop en rapportage van marktdata te
organiseren en herstructureren.
- Overige specifieke marketing activiteiten

Jan. 2009 t/m jan. 2013: Favory Snacks B.V. te Deurne

Trade Marketing Manager
- Eerste jaar professionaliseren marktbenadering (aankoop & analyse marktdata, opzet handelspresentaties, etc.)
- Combinatie van Product Management (verantwoordelijk voor productgroepen) en Trade Marketing (aanspreekpunt voor diverse klanten)


1992 t/m 2008: Wessanen Nederland (tot okt. 2005 Beckers B.V.)

2007-2008: National Account Manager Frozen (Wessanen Nederland)
- per 1 jan. 2007 splitsing units Frozen en Premium Taste
- Toegewezen accounts binnen Frozen zoals onderstaand
- Deelname in diverse interne multidisciplinaire projectgroepen
gericht op innovaties

Okt. 2005 – 2007: National Account Manager Premium Taste (Wessanen Nederland)
- Integratie Wessanen bedrijven (Beckers & Boas)
- Klantenportefeuille: Albert Heijn, Jumbo en enkele Superunie-
leden
- Omzetverantwoordelijk voor Wessanen merken portfolio
binnen diverse categorieën zoals diepvriessnacks, etnische
& culinaire producten, thee, soepen, zoet broodbeleg
- Doelstellingen: omzet- en margerealisatie, klanttevredenheid, accountplannen, vergroten marktaandeel & distributie, category management approach, bewaken kostenbudget

Juli 2005 – okt. 2005: Key Account Manager Retail Nederland (Beckers)
- Klantenportefeuille: Superunie en KoopConsult
- Mede betrokken bij Albert Heijn
- tot sept. nog mede verantwoordelijk voor enkele trade
marketing projecten (shop & shelf onderzoek, ontwikkeling
innovaties)

2000 t/m juni 2005: Trade Marketeer Retail Nederland (Beckers)
- Leiding gevend aan 1 junior trade marketeer
- Overkoepelende rol tussen Marketing & Sales
- Leidende rol in Category Management projecten
- Trade marketing deelname in projectgroepen gericht op
innovatie
- Verantwoordelijk voor promotiebeleid (winkelvloeractiviteiten,
tailor made promoties, demonstraties, etc.)
- Mede verantwoordelijk voor strategie account Albert Heijn

1998 – 1999: Sales Support Manager (Beckers)
- Gecombineerde sales- en marketingfunctie
- Verantwoordelijk voor promotiebeleid binnen het kanaal
- Opzetten/begeleiding category management projecten
- Opzetten handelspresentaties (t.b.v. innovaties)

1993 – 1997: Account Support medewerker (Beckers)
- Ondersteuning Account Management (retail NL)
- Intern aanspreekpunt voor handelspartners
- Verantwoordelijk voor forecasting

1992: Medewerker verkoop binnendienst (Beckers)
- Algemene ondersteuning op verkoop binnendienst

Werkervaring

Feb. 2013 t/m mei 2013: Izico B.V. te Breda (voormalig Beckers)
Category Manager a.i.
- Opdracht om aankoop en rapportage van marktdata te
organiseren en herstructureren.
- Overige specifieke marketing activiteiten

Jan. 2009 t/m jan. 2013: Favory Snacks B.V. te Deurne

Trade Marketing Manager
- Eerste jaar professionaliseren marktbenadering (aankoop & analyse marktdata, opzet handelspresentaties, etc.)
- Combinatie van Product Management (verantwoordelijk voor productgroepen) en Trade Marketing (aanspreekpunt voor diverse klanten)


1992 t/m 2008: Wessanen Nederland (tot okt. 2005 Beckers B.V.)

2007-2008: National Account Manager Frozen (Wessanen Nederland)
- per 1 jan. 2007 splitsing units Frozen en Premium Taste
- Toegewezen accounts binnen Frozen zoals onderstaand
- Deelname in diverse interne multidisciplinaire projectgroepen
gericht op innovaties

Okt. 2005 – 2007: National Account Manager Premium Taste (Wessanen Nederland)
- Integratie Wessanen bedrijven (Beckers & Boas)
- Klantenportefeuille: Albert Heijn, Jumbo en enkele Superunie-
leden
- Omzetverantwoordelijk voor Wessanen merken portfolio
binnen diverse categorieën zoals diepvriessnacks, etnische
& culinaire producten, thee, soepen, zoet broodbeleg
- Doelstellingen: omzet- en margerealisatie, klanttevredenheid, accountplannen, vergroten marktaandeel & distributie, category management approach, bewaken kostenbudget

Juli 2005 – okt. 2005: Key Account Manager Retail Nederland (Beckers)
- Klantenportefeuille: Superunie en KoopConsult
- Mede betrokken bij Albert Heijn
- tot sept. nog mede verantwoordelijk voor enkele trade
marketing projecten (shop & shelf onderzoek, ontwikkeling
innovaties)

2000 t/m juni 2005: Trade Marketeer Retail Nederland (Beckers)
- Leiding gevend aan 1 junior trade marketeer
- Overkoepelende rol tussen Marketing & Sales
- Leidende rol in Category Management projecten
- Trade marketing deelname in projectgroepen gericht op
innovatie
- Verantwoordelijk voor promotiebeleid (winkelvloeractiviteiten,
tailor made promoties, demonstraties, etc.)
- Mede verantwoordelijk voor strategie account Albert Heijn

1998 – 1999: Sales Support Manager (Beckers)
- Gecombineerde sales- en marketingfunctie
- Verantwoordelijk voor promotiebeleid binnen het kanaal
- Opzetten/begeleiding category management projecten
- Opzetten handelspresentaties (t.b.v. innovaties)

1993 – 1997: Account Support medewerker (Beckers)
- Ondersteuning Account Management (retail NL)
- Intern aanspreekpunt voor handelspartners
- Verantwoordelijk voor forecasting

1992: Medewerker verkoop binnendienst (Beckers)
- Algemene ondersteuning op verkoop binnendienst

Lees meer

Opleiding

2012: Training Office 2010 pakketten: Word, Excel en Powerpoint
2006: Professioneel Account Management, resultaatgericht beïnvloeden & onderhandelen (Zenith training & Consultancy)
2003: Managing Brands (Wessanen Academy)
2002: Cursus zakelijk Engels
2001: Cursus cross-functional Projectmanagement
2001: Post-HBO opleiding Financial Management for non-financials (Hogeschool Amsterdam/Brabant bedrijfsopleidingen)
1997: Training Windows ’95 pakketten: Word, Excel en Powerpoint
1995: Diploma voor Marketing Assistent (Nima A) (ISW/IBW)
1995: Training voor Accountmanagement (Interselling)
1995: Training ACNielsen (infact)
1991: MEAO-diploma – secretariaatsrichting
1988 : MAVO-diploma (D-niveau)

Opleiding

2012: Training Office 2010 pakketten: Word, Excel en Powerpoint
2006: Professioneel Account Management, resultaatgericht beïnvloeden & onderhandelen (Zenith training & Consultancy)
2003: Managing Brands (Wessanen Academy)
2002: Cursus zakelijk Engels
2001: Cursus cross-functional Projectmanagement
2001: Post-HBO opleiding Financial Management for non-financials (Hogeschool Amsterdam/Brabant bedrijfsopleidingen)
1997: Training Windows ’95 pakketten: Word, Excel en Powerpoint
1995: Diploma voor Marketing Assistent (Nima A) (ISW/IBW)
1995: Training voor Accountmanagement (Interselling)
1995: Training ACNielsen (infact)
1991: MEAO-diploma – secretariaatsrichting
1988 : MAVO-diploma (D-niveau)

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

lezen, vakantie, wintersport, shoppen, helpen op basisschool (begeleiden bij lezen, spelletjesochtenden en overige activiteiten)

Hobby's & interesses

lezen, vakantie, wintersport, shoppen, helpen op basisschool (begeleiden bij lezen, spelletjesochtenden en overige activiteiten)

Eigenschappen

Commercieel, analytisch vaardig, ondernemend, teamplayer, helikopterview, contactueel vaardig, drive, professioneel.

Eigenschappen

Commercieel, analytisch vaardig, ondernemend, teamplayer, helikopterview, contactueel vaardig, drive, professioneel.

Mijn actuele situatie

  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: Marketing & Communicatie
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: In overleg

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Ellen van Beek te bekijken

Mijn documenten