• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Tijdens mijn loopbaan heb ik uitgebreide ervaring op het gebied van financiën/controlling en beleidsontwikkeling opgebouwd. Deze ervaring heb ik met name in de sector van woningcorporaties als…

Persoonlijk

Tijdens mijn loopbaan heb ik uitgebreide ervaring op het gebied van financiën/controlling en beleidsontwikkeling opgebouwd. Deze ervaring heb ik met name in de sector van woningcorporaties als financieel manager en beleidsmedewerker opgedaan. Mijn ambitie is weer werkzaam te zijn in het vakgebied financiën/controlling.

Mijn aanpak kenmerkt zich door initiatief nemen en resultaatgerichtheid. Ik ben iemand die graag met anderen samenwerkt. Verder ben ik analytisch ingesteld, vraagstukken los ik op.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Adviseur Beleid & Strategie (beleidsmedewerker) bij Huis & Erf in Schijndel (1-1-2013 t/m 30-6-2014):
Als stafmedewerker belast met beleidsontwikkeling en projecten (na terugdraaien van reorganisatie van 2011):
• strategisch voorraadbeleid (opstellen strategieën voor de woningvoorraad);
• beleidsontwikkeling en projecten op het gebied van wonen, welzijn en zorg;
• invoeren inkomensafhankelijke huurverhoging;
• opstellen prestatieafspraken met gemeenten;

Coördinator Klant & Wonen bij Huis & Erf in Schijndel (1-2-2012 t/m 31-12-2012):
Aansturing frontoffice (met verschillende disciplines) met nadruk op verbetering/ stroomlijning van processen na doorgevoerde reorganisatie in 2011. Verder nog:
• strategisch voorraadbeleid;
• beleidsontwikkeling en projecten op het gebied van wonen, welzijn en zorg in betreffende gemeenten.

Adviseur Beleid & Strategie (beleidsmedewerker) bij Huis & Erf in Schijndel (1-10-2002 t/m 31-1-2012):
Als stafmedewerker belast met beleidsontwikkeling:
• deelnemer aan de MT/staf-vergaderingen;
• treasurybeleid (opstellen treasuryjaarplan, volgen van de ontwikkelingen op het gebied van treasury en het doen van voorstellen voor transacties);
• strategisch voorraadbeleid;
• beleidsontwikkeling en projecten op het gebied van wonen, welzijn en zorg in betreffende gemeenten;
• verbetering en bewaking van de administratieve organisatie/interne controle;
• verbetering van de managementrapportages;
• risicomanagement in het kader van good governance;
• samenwerking met gemeenten (onder andere prestatieafspraken);
• projectmanagement eenmalige trajecten (zoals de overname van een woonwagencentrum, buurtbemiddeling door vrijwilligers en visitatietraject).

Hoofd Financiën & Algemene Zaken bij Huis & Erf in Schijndel (1-10-1996 t/m 30-9-2002):
Verantwoordelijk voor financiën, automatisering en personeelszaken:
• lid van het managementteam als hoofd van de afdeling;
• opstellen van de begroting en jaarrekening;
• treasurybeleid;
• verbetering en opstellen van de managementrapportages;
• ontwikkeling personeelsbeleid;
• verbetering en bewaking van de administratieve organisatie/interne controle.

Controller bij 't Hooghout in Best (organisatie voor jeugdigen met een lichte verstandelijke beperking; 1-3-1991 t/m 30-9-1996):
Verantwoordelijk voor financiën en automatisering:
• lid van het managementteam als hoofd van de afdeling;
• opstellen van de begroting en jaarrekening;
• verbetering en bewaking van de administratieve organisatie/interne controle;
• verbetering en opstellen van de managementrapportages;
• automatiseringsbeleid.

Accountant bij Defensie Accountantsdienst in Utrecht (1-1-1990 t/m 28-2-1991):
Als dienstplichtig officier belast met specifieke onderzoeken:
• beoordeling aanpak en voortgang van een groot automatiseringsproject;
• beoordeling onderzoek in het kader van aanschaffing van een financieel-administratief pakket.

Assistent-accountant en controleleider bij Coopers & Lybrand Accountants in Tilburg (1-9-1987 t/m 31-12-1989):
Belast met controlewerkzaamheden:
• controle jaarrekeningen van kleine en middelgrote ondernemingen en instellingen;
• administratieve dienstverlening.

Werkervaring

Adviseur Beleid & Strategie (beleidsmedewerker) bij Huis & Erf in Schijndel (1-1-2013 t/m 30-6-2014):
Als stafmedewerker belast met beleidsontwikkeling en projecten (na terugdraaien van reorganisatie van 2011):
• strategisch voorraadbeleid (opstellen strategieën voor de woningvoorraad);
• beleidsontwikkeling en projecten op het gebied van wonen, welzijn en zorg;
• invoeren inkomensafhankelijke huurverhoging;
• opstellen prestatieafspraken met gemeenten;

Coördinator Klant & Wonen bij Huis & Erf in Schijndel (1-2-2012 t/m 31-12-2012):
Aansturing frontoffice (met verschillende disciplines) met nadruk op verbetering/ stroomlijning van processen na doorgevoerde reorganisatie in 2011. Verder nog:
• strategisch voorraadbeleid;
• beleidsontwikkeling en projecten op het gebied van wonen, welzijn en zorg in betreffende gemeenten.

Adviseur Beleid & Strategie (beleidsmedewerker) bij Huis & Erf in Schijndel (1-10-2002 t/m 31-1-2012):
Als stafmedewerker belast met beleidsontwikkeling:
• deelnemer aan de MT/staf-vergaderingen;
• treasurybeleid (opstellen treasuryjaarplan, volgen van de ontwikkelingen op het gebied van treasury en het doen van voorstellen voor transacties);
• strategisch voorraadbeleid;
• beleidsontwikkeling en projecten op het gebied van wonen, welzijn en zorg in betreffende gemeenten;
• verbetering en bewaking van de administratieve organisatie/interne controle;
• verbetering van de managementrapportages;
• risicomanagement in het kader van good governance;
• samenwerking met gemeenten (onder andere prestatieafspraken);
• projectmanagement eenmalige trajecten (zoals de overname van een woonwagencentrum, buurtbemiddeling door vrijwilligers en visitatietraject).

Hoofd Financiën & Algemene Zaken bij Huis & Erf in Schijndel (1-10-1996 t/m 30-9-2002):
Verantwoordelijk voor financiën, automatisering en personeelszaken:
• lid van het managementteam als hoofd van de afdeling;
• opstellen van de begroting en jaarrekening;
• treasurybeleid;
• verbetering en opstellen van de managementrapportages;
• ontwikkeling personeelsbeleid;
• verbetering en bewaking van de administratieve organisatie/interne controle.

Controller bij 't Hooghout in Best (organisatie voor jeugdigen met een lichte verstandelijke beperking; 1-3-1991 t/m 30-9-1996):
Verantwoordelijk voor financiën en automatisering:
• lid van het managementteam als hoofd van de afdeling;
• opstellen van de begroting en jaarrekening;
• verbetering en bewaking van de administratieve organisatie/interne controle;
• verbetering en opstellen van de managementrapportages;
• automatiseringsbeleid.

Accountant bij Defensie Accountantsdienst in Utrecht (1-1-1990 t/m 28-2-1991):
Als dienstplichtig officier belast met specifieke onderzoeken:
• beoordeling aanpak en voortgang van een groot automatiseringsproject;
• beoordeling onderzoek in het kader van aanschaffing van een financieel-administratief pakket.

Assistent-accountant en controleleider bij Coopers & Lybrand Accountants in Tilburg (1-9-1987 t/m 31-12-1989):
Belast met controlewerkzaamheden:
• controle jaarrekeningen van kleine en middelgrote ondernemingen en instellingen;
• administratieve dienstverlening.

Lees meer

Opleiding

2014 - 2016: Executive Master of Finance & Control / Register Controller, TIAS School for Business and Society in Tilburg
1987 - 1993: Postdoctorale studie accountancy, Universiteit van Tilburg (diploma)
1981 - 1987: Bedrijfseconomie, Universiteit van Tilburg (diploma)
1975 - 1981: Gymnasium Beekvliet in Sint-Michielsgestel (diploma)

Opleiding

2014 - 2016: Executive Master of Finance & Control / Register Controller, TIAS School for Business and Society in Tilburg
1987 - 1993: Postdoctorale studie accountancy, Universiteit van Tilburg (diploma)
1981 - 1987: Bedrijfseconomie, Universiteit van Tilburg (diploma)
1975 - 1981: Gymnasium Beekvliet in Sint-Michielsgestel (diploma)

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Duits (Goed), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Goed), Duits (Matig)

Eigenschappen

Proactief, analytisch, gedreven, resultaatgericht, samenwerken en evenwichtig.

Eigenschappen

Proactief, analytisch, gedreven, resultaatgericht, samenwerken en evenwichtig.

Mijn actuele situatie

  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Overheid
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Jan van der Heijden te bekijken