• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Stimuleer je carrière, volg je passie, blijf leren!

Werkervaring

Billing Analyst (oktober 2010 – juli 2014), Liberty Global
Verantwoordelijkheden:
• Oplossen van complexe facturatie incidenten (Remdy Tickets) om inkomstenverlies en klant impact te voorkomen
• Performance tuning van het faceturatie systeem (Arbor BP/FX) om de facturatie processen sneller te maken
• Adviseren van klanten over de implementatie en wijzigingen op de facturatie processen
• Maken van snelle data fixes in de Oracle databases (PL/SQL) en patches in de Unix omgevingen om het facturatie systeem te verbeteren binnen een ITIL organisatie

Billing Specialist (april 2007 – oktober 2010), Liberty Global
Verantwoordelijkheden:
• Draaien van facturatie runs voor een klantengroep van 2,3 miljoen klanten in een Unix omgeving
• Dagelijks controleren van de verbruiksstromen zoals telefonie verbruik en D4A films en micropayments op de Oracle database
• Het uivoeren van volledige operationele regressie testen van facturatie runs en operationele scripts
• Deelnemen aan het project voor de migratie van ArborBP naar KenanFX
• Automatiseren en optimaliseren van het productie proces

Supervisor (juli 2004 – april 2007), UPC Nederland
Verantwoordelijkheden:
• Het maken van verschillende rapportages t.b.v. het management
• Het leiding geven en coachen van een team bestaande uit 3 personen
• Het opstellen van procedures en werkinstructies binnen de afdeling
• Aansturen op projecten en incidenten om deze op een tijdige en correcte wijze in het systeem te krijgen
• Overleg voeren met derden inzake planning van nieuwe functionaliteit en calamiteiten
• Het waarborgen van processen binnen de afdeling t.b.v. SOX (Sarbanes-Oxley)
• Beschrijven van processen voor het samenvoegen van Priority Telecom B2B (SingleView) met UPC Nederland

Mediation Specialist (april 2001 – juli 2004), UPC Nederland
Verantwoordelijkheden:
• Het draaien van processen t.b.v. de facturatie van telefonie en digitale televisie op verschillende systemen zoals Comptel, Arbor en Clarify
• Het juist en tijdig factureren van telefoongesprekken de klant
• Problemen bij klanten oplossen, zodat gesprekken alsnog aan de klant gefactureerd kunnen worden (Switch, Comptel Mediation, Clarify CRM en ArborBP)
• Het tijdig en correct updaten van de tarieven voor service nummers (090x, 080x, 06760x)
• Het corrigeren van fouten op de verschillende databases
• Het testen van nieuwe functionaliteit en marketing acties, en het correct en tijdig implementeren hiervan

Consultant (september 1996 – april 2001), EST Software/Summa EST (Tandem mainframes)
Uitgezonden naar:
• oktober 2000 - april 2001 - Summa EST (System Management)
• juli 2000 - oktober 2000 - Telfort Amsterdam (Billing Operations)
• maart 2000 - juni 2000 - KPN Den Haag (2nd line Support)
• november 1998 - maart 2000 - Interpay Utrecht (Production Support)
• oktober 1997 - november 1998 - Interpay Utrecht (Operations)
• augustus 1997 - oktober 1997 - Unisource Business Networks
• juni 1997 - juli 1997 - Vicorp Benelux BV (System Management)
• september 1996 - juni 1997 - EST Software (System Management)

Werkervaring

Billing Analyst (oktober 2010 – juli 2014), Liberty Global
Verantwoordelijkheden:
• Oplossen van complexe facturatie incidenten (Remdy Tickets) om inkomstenverlies en klant impact te voorkomen
• Performance tuning van het faceturatie systeem (Arbor BP/FX) om de facturatie processen sneller te maken
• Adviseren van klanten over de implementatie en wijzigingen op de facturatie processen
• Maken van snelle data fixes in de Oracle databases (PL/SQL) en patches in de Unix omgevingen om het facturatie systeem te verbeteren binnen een ITIL organisatie

Billing Specialist (april 2007 – oktober 2010), Liberty Global
Verantwoordelijkheden:
• Draaien van facturatie runs voor een klantengroep van 2,3 miljoen klanten in een Unix omgeving
• Dagelijks controleren van de verbruiksstromen zoals telefonie verbruik en D4A films en micropayments op de Oracle database
• Het uivoeren van volledige operationele regressie testen van facturatie runs en operationele scripts
• Deelnemen aan het project voor de migratie van ArborBP naar KenanFX
• Automatiseren en optimaliseren van het productie proces

Supervisor (juli 2004 – april 2007), UPC Nederland
Verantwoordelijkheden:
• Het maken van verschillende rapportages t.b.v. het management
• Het leiding geven en coachen van een team bestaande uit 3 personen
• Het opstellen van procedures en werkinstructies binnen de afdeling
• Aansturen op projecten en incidenten om deze op een tijdige en correcte wijze in het systeem te krijgen
• Overleg voeren met derden inzake planning van nieuwe functionaliteit en calamiteiten
• Het waarborgen van processen binnen de afdeling t.b.v. SOX (Sarbanes-Oxley)
• Beschrijven van processen voor het samenvoegen van Priority Telecom B2B (SingleView) met UPC Nederland

Mediation Specialist (april 2001 – juli 2004), UPC Nederland
Verantwoordelijkheden:
• Het draaien van processen t.b.v. de facturatie van telefonie en digitale televisie op verschillende systemen zoals Comptel, Arbor en Clarify
• Het juist en tijdig factureren van telefoongesprekken de klant
• Problemen bij klanten oplossen, zodat gesprekken alsnog aan de klant gefactureerd kunnen worden (Switch, Comptel Mediation, Clarify CRM en ArborBP)
• Het tijdig en correct updaten van de tarieven voor service nummers (090x, 080x, 06760x)
• Het corrigeren van fouten op de verschillende databases
• Het testen van nieuwe functionaliteit en marketing acties, en het correct en tijdig implementeren hiervan

Consultant (september 1996 – april 2001), EST Software/Summa EST (Tandem mainframes)
Uitgezonden naar:
• oktober 2000 - april 2001 - Summa EST (System Management)
• juli 2000 - oktober 2000 - Telfort Amsterdam (Billing Operations)
• maart 2000 - juni 2000 - KPN Den Haag (2nd line Support)
• november 1998 - maart 2000 - Interpay Utrecht (Production Support)
• oktober 1997 - november 1998 - Interpay Utrecht (Operations)
• augustus 1997 - oktober 1997 - Unisource Business Networks
• juni 1997 - juli 1997 - Vicorp Benelux BV (System Management)
• september 1996 - juni 1997 - EST Software (System Management)

Lees meer

Opleiding

CA CA Unicenter
VAC Intersolve APS, GUI-Client/Server Application Building
Intersolve APS, Introduction for Batch Applications
Kenneth Smit Communication Training
UPC Nederland Brio, Reporting Tool (BI)
Oracle SQL
Unix Unix part 2
ICM Middle Management training
UPC Management course
Knowledge4U Programming in VBA with the Access Object Model
Knowledge4U Speed Learning
Comverse Kenan FX
Redwood Cronacle
CVA ITIL
Oracle PLSQL
Eduvision PHP Zend framework
Eduvision UML

Opleiding

CA CA Unicenter
VAC Intersolve APS, GUI-Client/Server Application Building
Intersolve APS, Introduction for Batch Applications
Kenneth Smit Communication Training
UPC Nederland Brio, Reporting Tool (BI)
Oracle SQL
Unix Unix part 2
ICM Middle Management training
UPC Management course
Knowledge4U Programming in VBA with the Access Object Model
Knowledge4U Speed Learning
Comverse Kenan FX
Redwood Cronacle
CVA ITIL
Oracle PLSQL
Eduvision PHP Zend framework
Eduvision UML

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    A - Motor, B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

Hobby's & interesses

Oprichter en beheerder (april 2003 – heden), Dierenforum
Verantwoordelijkheden:
In 2003, heb ik Nederlands grootste community voor huisdier eigenaren gemaakt, http://www.dierenforum.nl. Om deze community draaiende te houden worden de volgende zaken uitgevoerd:
• De marketing voor het zoeken naar adverteerders en het sponsors voor maandelijkse prijsvragen
• Maandelijkse mailing naar een klantengroep van 20k klanten
• Doen van upgrades en het maken van nieuwe toevoegingen voor de leden (PHP/MySQL)
• De website zo leuk en actief mogelijk maken om nog groter te groeien (Social Media)
• Elk kwartaal uitbrengen van een gratis online magazine (Adobe Photoshop/InDesign)

Hobby's & interesses

Oprichter en beheerder (april 2003 – heden), Dierenforum
Verantwoordelijkheden:
In 2003, heb ik Nederlands grootste community voor huisdier eigenaren gemaakt, http://www.dierenforum.nl. Om deze community draaiende te houden worden de volgende zaken uitgevoerd:
• De marketing voor het zoeken naar adverteerders en het sponsors voor maandelijkse prijsvragen
• Maandelijkse mailing naar een klantengroep van 20k klanten
• Doen van upgrades en het maken van nieuwe toevoegingen voor de leden (PHP/MySQL)
• De website zo leuk en actief mogelijk maken om nog groter te groeien (Social Media)
• Elk kwartaal uitbrengen van een gratis online magazine (Adobe Photoshop/InDesign)

Lees meer

Eigenschappen

Rustig, analytisch, leergierig, resultaat gericht, teamplayer maar ook zelfstandig

Eigenschappen

Rustig, analytisch, leergierig, resultaat gericht, teamplayer maar ook zelfstandig

Mijn actuele situatie

  • Functie: Programmeur
  • Sector: Techniek
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Misael van der Meer te bekijken