Personalia
- Leeftijd
- 61 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Geboren: 7 mei 1963
In bezit van: auto, rijbewijs BE
Beschikbaarheid: Per direct, fulltime
Profiel
Ik heb veel ervaring met de operationele aspecten van service management en procesmanagement vanuit verschillende rollen en omgevingen. Ik ben als Service Level Manager onder meer verantwoordelijk geweest voor het afsluiten van SLA’s, het implementeren van meetpunten en het maken en verzorgen van geautomatiseerde rapportages. Daarnaast heb ik als Procesmanager ruim ervaring opgedaan met het vastleggen en verbeteren van processen, documentatie en vertaling daarvan binnen service management tooling en organisaties. Als Security Manager kan ik naast techniek ook beleid en processen beoordelen.
Ik functioneer prima in zowel internationale organisaties als het midden- en kleinbedrijf en heb ervaring in beiden.
Ik ben punctueel, pragmatisch en precies. Ik waardeer een procesmatige aanpak én begrijp dat business flexibiliteit vergt. Ik functioneer door mijn brede oriëntatie prima als aanspreekpunt voor zowel klanten, IT-managers, auditors en CIO’s.
Ik ben een senior in mijn vakgebied en maak mij dingen snel eigen. Ik ben altijd op zoek naar efficiënte en kosteffectieve oplossingen. Ik wil mijn kennis en vaardigheden graag inzetten om organisaties naar een hoger plan te brengen.
Werkervaring
2013 - IT Business Intelligence Consultant | Custon B.V.
• Het op projectbasis analyseren van IT Delivery processen
2012 – 2013 Lead Consultant Service en Support | ProXcio B.V.
• Opzetten Service Desk voor klanten, inclusief ondersteunende processen
• Ondersteunen, motiveren en stimuleren van support medewerkers
• Training van nieuw personeel
• Organiseren en coördineren verdeling van werk
• Initiëren, oppakken en ondersteunen van projecten om de kwaliteit te borgen en services te verbeteren (processen en efficiëntie)
• Definiëren en monitoren interne en externe SLA’s
• Verantwoordelijk voor interne support en service processen
• Adviseren prospects/klanten op het gebied van product- en service portfolio
• Ondersteuning in projecten voor bestaande en nieuwe klanten
2000 - 2012 Process Manager | 2e2 Motifact Service Management B.V.
Service Management:
Verdere ontwikkeling van geïmplementeerde ITIL processen voor beheer- en supportdiensten aan klanten.
• Kwaliteitsmanagement: analyseren resultaten van procesmanagement en het doen van voorstellen ter verbetering van de kwaliteit en efficiency van de dienstverlening.
• Sparring partner voor de andere procesmanagers (Incident, Change, Config, Problem en SLM).
Change Management a.i.:
• Gecontroleerd laten uitvoeren van changes op beheerde klantomgevingen door systeembeheerders.
• Communicatie met klanten over planning en verloop van wijzigingen op hun omgevingen
• Voorzitter Change Advisory Board (CAB).
• Verkrijgen van (financiële) approvals inzake wijzigingen die buiten contracten vallen.
• Rapporteren op procesresultaten aan klanten, SLM en Operations afdeling.
Security Management:
• Ontwikkelen van het security beleid en bewustzijn binnen de organisatie.
• Verantwoordelijk voor het SAS70 certificeren van een geleverde dienst aan een van onze klanten.
Application Management:
• Beheer en ontwikkeling van de ITIL Service Management tool (HP Openview ServiceDesk 4.5).
Rapportage ontwikkeling en beheer:
• Voorstellen, ontwikkelen en beheren van rapportages op het gebied van procesmanagement, sales, operations management en service level management.
In 2002 ook als Operations Manager verantwoordelijk geweest voor het aansturen van de beheer en support afdeling (45 mensen).
2002 Operations Manager | Motifact Service Delivery B.V.
• Aansturen van de beheer en support afdeling
• Delivery management (voorbereiden facturatie)
• Rapporteren op geleverde services (met behulp van Hyperion)
• Aansturen/coordineren derde partijen (IT-related)
• Onderzoek en ontwikkeling van nieuwe services
• Escalatiemanagement
• Insource management
• Kwaliteitsmanagement
2000 - 2001 Process Manager | Motifact Service Delivery B.V.
Service Manager:
• Ontwikkelen/implementeren ITIL omgeving
• Intermediair tussen interne klanten en IT
• Opzetten service based costing/pricing structuur
• Rapporteren op geleverde services (met behulp van Hyperion)
• Aansturen/coordineren derde partijen (IT-related)
• Onderzoek en ontwikkeling van nieuwe services
• Escalatie management
• Outsource management
• Kwaliteits management
• ITIL tool selectie
Change Manager:
• Eigenaar/planner van changes (IT gerelateerd)
1998 - 2000 Service Level Manager & Change Manager | Hewlett Packard European Customer Support Centre
• Ontwikkelen/implementeren ITIL omgeving
• Intermediair tussen interne klanten en IT
• Opzetten service based costing/pricing structuur
• Rapporteren op geleverde services (met behulp van Hyperion)
• Aansturen/coordineren derde partijen (IT-related)
• Onderzoek en ontwikkeling van nieuwe services
• Escalatiemanagement
• Outsource management
• Eigenaar van changes (IT gerelateerd)
• Voorzitter van de Change Advisory Board (CAB)
• Capaciteitsmanagement
1997 - 1998 Projectmanager | Hewlett Packard European Customer Support Centre
• Tijdregistratie IT medewerkers
• Oplossing voor testbehoefte inzake klantproblemen (geisoleerd test netwerk/lab)
• Verhuizing naar nieuw gebouw (IT gerelateerd)
1995 - 1997 Allround IT medewerker | Hewlett Packard European Customer Support Centre
• Opzetten van de hardware installatie-omgeving
• Opzetten en draaien van de helpdeskomgeving
• Het IT-gerelateerd aansturen/coordineren derde partijen
• Systeemmanagement
• Opzetten en verlenen van diensten voor interne training afdeling
1989 - 1995 Helpdeskmedewerker | Bij verschillende partijen (e.g. HP, Florijn, Ministerie van Justitie)
• Ondersteunen eindgebruikers
1990 - 1991 Programmeur / Trainer | Florijn Software Support & Services B.V.
• Schrijven van maatwerk applicaties voor diverse klanten (Progress 5.2I, 6.2B, dBase III, FoxPro)
• Geven van cursussen aan eindgebruikers (WP, Lotus, Ventura, MacIntosh)
Opleidingen, cursussen en vaardigheden
Cursussen • HP Executive Scorecard
• Masterclass Ketenregie (Custon)
• ITIL Service Delivery ITIL Service Manager part 2
• Situationeel Leidinggeven Diploma
• ITIL Service Support ITIL Service Manager part 1
• TQC Total Quality Control Diploma
• Service Management ISES SM Introduction Diploma
• Project Management Fundamentals Diploma
• ITIL Essentials/Foundation Diploma
• NT Server Server Management Diploma
• NT Client System Management Diploma
Tools • Service Management Tooling
• MS Excel (ruim ervaring met het koppelen van databases en power pivot
• Microsoft Dynamics (CRM)
• SQL-queries
• Hyperion
• MS Office, HP Service Desk
Opleiding • HAVO (1976 – 1981)
Referenties
Op verzoek verkrijgbaar.