

Meeuwes Luten
Controller, Financieel adviseur, Estate planner voor kleine ondernemingen
Personalia
- Leeftijd
- 67 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Enige jaren heb ik gefunctioneerd heb als sector controller bij het werkvoorzieningsschap Synergon. Vanwege de komende participatie wetgeving was het helaas niet mogelijk om, na drie tijdelijke contracten, een vast dienstverband te krijgen. Ik zoek derhalve een nieuwe uitdaging op Financieel-gebied en hoop deze in uw organisatie te vinden.
Voordat ik werkzaam was bij Synergon, heb ik de functie van financieel-directeur in een Holding met dertien werkmaatschappijen en drie persoonlijke holdings in het Noorden van Nederland vervuld. Ik heb ruim dertig jaar relevante nationale en internationale ervaring opgedaan in het bedrijfsleven. Ik ben werkzaam geweest in Duitsland, Engeland, de Verenigde Staten, Frankrijk en Noord-Nederland. Bij de bedrijven waar ik gewerkt heb, was ik verantwoordelijk voor de financiële verslaglegging, consolidatie, contacten met overheden inzake vestiging, nieuwbouw, milieu- vergunningen en/of subsidietrajecten.
Ik zie mezelf als een professional die affiniteit heeft met de bedrijvigheid van de werkvloer en hands-on is ingesteld. Mijn collega’s typeren mij als een zeer ervaren adviseur met ruime vakkennis, commercieel ingesteld die oog voor detail heeft en processen zowel administratief als op ict gebied goed beheerst. Die met humor, enthousiasme, doelgericht en zorgvuldig te werk gaat. Ik word enthousiast van het inrichten en implementeren van een vernieuwend beleidsstuk. Zo heb ik voor de implementatie van het ERP project binnen General Signal de titel “Employee of the Month” gekregen (voorgedragen en gekozen uit 38.000 personeelsleden), waar ik nog steeds trots op ben. Naast beleidsmatige werkzaamheden bijt ik mij graag vast in complexe financiële vraagstukken en haal ik enorm veel voldoening uit het coachen van mensen waardoor ze meer in hun kracht komen.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Resultaatgericht, analytisch, plannen en organiseren, teamplayer met proactieve instelling, adviesvaardig, zelfstandig, klantgericht, kritisch,netwerker, ondernemend, accuraat, pragmatisch en toegankelijk
Mijn huidige situatie
Werkervaring
29/8/2011 – 28/8/2014 Sector controller
Synergon SW GR. – Gemeente Winschoten
1/09/2000 – 31/08/2010 Financieel directeur
Lumaro Beheer BV – Scheemda
09/2002 - 1/4/2009 Algemeen directeur
Albra Winschoten BV (50% deelneming Lumaro Beheer BV)
01/04/1995 – 31/08/2000 Hoofd administratie
Waste Paper Trade CV - Scheemda
12/09/1994 – 31-03-1995 ICT project manager
Gemco Furnaces BV - Son en Breugel via Randstad Uitzendbureau
29/3/1976 – 10-08-1994 MT-lid in 1994
Tempress BV – Hoogeveen Automatisering
Werkervaring
Eindverantwoordelijk voor een betrouwbare financiële administratie, de budgettering, de individuele jaarrekeningen en de geconsolideerde jaarrekeningen van veertien ondernemingen.
Inrichten en opzetten van financiële administraties in Engeland, Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Staten inclusief opleiding/training hoe administratief systeem te gebruiken op locatie.
Opstellen financiële maand en jaarcijfers voor en na consolidatie.
Creëren en onderhouden van een digitale ‘financiële’ managementrapportage middels een dashboard waar kritieke prestatie-indicatoren grafisch als stuurinformatie zijn weergegeven zoals bijv. omzet, exploitatieresultaat, en ziekteverzuim per afdeling.
Aanleveren van rapportages en management informatie aan de aandeelhouders en klanten.
Vertalen van operationeel beleid naar concrete activiteiten binnen het werkgebied. Bewaken van de voortgang van de bedrijfsvoering binnen onderneming, sturing op kwaliteit, veiligheid en continuïteit en op deze manier een substantiële bijdrage aan het operationele beleid geleverd.
Sturen, faciliteren en borgen van de uitvoering van alle werkzaamheden op de locatie binnen het werkgebied en binnen een vastgesteld budget.
Opstellen van productie jaarplan en het maken van de financiële vertaling naar de operationele kosten.
Leveren van een bijdrage aan het verkrijgen van afzet via primaire en secundaire klantcontacten.
Bewaken van de voortgang van de bedrijfsvoering, sturing op financieel gebied.
Zorg dragen voor de optimale inzet van mensen en middelen binnen, afgestemd op vraag en volumes.
Vertegenwoordiging in het werkgebied van de locaties bij gemeentes, provincie, EU –Brussel, accountants, (grote) klanten en locale verwerkers.
Opleidingen
1987 S.P.D. (Calculatie) Certificaat
1981 M. B. A.
1978 Praktijk Diploma Boekhouden
1974 MAVO- IV
1976-2010 Microsoft Office Word, Excel, Powerpoint
1983-2010 Salaris admininistratie (KPMG, ADP etc)
2000-2008 IFRS-Financiële KPMG-seminars (jaarlijks)
2004 Business Valuation – Alex van Groningen
2002 Management communicatie GTIP
1996-2009 First Aid (BHV) en AID education
1998-1999 Various Internal Baan Applications programs
1992 Quality Control Certificate NEN-ISO 9001/9002
1992 Solid Modeling CAD application I-Deas
1992 Elcad Basic Electronics Design
1990 Personeel and Organisatie management cursus
1990 P&O Werk Situatie gesprekken
1988 4 Internal Hewlett Packard computer courses
1980-1981 8 Internal IBM computer courses
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Zingen in een kamerkoor
Organiseren van concerten
Muziek
Website beheer :
Kamerkoor Arti Vocali (www.artivocali.nl) en van
Symphonie orkest Suonare d'Amatori (www.suonare.nl)
Werkgebied


