Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Dick Baltes

Dick Baltes

Ervaren Telecomspecialist per direct beschikbaar voor een nieuwe functie

Personalia

Leeftijd
71 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik heb 35 jaar bij KPN gewerkt in verschillende functies, om te beginnen ruim 20 jaar als Monteur Bedrijfstelefonie, eerst in de kleinere telefooncentrales tot zo’n 50 toestellen, later in de middelgrote en grote bedrijfstelefooncentrales (PABX-en) van Philips met bijbehorende randapparatuur t.b.v. kostenregistratie / callcenter management.
Daarna heb ik 9 jaar voor de Business Service Desk van KPN gewerkt, het eerste jaar als Servicedesk Medewerker, vervolgens als Service Manager waarin ik verantwoordelijk was voor een aantal grote klanten, zoals Rabobank, Gasunie, Achmea, Diemermere.
In 2008 ben ik overgestapt naar de Service en Delivery Unit van KPN waar ik me bezig hield met het beheren van het Avaya telefonie en callcenter platform van Achmea. Vanuit Apeldoorn voerde ik het beheer over 22000 aansluitingen verdeeld over de verschillende Achmea en Interpolis locaties in het land, alsmede enkele duizenden thuiswerkaansluitingen van de medewerkers. Helaas is hier om bedrijfseconomische redenen een eind aan gekomen.
Mijn kennis en kunde liggen in de Telecommunicatiewereld, waar ik graag met en voor klanten werk. Bijvoorbeeld als Telefonie Beheerder of als Engineer Telefoonnetwerken. Enkele eigenschappen van mij zijn: analytisch, communicatief, hulpvaardig, klantgericht, leergierig, plichtsgetrouw en ik ben per direct beschikbaar, ook voor een andere functie in de techniek.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

analytisch, communicatief, hulpvaardig, klantgericht, leergierig, plichtsgetrouw

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Zorg & welzijn
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

1977 – 2012 Diverse functies bij KPN

2008 – 2012 Medewerker Technisch Beheer: Service Delivery Unit

Technisch Beheerder Avaya telefonie platform voor de klant Achmea
• Proactief bewaken en remote oplossen van incidenten en uitvoeren van mutaties, in het bij de klant gebruikte Avaya telefonie platform
• Aannemen, registreren en classificeren van incidenten en opdrachten volgens ITIL voor zowel vaste – als mobiele telefonie en data diensten
• Aansturen van de juiste oplosgroep intern/extern
• Voortgang bewaken van incidenten en opdrachten volgens SLA
• Koppelen van 0800-, 088- en 0900 nummers met vaste nummers
• Bieden van ondersteuning bij migratie- en implementatietrajecten
• Telefonisch klantcontact m.b.t. ondersteuning en advies aan gebruikers van Avaya telefonie
• CMDB/CI-beheer in verschillende registratie systemen

2000 - 2008 Service Manager: Business Service Desk

Contactpersoon voor grote klanten, o.a. Rabobank, Gasunie, Achmea
• Aannemen, registreren en classificeren van incidenten volgens ITIL
• Analyseren en aansturen van de juiste oplosgroep intern/extern
• Voortgangsbewaking van incidenten volgens SLA
• Intensief telefonisch klantcontact m.b.t. statusinformatie
• Up-to-date houden van klant-database en service contracten
• Opbouwen en in stand houden van een professionele relatie met toegewezen klanten
• Coördinatie bij escalaties en Problem management
• Proactief handelen in geval van calamiteiten
• Tijdig en juist opleveren van servicerapportages en periodiek klantbezoek
• Coachen en ondersteunen 1e lijns medewerkers


1999 - 2000 1e lijns medewerker: Business Service Desk

Aannemen, registreren en classificeren van incidenten, analyseren en juiste oplosgroep aansturen en volgens SLA bewaken

1979 – 1999 Field Engineer aanleg, service en instandhouding

Het aanleggen en in dienst stellen, muteren en verrichten van storingsopheffing aan middelgrote en grote PBX-en t/m NEC Philips (Vox Sopho) IS3090 en Alcatel met bijbehorende applicaties en (grond)kabelnetwerken.

1977 – 1979 Medewerker Hoofdmagazijn

1975 -– 1976 Wapenhersteller Technische Dienst (Militaire dienst)

1970 – 1977 Machinebankwerker/Scheepsdieselmonteur (Stork Werkspoor Diesel)

Opleidingen

2013 Effecta Avaya VoIP & Troubleshooting

2010 Effecta Avaya System Administration

ISES ITIL Foundation v3, Prince2

1996 – 2001 Deltion college MBO 4 – Telematica (Diploma)

1992 PBNA Digitale elektronica

1980 – heden Bedrijfsopleidingen
Opleidingen in kleine, middelgrote en grote PBX-en van o.a. Alcatel en Philips t/m Vox Sopho is3090 met bijbehorende applicaties en netwerken.
Basisopleidingen bedrijfstelefonie en datacommunicatie, Communicatietrainingen

1970 – 1972 BEMETEL Machinebankwerker (Diploma)

1966 – 1970 Openbare LTS Metaalbewerking (Diploma)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Duiken, Fitness

Werkgebied

  • Zwolle 50km
Talentcard®