Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Ingrid van Daele

Ingrid van Daele

Officemanager / Backofficemanager / (bedrijfs)rechercheur / Secretaresse plus

Personalia

Leeftijd
55 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
  • Spaans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ooit begonnen als secretaresse raakte ik geïnteresseerd in een baan bij de politie. Eenmaal aangenomen bleek dit mijn droombaan te zijn waarin ik mij snel ontwikkelde, uiteindelijk tot Rechercheur. Ik had nooit gedacht de organisatie ooit te verlaten, maar kreeg een bijzonder mooi aanbod vanuit het bedrijfsleven waarna ik de overstap maakte naar een commerciële re-integratieorganisatie. Mijn ontwikkeling binnen dit bedrijf verliep nog veel sneller en uiteindelijk had ik vele uiteenlopende verantwoordelijkheden (debiteurenbeheer, personeelszaken, loonadministratie, het gehele aanbestedingsproces, relatiebeheer opdrachtgevers, acquisitie, leidinggeven aan diverse teams, ontwikkelen rapportages, ontwikkelen facturatiesysteem). Doordat de grootste opdrachtgever uiteindelijk zelf verantwoordelijk werd voor de re-integratie van WWB-gerechtigden, raakte het bedrijf haar grootste klant kwijt en kromp het snel van 34 naar 4 medewerkers. Na een korte zijstap naar een zusterbedrijf bleek er geen toekomst meer te zijn voor mij bij deze organisatie. Het daaropvolgende jaar kreeg ik te maken met persoonlijke omstandigheden waardoor ik mantelzorg heb verleend en niet heb gewerkt. In 2014 ben ik weer gaan solliciteren en toevalligerwijs gestart als Secretaresse, een vak wat ik lang geleden had uitgeoefend. Dit betreft een tijdelijke aanstelling wat voor mij een mooie nieuwe start op de arbeidsmarkt betekende, al is dit niet de functie die ik ambieer. Ik verkies echter deze baan boven het thuis zitten, maar zou uiteraard graag weer werken in een functie waarin mijn competenties en interesses tot hun recht komen.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik ben een gedreven spontane vrouw met een opgeruimd karakter. Ik hou van aanpakken en ben veelzijdig wat ook blijkt uit mijn CV. Ik leer snel waardoor ik weinig inwerktijd nodig heb om mij nieuwe werkzaamheden eigen te maken. Een goede werksfeer vind ik belangrijk, evenals uitdagende werkzaamheden. Mijn instelling is van nature dienstverlenend en probleemoplossend. Ik vind het leuk om met klanten om te gaan en hen met een positief gevoel over de organisatie waar ik voor werk achter te laten. Het bedrijf waar ik voor werk kan altijd rekenen op mijn volle inzet en loyaliteit. Hoewel ik 7 jaar leiding heb gegeven en daarbij veel verantwoordelijkheden had, is een daaraan gelijkwaardige functie niet langer waar ik naar op zoek ben. Ik heb ervaren dat het leidinggeven de afstand tot de werkvloer groter kan maken, terwijl ik mij juist als een vis in het water voel als ik deel uitmaak van diezelfde werkvloer. Desalniettemin neem ik graag de lead als er zaken geregeld moeten worden die men aan mij over wil laten en kom ik met ideeën als ik denk dat werkzaamheden anders ingericht kunnen worden. Ik hou daarbij gevoel voor verhoudingen en ben voldoende flexibel om mij aan te passen naar de situatie en beslissingen te accepteren en respecteren. Hoewel ik goed kan samenwerken, werk ik graag zelfstandig alleen al vanwege de verantwoordelijkheid die dit met zich meebrengt. Ik vind het een sport om zaken uit te spitten (recherchewerk) en om cijfers te verzamelen en te analyseren zoals ik heb gedaan toen ik verantwoordelijk was voor de debiteurenafdeling. Daarnaast is ook mijn verbaal begrip goed ontwikkeld wat mij goed van pas kwam in het opstellen van rapportages en processen verbaal. Mijn hart gaat uit naar een functie waarbij ik beide competenties kan combineren.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • secretaresse
Sector(en):
  • Algemeen
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 2 maanden

Werkervaring

2014 - Deltalinqs, secretaresse van twee beleidsadviseurs
Het organiseren/plannen van afspraken/bijeenkomsten/vergaderingen, verzorgen van correspondentie, actualiseren relatiebeheersysteem, digitaal archiveren, redigeren teksten, notuleren en uitwerken vergaderingen, telefonisch te woord staan van klanten en andere voorkomende secretariële werkzaamheden.

2006-2013 - Work2, jobcoach resp. teamcoach/manager backoffice/accountmanager
Enkele kernwoorden die de functie 'jobcoach' het best omschrijven: targets (minimaal 50% structureel aan het werk), rapportages, snel schakelen, empatisch vermogen, stevig in de schoenen staan, coachen, kennis van Multi problematiek, ambulant werken, creativiteit, motiveren.
Hoofdtaken teamcoach: het voeren van bilaterale gesprekken ter ondersteuning van en sturing in het functioneren en het behalen van de targets; het verzorgen van intervisie- en themadagen; het leiden van het teamoverleg; het afleggen van verantwoording aan de directeur over de teamresultaten; het voeren van functionerings-/beoordelingsgesprekken; verbetertrajecten inzetten en volgen; sollicitatiegesprekken voeren (medeverantwoordelijk voor het aan te nemen personeel); implementeren van nieuwe opdrachten in het systeem (ICT) en het maken van rapportageformats; vorm en uitvoering geven aan het beleid; relatiebeheer t.b.v. opdrachtgevers/gemeentes (werkafspraken maken, verantwoording afleggen over de uitvoering en resultaten middels voortgangsgesprekken en rapportages).
Hoofdtaken manager backoffice en account-/salesmanager: aansturen backoffice (op het gebied van telefonie / correspondentie / administratie / facilitair / archief / ICT / wagenparkbeheer / debiteuren- & crediteuren); optimaliseren debiteurenadministratie/-facturatie (in projectvorm); alles rondom HR (sollicitatiegesprekken, personeelsdossiers, vakantiedagen, loonwijzigingen, handboek personeel); managementinformatie opleveren; relatiebeheer (verkennen en verwerven nieuwe markten en opdrachtgevers opgevolgd door het onderhoud van de relaties); aanbestedingsprocessen (van het schrijven van aanbestedingen tot aan het voeren van de contractbesprekingen met gemeentes en het UWV en de uitvoering van de gemaakte afspraken).

1998-2006 Politie Rotterdam-Rijnmond, rechercheur incidentgerichte opsporing - medewerker basispolitiezorg directe hulpverlening - vertrouwenspersoon - medewerker bedrijfsopvangteam
Diverse onderzoeken gedraaid en verwerkt in het procesdossier systeem
Geparticipeerd in T.G.O. (Team Grootschalig Optreden)
Begeleider nieuw ploeglid, receptioniste/administratief medewerkster van Werkstad, drie ééndaagse stagegroepen voor het Brugjaar Politie en praktijkcoach student MBO-Politiekunde 2002, niveau VI.
Deelgenomen aan het project Collegiale Toetsing, bedoeld om de positieve aspecten van de werkwijze op andere districten (zowel logistiek als uitvoerend), regionaal te kunnen invoeren
Coördinator Casemanagement/Interventieteam Kralingen/Crooswijk; een samenwerkingsverband tussen 10 verschillende hulpverlenende en justitiële instellingen wat is ontstaan uit het project Runnersweg. Deze integrale aanpak had tot doel om, met het repressieve beleid als stok achter de deur, de drugsrunners uit het circuit te halen via intensieve begeleiding vanuit de hulpverlening en werkgelegenheidsprojecten. Deze doelgroep werd later uitgebreid tot probleemjongeren in het algemeen, waarbij diverse successen zijn geboekt.
Teamlid project Runnersweg; dit project was een praktisch uitvloeisel van het Alijda project, een stedelijke projectgroep op beleidsniveau gericht op de samenwerking tussen verschillende diensten en instellingen, zoals Politie, Justitie en Gemeentelijke Sociale Dienst. Het oogmerk van dit project was om met een repressief actief beleid de overlast van drugsrunners en hun klanten in de wijk tegen te gaan in samenwerking met de Lokale Ploeg van district Oost.
Medeorganisator, groepsleider en spreker op de Conferentie Integrale Samenwerking in het kader van het Casemanagement/Interventieteam Kralingen/ Crooswijk en het project Runnersweg.

Opleidingen

2009-2010 Bedrijfskunde BBA, post HBO, IM&B te Utrecht, afgesloten met Personal Management Letter over
Organisatiestructuur
1996-1998 Primaire Opleiding Medewerker Basispolitiezorg, Politie Opleidings Centrum De Cloese te Lochem
1986-1989 Secretariële Opleiding, MEAO Voorne Putten te Spijkenisse
1980-1986 MAVO Opleiding, Openbare Scholengemeenschap De Ring van Putten te Spijkenisse

Cursussen Commerciële organisatie
• Acquisitievaardigheden
• Commerciële training
• Lezing ervaringsdeskundigen van Stichting Pandora
• Vaardigheidstraining 'lastige mensen' van Drs. A. Huisman (psycholoog)
• PIT coach methode (coachinterventies en instrumenten om mensen te activeren)

Cursussen Politie Rotterdam-Rijnmond
• Psychologie van de verdachte
• Cursus Algemene Recherche (CAR), Financieel Rechercheren niveau 3
• Landelijke contactdag Vertrouwenspersonen, Themadag Politie & Integratie “bruggen bouwen”,
Themadag Botsende Waarden, Symposium Psychische Ziektebeelden
• Vertrouwenspersoon
• Bedrijfsopvang voor Politie
• Kwaliteit en Marketing

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Meewerken in onze eigen sportschool (in de avonduren), waaronder het incidenteel verzorgen van groepstrainingen, het organiseren van workshops en het bijhouden van de administratie.
Het maken van videofilms van vakanties, trainingen, enz.
Het verzorgen van de huisdieren.

Werkgebied

  • Noordhoek 50km
Talentcard®