Personalia
- Leeftijd
- 51 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
CURRICULUM VITAE
Persoonlijke gegevens
Naam: ***
Adres: Rex Harrisonstraat 6
1325 KJ Almere
Telefoon: 06 43 99 22 66
Email adres: angeloalberto40@gmail.com
Geboortedatum: 22 november 1973
Rijbewijs: B
Mijn interesse ligt bij het managen, ondersteunen, motiveren, begeleiden en adviseren van mensen, groepen en organisaties op verschillende gebieden.
Mijn belangrijkste krachtvaardigheden zijn; strategisch & operationeel plannen en organiseren, aansturen van een team & projectmanagement.
Als persoonlijkheid blink ik uit op de volgende wijze; ik ben: contentieus, charismatisch, verantwoordelijk, (pro-) actief, sterk in out-of-the box denken en probleem oplossen. Mijn empatisch vermogen, jaren ervaring en training in gespreksvaardigheden- en technieken, zorgen er voor dat ik op zowel hoger management niveau als medewerker niveau een goede gespreks- en sparringpartner ben.
Werkervaring
2013 – 2014 Bedrijf: Ducasa B.V.
Functie: Evenementen coordinator
2008 – 2013 Bedrijf: Stichting Thuiszorg
Functie: Algemeen manager, verantwoordelijk voor alle operationele processen waaronder; Span of control, Meerjarenbeleid, Jaarplan, Ondersteuning aan accountant voor “Due diligence” onderzoeken, ondersteuning aan controller t.b.v. strategische doelen en financiële administratie, Directiebeoordeling, Begrotingen, Administratie, HKZ, Planning, Afdeling AWBZ zorg, Afdeling WMO zorg, Afdeling legal, Opleidingen, P&O, Receptie, Wagenparkbeheer aansturen, RI&E, ARBO, marketing en communicatie, verantwoordelijkheid voor contracten met leveranciers, Onderhoudsplanning, Huisvesting, Helpende in de wijk, Aansturen uren administratie, AO&IC, Eindverantwoordelijke voor aanname personeel, Rapportages, Functioneringsgesprekken, Beoordelingsgesprekken.
2007-2008 Bedrijf: Stichting Zorg en service Nederland
Functie: Locatiemanager, verantwoordelijk voor de planning en coördinatie, HKZ, afdeling AWBZ, Urenadministratie, Huisvesting, Bestuur overleggen, Managementteam overleggen, P&O, Acquisitie.
2006-2007 Bedrijf: DHL Excel Supply Chain,
Functie: Customer service medewerker, verantwoordelijk voor; eerste aanspreekpunt voor de “customer service,” Levensduur en kwaliteit van product bewaken, Klant vrijwaren van defecten, Retour Emballage, Schadeclaims en klachten in behandeling nemen, vrachtbrieven opstellen middels Prolog systeem, Warehouse aansturing, Account supervisie van Huawei, HP, PS, Kuehne en Nagel, Rapid.
2003-2006 Bedrijf: SLC the movement,
Functie: Eventmanager, verantwoordelijk voor; Aanbieden en promoten van conferenties, congressen, beurzen, en festivals bij potentiele klanten, onderzoeken van de markt met het oog op interessante kansen en mogelijkheden, Op aanvraag versturen van aanbiedingen en prijsopgaven voor evenementen, bespreken van de wensen en behoeften van de klanten, Verzorgen en of coördineren van benodigde diensten voor een evenement, Benaderen en vastleggen van sprekers, muzikanten, workshops en andere betrokkenen, Bedenken en uitvoeren van promotie en marketing activiteiten(i.s.m. Afdeling PR en marketing en communicatie) opzetten van deelnemersregistratie, Voeren van onderhandelingen over kosten en invulling van specifieke diensten, instrueren en coachen van de uitvoerende medewerkers, Fungeren als aanspreekpunt voor de crew gedurende het evenement.
1995-2003 Bedrijf: Defensie
Functie: Beroepsmilitair;
Beroepsmilitair Sergeant; Infanterist, Cavalerist, Van Heutz, Beveiliging, Artillerist, KMS.
1993-1995 Bedrijf: Senior Airfreight
Functie: Import en Export medewerker, verantwoordelijk voor;
Het verzorgen van import en exportdocumenten volgens vastgestelde procedures, Begeleiden van import en export zendingen door het verzorgen van de juiste set documenten, Verzorgen van in en uitvoer vergunningen, Op de juiste wijze invullen van documenten. Beheren van de import en export administratie, Controleren van facturen.
Opleidingen en cursussen
2014-heden NCOI, Opleiding HBO bedrijfspsychologie, nog niet behaald.
Verwachte datum afronding, eind november 2015
Vakken:
• Motivatie, interesse en waarden.
• Perceptie en selectief waarnemen.
• Zelfanalyse en persoonlijkheidsstijlen.
• Uzelf en de ander.
• Sociale afhankelijkheid, Interactiepatronen, Psychologie en Organisatiegedrag.
• Organisatiecultuur formeel en informeel gedrag.
• Machtsfactoren, Leiderschap, Hiërarchie en Organisatie verandering
• Onrust en emotie, weerstanden in organisaties.
• Omgaan met Conflicten, Mediation in conflictbenadering, De rol van de coach
• Werken vanuit normen en vertrouwen, Empathisch luisteren.
• Waarnemen en feedback geven, verzet herkennen en doorbreken.
• Effectief coachen, Werken aan persoonlijke effectiviteit.
• Rationeel emotionele therapie (RET), Ret technieken, Emotionele ontwikkeling van mensen.
• Persoonlijke expressie en emotionele ontlading.
• Cognitieve herstructurering.
• Communiceren en emotie.
2014 Cursus BHV en reanimatie met defibrillator, certificaat behaald.
• Het verlenen van eerste hulp bij ongevallen
• Het beperken en bestrijden van brand en het beperken van de, gevolgen van ongevallen,
• Het in noodsituaties alarmeren en evacueren van alle werknemers en andere personen in het bedrijf of inrichting.
2014 Cursus HACCP, diploma behaald
• Beschrijven van gevaren in de voedsel branche, Kritische
• Beheers punten, Controlesysteem, Correctiesysteem,
• Verificatie procedures, Registratie en documentatiesysteem
2014 Cursus SHV, diploma behaald
• Gastvrijheid in de Horeca
• Alcohol-, gok- en drugsverslaving
• Sociale vaardigheden
• Inrichtingseisen en voorzieningen
• Veiligheid in het Horecabedrijf
2013 Cursus Easylon, salarisadministratie, certificaat behaald.
• Personeelsinformatie
2012 Cursus agressie en geweld, certificaat behaald.
• Communicatie over en weer van zender naar ontvanger gecombineerd met verschillende vormen van geweld
• Op doen van ervaringen wat agressie met je doet, aandacht besteed aan geaard zitten / staan, ademhalen / lichamelijke reacties, emoties en gevoelens en gedachte sturing
• Analyse van agressief gedrag
• Praktische uitvoering omgaan met agressief gedrag
2012 Cursus Praktisch sociale vaardigheden, certificaat behaald.
• Beheersing van rationele gedachten
• Ik-boodschappen
• Uitingen van negatieve emoties
• Uiting van positieve emoties
• Lichaamstaal
• Afstemming
• Feedback en regel
2011 Opleiding Intern kwaliteitsmanagement. ( aantekening behaald)
• Wat is kwaliteit
• Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg in Zorg en welzijn
• Programma welzijn Nieuwe stijl
• Inspectie voor de gezondheidszorg
• Kwaliteitswet zorginstellingen, KWZ
• Wet WMO
• Wet BIG
• Wet BOPZ
• Wet klachtrecht zorgvormen
• Somatische en extra-intramuraal
• Kwaliteit van zorg
• Protocollen en richtlijnen
• De kwaliteitssystemen, Arbo, Milieu
• De kwaliteitsafdeling
• Rol van de kwaliteitsfunctionaris
2010
Cursus personeelsadministratie Care assist
• Invoer personeelsgegevens
• Invoer zorgopdracht en cliënt gegevens
• MAZ /MUT verwerking
• Personeelsbeheer
• Financiële verantwoording
• Client advies
• Evaluatie en bewaken van zorgactiviteiten
• Acceptatie zorgvraag
• Planning
• Zorgverlening
• Urenverwerking
• Bevoegd en bekwaamheidscriteria
• Wet op de registratie
2002-2005 HBO Business Administration, diploma behaald
• Management en organisatie.
• Marketing.
• Sales en Public relations
• Projectmanagement.
• Statistiek.
• Internationale betrekkingen.
• Recht.
• Bedrijfsadministratie.
• Informatica.
• Bedrijfs en macro economie.
• Zakelijk presenteren.
• Leidinggeven.
• Talenonderwijs.
2001-2002 Defensie Algemeen opsporingsambtenaar, diploma behaald.
• Strafrecht
• Strafvordering.
• Opiumwet.
• Wegenverkeerswet.
• Arbowet.
• Processenverbaal.
• Verhoor methodieken.
• Vakjargon Nederland.
• Vakjargon Engels.
• Juridisch schrijven.
• Milieuwet.
• Wet op de
• Weerkorpsen.
• ZHKH.
• CRO.
• Militair recht.
• PMV.
• Wet wapen en munitie
• Vreemdelingenwetgeving
• Burger – en militair strafrecht
• Privaatrecht
• Staatsrecht
• Mensenrechten
1997 SVP Beveiliging, diploma behaald
• Kernvaardigheden eerste hulp
• Strafrecht
• Strafvordering
• Benaderingstechnieken
• Beveiliging Panden
• Statische beveiliging
• Man beveiliging
• Transport beveiliging
• Brandpreventie
• Rapportage
Extra Vaardigheden
• Taalvaardigheden:
Nederlands, Engels, Spaans, Papiamento, Surinaams
• Computerprogramma’s:
Word, Excel, Acces, PowerPoint, Outlook, Internet
• Planningsystemen:
Zorgplan, Prolog, NCIS, Careassist, Easylon
• Rijbewijs:
B
Competenties
(bekwaamheid, weten, deskundigheid, kennis, bevoegdheid, ressort)
Leidinggeven (aanvoeren, besturen, commanderen, leiden)
Conform PDCA cycli werken. (Plan, do, Check en act list) Het PDCA cycli is een methode die ik gebruik ( INK model) bij en na het vaststellen van het meerjarenbeleid, jaarplan en de directiebeoordeling / managementreview. In het Meerjarenplan en Jaarplan staan doelstellingen die behaald moeten worden, deze doelstellingen worden zo SMART ( Specifiek, Meetbaar, Actueel, Realistisch en Tijdgebonden) mogelijk geformuleerd. Wanneer je de doelstellingen conform het “SMART principe” formuleert dan kan je op een realistische manier ervoor zorgdragen dat de medewerkers een goede bijdrage kunnen leveren aan het zo effectief en daadwerkelijk realiseren van de doelstellingen.
Onder leidinggeven heb ik de volgende topics opgenomen en nader gemotiveerd.
1. Coördineren (afstemmen, organiseren, regelen, gelijkstellen, nevenschikkend)
a) Coördineren (efficiency voorop) is voor mij ervoor zorg dragen dat de doelen zo effectief mogelijk en daadwerkelijk worden behaald. Bij het coördineer aspect ( twee is meer dan de som der delen) is delegeren één van de middelen die ik gebruik om de doelen te realiseren met in acht neming van tijd, geld en energie besparing.
b) Ervoor zorg dragen dat alle afspraken nageleefd worden is voor mij een belangrijk aspect is het leidinggevende proces, dit omdat het nakomen van afspraken de betrouwbaarheid van de organisatie weerspiegeld. De gestelde regels, procedures en kwaliteitseisen hebben een superieur karakter in het bedrijfsproces en dienen te allen tijde nageleefd te worden.
c) Ik toon, daar waar de situatie het toe laat, interesse in mijn collega’s en of medewerkers. Ik laat mijn medewerkers c.q. collega’s merken dat hun inbreng zeker geldend is, dit zodat het besef van mate van inspraak op een hoge graad komt te liggen. Mate van inspraak is in mijn ervaring één van de positieve katalysatoren om het arbeidsproductiviteit gehalte, in de bedrijfsvoering, te verhogen.
d) Continuïteitborging is één van de zekerheiden die je moet inbouwen in je processen. Bij al mijn vorige werkgevers heb ik voor de continuïteit garant gestaan en deze gerealiseerd, doordat je de voortgang bewaakt van de doelstellingen. Het bewaken van de voortgang en de doelstellingen kan op verschillende manieren en met verschillende systemen. Belangrijk is dat je bijvoorbeeld een meet moment inbouwt. De AOIC ( Administratieve organisatie & interne controle) is, zeker te weten, een middel om de continuïteit te meten.
e) Van de medewerkers is het, in mij ervaring, belangrijk om daarvan de behaalde resultaten bij de te houden, dit om de medewerker, gefundeerd, aan te kunnen spreken op de geleverde prestatie.
2. Bevorderen en aanzetten tot (Stimuleren en motiveren)
a) Het bemoedigen van collega’s / medewerkers is één van de talenten die ik bezit ten einde collega’s / medewerker aan te zetten tot het beginnen en af te maken van een taak. De juiste snaar raken om een goede toon te horen is daarbij uiterst noodzakelijk.
b) Er voor zorg dragen dat de groep waarin men werkt als plezierig ervaren wordt en dat de normen en waarden van die groep gerespecteerd worden is één van de middelen die ik gebruik ten einde respect van een ieder te winnen en deze ook aan een ieder te kunnen geven. Daarnaast draag ik er zorg voor dat ik middels de “actor observer” rol ik me opstel als een ondersteunende factor met daarnaast een controlerend rol. Ik draag er zorg voor dat de mate van inspraak, normen en waarden, de groep en de “actor observer,” centraal staan. Dit bevorderd niet alleen een verhoging van de arbeidsproductiviteit maar ook de werksituatie en werkomgeving zullen als prettig ervaren worden, waardoor men al snel gaat vinden dat de werkgever zich opstelt als een “goede werkgever.”
c) Uitdragen van de “Mission statement” en de “Corporate vision.” De “mission statement” en de “corporate vision” worden door mij uitgedragen ( Missie en Visie) en ik moedig anderen aan dit ook te doen. Immers is de Missie datgene wat de organisatie naar buiten wilt dragen en de Visie een algemene voorstelling van de toekomst van de organisatie. De missie en Visie kunnen ook worden gezien als de “geestelijke lijn” van de organisatie, mensen en middelen die één kant op kijken en waarvan het doel hetzelfde is.
d) Ruimte en verantwoordelijkheid geven aan medewerkers met als stelling het ontplooien van initiatieven hoort bij mijn stijl van leidinggeven. De positieve kant hiervan is dat je daardoor de kracht van de groep optimaal gebruikt, ik zorg er wel voor dat er een nacontrole wordt ingebouwd ten aanzien van de verantwoordelijkheid en ruimte die aan de medewerker wordt gegeven. Uit ervaring heb ik geleerd dat het soms voor medewerkers moeilijker is om te handelen in vrijheid ( ruimte) dan zich aan bepaalde richtlijnen, protocollen en instructies te moeten houden.
e) Het belonen van de medewerkers voor hun individuele en of gezamenlijk behaalde resultaten is één van de belangrijkste tools die ik gebruik om het gewenste gedrag bij de medewerkers te realiseren. Wanneer je goed gedrag beloont, bevorder je dat men gemotiveerd blijft om nog meer positieve resultaten te behalen, voorts gaat men daardoor steeds meer verantwoordelijk voelen naar de organisatie toe en uiteindelijk zal men zich één voelen met de organisatie, Het gewenste eind “track” is daardoor behaald. Een medewerker, afhankelijk van het niveau waar de medewerker op zit, is dan rijp voor promotie, tevredenheid betuiging, gratificatie, mits de omstandigheden van de organisatie dat toelaten
3. Strategische besluitvorming ( tactisch beslissen)
a) Conform de strategische doelstellingen is er vanuit mijn perceptie en ervaring gebleken dat je daar altijd goed over kunt sparren met het hoger management en de directie van een bedrijf. Uit ervaring en aangaven van anderen is het duidelijk zichtbaar dat men vindt dat ik goed leiding kan geven aan discussies over het strategisch beleid en het lange termijn perspectief van de organisatie.
b) Inspanning creëren in de organisatie doe ik door een aansprekende visie neer te zetten, de Smart doelen in een actie en besluiten lijst te verwerken en consequent eraan werken dat de doelen gerealiseerd worden. Bij veranderingen (contingentie benadering) en of relevante ontwikkelingen in de omgeving van de organisatie kan ik heel snel schakelen en van de veranderingen een vertaalslag maken richting het strategisch beleid.
Visie (optiek, gedachtegoed, inzicht, standpunt, zienswijze, helicopterview)
1. Vooruitkijken (vooruitlopen, vooruitzien, voorzien, anticiperen, incalculeren)
a) De Missie (mission statement) en strategie van mijn eigen afdeling gelieerd aan de organisatie, hetzij gecentraliseerd en of gedecentraliseerd, daarvan zorg ik ervoor dat ik de missie goed ken, dit is namelijk voor mij een uiterst essentieel aspect in het geheel waar ik zelf ook een onderdeel van ben. In het Meerjarenplan, daar behoort de Missie in terug te komen. Deze missie stelt en geeft aan waar de organisatie zicht wil bevinden over 5 jaar. ( Meerjarenplan wordt over het algemeen gemaakt over een “spanne” van 5 jaar) De missie zorgt er namelijk ook voor dat managers en of ondernemers geen onderbuik gevoelens beslissingen maken. Dat is namelijk niet meer van deze tijd. Ik houd er rekening mee dat wanneer je “roept” dat men aan vastlegging moet doen, men altijd wel een beetje nerveus wordt. Men gaat er vanuit dat dit juist veel tijd en geld kost, terwijl dit juist op langere termijn een onderdeel is van je “tracking and tracing” capacity en ook je tijd, geld en energie besparing.
b) Ik vind het belangrijk om mee te kunnen denken en mee te kunnen praten over de strategie van mijn eigen organisatie onderdeel. Dit is namelijk voor mij de manier waarop je gefundeerd middelen inzet om je doelen te bereiken. Deze doelen bepaal je door naar buiten te kijken en vooruit te kijken. In mijn perceptie heb je de input van de Missie, visie, doelstellingen en het strategisch plan nodig om een goede strategie te bepalen.
c) Verbanden leggen is één van mijn sterkste punten. Ik kan goed de relatie leggen tussen strategie van mijn eigen organisatie onderdeel en de eigen activiteiten.
2. Plannen (bedenken, ontwerpen, ordenen, ontwikkelen, voorzien, uitstippelen.) en organiseren (regelen, structureren, inrichten, coördineren)
Op een zo doelmatig mogelijke wijze draag ik zorg dat doelen en activiteiten met voorrang bepaald worden, dit kan door classificatie “prioriteit hoog, laag of geen.” Voorts de benodigde tijdspanne, werkzaamheid en instrumentarium aangeven om het gewenste resultaat te bereiken.
A. Effectief plannen en organiseren van eigen werk
a. Bij de uitvoering van mijn werkzaamheden zorg ik ervoor dat de taak die mij is toebedeeld helder en duidelijk is. Ook neem ik binnen de gestelde kaders, zonder aansporing van buiten af de gewenste acties
b. Ook bij mijn eigen werkzaamheden zorg ik ervoor dat de activiteiten geclassificeerd worden op voorrang.
c. Het werk dat ik uitvoer wordt afgerond conform de gestelde deadline.(timemanagement)
d. Ik zorg ervoor dat de mondelinge toezeggingen, contractuelen en of afspraken nagekomen worden, dit vormt namelijk een betrouwbaarheidscriterium.
2. Coördineren van eigen werk en dat van anderen
a) Ik zorg ervoor dat de benodigde instrumenten en of middelen, die voor het bereiken van het gewenste resultaat, aanwezig zijn.
b) Middels het “Helicopterview” principe zorg ik ervoor dat ik de uit te voeren taken overzie.
c) Om de werkzaamheden in te delen geef ik aan hoe dit zo doelmatig en daadwerkelijk kan. In acht wordt genomen, juistheid, correctheid en autorisatie. Ik houd er rekening mee dat de indeling voor de werkzaamheid op de juiste manier en conform de juiste volgorde wordt ingezet. De afspraken die met zijn allen worden gemaakt zijn “kristalhelder” en de verwachtingen geef ik duidelijk aan. Om de afspraken duidelijk aan te geven, zodat alles in lijn der verwachting verloopt, is mijn “modus operandi” de “redenen van wetenschap”. (7 w’s)
3. Sturen op hoofdlijnen
Bij de besteding van middelen draag ik er zorg voor dat dit zo doelmatig en doeltreffend gebeurd.
Het coördineren van de planning en organisatie van werkzaamheden is een element die ik standaard uitvoer en bij de uitvoering daarvan stel ik mij ondersteunend op ( support vision)
Ik loop vooruit c.q. anticipeer op relevante bewegingen die in aanzien staan op doelen van de organisatie.
Ik kan multitasken en daarbij, daar waar nodig, snel schakelen van het één naar het ander, echter houd ik de hoofdlijn op de “cape korrel.”
Resultaatgerichtheid
Mijn handelingen en besluiten zijn gericht op het daadwerkelijk realiseren van kwalitatieve en kwantitatieve resultaten en ik streef voortdurend naar verbetering daarvan. Continu naar verbetering streven doe ik conform een kwaliteitsmanagement systeem. Een kwaliteitsmanagement systeem opzetten en in werking stellen is een kunde die ik heb opgedaan tijdens mijn werkzaamheden bij verschillende bedrijven. De conformances motieven en de performances motieven worden hierin geregeld gemonitord.
1. Ik bereid me goed voor op de te leveren verrichtingen
a) Betreft de te leveren verrichtingen maak ik zichtbare, duidelijke afspraken, die niet op verschillende manieren te interpreteren zijn, dit om verwarring of dubbelzinnigheid te voorkomen. Voorts geef ik duidelijk aan wat mijn eigen bijdrage in het geheel is.
b) Mijn opstelling is als een “actor observer” duidelijk waarneembaar, veelal is bewezen dat het werken op deze wijze een positieve katalyserende werking heeft op het geheel. De doelen zullen hierdoor geen “stro breed” in de weg gelegd worden.
c) Vanuit mezelf toon ik enthousiasme en een goede inzet. (leiderschap is voorbeeld schap)
d) Op het moment dat er complicaties, dilemma’s en of knelpunten optreden wordt dit tijdig aangegeven door mij. Op deze manier tracht ik onnodige stagnaties te voorkomen in de te verrichten werkzaamheden.
e) Het glas is voor mij half vol in plaats van half leeg. Ik zie namelijk kansen en uitdagingen in plaats van problemen.
f) Wanneer er tegenslagen of verstoringen ten tonele verschijnen, dan is mijn opstelling vastberaden en vasthoudend om vooralsnog een positief resultaat te behalen.
g) Time management is één van de vereiste elementen om tot goede resultaten te komen. Ik maak efficiënt gebruik van de beschikbare tijd.
h) De planning die ik maak is efficiënt, effectief en ik committeer me aan de planning.
i) Mijn werkzaamheden kunnen, daar waar nodig en wanneer er op academisch niveau een vraagstuk ligt, conform de elementen van de “Empirische” cyclus ingezet worden. ( observatie en waarneming, inductie, deductie, verificatie)
j) De verrichtingen / doelen die gesteld worden vertaal ik naar concreet meetbare en zichtbare resultaten.
k) Wanneer ik signaleer dat er kansen zich voordoen om het doel te bereiken dan speel ik daar actief op in.
l) Mijn handhavingsbeleid is één van respect en de bejegening is altijd correct. Het systeem dat ik veelal aanhoud is er één waarin de mensen worden aangesproken op hun resultaten.
m) De medewerkers zullen conform mijn handelswijze gewaardeerd en beloond worden op enigerlei manier voor het behaalde resultaat.
2. Bewaken van het oogmerk en een proactieve opstelling
a) Mijn opstelling is ijverig en mijn doelen zijn veelbelovend c.q. ambitieus.
b) Ik maak een goede ratio tussen streven en de mogelijke consequentie
c) Ik ben een doorzetter en zeer vasthoudend in het zoeken naar oplossingen voor eventuele complexiteiten die zich voordoen of zouden kunnen voordoen, zo nodig wordt de ingezette aanpak bijgesteld.
d) Wanneer de medewerkers de gewenste resultaten niet behalen of de prestatie indicatoren indiceren beneden het gestelde, dan worden ze afgerekend hiervoor. Een negatieve punt op het functioneringsgesprek zou tot één van de reprimandes kunnen behoren.
e) Ik werk output gericht en de zaken worden gerangschikt op mate van belangrijk. (prioriteitenstelling)
3.Lange termijn visie
a) Klachten, meldingen, suggesties, niet behaalde resultaten, daarover voer ik altijd overleg. Vanuit het gevoerde overleg dienen er verbeterpunten in de werkzaamheden doorgevoerd te worden. Dit zowel binnen als buiten het eigen aandachtgebied.
b) Het afbakenen van tactische oogmerken en het begrenzen van geleverde prestaties op lange termijn behoort tot een van mijn strategieën met betrekking tot lange termijn visie.
c) Ik maak afspraken waarop de lange termijn doelen van de organisatie behaald moeten worden, de afspraken die gemaakt zijn worden door mij gemonitord, getoetst en geborgd.
d) Ik stimuleer mijn medewerkers en of collega’s in het stellen van ambitieuze doelen en het vormgeven daaraan. Ik zorg ervoor dat ik als leidinggevende voorbeeld gedrag vertoon ( leiderschap is voorbeeldschap)
e) Ik probeer de situatie voor mijn medewerkers en of collega’s te vergemakkelijken door dezen op de juiste manier te faciliteren. Vaak resulteert een juiste vergemakkelijking in het bereiken van gemeenschappelijke doelen doordat de obstakels weggehaald zijn.
Ondernemen
Mogelijkheden bemerken en dezen transformeren in acties, veelal niet gebaande wegen, die bijdragen aan betere prestaties van de organisatie.
a) Ik bemerk de kansen die zich voordoen.
b) Ik sta open voor verandering, verbetering en vernieuwing.
c) Ik kan signalen goed inschatten
d) Ik anticipeer en speel in op de wensen van de klant.
e) Ik pak de kansen die zich voordoen met beide armen aan en benut dezen actief
f) Ik houd me gefocust en actief bezig met de toekomst en continuïteit van de organisatie.
g) Ik neem initiatief en zoek de kansen die er zijn binnen eigen vakgebied en ik vertaal dezen naar praktische producten of diensten.
h) Ik kan goed verbanden leggen waardoor er goed ingespeeld kan worden op signalen vanuit de omgeving. Hieruit vloeien acties voort. Deze kansen laat ik absoluut niet liggen.
i) Als leidinggevende werknemer, handel ik op de juiste manier met een ondernemersgeest. Ik durf risico
’s te nemen daar waar nodig is. Risico, letterlijk vertaald betekend, “de kwade bedoeling,” juist daarom zorg ik ervoor dat de term ‘ ondernemen is verantwoord risico nemen,’ met nadruk op “verantwoord” wordt ingezet. Hieruit valt ook op te maken dat ik commercieel ben ingesteld.
Communicatieve competenties
a. Ik ben een voorstaander van een goede samenwerking. Het bijdragen aan een gezamenlijk resultaat door een optimale afstemming tussen mijn eigen kwaliteiten en de belangen van die van een groep of collega vormt in mijn opinie de juiste begrenzing van samenwerken. Ik stel me op als een “open source.” Ik deel mijn kennis en ervaring met collega’s. Actieve participatie om het eindresultaat te bereiken is een “must” bij mij. Ik stel mezelf service gericht naar de stakeholders van de organisatie. Ik probeer altijd anderen te motiveren hun eigen input te geven aan het geheel. Ik draag zorg dat de informatievoorziening correct is. Voorts kan ik aandachtig luisteren, immers is een luisterend oor soms meer dan praten.
b. Ik voel me betrokken tot de organisatie waarvoor ik werk (commitment). Ik heb hart voor de zaak en span me altijd in om de doelen te behalen die de organisatie nastreeft. In mijn communicatie gebruik ik standaard de term “wij.” Bij welke handeling dan ook houd ik altijd rekening met de organisatiecultuur. Mijn eigen gedrag breng ik in lijn met de organisatiecultuur. Ik pas me aan de waarden, normen en gedragsregels van de organisatie aan. Ik ben goed in verantwoordelijkheid nemen en ik schuil me nooit achter een manager of andere lagen die op een eventueel hoger “niveau / functie” zitten. Ik laat blijken dat ik altijd achter de beslissingen sta die voor de organisatie nuttig zijn, zelfs als ze minder populair of controversieel zijn.
c. Ik heb een goede overtuigingsvermogen om anderen van een bepaald standpunt te voorzien en instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten. Ik stop energie in het uitdragen van de eigen ideeën en standpunten. Ik ga in op argumenten of tegenargumenten van anderen en laat dezen meewegen in mijn eigen argumentatie. Ik kan weerstanden ombuigen naar voordelen van mijn eigen standpunt. Ik breng het standpunt met enthousiasme, zelfvertrouwen en vastberaden.
d. Ik zorg ervoor dat mijn oriëntatie optimaal is van de organisatie, daarnaast neem ik de organogrammen goed door om conform de juiste lijnen te handelen. Uit ervaring is gebleken dat een operationeel organogram en juridische organogram veel uitkomsten biedt op het gebied van de juiste lijnen hanteren. Daarnaast ben ik me bewust welke invloed gepaard gaat door mijn eigen handelen en welke afdeling daar sensitief voor kan zijn.
e. Ik kan gemakkelijk contacten leggen met onbekenden en deze onderhouden. Ik ben altijd bereid om mezelf in gezelschap te begeven. Ik sta er open voor en ben bereid om mijn netwerk ook open te stellen ten behoeve van anderen. De gerichtheid op de behoefte van een ander is uiteindelijk een voordeel voor jezelf.
f. Ik leer de klant altijd goed kennen, daarin ben ik heel doortastend. De klant staat namelijk centraal, echter zonder het zakelijk belang tekort te doen.
g. Ik heb het vermogen om zelfstandig op basis van concrete relevante gegevens te communiceren met betrekking tot een plan, ontwerp of advies met of naar verschillende doelgroepen. Hierbij maak ik gebruik van passende communicatietechnieken.
h. Mijn schriftelijke communicatie zoals, juridisch schrijven, schrijven van rapportages, beleidsnotities, onderzoeksrapporten en adviesrapporten, heb ik tijdens mijn vorige werkgevers, eigen gemaakt. Mijn mondelinge communicatie behelst goed onderhandelen, feedback geven en ontvangen, argumenteren en motiveren. Vergaderen zoals MT ( management team overleg) was één van mijn maandelijkse bezigheden.
Intellectuele competenties
i. Ik kan goed verbanden leggen tussen gegevens. De informatie welke vereist is voor een goede beeldvorming geef ik weer en ik benoem daarbij de mogelijke oorzaken van een probleem. De methoden die ik gebruik teneinde de juiste informatie te vergaren zijn uiterst effectief ( quick scan). Ook gebruik ik bronnen om de informatie te vergaren. Enkele bronnen kunnen zijn Google of bijvoorbeeld de Jurofoon. Om de situatie helder te krijgen gebruik ik vaak de gesprekstechniek: doorvragen. Ik structureer de beschikbare informatie in de juiste chronologie, waarbij ik de zaken classificeer als “hoofdzaak en bijzaak.’ Ik benoem de kern van het probleem en geef aan wat de oorzaken en gevolgen van een knelpunt zijn.
j. Ik kan “out of the box denken” . Voorts kan ik invalshoeken vinden die afwijken van de gevestigde denkpatronen.
k. Omdat ik veel boeken lees doe ik veel kennis op die mijn vak (vakmanschap) ten goede komt. Voorts ben ik goed in het doceren / uitleggen van theorieën (onderwijskundige kracht). De goede dingen goed doen is een “must” bij vakmanschap. Voorts ben ik ook een hele goede teamplayer.
Emotionele competenties
l. Ik sta open voor een ander door mijn eigen oordelen en waarheden aan de kant te zetten. Ik kan goed aanvoelen wat een ander bezighoud en daardoor mezelf goed kunnen verplaatsen in andermans beleving. Ik neem moeite om anderstaligen te begrijpen. Bij communicatie laat ik ook non-verbaal zien dat ik geïnteresseerd ben.
m. Ik ben alert op afwijkingen van ethische norm. Ik laat me niet verleiden tot ongepast gedrag bij frequente blootstelling. Ik weet goed onderscheid te maken tussen wat wel en niet hoort. Ook weet ik goed te classificeren wat wel en niet naar buiten kan en mag. Ik ben zeer integer.
n. Ik heb een goede dosis zelfvertrouwen. Het behalen en vervullen van de verlangens lukken geregeld. Vertrouwen in de beschikbaarheid van de ander en vertrouwen in mezelf. Ik ben een persoon die sterk op mijn twee benen staat.
o. Ik ben zeer stressbestendig. Ik kan goed omgaan met stress situaties. Ik probeer deze indien mogelijk te voorkomen door mijn werk ten alle tijden goed voor te bereiden en prioriteiten te stellen. Echter wanneer er zich een onvoorziene omstandigheid voordoet welke het element stress kan opwekken, dan kan ik daar heel goed mee omgaan. Mijn emoties zijn op de juiste manier gekanaliseerd en ik zie het element die een eventuele stressfactor zou kunnen zijn, meer als een uitdaging dan een stressvolle situatie. Daarnaast is mijn EQ en IQ dusdanig flexibel dat ik rationeel en emotioneel buigzaam ben in stressvolle situaties.
p. Ik ben een loyaal persoon. Ik ben terdege goed op de hoogte van het beleid, de normen, waarden, procedures en afspraken van de organisatie. Ook mijn eigen rol is voor mij helder. Ik neem positie in en vertoon geen “shop” gedrag. Wanneer er afgeweken moet worden van de gestelde regels dan vraag ik daar eest toestemming voor. Ik houd me aan het beleid, de normen, regels, afspraken, en procedures. Ik handel altijd conform proces en sla geen stappen over. Ik val mijn collega’s, leidinggevenden, de afdeling en de organisatie niet af.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Zelfstandig, actief, creatief, verantwoordelijk, sociaal, flexibel, integer en loyaal
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Stichting Thuiszorg
DHL Excel Supply chain
Defensie
Senior airfreight
Verschillende Management Functies
Functie: General Manager, Regiomanager, Rayonmanager, Locatiemanager, Algemeen manager.
Opleidingen
HBO - Management
HBO - Bedrijfspsychologie (nog mee bezig)
HACCP
BHV
SVH
Easylon
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Tennis, lezen, Honkbal