
Personalia
- Leeftijd
- 60 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Profiel
Marianne is een zeer gedreven persoon die het belangrijk vindt om een goed resultaat neer te zetten. Afspraak is afspraak staat voorop en de deadline is heilig. Opgeven is geen optie, ook niet in lastige, complexe situaties. Het managen van processen en coachen van medewerkers gebeurt met overtuiging en is proactief. Hierdoor ontstaan er veel nieuwe initiatieven.
2013– 2014: Teamleider Mediatheek NHL Hogeschool, Leeuwarden
- Leidinggeven aan een team van 11 medewerkers, waaronder zorgdragen voor planning,
verdeling, voortgang en kwaliteit van werkzaamheden
- Beheren van toegekende budgetten van de mediatheek
- Leveren van een bijdrage aan het opstellen van jaarlijkse activiteitenplannen, werkplan
en begroting van het aandachtsgebieden
- Bewaken van de Kerntaken van de mediatheek, zoals informatiebemiddeling en -
ondersteunen van informatievaardigheden m.b.v. voorzieningen op de gebieden
informatietechnologie en informatiemedia
- De mediatheek vertegenwoordigen naar buiten toe in diverse overleggen, workshops en
congressen
2013 : Projectmedewerker Ministerie van Economische Zaken, Assen
Verantwoordelijk voor de informatie mbt de landbouwregeling Gecombineerde Opgave.
2011 t/m 2012: DIV Coördinator
Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit bij het Ministerie van EL & I, Utrecht
Verantwoordelijk voor een goed functionerende DIV. 36 uur
• Coördinatie van de dagelijkse werkzaamheden, voorzitter wekelijks overleg
• Functioneel beheer van complexe archiefzaken
• Bijdragen aan de invoering van nieuwe gedigitaliseerde en geautomatiseerde systemen voor DIV, zitting in diverse werkgroepen
• De leiding over een staf van 12 medewerkers
• Substantieel verbeter management, waaronder de invoering van een capaciteitsplan ten behoeve van de reorganisatie
• Interim-manager, zitting in managementoverleggen en verstrekken van managementinformatie
• Landelijke inzetbaarheid
• Uitgebreide betrokkenheid bij bedrijfsuitoefening op strategisch niveau
2009 t/m 2012: Mediathecaris SUR (St. Unive Rechtshulp), Assen
Verantwoordelijk voor de Juridische Bibliotheek. 8 uur
• Direct verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de Juridische Bibliotheek
• Opbouw en beheer van de abonnementen en de collectie, de catalogus is online toegankelijk vanaf de werkplek
• Marketingactiviteiten: workshop/presentatie van de bibliotheek voor medewerkers, informatie via intranet (bijv. nieuwe aanwinsten)
2004 t/m 2012: Bibliothecaris Biblionet Drenthe en Biblionet Groningen(t/m 2006)
Verantwoordelijk voor de Openbare Bibliotheek. Wisselende uren.
• Direct verantwoordelijk voor het beheer en uitvoering van de Bibliotheek
• Verstrekken van inlichtingen
• De leiding over een staf van 4 tot 10 medewerkers
• Retailmanagement
2001 t/m 2011: Eigenaar Wijnhold Internal Affairs, organisatiebureau, Groningen
Verantwoordelijk voor de werving, beheer en coördinatie van de projecten.
• Projecten voor Biblionet Drenthe en Biblionet Groningen
• Overige projecten: het organiseren van het jaarlijks evenement WK-Snert, coördinatie van bedrijfsverhuizingen waaronder Endemol, ontwikkelen van een landelijke zoekmachine BijJouIndebuurt.nl, het organiseren van een spelletjesdag voor 400 schoolkinderen voor de Provincie Groningen en het opzetten van een Winterfair voor Warenhuis VanderVeen in Assen.
Werkzaamheden:
- Planning/Draaiboek maken en beheer/bewaken
- Persbericht opstellen
- Perschef voor de landelijke en regionale pers (radio, tv, dagbladen, weekbladen en internet)
- Onderhandelen met leveranciers
- Materiaal verzamelen
- Locatie bepalen
- Netwerken/relaties benaderen
- Benaderen van sponsors/adverteerders/overheid/ VIPS
- Digitale Nieuwsbrief opstellen en verspreiden
- Informatie verstrekken aan deelnemers, publiek en pers
- Beheer van de website
- Programma/Agenda opstellen
- Werving en aansturing van medewerkers en vrijwilligers
- Subsidievoorstel/Budgetplan opstellen
- Offertes opstellen
1999 t/m 2000: Facilitair manager Motivaction, marktonderzoekbureau, Amsterdam
Verantwoordelijk voor het Facilitair Management.
- De leiding over een staf van 6 vaste medewerkers en 25 freelancers
- Beheer van de alle facilitaire zaken (Telefooncentrale, Schoonmaak, Onderhoud, Administratie, Repro, Receptie, Archief en Catering)
- Verhuiscoordinator voor 3 bedrijven: Motivaction, Gemot en ITM-research
- Initiëren en voorzitten van het ICT overleg, implementeren van Outlook
- Budgetverantwoordelijk
- Werving en selectie van medewerkers, voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken
- Onderhandelen en contracten afsluiten met leveranciers
- Beleidsplan/plan van aanpak opstellen en implementeren
1997 t/m 1998: Regioassistente HISWA Vereniging voor waterrecreatieondernemers, Edam
Verantwoordelijk voor de coördinatie van de administratieve werkzaamheden.
- Administratieve ondersteuning van 5 regioconsulenten en 1 hoofd regionale belangenbehartiging
- Actief deelnemen aan verschillende acties en projecten van de vereniging
- Verantwoordelijk voor de opbouw, ontwikkeling en beheer van de bibliotheek
- Functioneel aansturen van het secretariaat
- Promotie op beurzen (HISWA, Boot Dusseldorf)
1992 t/m1996: Diverse klantgerichte en ondersteunende functies bij KPN Telecom:
Managementassistente, medewerker Klantenreacties, supervisor Callcenter Mobiele
Communicatie:
- De leiding over een staf van 25 callcentermedewerkers
- Ontwikkelen van projecten ter verbetering van de klanttevredenheid
- Werving en selectie van medewerkers
- Behandelen van consumenten-en zakelijke klachten
1991 t/m 1991: Bibliothecaris Openbare Bibliotheek Groningen
1989 t/m 1990: Verkoopmedewerker Vroom en Dreesmann, Groningen
Verantwoordelijk voor het adviseren van klanten
1988 t/m 1989: Hotelentertainer Hotel Oratava Garden, Grupo Sol, Tenerife
Verantwoordelijk voor het entertainmentprogramma.
- Beheer en uitvoering van het entertainmentprogramma
- Leiding geven aan groepen (kinderen en volwassenen)
Opleidingen
2013 – 2016 Open Universiteit Nederland – Bedrijfskunde - Master of Science in Management, Implementation and Change management
1994 – 1998 HEAO - Management, Economie en Recht, Hanzehogeschool Alkmaar
1988 – 1989 Ecole International Tunon, hotelentertainersopleiding, Arnhem
1985 – 1988 BDI - Academie, assistent-bibliothecaris, Groningen
1977 – 1985 HAVO - Thorbecke College, Groningen
Nevenactiviteiten
2013 – 2014 Lid van de Sponsorcommissie van Amicitia VMC
2012 Vrijwilliger bij het UMCG RTV omroep
2007 – 2008 Medewerker/verslaggever nieuwsredactie OOG radio
2004 – 2006 Bestuurslid van het Jonge Bedrijven Netwerk Groningen, werkgroepen Communicatie,
Groei en Commercie
Vaardigheden en competenties
Computervaardigheden:
Volledig vertrouwd met Microsoft Office
Competenties:
- Plannen en organiseren - Resultaatgericht
- Initiatiefrijk - Doorzettingsvermogen
- Leidinggeven - Durf/lef
- Flexibiliteit - Oplossingsgericht en Creativiteit
Cursussen en overige opleidingen
2014 Cursus Oplossingsgericht coachen
Cursus Presenteren in het openbaar
2011 - 2012 Cursus Modern Digitaal Documentenbeheer bij SOD Opleidingen, Woerden
Cursus Het Nieuwe Werken
2010 - 2011 Workshop E-reader
Workshop Retailmanagement voor bibliotheken
Workshop De Digitale Bibliotheek, C-wise
Cursus 23 dingen (Web 2.0 ontwikkelingen)
2009 - 2010 Cursus Bedrijfshulpverlening (BHV)
Cursus BICAT wise
2007 - 2008 Cursus Korte verhalen schrijven bij de Volksuniversiteit, Groningen
2004 - 2005 Cursus BICAT en Cursus VUBIS (bibliotheeksystemen)
2003 – 2005 Intervisiegroep Acquisitie
2002 – 2003 Training “Klanten werven voor de Zakelijke Markt”
2000 – 2001 Cursus Arbeidsrecht en Arbeidscontracten (IMK)
1993 – 1994 Cursus Commercieel gericht telefoneren, Topscore
1992 – 1993 Cursus Tact; klantgericht telefoneren, KPN
TQM; kwaliteitsverbeteringsprogramma, KPN
1990 – 1991 Cursus Frans, Centre Culturel Francais
Cursus KISS, verbeteren van de kwaliteit van dienstverlening, V & D
Interesses en aanvullende informatie
Interesses: reizen, cultuur, theater en film Hobby’s: lezen, voetballen, tennissen, skaten, duiken en zwemmen
• Referenties op aanvraag verkrijgbaar.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
zie cv
Mijn huidige situatie
Werkervaring
zie cv
Opleidingen
zie cv
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
zie cv
Werkgebied


