Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Willem Ruts

Willem Ruts

Manager/bedrijfsleider/bestuurder

Personalia

Leeftijd
60 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Engels
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Curriculum Vitae

Werkervaring

Glory Sport International:

Periode: 01-07-20012 tot en met 31-10-2013
Functie: Eventmanager/ bestuurder
Omschrijving werkzaamheden:

It’s Showtime (Mijn vorige werkervaring) werd door de aandeelhouders verkocht aan een groot investeerders bedrijf Glory Sport International, hierin ging ik mee over als eventmanager en bestuurder.

Glory Sport International organiseert ook Kick box evenementen over de hele wereld inclusief het management van de meeste grote vechters. De landen waar we het afgelopen jaar organiseerden was in Brussel, 2 x Milaan, 2 x Japan (Ondersteuning), 2 x Amerika (ondersteuning) London en Istanbul.

Glory nam meerdere vechtsportorganisaties over en maakte hiervan 3 teams; 1 in Europa, 1 in Amerika en 1 in Azië. Amerika en Azië moest ik ondersteunen met mijn knowhow en Europa de algehele organisatie. Hierbij hield ik mij bezig met (het);

• Organiseren van Workvisits naar het desbetreffende land, waar mogelijk georganiseerd werd.
• Plannen/ tekeningen maken (3D) en offertes uitzetten.
• Na goedkeuring starten met de organisatie en productie, zoals; Licht, geluid, broadcasting, specialeffecten, Dj’s, ring, catwalk, marketing, kaartverkoop, contracten, pers, hotels, transport, vluchten, persconferenties, weging, doctor checks, promotie filmpjes, interviews, websites, horeca, show, entertainment, bond, scheidrechters, jury’s, personeel, faciliteit bedrijven inhuur, boekhouding (budgetanalyses) etc.
• Maken van alle draaiboeken, scripts inclusief personeel invulling wie, wanneer, waarom en wat doet van de productie.
• Het uiteindelijke evenement op de dagen begeleiden en leiden.
• Organiseren en het leiden van verscheidenen meetings.
• Evaluatie meetings en het rapporteren.
• Onderhield het kantoor Europa qua equipment, personeel, de functioneringsgesprekken, notulen etc.

Nadat Glory Sport International alle grote vechtsport organisaties en alle grote vechters overgenomen te hebben en hiermee tevens ook alle knowhow te hebben vergaard, wilde ze zich alleen nog op de Amerikaanse markt concentreren. Hierbij lieten ze het Azie team en Europa team vervallen, waardoor ik op straat kwam te staan.

It’s Showtime:

Periode: 01-10-2004 tot en met 30-06-2012
Functie: Event manager/ Directeur/ Bestuurder van Europeanfighting network, RES Holding, Events, Office en It’s Showtime BV)
Omschrijving werkzaamheden:

Hoofdtak was het Organiseren van Kick box evenementen over de hele wereld + het management van vele grote bestaande en opkomende vechters.

Onze grootste evenementen waren in de Amsterdam ArenA waar we 7 keer georganiseerd hebben voor 20.000 man,180 Vip tafels en wat bekeken werd in 164 landen (Zowel live, re-live of tape on desk). Hier vochten de grootste vechters van de wereld met veel show/ entertainment en special effects uit wie de beste van de wereld waren.

We organiseerde uiteindelijk meer dan 60 grote kickboks evenementen in vele landen zoals; Italië, Griekenland, België, Spanje, Portugal, Frankrijk, Tenerife, Engeland, Bulgarije, Tsjechië, Brazilië, Japan etc. Waar ik de werkbezoeken/ contracten/ afspraken en de gehele organisatie en producties van deed.

Verder organiseerden we ook op meerdere plaatsen in Nederland zoals; Eindhoven, The Sand Amsterdam, Maaspoort, Barneveld, Leeuwarden etc.

In het begin zijn we met z’n tweeën gestart en was toen event manager. Vanwege een net startende onderneming moest ik in het begin hiervan de gehele organisatie op me nemen. Dit hield in;

• De gehele productie; (Licht, geluid, broadcasting, special effects, DJ’s) inclusief marketing, kaartverkoop, contracten, pers, hotels, transporten, vluchten, persconferenties, weging, doctor checks, promotie filmpjes, interviews, vechtersonderhoud, websites, horeca, show, entertainment, bond, scheidrechters, jury’s, personeel, faciliteit bedrijven inhuur, huurspullen, stage, catwalk, risicoanalyses, boekhouding, budgetanalyses etc. Later konden we meer personeel aan nemen en werd ik Directeur en kon ik meer delegeren. (Maar bleef ook altijd daarbij controleur en eventmanager tijdens en voor het evenement)
• Organiseren en leiden van verscheidenen meetings, zoals aandeelhouders-, directie- en productievergaderingen.
• Maken van plannen/ tekeningen/ offertes uitzetten/ uiteindelijk de final deals maken/ contracten met vechters, faciliteit bedrijven, local promotors en broadcasters etc. opstellen en na goedkeuring tekenen.
• Contact en onderhoud met verscheidene instanties zoals de gemeente, milieu, politie, brandweer, de provincie etc.
• Onderhouden van het kantoor/ personeel/ equipment en overige.
• Functioneringsgesprekken met het personeel/ notulen en werverdeling.
• Maakte alle draaiboeken/ scripts etc.
• Begeleiden en leiden de uiteindelijke evenement op de dagen zelf.
• Evaluaties.

Verder organiseerden we ook een aantal neven evenementen zoals van Radio FM in Concert, Bassie en Adriaan, 2 uur durende Magic Show met Hans Klok, Rigilio tuur gala, Vitaliteitsdagen met Roy Martina, World Grandprix Body Building en een Country dag.



Hommerson Casino:

Periode: 25-11-2002 tot en met 30-09-2004
Functie: Floormanager
Omschrijving werkzaamheden:

• Verantwoordelijk voor en het Aansturen van het vloer-, kassa-, beveiliging- en horeca team
• Sollicitaties
• Floormanagers en directie meetings leiden inclusief de notulen en afspraken.
• Gastheer
• Uitzettingen verslaafden
• Verantwoordelijk voor de kluis + tellen en de financiële afhandeling per dag.
• Noodplan en ontruimingsplannen gemaakt voor alle Hommerson Casino’s

Dog Guard Tatctical Services BV:

Periode: 20-01-2002 tot en met 24-11-2002
Functie: Salesmanager en Personeelsonderhoud
Omschrijving werkzaamheden:

• Bedrijven/ evenementen binnen halen aangaande beveiliging met honden + deze bedrijven of evenementen organisaties contact onderhouden
• Metaaldectectie poorten verhuren voor events/ bedrijven en scholen
• Personeelsonderhoud
• Sollicitaties

Paleis op de Dam; Horeca gelegenheid

Periode: 01-05-2000 tot en met 11-12-2000
Functie: Bedrijfsleider
Omschrijving werkzaamheden:

Horeca gelegenheid van 2 verdiepingen, 7 dagen per week open van ’s morgens tot ’s avonds en in het weekend tot midden in de nacht.

Verzorgen van ontbijt, lunch, diner, borrels, meetings, feesten en partijen en ‘ s avonds Kroeg en ’s nachts Disco of andere feesten. Dit bedrijf was financieel ongezond en het was mijn taak om te reorganiseren en het weer gezond te maken.

• Leiden/ begeleiden van Koks, bedienend personeel, barkeepers, schoonmakers en overige personeel
• Financiële afhandelingen, deals maken met uitstaande posten
• Deals maken met externe bedrijven
• Marketing
• Aannemen/ ontslaan van werknemers.
• Werkplanning maken
• Functionering formulieren gemaakt en deed ook de gesprekken
• Inkoop en verkoop
• Thema’s/ feesten bedenken, ontwikkelen en organiseren



Lassie Toverrijst

Periode: 03-02-1992 tot en met 30-04-2000
Functie: Procesoperator
Omschrijving werkzaamheden:

• Alle werkzaamheden, controles aangaande het productie proces van Rijst uitvoeren. Storingen tijdens dit proces verhelpen. Dit proces start bij aankomst ruwe rijst (boot of vrachtwagen). Waarna de rijst geslepen, gekookt en verpakt wordt.
• Machines/ apparaten/ silo’s/ transportbanden etc. onderhouden en schoon maken.
• HACCP In een werk team bewerkstelligd.
• OR gezeten + OR cursus.


F.J.Pronk Tuincentrum: Tuincentrum/ bloemenwinkel

Periode: 01-06-1991 tot en met 30-11-1992
Functie: Bloembinder / Inkoop
Omschrijving werkzaamheden:

• Al het bloem en plantwerk. Zoals; Bruidswerk, grafwerk, bloemstukken, boeketten, plantenbakken etc.)
• Verkoop
• Klokken op de veiling (inkoop)
• Tuinaanleg
• Etaleren en onderhoudt van beplanting kantoren


Bloemsierkunst Wout Den Daas: Bloemenwinkel

Periode: 07-09-1987 tot en met 31-05-1991
Functie: Bloembinder
Omschrijving/ werkzaamheden: (hier vanaf mijn achtste jaar al gewerkt en stage gelopen)

• Bloem en plantwerk. Zoals; Bruidswerk, grafwerk, bloemstukken, boeketten, plantenbakken etc.)
• Verkoop/ inkoop
• Etaleren onderhoudt beplanting van kantoren
• (Vak) Tentoonstellingen, Lathyrus tentoonstelling Kasteel Groeneveld, Corso’s, Floriade, bloemen en plantenshows.

Bloemsierkunst Marjolein: Bloemenwinkel

Periode: 02-01-1986 tot en met 11-05-1986
Functie: Bloembinder
Omschrijving werkzaamheden:

• Bloem en plantwerk. Zoals; Bruidswerk, grafwerk, bloemstukken, boeketten etc.)
• Bloemen bezorgen en planten bezorgen
• Verkoop/ inkoop
• Hotels van bloemen voorzien


Competenties

• Leiding geven
• Organiseren
• Theorie omzetten naar praktijk
• Sociaal
• Perfectionist


Opleidingen/Diploma’s etc

1977-1982 Lagere Land- en Tuinbouwschool
1982-1985 Rijks Middelbare Tuinbouwschool Aalsmeer inclusief middenstand diploma
1986-1987 Sergeantenopleiding Militaire Dienst
Rijbewijs BE


Cursussen/Certificaten

2011 Eerste hulp/ Brandbestrijding en Ontruiming/ Basisopleiding Bedrijfshulpverlening
2007 Eerste hulp/ Brandbestrijding en Ontruiming/ Basisopleiding Bedrijfshulpverlening
2003 Bedrijfshulpverlener/ Anti-Overval Training
2002 Basiscursus Kansspelproblematiek
2000 Sociale Hygiëne
1999 Basiscursus Voedingsmiddelen hygiëne/Training OR Cursus FNV Bondgenoten
1998 Basiscursus Bedrijfshulpverlener
1994 Diploma Elektrisch Schakelen en toegepaste Elektriciteit


Interesses/Hobby’s

• Muziek
• Sporten
• Lezen

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Competenties

• Leiding geven
• Organiseren
• Theorie omzetten naar praktijk
• Sociaal
• Perfectionist

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Kunst & Cultuur
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Glory Sport International:

Periode: 01-07-20012 tot en met 31-10-2013
Functie: Eventmanager/ bestuurder

It’s Showtime:

Periode: 01-10-2004 tot en met 30-06-2012
Functie: Event manager/ Directeur/ Bestuurder van Europeanfighting network, RES Holding, Events, Office en It’s Showtime BV)

Hommerson Casino:

Periode: 25-11-2002 tot en met 30-09-2004
Functie: Floormanager

Dog Guard Tatctical Services BV:

Periode: 20-01-2002 tot en met 24-11-2002
Functie: Salesmanager en Personeelsonderhoud

Paleis op de Dam; Horeca gelegenheid

Periode: 01-05-2000 tot en met 11-12-2000
Functie: Bedrijfsleider

Lassie Toverrijst

Periode: 03-02-1992 tot en met 30-04-2000
Functie: Procesoperator

F.J.Pronk Tuincentrum: Tuincentrum/ bloemenwinkel

Periode: 01-06-1991 tot en met 30-11-1992
Functie: Bloembinder / Inkoop

Bloemsierkunst Wout Den Daas: Bloemenwinkel

Periode: 07-09-1987 tot en met 31-05-1991
Functie: Bloembinder

Bloemsierkunst Marjolein: Bloemenwinkel

Periode: 02-01-1986 tot en met 11-05-1986
Functie: Bloembinder

Opleidingen

Opleidingen/Diploma’s etc

1977-1982 Lagere Land- en Tuinbouwschool
1982-1985 Rijks Middelbare Tuinbouwschool Aalsmeer inclusief middenstand diploma
1986-1987 Sergeantenopleiding Militaire Dienst
Rijbewijs BE


Cursussen/Certificaten

2011 Eerste hulp/ Brandbestrijding en Ontruiming/ Basisopleiding Bedrijfshulpverlening
2007 Eerste hulp/ Brandbestrijding en Ontruiming/ Basisopleiding Bedrijfshulpverlening
2003 Bedrijfshulpverlener/ Anti-Overval Training
2002 Basiscursus Kansspelproblematiek
2000 Sociale Hygiëne
1999 Basiscursus Voedingsmiddelen hygiëne/Training OR Cursus FNV Bondgenoten
1998 Basiscursus Bedrijfshulpverlener
1994 Diploma Elektrisch Schakelen en toegepaste Elektriciteit

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

• Muziek
• Sporten
• Lezen

Werkgebied

  • Zaandam 50km
Talentcard®