Personalia
- Leeftijd
- 52 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik ben een enthousiaste en ambitieuze teamplayer. Mijn passie is organiseren, klantgericht en vernieuwend. Hierbij het team aan de hand nemen en gezamenlijk de uitdagingen aan gaan. Ik heb de natuurlijke drang om continu te streven naar verbeteringen, zinvol en van binnen uit. Het aansturen van de organisatie en anticiperen op veranderingen dat is mijn kracht. Mijn persoonlijke waardes zijn; samenwerken, openheid, service en doelgericht.
Mijn interesse en affiniteit ligt bij operationeel management. Ik zorg voor de juiste koers, motiveer, en naast denken ook doen. Ik werk vanuit het hart van de organisatie en kan gemakkelijk schakelen tussen strategisch-beleidsmatig en operationeel niveau. Hierbij zijn plannen, structureren en communiceren mijn belangrijkste gereedschappen. Ik heb oog voor detail, denk positief en houd vol. Hiermee maak ik het verschil.
Ambitie:
Ik streef naar een excellente organisatie waar het prettig werken is. Ik wil hierbij duurzame veranderingen realiseren met een hoge medewerker- en klanttevredenheid. Dit wil ik waarmaken door aandacht te hebben voor de mens, het proces en moderne managementgedachtes. Ik wil meedenken over verbeteringen in efficiency, kwaliteit en kosten. Daarbij wil ik voorkomen dat het strandt in mooie bedoelingen.
Ik wil mij als generalist verder specialiseren in operationeel management. Interesse in Operational Excellence methodieken als ‘Lean’ en ‘Six Sigma’. Bij voorkeur binnen een klantgerichte, innovatieve en dynamische MKB organisatie.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
01-01-2012 tot 01-05-2013
Pr & ICT manager bij de Van Ieperen Groep
Ik was verantwoordelijk voor de communicatie en profilering van de organisatie, inclusief de vijf productgroepen en drie concepten. In de rol van ICT-manager verantwoordelijk voor de performance van de cloud IT-netwerk en beleidsmatig voor het bedrijfsspecifieke applicatielandschap.
Taken
• Voorzitter projectteam tenders & aanbestedingen
• Inkoop en contractmanagement
• Opstellen marketing en communicatieplan, budget en jaarplanning
• Beheer bedrijfsspecifieke applicaties
• Conceptontwikkeling vanuit ketensamenwerking en klantwaarden
• Coördinatie, inkoop en afstemming marketingproducties
Resultaten
• Conceptontwikkeling en lancering ‘ENDIS’ in 2012
• Organisatie seminar “Anders durven samenwerken” inclusief uitgave boek
• Lancering social media platform met Twitter, LinkedIn en Facebook
01-11-2008 tot 30-09-2009
Vestigingsdirecteur De Longte Grafische Producties
Verantwoordelijk voor het aansturen van de totale frontoffice organisatie met 7 fte. Belangrijkste taak was de organisatie, die is ontstaan uit een reorganisatie, aan de hand te nemen op weg naar een nieuwe en gezonde toekomst. Hierbij lag de prioriteit op het definiëren van een onderscheidende visie en strategie. Met een nieuwe focus en elan het team motiveren en richting gegeven. Hierbij de cultuur bijgesteld van productie georiënteerd naar klant georiënteerd.
Taken
• P&L verantwoordelijk
• Opstellen verkoopplan en doelgroepen segmentatie
• Implementatie E-commerce
• Coachen en opstellen personeel ontwikkelplan
• Vertalen holdingbeleid naar vestigingsbeleid
• Omzet verantwoordelijk inclusief prognose en doelgroepen segmentatie
• Procesoptimalisatie t.b.v. audit ISO-9001
Resultaten
• Lichte omzetgroei binnen een krimpende markt
• Paradigma wijziging gerealiseerd
• Team vanuit reorganisatie weer enthousiast gekregen
01-01-2003 tot 31-10-2008
Adjunct directeur bij Uitgeverij Intercard
Ik was verantwoordelijk voor de aansturing van het hoofdkantoor met 25 fte en het distributiecentrum met 40 fte. Daarnaast verantwoordelijk voor de ICT, inkoop, HRM, en productmanagement kaartcollecties. Vanuit de logistiek verantwoordelijk voor de algemene performance van het distributiecentrum ‘European Card Centre’ in Heerlen. Na verkoop van de organisatie ben ik verantwoordelijk geweest voor de integratie bij de
nieuwe eigenaar.
01-01-2010 tot 01-01-2012
Portefeuillehouder ICT en Marketing bij Quinto Facilitaire Diensten
In deze functie was ik verantwoordelijk voor de portefeuilles ICT en Marketing. Hierbij de gewenste situatie creëren waarbij het mogelijk is om te komen tot bundeling van kennis en kunde. Vanuit de marketing verantwoordelijk voor de profilering van Quinto als samenwerkingsverband en ook alle participanten afzonderlijk. Vanuit ICT verantwoordelijk voor het creëren van een ICT-netwerk gebaseerd op cloudtechnologie. Hiermee binnen het samenwerkingsverband kennisdelen en samenwerken faciliteren, tijd, locatie en onderneming onafhankelijk.
Taken
• Visie en strategieontwikkeling Quinto
• Doelstelling en plan van aanpak opstellen portefeuilles
• Voorzitter platform ICT en Marketing
• Quinto-partners adviseren en faciliteren op thema ICT en marketing
• Implementatie communicatie- en informatieproces
• Inkoop en contractmanagement
• Ontwikkeling & beheer hybride cloudomgeving Quinto
• Inkoop en implementatie multi-website oplossing o.b.v. RFI-RFP-RFQ proces
• Business- en conceptontwikkeling o.a. MainPlus en Goudse Bouw
Resultaten
• Startup Quinto Facilitaire Diensten
• Lancering multi-website oplossing inclusief 6 coporate websites
• Leveranciersselectie en lancering Quinto-cloud netwerkomgeving
• Realisatie 8% inkoopvoordeel op ict en communicatiemiddelen
Opleidingen
01-09-1999 tot 23-10-2002
Bedrijfskunde, Hoge School van Utrecht
01-09-1994 tot 01-07-1995
NIMA Marketing-A
01-09-1994 tot 01-07-1995
MBO+ commerciële bedrijfskunde, Overgelder college
01-09-1984 tot 01-07-1992
Grafisch Lyceum Utrecht, LBO + MBO
01-05-2011 tot 01-05-2013
Voorzitter marketingplatform Team Prestatiehuis
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het opzetten, coördineren en optimaal functioneren van het platform ‘marketing’. Elke participant vaardigde één deelnemer af aan dit platform. Mijn taak was zorgdragen voor een gestructureerde en efficiënte samenwerking, taakverdeling, planning, en kwaliteit. Vanuit de Van Ieperen Groep gedelegeerd om één dag per week hiermee actief te zijn.
Taken
• Voorzitter platform
• Budget & jaarplanning
• Strategie- en conceptontwikkeling
• Ontwikkeling ‘look & feel’, kernboodschap en klantwaarden business concept
• Leveranciersselectie reclamebureau en communicatiemiddelen
• Informeren participanten en andere platforms over voortgang projecten
• Organiseren brainstormsessies, participanten, deskundige en opdrachtgevers
Resultaten
• Conceptontwikkeling en lancering ‘Prestatiehuis’ op Energiebeurs 2011
• Winnaar prijsvraag ‘De Voorsprong 2012’ met meest kansrijke concept