
Anne-Marie Lumeij
Beleidsmedwerker, sociaal pedagogisch hulpverlener, anders.
Personalia
- Leeftijd
- 40 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
In mijn werk ben ik enthousiast, professioneel en weet van aanpakken. Ik ben direct, vriendelijk, kritisch en neem als het moet de leiding.
Daarnaast ben ik een optimistisch persoon, verken graag nieuwe mogelijkheden en concepten waarbij ik veel dingen wil weten en leren. Ik ben een trouwe collega die geduldig en zorgzaam met de behoeften van anderen omgaat. Over het algemeen werk ik zelfstandig, hoewel ik graag overleg met mijn collega's. Ik pas me in nieuwe situaties gemakkelijk aan en maak nieuwe zaken snel eigen. Wanneer ik in een team werk ben ik een echte teamplayer, een sterk aanmoedigend persoon die levendig overkomt en anderen inspireert. Ik straal rust uit, ben zeer stressbestendig en functioneer goed onder hoge (werk)druk. Ook ben ik netjes en geordend en wordt door anderen meestal gezien als praktisch ingesteld.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
• Enthousiast, gedreven, betrokken.
• Zelfstandige werker met teamgeest.
• Analytisch, gestructureerd en punctueel.
• Daadkrachtig handelen
• Creatief
• Flexibel
• Goede communicatieve vaardigheden
• Goede sociale vaardigheden
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Werkervaring:
juli 2013 – november 2014 Behandelteamlid KJ-psychiatrie
Mondriaan, Wickraderheem, afdeling Sirius/Orion
• Zorgdragen voor een therapeutisch leef- en behandelklimaat, waarbinnen
praktisch pedagogische methodieken worden toegepast, d.w.z.:
Het begeleiden, stimuleren, coachen en motiveren van kinderen/jeugdigen bij de
dagelijkse gang van zaken op de afdeling.
Observeren en in kaart brengen van geschiedenis, ontwikkeling, (on)
mogelijkheden binnen de diagnostische fase.
Scheppen van veiligheid en vertrouwen.
Het vervullen van persoonlijk begeleiderschap voor een of meerdere jeugdigen.
Ouders begeleiden en adviseren tijdens bezoekmomenten en op de groep.
Crisisinterventies plegen bij dreigende (auto)agressie.
• Het opstellen, uitvoeren, evalueren en zo nodig bijstellen van disciplinegebonden
behandeldoelen, d.w.z.;
Opstellen van disciplinegebonden behandeldoelen op individueel en
groepsniveau, afgeleid uit het multidisciplinair behandelplan en het uitvoeren van
deze.
Observeren van de voortgang van de behandeling, signaleren van resultaten en
rapporteren.
Deelname aan verschillende inhoudelijke multidisciplinaire overlegvormen.
• Het geven van werkbegeleiding aan stagiaires e/o leerlingen.
• Het verstrekken van medicatie en het bewaken van de effecten hiervan.
• Het zo nodig begeleiden van kinderen/jeugdigen bij groepstherapieën en
oudergesprekken.
• In het bijzonder veel kennis over Autisme Spectrum Stoornis en het behandelen
hiervan.
april 2012 – juli 2013 Sociaal pedagogisch hulpverlener MKD
Xonar, Holtum, in samenwerking met Xaverius speciaal basisonderwijs.
Dit is een onderwijszorggroep, waar kinderen geplaatst worden die op het reguliere
basisonderwijs niet meer mee kunnen of vastlopen.
• Zorgdragen voor een pedagogisch klimaat in de groep, waarbinnen praktisch
pedagogische methodieken worden toegepast, d.w.z.:
Het opstellen van een onderwijszorgplan. Dit plan wordt opgesteld a.d.h.v. het
dialoogmodel. De doelen worden samen/in overleg met ouders geformuleerd.
Nauwe samenwerking met het onderwijs, goede communicatie om samen de
ontwikkeling van het kind in de gaten te houden en in kaart te brengen.
Observeren van de voortgang van de opname, signaleren van resultaten en
rapporteren hiervan.
Begeleiding van ouders in dit hele traject, denk vaak aan Multi problem gezinnen.
Deelnemen aan Multi disciplinaire team overleggen.
Het plannen van een huisbezoek om leefomgeving/thuissituatie van het kind te leren
kennen.
Communicatie tussen ambulante hulpverlening, onderwijs en eventuele andere
zorginstellingen.
Wanneer nodig korte lijn met BJZ.
Het bewaken van de groepsdynamieken en het hierop inspelen.
Als fulltime medewerker, kartrekker van het team, maar ook verbinder naar de andere
samenwerkende instellingen (Orbis en Xaverius).
Juni 2010 - April 2012 Behandelteamlid KJ-psychiatrie
Mondriaan, Wickraderheem, afdeling Sirius/Orion
Beschrijving van taken zie CV juli 2013 – November 2014.
Augustus 2008 – April 2010 Sociaal pedagogisch hulpverlener MKD
Xonar, MKD Giezenhooven Heerlen
• Zorgdragen voor een pedagogisch klimaat in de groep, waarbinnen praktisch
pedagogische methodieken worden toegepast, d.w.z.:
Het opstellen van een hulpverleningsplan. Vanuit BJZ zijn er doelen opgesteld,
van hieruit doelen SMART maken en deze koppelen aan het kind.
Samen met gedragsdeskundige zorgen voor een, goede communicatie naar alle
betrokken zorg instanties om de ontwikkeling van het kind in de gaten te houden
en in kaart te brengen.
Observeren van de voortgang van de opname, signaleren van resultaten en
rapporteren hiervan.
Deelnemen aan Multi disciplinaire team overleggen.
Het bewaken van de groepsdynamieken en het hierop inspelen.
Als fulltime medewerker, kartrekker van het team, hierin ook andere teamleden
van goede informatie voorzien omtrent de ontwikkelingen van het kind en de
groep.
• Het bieden van ambulante hulpverlening voornamelijk op het gebied van
opvoedondersteuning in de thuissituatie van het kind. Denk hierbij aan Multi
Problem gezinnen, waarbij de opvoeding van het kind vaak spaak liep door
problemen op verschillende gebieden.
Het in kaart brengen van de thuissituatie, samen doelen opstellen.
Wanneer nodig het doen van een zorgmelding bij BJZ/raad van
Kinderbescherming.
Samen met ouders aan de slag met de opvoeding in de thuissituatie.
Het ontwikkelen van een sociaal netwerk buiten het gezin.
Het in kaart brengen van de sociale kaart waar het gezin zich in bevindt en samen
kijken waar mogelijkheden liggen om terug te vallen wanneer er problemen zijn.
Binnen het sociaal netwerk psycho- educatie geven en de omgeving uitleggen hoe
te kunnen helpen.
Ouders psycho- educatie geven over de problematieken van hun kind, maar ook
leren in zien welke tekortkomingen bij henzelf liggen.
Creëren van een veilige leefomgeving voor het kind.
Het bieden van handvaten in de opvoeding en aanleren van basistechnieken die
ouders in de opvoeding toe kunnen passen.
Juni 2007 – Juli 2008 Vervangster als sociaal pedagogisch hulpverlener MKD
Xonar, MKD Giezenhooven Heerlen
Ik heb in alle groepen van het MKD vervangen.
2006 – 2008 PGB Het begeleiden van een jongen met autisme.
Zowel ondersteuning in de opvoeding bieden, als in de vrijetijdsbesteding.
Het maken van een dagprogramma met behulp van pictogrammen om meer
duidelijkheid en structuur te creëren.
Samen met de cliënt oefenen om hem weerbaarder te maken in de maatschappij.
Het proberen te doorbreken van patronen, waarbij zijn eigen veiligheid geborgen blijft.
Ouders zorg ontnemen en hun succeservaringen laten beleven met hun kind.
2000 – 2007 Allround supermarktmedewerker EDAH, Gulpen
Stages:
september 2006 – juni 2007 Xonar, MKD Giezenhoove, de Kiekeboe
Dit was een jaarstage van 32 uur per week, waarin ik als volwaardig teamlid heb meegedraaid. Deze groep was een groep voor autistische kinderen van de leeftijd +/- 3 t/m 6 jaar.
september 2005 – juni 2006 St. Anna, op de Bies, Landgraaf
Ik heb hier stage gelopen in een woongroep voor lichamelijk en verstandelijk gehandicapte mensen tussen de 24 en 60 jaar.
september 2004 – juni 2005 Check 5, Maastricht
Dit is een bedrijf waar tieners tussen 12 en 18 jaar studiebegeleiding krijgen. Hier heb ik voor het personeel een begeleidingsplan gemaakt voor een jongen met PDD-Nos en dyscalculie.
september 2003- juni 2004 Basisschool D`r Henneberg, Simpelveld
Ik heb hier gedurende drie periodes stage gelopen, de eerste periode in groep 8, de tweede periode in groep 1 en 2 en de derde periode in groep 3.
Opleidingen
2004-2008 Sociaal Pedagogische Hulpverlening
Hogeschool Zuyd faculteit Maastricht
Diploma: juli 2008
Propedeuse:2005
2003-2004 HBO PABO
Hogeschool Zuyd Heerlen
1997-2003 HAVO
Scholengemeenschap Sophianum Gulpen
Diploma: 2003
Examenvakken: Nederlands, Engels, Duits 1,2, Economie, CKV2,
Geschiedenis, Wiskunde A1, Biologie
Cursussen:
2013 Basiscursus Autisme, georganiseerd door RINO-groep in opdracht van het Leo Kannerhuis
In de cursus staat het onderwerp ‘begeleiden van mensen met autisme’ centraal. Thema’s die
aan bod zijn gekomen zijn de verschijnselen, gedragingen van autisme, de cognitieve
gedragsstijlen die daarbij horen en de gevolgen van een stoornis als ASS. Daarnaast is er
veelvuldig stilgestaan bij de houding als professional in het werken met deze doelgroep; wat
betekent dit voor de opbouw van een behandelrelatie, aanpassen van communicatie,
aanbrengen van structuur en het omgaan met preoccupaties, herhaalgedrag en rigiditeit. Cursus
is afgerond middels het maken van twee praktijkopdrachten. Certificaat behaald.
2012 Opstart gespecialiseerde ASS-afdeling
In het kader van zorgprogramma’s is de psychiatrische kinder- en jeugdkliniek van Mondriaan
medio 2012 herverdeeld in de zorglijnen ASS (Autisme Spectrum Stoornissen) en algemene
psychiatrie. Als onderdeel van het multidisciplinaire team heb ik bijgedragen aan het opzetten
van gespecialiseerde modules en trainingen die geboden worden op de klinische afdeling waar ik
werk.
2011 BHV cursus
In de Bedrijfshulpverlening cursus ben ik opgeleid tot medewerker die weet hoe hij/zij om moet
gaan met noodsituaties op de werkvloer. Daaronder vallen het blussen van kleine brandjes,
slachtoffers helpen, EHBO verlenen, reanimeren en het pand ontruimen.
2010 Medicatiemodule
Module, intern geboden binnen Mondriaan aan medewerkers zonder
verpleegkundige achtergrond, gericht op het aanleren van vaardigheden die nodig zijn om
medicatie op een verantwoorde manier te verstrekken aan cliënten. Kennis m.b.t.
toedieningsvormen en (bij)werkingen van medicamenteuze behandeling komt aan bod.
Basistraining ‘Omgaan met Agressie’
De interne training binnen Mondriaan, Wickraderheem richt zich op het verwerven van zowel
theoretische als praktische kennis m.b.t. omgaan met agressie binnen het werken met kinderen
en jeugdigen. Op theoretisch gebied komen verschillende modellen, zoals het
crisisontwikkelingsmodel, roos van Leary en de territoriumleer, aan bod waarbij de transfer naar
de praktijk wordt gelegd middels het gebruik van rollenspelen. Op technisch gebied worden
fysieke technieken aangeleerd, gericht op afweren van agressie en vervoer e/o
opbrengtechnieken bij inzet van Middelen en Maatregelen. Eveneens wordt er aandacht
besteed aan houdingsaspecten, waarbij het doel is om de medewerker bewust te maken van
eigen houding en kan kiezen uit verschillende (enkele) gedragsalternatieven/ preventieve
interventies, afgestemd op de cliënt.
2009 Cursus maken van een hulpverleningsplan (Xonar)
Cursus verantwoordt vereenvoudigen (Xonar)
2008 Assertiviteits cursus (Hoge School Zuyd)
Handvaten voor het geven van een assertiviteitscursus aan zowel jongeren als volwassenen.
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
• Bioscoop
• Sporten, zoals hardlopen, bodypump en fitness
• Lezen
• Schilderen
Werkgebied


