Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van I Custers

I Custers

Trainer / coach/ consulent

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Portugees
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Energiek persoon die zoekt naar nieuwe mogelijkheden, een doener met groot verantwoordelijkheidsgevoel, die bindend is tussen de belangen van de organisatie, de persoon om wie eht gaat en derden.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Daadkrachtig, analytisch, probleemoplossend, resultaat gericht, besluitvaardig, overtuigend, klantgericht, stressbestendig, sociaal, integer, consequent, directief, daadkrachtig, humoristisch, coachend leiderschap, visie uitdragen, sensitief.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • opleidingscoördinator
Sector(en):
  • Algemeen
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2016 - heden Gemeente Heerlen
Trainer, joboach, re-integratie consulent
Verantwoordelijk voor:
taaltraining voor statushouders om de afstand tot de arbeidsmarkt te verkleinen. Re-integreren en coachen van klanten >27 jaar<

2007- 2016 Re-integratiedeskundige/jobcoach QWYL Coaching
Verantwoordelijk voor:
- Trainingen geven aan de doelgroep op gebied van “attitude en gedragsverandering” en het ontwikkelen van werknemersvaardigheden gekoppeld aan beroepscompetenties. Doel van de training is het ontwikkelen van een positief zelfbeeld, doorbreken van negatief gedrag en het vergroten van zelfredzaamheid en probleemoplossend vermogen
- Begeleiden en coachen van jongeren met een beperking en daaruit voortvloeiende gedragsproblemen
- Coachen on the job/ overdracht kennis, expertise en vaardigheden
- Matchen van werkgevers en jongeren voor werkervaringsplaatsen/snuffelstage en/of reguliere arbeid
- Opstellen van re-integratieplan/ voorgangsrapportages
- Nauw contact met arbeidsdeskundigen, scholingsinstituten, hulpverlenende instanties en andere betrokken partijen van de kandidaat

2006-2007 Docent ROC Arcuscollege te Heerlen
Verantwoordelijk voor:
- Een veilig leerklimaat
- Overdracht kennis, expertise en vaardigheden
- Aanbrengen van variëteiten binnen didactische werkvormen die aansluiten bij het type deelnemer, onderwijs op maat
- Het opstellen van een Persoonlijk Ontwikkelings Plan (POP), hierbij lettend op een match tussen individueel- en schoolbelang
- Kwaliteitsbewaking en –verbetering
- Samenwerking met collegae en omgeving
Begeleider ROC Arcuscollege te Heerlen
Verantwoordelijk voor:
- Ontwikkelen van leeractiviteiten voor de leerlingen voor en tijdens de beroepskwalificerende stage/werk
- Het verrichten van educatieve en randvoorwaardelijke activiteiten voor de doelgroep “risico leerlingen” met als doel doorstromen naar hoger niveau in opleiding waaronder; ontwikkelen motivatie, werken en ontwikkelen aan beroepscompetenties, sociaal maatschappelijk functioneren en begeleiden in groepsprocessen
- Begeleiden, samen zoeken en plaatsen binnen werk en/of stage
- Samenwerking met ouders/verzorgers en/of andere partijen

2005-2006 Teamleider Mosae thuiszorg
Verantwoordelijk voor:
- Kwaliteitsontwikkeling van de medewerkers, gericht op instructie, d.m.v. het
geven van thema gerichte cursussen, begeleiding en controle van de nieuw ontwikkelde zorgplannen van de klanten
- Coachen en begeleiden van medewerkers, goede match maken tussen zorgvraag en aanbod (maatwerk)
- Begeleiding stagiaires helpende niveau 1 en 2
- Verbeteringsvoorstellen ontwikkelen op het gebied van werkmethoden, klantenzorg
organisatie, kosten en samenwerking met andere afdelingen binnen de organisatie
- Realisatie afstemming zorgvraag en zorgverlening
- Huisbezoeken bij klanten, onderhouden van contacten met klanten en familie over
de verleende zorg / verbeteringen en het eventueel afhandelen van klachten
- Uitvoeren totale personeelsbeleid,opstellen reïntegratieplannen en controle van de uitvoering, voeren van selectie-, verzuim-, slechtnieuws-, functionerings-, individuele- en beoordelingsgesprekken, opstellen reïntegratieplannen en controle van de uitvoering

2000-2005 Teamleider thuiszorgorganisatie Domicura
Verantwoordelijk voor:
- Bijdrage leveren aan de interne opleiding van de medewerkers middels
introductiecursussen, ontwikkelen en uitvoeren van themabijeenkomsten
- Coachen en begeleiden van medewerkers
- Uitvoeren totale personeelsbeleid, participeren in het ontwikkelen van organisatie-en personeelsbeleid
- Begeleiden en aansturen van het proces naar zelfstandige teams
- Implementeren kwaliteitssysteem en decentralisatieproces
- Opstellen reïntegratieplannen en controle van de uitvoering
- Voeren van selectie-, verzuim-, slechtnieuws-, functionerings-, individuele- en beoordelingsgesprekken
- Lid Arbo-werkgroep
- Relatiebeheer klanten en de daaraan gekoppelde mantelzorg
Projecten:
- “ Stilstaan bij bewegen”
- “ Schoonmaken met Zorg”:

Stichting Kinderopvang Maastricht
1993-1996 Medewerkster afdeling Personeelszaken bij de St. Kinderopvang Maastricht
Verantwoordelijk voor:
- Ondersteunen hoofd personeelszaken bij de uitvoering van het
personeelsbeleid zoals:
- Organisatie breed adviseren en informeren omtrent toepassing en/of interpretatie van de CAO Welzijn, implementeren van nieuwe projecten
- Verzuimbeleid uitvoeren binnen de vastgestelde kaders
- Voeren van slechtnieuws en selectie gesprekken, verzuimgesprekken, afnemen van exitinterviews mede opstellen beleidsnotities, participeren in het te ontwikkelen personeelsbeleid

1992-2000 Manager / leidinggevende binnen verschillende locaties en het bureau Gastouderopvang van de stichting Kinderopvang in Maastricht, nu stichting MIK
Verantwoordelijk voor:
- Coachen en begeleiden van 30 medewerkers binnen het gestelde budget
- Begeleiden en aansturen van het proces naar zelfsturende teams
- Vorm geven, ontwikkelen en uitvoeren van themabijeenkomsten t.b.v. pedagogische deskundigheidsbevordering
- Begeleiden stagiaires, aanspreekpunten
- Uitvoeren totale personeelsbeleid, participeren in het ontwikkelen van organisatie en personeelsbeleid
- Implementeren kwaliteitssysteem en decentralisatieproces
- Facilitair beheer betrokken locatie
- Voeren van selectie-, verzuim-, functionering-, beoordeling-, slechtnieuws en individuele gesprekken
1991-1992 Bemiddelingsmedewerker bureau Gastouderopvang
1991 Stagiaire binnen de dienst P&O, van de Universiteit Maastricht
1981-1989 Groepsleidster Medisch Kleuter Dagverblijf “ ‘t Brögske” te Wessem
1981 Groepsleidster Kinderdagverblijf “Ploem” te Sittard
1979-1981 Leerkracht Stichting Katholiek Onderwijs Oostelijk Mijnstreek

Opleidingen

2018-heden: Freelance Opleidingscoach

1989-1992 : AP/PB (Arbeidsmarkt Politiek en Personeels Beleid) MBO diploma

1985-1987 : Volledig bevoegd leerkracht Basisonderwijs aan de PABO te diploma
Eindhoven (HBO)

1980-1981 : Kleuterleidsters Opleiding Akte B te Heerlen diploma

1976-1979 : Kleuterleidsters Opleiding Akte A te Heerlen diploma

1972-1976 : MAVO St. Franciscus te Treebeek diploma

Cursussen
2017: Workshop laaggeletterheid
Workshop Radicalisering/Jihadisme
Workshop herkennen analfabetisme

2016 : BHV Basis
Junior consulent ParticipatieWet

2014 – heden : Conflictbemiddeling (Mediation)

2010/2016 : Omgaan met agressie / omgaan met emotioneel en agressief gedrag

2009 : Opleiding Jobcoach

2006 : Bedrijfshulpverlener, verzuimtraining

1999- 2005 : Outlook, Word, Excel, arbeidszaken, communicatie en conflicthantering bij ` ziekteverzuim, omgaan met werkstress, financieel management

1997-1998 : Management ontwikkelingstraject “Kwaliteit in Mensen”

1996 : Verzuimmanagement

1991 : Training functioneringsgesprekken

1986-1987 : Management middenkader

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

spelend lid binnen de fanfare, wandelen, lezen en sporten, vrijwilliger Filmhuis Lumiere

Werkgebied

  • Maastricht 100km
Talentcard®