Ernst Kamerbeek
Allround reclame accountman en communicatie adviseur zoekt nieuwe job bij bureau of merk
Personalia
- Leeftijd
- 57 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ernst is:
Enthousiast
Relatie manager
Natuurlijk
Stressbestendig
Team player
En zoek een leuke nieuwe communicatie job aan bureau of klantzijde.
De ervaring die ik binnen de reclame heb opgedaan is breed te noemen. Van (zwaar) account- en project management werk tot traffic en productie begeleiding, zowel offline als online. De focus ligt hierbij op merkactivatie, zowel B2C als B2B, op grote en kleine accounts. Mijn kennis van marketingcommunicatie is zeer goed zodat ik ook aan klantzijde ben in te zetten.
Ik ben een relatie manager pur sang die het beste weet te halen uit elke relatie. Mijn instelling is hands-on, voel me nergens te groot of te klein voor. Ook ben ik executioneel en schuw ik geen enkele vorm van uitwerking of productie. Uiteraard weet ik ook een gesprek op niveau te voeren en een adviserende rol te vertolken.
Waar ik ook gewerkt heb, ik werd altijd gezien als een open persoonlijkheid, zeer gemotiveerd, humorvol, pragmatisch en no-nonsense persoon met passie en liefde voor het vak.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Besluitvaardig, doorzetter, betrouwbaar,
leidinggevende- en organisatorische kwaliteiten,
relatiemanager, loyaal, belangstellend, pro-actief,
hands-on.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
November 2016 – heden
Account Director, The Brand Floor HQ, in-house creative studio’s, Hilversum.
Verantwoordelijk voor diverse accounts & ondersteuning in-house studio’s: actie communicatie, offline/digital.
Aansturen project managers. Accounts: Royal Canin, BSN medical, Old Amsterdam, Atkins, Alliance Healthcare, Vintura, Vleems Food, InContext en Europcar.
2015 - 2016 (freelance) (> 1 jaar)
Account, O-Utrecht, plek voor ideemakers, Utrecht.
Verantwoordelijk voor diverse accounts van advies, concept, uitwerking tot productie: actie communicatie,
offline/digital. Aansturen project managers.
Accounts: Monier, Amsterdamse Straatweg, Leidsche Rijn Centrum en Toerisme Utrecht.
November 2013 - 2015
Sr. Account manager bij FIRM, bureau voor creatieve communicatie te Driebergen.
Eindverantwoordelijk voor diverse accounts van advies, concept, uitwerking t/m productie.
Accounts: OXXIO - B2C & B2B (DM, online, interne en externe communicatie), WoonEnergie - B2C (DM, interne en
externe communicatie), Rexel - B2B (nieuwsbrieven, instore communicatie), Vilans - B2B (externe en interne
communicatie), Bouwhof - B2C (instore communicatie, online).
Juli 2010 – oktober 2013
Account director bij L’eau, actiemarketingbureau voor gedragsbeïnvloeding te Amsterdam.
Eindverantwoordelijk voor diverse accounts; direct verantwoordelijk voor traject briefing t/m goedkeuring concept,
aansturen project managers in executionele traject.
Accounts: DAS - B2B (DM), Avans Hogeschool (geïntegreerde campagnes, incl. merkcampagne, online, offline),
Schober - B2B (online), Nuon - B2C & B2B (print, DM, online) en Sanquin Bloedvoorziening - B2C (geïntegreerde
campagnes, online, offline).
Februari 2009 – juni 2010
Sr. account manager bij 09:30 creative agency te Amstelveen.
Eindverantwoordelijk voor diverse accounts; verantwoordelijk voor traject concept t/m productie.
Accounts als Het Concertgebouw - B2C (TV en print), De Groene Amsterdammer - B2C (TV, online en print),
Mentos - B2C (TV en online).
2008 - 2009
Account manager bij actiemarketingbureau De Combinatie van Factoren te Amsterdam.
Verantwoordelijk voor diverse accounts; direct verantwoordelijk voor traject briefing t/m goedkeuring concept,
aansturen project managers in executionele traject. Accounts: Amstel Pulse - B2C & B2B (instore communicatie,
online, incentives, sales promotion), Heineken Trademarketing - B2C & B2B (instore communicatie, online en
events) en Crystal Clear - B2C & B2B (instore communicatie, incentives).
2006 - 2008
Account manager bij (wederom) actiemarketingbureau Compasso Mundocom te Amsterdam.
Accounts: KPN Mobile - B2C (instore communicatie, online), Philips DAP - B2C (instore communicatie), Philips CE -
B2C & B2B (instore communicatie, broadsheets, advertorials), ABN AMRO - B2B (interne en externe communicatie,
direct mail, online, radio).
2005 – 2006
Account manager bij actiemarketingbureau Eigen Fabrikaat te Amstelveen.
Verantwoordelijk voor diverse accounts; direct verantwoordelijk voor traject briefing t/m goedkeuring concept,
aansturen project managers in executionele traject.
Accounts: Orange - B2C (outdoor, instore communicatie, print, narrowcasting, online), Philips DAP - B2C (instore
communicatie, print), Capgemini - B2B (print).
2000 – 2005
(AE tot 2003) Account manager bij actiemarketingbureau Compasso Mundocom te Amsterdam.
(Mede) verantwoordelijk voor diverse accounts; direct verantwoordelijk voor uitwerkingsfase (AE) en traject briefing
t/m goedkeuring concept, aansturen project managers in executionele traject (AM).
Accounts: ABN AMRO - B2B (interne en externe communicatie, direct mail, online), Philips CE - B2C & B2B (instore
communicatie, broadsheets, advertorials), Dockers - B2C (incentives,instore), KLM/Northwest - B2C & B2B
(magazine, interne communicatie).
1999 - 2000
Marketing coördinator bij Maycroft Consultancy Services te Amsterdam. Verantwoordelijk voor marketing activiteiten
ten behoeve van grote internationale workshops.
1995 - 1999
Supervisor Telemarketing bij het Direct Marketing Bureau MarktSelect te Diemen. Operationele
eindverantwoordelijkheid voor de telemarketing afdeling. (Outbound B2B.) Belangrijkste taken: aansturen van
coördinatoren en telemarketeers, opzetten, begeleiden en evalueren van DM-acties.
1994
Stage bij “The European Cultural Foundation” te Amsterdam.
1993
Stage bij Apple Computers, Multimedialab te Milaan, Italië.
Opleidingen
2008 Marcom B, SRM te Amsterdam
2003 Marcom A, SRM te Amsterdam
1999 NIMA A te Amsterdam
1989 – 1995 Europese Studies aan de UvA:
Italiaans, Engels en economie
1988 – 1989 Propedeuse Italiaans, UvA
1980 – 1987 Eindexamen VWO aan de
Kees Boeke School te Bilthoven
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Roeien, hardlopen, zeilen, voetbal.
Verzamelen FIAT 500's; voorheen in het groot, nu in het klein.