Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Jennifer Poole

Jennifer Poole

Docent Gezondheidszorg en welzijn, ontwikkeling en samenstelling van onderwijsprogramma’s en onderwijsconcepten

Personalia

Leeftijd
51 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik heb plezier in mijn werk binnen het onderwijs. Ik zie mezelf een betrokken, gedreven, en enthousiaste docent, met extra taken. Ik probeer mijn cursisten goede (vak) inhoud te bieden, ze te begeleiden in hun eigen leerproces, reflecteren; na te laten denken. Ik wil er graag zijn voor mijn cursisten, op alle vlakken. Naast dit, vind ik het ook belangrijk, om een waardevolle collega te zijn. Om dit alles zo goed mogelijk te kunnen (blijven) doen, vind ik het belangrijk aandacht te houden, scherp te blijven, plezier te blijven beleven in het onderwijs, te blijven leren, mezelf te scholen. Ik heb het nodig om te blijven werken aan mijn ontwikkeling, mezelf te verbeteren, nieuwe dingen te leren, aanpakken en toepassen.
Ik ben op mijn plek binnen het Nova. Ik vind het contact met de cursisten erg prettig. Het contact met zoveel collega’ s, is een waardevolle aanvulling in mijn leven. Ik kan mijn creativiteit aardig kwijt op het Nova, binnen de lessen, binnen de werkgroep MZ.
Omdat ik graag meer wil dan alleen docent zijn, wil ik niet alleen mezelf verbeteren, maar ook innoveren, onderwijsvraagstukken onderzoeken en toepassen. Hoe leer ik de cursisten leren, hoe richt ik nieuwe leerpraktijken op, hoe lever ik een effectieve bijdrage aan de ontwikkeling van het onderwijs, hoe kan ik het implementeren, hoe maakt ik mijn collega’ s enthousiast? Het lijkt me een waardevolle ontwikkeling, waarbij ik veel voor Nova kan betekenen. Onder andere om te helpen, de implementatie van het nieuwe Kwalificatiedossier in te richten, en de overgang te versoepelen. Ik zie mezelf graag naast het docentschap, als een drijvende kracht binnen de teams, binnen het Nova. Momenteel ben ik lid van de werkgroep MZ en examenleider van de PW. Door deze genoemde taken te bekleden, en ze goed uit te voeren, ben ik van mening dat ik een LC functie kan bekleden.
Ik hoop dan ook van harte dat ik in aanmerking kom voor het LC traject!

Met vriendelijke groet,
Jennifer Poole

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Kennis overbrengen op een interessante en stimulerende wijze. Zorg dragen dat de kennis beklijft en toepasbaar is bij de cursisten. Zorgen dat ze bij de les blijven. Boven maar ook als nodig is, in de groep staan. Samenwerken met collega’s om een gezamenlijk product af te leveren. Teamwork om uniformiteit en saamhorigheid te kweken waardoor prettige werksfeer ontstaat. Geen eilandjes. Ik neem verantwoording en ga leidinggevende functies zeker niet uit de weg.

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Onderwijs
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 1 maand

Werkervaring

Jan 2012- heden Werkgroep lid voor ontwikkeling en samenstelling van onderwijsprogramma’s en onderwijsconcepten, Nova College, opleiding Medewerker maatschappelijke zorg, Haarlem

Taken en verantwoordelijkheden:
Ontwikkelen en samenstellen van nieuwe onderwijsconcepten en onderwijsprogramma’s, met inachtneming van de kwalificatiedossiers en/of exameneisen, voor zowel het reguliere als contractonderwijs. Het ontwikkelen, verbeteren en uitwerken van samenhangende onderdelen van de onderwijsprogramma’s met als doel een vak- en Nova brede toepasbaarheid op de lange termijn. Het ontwikkelen en toepassen van innovatieve onderwijsvormen en leermethoden met het doel op de lange termijn een uitdagende leeromgeving voor cursisten te creëren. Teamspeler zijn binnen de werkgroep en innovatieve of complexe multidisciplinaire projecten gebaseerd op evidence based vernieuwing van het onderwijs binnen de opleiding en binnen het Nova College.



Jan 2010 – heden Brede docent
Nova College, sector Gezondheidszorg en welzijn, Beverwijk en Haarlem

Taken en verantwoordelijkheden
Het overdragen van kennis, vaardigheden en houdingsaspecten behorende bij het eigen leer- en/of vakgebied aan cursisten via uiteenlopende werkvormen. Het afstemmen van het onderwijs op de beroepsuitoefening/vervolgopleiding. Begeleiden van individuele en groepen cursisten. Het ontwerpen van leertrajecten op maat voor cursisten, evaluatie en gaandeweg bijstelling ervan. Bijdragen aan de ontwikkeling van de opleiding in het eigen vak- en/of leergebied. Vaststellen en samenstellen van te gebruiken leer- en oefenstof, les- en leermethoden en materiaal en het inwerken en begeleiden van nieuwe collega’s.

Jan 2012 - heden Verzorging examinering/kwalificering, Nova College, sector Gezondheidszorg en welzijn, Haarlem

Taken en verantwoordelijkheden
Het samenstellen, afnemen en beoordelen van toetsen, examens en examenopdrachten in het eigen leer en/of vakgebied. Het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van toetsen, examens en examenopdrachten afgestemd op het onderwijsprogramma.

2007 - 2010 Klasse/onderwijsassistent
Heliomare speciaal onderwijs, sector Gezondheidszorg en welzijn, Wijk aan Zee

Taken en verantwoordelijkheden:
Het assisteren bij persoonlijke verzorging van cursisten. Assisteren bij de uitvoering van het onderwijs, het opzetten van proeven, oefeningen en simulaties. Het toezien op een veilige en juiste uitvoering van door cursisten te verrichten werkzaamheden. Het evalueren van en het aandragen van praktische ideeën ten behoeve van de uitvoering van het onderwijs. Het mede opstellen van handleidingen voor het toepassen van vaardigheden. Het assisteren en begeleiden van cursisten bij het verantwoord gebruik van informatiedragers, apparatuur en programma’s etc. Het verstrekken van gewenste en relevante informatie aan cursisten en docenten. Het assisteren bij de inrichting en beheer van onderwijsruimten. Toezicht houden op juist gebruik van de onderwijsruimten. Het vastleggen van regels met betrekking tot het beheer van onderwijsruimten en het bijhouden van technische documentatie.








2003 - 2006 Voedingsassistente / adviseuse, Heliomare revalidatiecentrum, Wijk aan Zee

Taken en verantwoordelijkheden:
Patiënten van eten en drinken voorzien binnen de verpleeg-of verzorgingsafdeling. Luisteren naar de wensen van de bewoners en patiënten. Vochtlijsten bijhouden, voedingslijsten bijhouden, ondersteunen en adviseren bij de samenstelling van het menu, met inachtneming van eventuele dieetvoorschriften. Assisteren op de afdeling, assisteren bij voeding, rol vervullen als gastvrouw. Informeren en overleggen van verzorgers over de voeding van patiënten, informeren en overleggen met verplegend personeel. Klachtenbehandeling en afwikkeling. Administratie bijhouden van de conditie van de patiënt.

Opleidingen

2014 Post HBO: De kritische docent, Universiteit van Amsterdam
2013 Post HBO: Iedere docent een begeleider, Universiteit van Amsterdam
2011 HBO Leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Gezondheidszorg en Welzijn,
Hogeschool Amsterdam
2011 Minor Kinderen met speciale behoeften, Hogeschool Amsterdam
2009 Propedeuse Leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Gezondheidszorg en Welzijn, Hogeschool Amsterdam
1997 Propedeuse Verpleegkundige-opleiding, Hogeschool Alkmaar
1996 MBO Tandartsassistent opleiding, Frans Hals College Haarlem
1995 HAVO profiel Natuur en Gezondheid


2011 Omgaan met asociaal en agressief gedrag
2011 Assessmentvaardigheden
2011 Studieloopbaanbegeleiding vervolg
2005 BHV / EHBO

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Sporten: bodycombat, pilatus, bodybalance, yoga
Outdoor activiteiten
Lezen en ontspannen
Goede films en series / informatieve en natuurprogramma’s
Koken
Uit eten / borrelen in goed gezelschap / dansen
Reizen / cultuur
Snorkelen en duiken
Openstaan voor nieuwe dingen
Muziek
Winkelen

Werkgebied

  • Beverwijk 10km
Talentcard®