Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Ton Bisschop

Ton Bisschop

financieel manager

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Profiel
Ik ben ambitieus, geloof in out of the box denken, wil de ruimte om mijn frisse kijk van invloed te laten zijn op een beter samenspel van mensen, (besluit)processen, systemen en beleid. Ik zie mijzelf goed functioneren als leidinggevende op een middel managementniveau in een dynamische omgeving. Ik zie het als uitdaging mijn bedrijfsonderdeel een grotere meerwaarde te geven voor de organisatie, voor klanten en stakeholders.
Ik houd ervan om een team van deskundige mensen optimaler te laten presteren, zowel in de bestaande werksituatie als ook voor nieuwe ontwikkelingen. Ik doe dat onder andere door hen meer balans te laten vinden als werknemer. Daarnaast hen te motiveren door hun eigen rol en belang te laten zien en niet alleen het bedrijfsbelang. Ook laat ik ‘mijn’ mensen merken dat hun specifieke talenten nodig zijn. Kortom, ik zie mij zelf als een doortastende en gedreven leidinggevende.
Mijn interesses liggen op financieel, economisch en op algemeen organisatorisch terrein.
Ik geloof dat mijn persoonlijke kwaliteiten en gedrevenheid waardevol zijn om mijn ambities waar te maken.
Ik ben energiek en gezond en wil graag mijn carrière een nieuwe wending geven.

Relevante werkervaring
De afgelopen jaren heb ik ervaring opgedaan als beleidsadviseur bij een non-profit zakelijk bedrijf (WSW). WSW geeft garanties voor kapitaalmarktleningen in de sociale huursector aan woningcorporaties. Dit bedrijf werkt in een politiek lastige omgeving, waarbij de materie erg complex is. In deze functie werkte ik mee aan het uitbouwen van het risicomanagement, lobbyde bij ministerie van VROM en Vereniging van Nederlandse Gemeenten als inhoudelijk materiedeskundige, het mede ontwikkelen en uit laten voeren van nieuw beleid, en het publiceren van rapporten vanuit een financiële invalshoek over de sector.

Competenties
Kwaliteit leveren
Ik verbaas mij nogal eens over andermans slechte kwaliteit van werk en denk het zelf beter te kunnen doen. Anderen vraag ik ook om feedback op mijn geleverde kwaliteit, want je wil beter worden.
Vakdeskundig werken
Ik inventariseer alle ins en outs, overdenk de mogelijke gevolgen, eventuele maatregelen en hoe dat te communiceren.
Anderen overtuigen en beïnvloeden
Ik ben nieuwsgierig en hou ervan zaken te begrijpen en maak anderen graag deelgenoot van mijn inzichten op basis van argumenten.
Omgaan met spanning en tegenslag
Ervaring leert mij dat ik stressbestendig ben, zowel in de vele werksituaties als privé.
Samenwerken en overleggen
Ik geloof dat je samen zaken bespreekt en argumenten uitwisselt met elkaar. Er moet een zekere verbondenheid worden gevoeld wat wederzijds is.
Beslissingen nemen
Ik hou van voortgang, beweging krijgen en/of houden in mijn bedrijf, bij collega’s en mijzelf en klanten.
Anderen aansturen
Ik geloof in eigen kracht en inzicht, nadat ik anderen heb gehoord en trek mijn eigen conclusies. Ik ben bestand tegen weerstand.
Leren
Ik hou van nieuwe dingen te leren vanuit mijn natuurlijke aanleg tot nieuwsgierigheid.
Klantgericht werken
Ik hou het doel altijd voor ogen met wat je aan het doen bent. Anders doe je het verkeerde. Wat je doet doe het efficiënt.
Omgaan met verandering
Ik ben mij er van bewust dat als je niet meebeweegt in je denken met de ontwikkelingen vanuit de maatschappij, je werk en je eigen situatie, je niet van nut kunt zijn voor de maatschappij, je werkgever en je gezin/familie.
Betrouwbaar en eerlijk zijn
Ik kan slecht samenwerken met mensen die afspraken niet nakomen, tenzij men tijdig afmeldt.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

ambitieus
goede dingen goed willen doen
mensgericht
doelgericht
risico's durven nemen
analytisch (situaties, cijfers)
spontaan,
direct
eerlijk
enthousiast

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • financieel adviseur
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Projectonderzoeker parlementaire enquête woningcorporaties (februari 2013-juli 2014)
Ik heb compact, helder en gestructureerd de hoofdlijnen van de diverse incidentendossiers en het beleid over de afgelopen twintig jaar (1994-2013)van het Waarborgfonds kunnen schrijven.

Financieel economisch beleidsmanager (januari 2002-januari 2013)
In deze functie bij WSW volgde ik de ontwikkeling van wet- en regelgeving. Deze informatie vertaalde ik naar nieuw/gewijzigd beleid ten aanzien van mijn eigen organisatie en voor de sector woningcorporaties, de aangesloten deelnemers bij het WSW.

Senior projectmanager (januari 2000 – december 2001)
Onder mijn verantwoordelijkheid liet ik de moeilijkste juridische dossiers inzake bestaande overheidsgaranties aan woningcorporaties naar het WSW overhevelen.

Hoofd afdeling Borgstellingen (januari 1994-december 1999)
Ik was in deze functie bij WSW verantwoordelijk voor alles wat op mijn afdeling gebeurde: beleid, processen, systemen en voor het uitvoeren van het human resource beleid voor mijn afdeling. Daarnaast maakte ik deel uit van het managementteam.

Coördinator Borgstellingen (jan. 1991 – dec. 1993)
Ik was in deze functie bij WSW verantwoordelijk voor het tijdig en correct laten verlopen van de garantie aanvragen van woningcorporaties, de inrichting van de administratieve processen, voor een correcte facturering , een correcte administratie en rapportage over de gegarandeerde leningen. Ik vertegenwoordigde het Waarborgfonds naar externen toe.

Assistent-accountant (Stichting NCIV, mrt. 1989 - dec. 1990)
Ik maakte en controleerde de balans en winst- en verliesrekening van woningcorporaties. Verder adviseerde ik over de administratieve inrichting van de organisatie.

Financieel-administratief medewerker (Stichting NCIV, mei 1988 - feb. 1989)
Ik was verantwoordelijk voor een actuele en correcte autolease administratie, het mede ontwikkelen van leasebeleid, het verzorgen van de jaarlijkse kilometerafrekeningen van medewerkers met een privé auto.

Administratief medewerker (Woningstichting Leusden, mrt 1986 – april 1988)
Ik was verantwoordelijk voor een volledige, tijdige en juiste grootboek- en financiële administratie.

Opleidingen

Mijn laatstgenoten opleiding was een eenjarige post HBO controller. Die heb ik in juni 2004 afgerond.
Daarvoor heb ik mijn SPD II diploma behaald in 1990. SPD I heb ik in 1987 met succes afgerond.
Ook heb ik de opleidingen Praktijk Diploma Boekhouden en Moderne Bedrijfsadministratie met succes afgerond. Verder heb ik in de afgelopen tien jaar vele cursussen gedaan zoals Excel, VBA Excel, Word, projectmanagement, vermogens- en liquiditeitenbeheer, beleidsnotities schrijven, schriftelijke communicatie en diverse ICT cursussen.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

hardlopen: bevordert mijn doorzettingsvermogen, niet terugschrikken voor (soms eentonige) werkzaamheden waarbij het 'even doorbijten' is.

schaken: ik hou van uitdaging, creativiteit en willen winnen. Dit geeft schaken mij.

Werkgebied

  • Renswoude 50km
Talentcard®