Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Nico van den Bergh

Nico van den Bergh

Boekhouder/ Administrateur, Hoofd Financiële Administratie/ Controller/ projectplanner & projectcontroller

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Profielschets

- Groot inlevingsvermogen in mensen dankzij een klein ego en een zorgzaam karakter
- uitgangspunten: integriteit; collectieve belangen prevaleren te allen tijde boven de belangen van individuele afdelingen of functies;
- aangeboren vermogen om a) processen en procedures te kunnen overzien, vanaf hoog abstractieniveau tot in diep detailniveau, rekening houdend met kaders (zoals: wet- en regelgeving) en afhankelijkheden; alsmede om b) de verbanden te zien tussen taken en verantwoordelijkheden;
- pro-actieve, doortastend optredende, 'hands-on' ondersteuner, gespecialiseerd in het optimaliseren van de effectiviteit en efficiëntie van bedrijfsvoering in het algemeen en van de ondersteuning van (grote, complexe) programmaas en projecten in het bijzonder,
Door op mijn veelzijdige levensweg en loopbaan altijd leergierig te blijven, ben ik heel bekwaam geworden in observeren, in vergaren van kennis; en het doorgeven daarvan “in hapklare brokken”.
In combinatie met het bovenstaande, heb ik daardoor al veel mensen kunnen helpen om het beste uit zichzelf naar boven te halen!

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

In de praktijk is gebleken dat ik een aangeboren aanleg heb voor het kunnen overzien -van strategisch tot en met operationeel- van (verbanden tussen) processen, procedures, taken en verantwoordelijkheden.
Ik ben heel leergierig ten aanzien van het zo effectief en efficiënt mogelijk toepassen daarvan.
Omdat ik tevens een groot inlevingsvermogen heb en een echte teamspeler ben, ondersteun ik anderen graag door die kennis –transparant en doortastend- te delen.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

07-2000 / heden Consultant: Bedrijfsnaam: De Sleutelsteen Combinatie.
Administratieve dienstverlening in de breedste zin des woords;
samenwerkend met diverse andere zelfstandigen.

07-2013 / heden Bestuurslid (penningmeester; op vrijwillige basis) van huurdersverenigingen

08-2010 / 08-2012 Financiële recherche van een niet-met-name-te-noemen bedrijf (t.b.v. een civiele
procedure)

07-2007 / 06-2012 (achtereenvolgens via Corgwell, Ordina/Finext resp. op persoonlijke titel):
Coördinator Planning & Control/ projectleider bij de Dienst Justitiële Inrichtingen DJI):
- planningen, rapportages en A.O. / I.C. voor diverse grote ICT-projecten inrichten
– leiding geven aan tot circa 30 medewerkers

03-2006 / 07-2007 (via bemiddeling Corgwell)
Planner/ Projectcontroller bij WoningNet NV.:
- ERP systeem ontwerpen en voortgangsrapportagemodellen ontwikkelen (in Excel)

12-2004 / 05-2005 (via bemiddeling Corgwell)
Project ondersteuner bij de Dienst Landelijk Gebied:
- ondersteunen bij: jaarafsluiting 2004 en opstellen planningen en begroting 2005.

12-2002 / 01-2004 (via bemiddeling Deloitte & Touche Human Capital Group)
Planner/ (project)controller bij provincie Zuid-Holland, directie Ruimte & Mobiliteit:
- herijken van de planningen en begrotingen van ca. 400 projecten;
- opzetten van een Bureau Bedrijfsvoering, inclusief het daarop aanpassen van de
administratieve organisatie en interne controle (A.O./I.C.)


07-2001 / 03-2002 (via bemiddeling Deloitte & Touche Human Capital Group)
- naast Projectcontroller: de functies Bureauchef en Financieel
Beleidsmedewerker samenvoegen tot Senior Medewerker Bedrijfsvoering bij
de afdeling Maatschappelijke Gezondheidszorg (MGZ) van de GG&GD Utrecht;
– leiding geven aan het Secretariaat (4 medewerksters)

11-2000 / 03-2001 (via bemiddeling van Ernst & Young Interim Financials)
Administrateur van Autobinck Haarlem:
- administratie opschonen en systemen (laten) herinrichten;
– inwerken van en leiding geven aan nieuwe medewerkster.

07-2000 / 11-2000 (via bemiddeling van Ernst & Young Interim Financials)
Controller van een aantal werkmaatschappijen van Autobinck Holding; Den Haag:
- verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie;
– leiding geven aan 6 medewerkers

12-1998 / 03-2000 Clingendael Media Groep te Leidschendam;
Hoofd Financiële Administratie/ Controller:
- verantwoordelijk voor de financiële administratie in Nederland en België;
– leiding geven aan 3 medewerkers in Nederland en -indirect- 2 in België.

1995 - 1998 Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) te Den Haag;
09-1998 Controller (na interne reorganisatie, waarbij mijn sectie werd opgeheven):
- projectvoortgangsrapportages ontwikkelen
10-1995 / 09-1998 Hoofd Sectie Divisies:
- verantwoordelijk voor projectenadministratie (circa 6.000 actieve);
– leiding geven aan 5 medewerkers (4 fte.)

10-1992 / 09-1995 Gemeentepolitie ’s-Gravenhage/ regiopolitiekorps Haaglanden
Medewerker Salarisadministratie:
- controleren en verwerken van salarismutaties
Secretaris werkgroep Administratieve Organisatie:
- processen beschrijven; vergaderingen beleggen, notuleren

1987 - 1992 Gemeente Den Haag, dienst Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling (REO)
03-1992 / 09-1992 Medewerker Erfpachten:
- verwerken mutaties erfpachtadministratie; debiteurenbeheer.
03-1990 / 02-1992 Decentraal applicatiebeheerder/ Account Executive (controller):
- ontwikkelen en implementeren ge-automatiseerd administratiesysteem;
– opzetten nieuwe controller-functie
11-1987 / 12-1990 Gebiedsadministrateur:
- administratie van stadsvernieuwingsprojecten

12-1985 / 12-1986 (via Randstad Uitzendbureau)
Administratief Medewerker bij de Raad van Arbeid, Leeuwarden
- gegevensinvoer
- archivering van documenten

03-1982 / 07 -1984 (via Randstad Uitzendbureau)
- productiemederwerker in verschillende fabrieken

11-1980 / 03 - 1982 militaire dienst

Opleidingen

Management/ coaching:
Strategisch Coaching (Kouwenhoven & partners) 2009
Advanced Metaworks management training (CRISAR, Amsterdam) 2006

Boekhoudkundig/ Administratief:
Oriëntatiecursus/ propedeuse WO Bedrijfs- en Bestuurskunde (Open Universiteit) 1998
Staatspraktijkdiploma Bedrijfsadministratie (SPD I + II) 1991 - 1998
Moderne Bedrijfsadministratie 1989 - 1990
Praktijkdiploma Boekhouden 1983 - 1985

Automatisering:
Gestructureerd programmeren (niveau: AMBI I1, I2, B1 en T2) 1987
Praktijkdiploma Computer-boekhouden 1986

Algemeen:
HAVO (natuur-, wis-, scheikunde, biologie, Nederlands, Engels) 1973 – 1980

CURSUSSEN
Aard periode van - t/m

Management/ coaching:
Training Adviesvaardigheden (SenS Force) 2008
PRINCE2 Foundation 2007
Leiding geven voor het Middenkader 1996
Persoonlijke effectiviteit 1992
Jeugd-coach honkbal (ALO Groningen + NSC Papendal) 1983 – 1984

Boekhoudkundig/ Administratief:
International Financial Reporting Standards (IFRS) 2003
BTW Compensatiefonds (Bestuursacademie) 2002
ABP-cursus Pensioenen/wachtgelden 1993
Gemeentelijke Comptabiliteitsvoorschriften 1991
Bijscholingscursus (volledige dagopleiding) op MEAO-BA niveau, inclusief stage 1984 - 1985

Automatisering:
Cursus Functioneel Systeembeheer 1991

Planning:
Autodidact! (MS Project, Primavera, SCRUM) 2003 - heden

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

kennis en wetenschap; films; acteren en figureren.

Werkgebied

  • Den Haag 100km
Talentcard®