
Personalia
- Leeftijd
- 49 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Persoonlijke presentatie
Ik woon samen met mijn gezin (vrouw, stiefzoon van 12 en Jack Russel) in Almere.
11 jaar ervaring in de credit management branche bij één van de grootste en meest toonaangevende credit management organisatie in Nederland en de constatering dat de aandacht voor het menselijke aspect (vooral als gevolg van de financiële crisis) te vaak inschiet bij het belang van winstgevendheid, is een eerste motivator om op dit moment mijn diensten als credit management professional aan te bieden.
Op mijn carrière pad heb ik de essentie van gedegen vakkennis in combinatie met de kennis en achtergrond van de credit management branche aan den lijve ervaren. Dit heb ik ervaren gedurende een periode van 11 jaar dynamische en explosieve groei van 50 medewerkers naar totaal circa 700 medewerkers en vele nieuwe vestigingen. Ik ben van mening dat zonder een gedegen vakkennis, liefde en passie voor het vak, de wil en het doel om op kwalitatief en professioneel vlak de beste te zijn in je vak met daarbij een zeer belangrijke mate van aandacht voor het menselijke aspect (zowel intern als naar de klanten en opdrachtgevers), een duurzame en succesvolle zakelijke samenwerking met collega’s (intern) en potentiële opdrachtgevers en klanten niet mogelijk is.
Balans in alle voormelde aspecten vormt een uniek product en die balans wil ik als credit management professional op ieder commercieel niveau aanreiken.
Naast voormelde aspecten vormt de combinatie van lef, resultaatgerichtheid, mijn enorme doorzettingsvermogen, sterke wilskracht, een duidelijke visie, missie en ambitie een tweede motivator. De verantwoordelijkheid voor vele bedrijfsprocessen en in het algemeen de eindverantwoordelijkheid voor een afdeling van 30 professionele en hoogopgeleide medewerkers bij mijn laatste werkgever, heeft mij overtuigd van mijn natuurlijke drang naar het zoeken van continue uitdagingen, het verbeteren van (al dan niet gebudgetteerde) resultaten, en het ambiëren van het hoogst haalbare in anderen, maar vooral in mezelf!
Door mijn jarenlange (commerciële) ervaring binnen de credit management branche, heb ik enorm veel (parate) kennis opgebouwd, is mijn analytisch en creatief vermogen enorm ontwikkeld en heb ik mijn communicatieve en sociale vaardigheden verder doorontwikkeld. Uitdaging, prestatie, creativiteit, loyaal, integer, sociaal, gunfactor en betrouwbaar zijn belangrijke kernwoorden voor mij. Verder beschik ik over een groot netwerk in de credit management branche. Ik functioneer optimaal binnen een dynamische organisatie waar ondernemerschap, teamgeest, initiatief, klantgedrevenheid, optimale kwaliteit van de dienstverlening en snelheid van handelen, work hard play hard mentaliteit en medemenselijkheid voorop staan.
Ik zie mijzelf als een commercieel ingestelde professional met verschillende specialisaties binnen het credit management proces (zie mijn CV) die niet alleen kansen ziet maar deze ook weet te realiseren.
Door mijn enorm netwerk, commerciële vaardigheden en ruime inhoudelijke kennis op het gebied van de gerechtelijke incassofase en credit management in het algemeen, ben ik in staat nieuwe klanten en markten te binden en ook kritisch te kijken naar de interne bedrijfsprocessen en het bewaken van de kwaliteit van de dienstverlening.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
30-11-1998 tot 01-10-2001
Juridisch Medewerker Handhaving en Beleid @ de gemeente Culemborg:
Eerst als stagiair gewerkt en daarna in de functie van Juridisch Medewerker Beleid en Handhaving. Ondermeer de volgende activiteiten/werkzaamheden uitgevoerd:
- Initiëren, ontwikkelen, implementeren en evalueren gemeentelijk handhavingsbeleid op het gebied van horeca, openbare orde en veiligheid.
- Het verwerken van inkomende poststukken.
- Het onderhouden van contacten met horecaondernemers en overige personen en instanties op het gebied van vergunningen.
- Het adviseren van het bestuur en management op het vakgebied.
- Bijwonen overleggen met de locale driehoek.
08-10-2001 tot 01-08-2003
Juridisch Administratief Medewerker @ Vesting Finance:
Als Juridisch Administratief Medewerker verantwoordelijk voor administratieve ondersteuning van de juristen en beheer over eigen portefeuille. Ondermeer de volgende activiteiten/werkzaamheden uitgevoerd:
- Het verwerken van alle inkomende (voornamelijk juridische) poststukken.
- Debiteuren bellen in pré-gerechtelijke fase om betaling van de vordering te bewerkstellingen zonder tussenkomst van de rechter.
- Verwerken van binnen gekomen betalingen in dossiers.
- Het voorbereiden en begeleiden van alle gerechtelijke (incasso)procedures bij de kantonrechter en de rechtbank.
- Het onderhouden van (schriftelijke en telefonische) contacten met debiteuren, cliënten, gerechtelijke instanties, advocatennetwerk, deurwaarderskantoren en schuldhulpinstanties.
- Het opstarten van relatief eenvoudige gerechtelijke (incasso)procedures bij de kantonrechter.
- Verstekdagvaardingen opgesteld in diverse soorten vorderingen (BtoB, BtoC, huurvorderingen, etc.).
01-08-2003 tot 01-08-2005
Juridisch Medewerker @ Vesting Finance:
Als Juridisch Medewerker verantwoordelijk voor eigen (proces) dossiers en het begeleiden en coachen van de juridisch medewerkers. Ondermeer de volgende activiteiten/werkzaamheden uitgevoerd:
- Het verwerken van inkomende juridische poststukken.
- Debiteuren bellen en aanschrijven in pré-gerechtelijke fase om betaling van de vordering te bewerkstellingen zonder tussenkomst van de rechter.
- Voeren van onderhandelingen met de debiteuren en gemachtigden van debiteuren met als doel zo snel en efficiënt mogelijk innen van openstaande vorderingen.
- Verwerken van binnen gekomen betalingen in eigen dossiers.
- Het voorbereiden en begeleiden van alle gerechtelijke (incasso)procedures bij de kantonrechter en de rechtbank.
- Het onderhouden van (schriftelijke en telefonische) contacten met debiteuren, cliënten, gerechtelijke instanties, advocatennetwerk, deurwaarderskantoren en schuldhulpinstanties.
- Het opstarten van relatief eenvoudige gerechtelijke (incasso)procedures bij de kantonrechter.
- Dagvaardingen opgesteld in diverse soorten vorderingen (BtoB, BtoC, huurvorderingen, etc.).
- Relatief eenvoudige conclusies en akten geschreven in verweerprocedures.
- Comparities van partijen en getuigenverhoren bijgewoond bij de kantonrechter.
- Juridische adviezen verstrekken aan cliënten en collega’s.
01-08-2005 tot 01-08-2006
Jurist @ Vesting Finance:
Als (incasso)jurist verantwoordelijk voor eigen (proces) dossiers en het begeleiden en coachen van de juridisch (administratief) medewerkers. Ondermeer de volgende activiteiten/werkzaamheden uitgevoerd:
- Het opstarten van gerechtelijke (incasso) procedures bij de kantonrechter.
- Contacten (telefonisch en schriftelijk) onderhouden met debiteuren, advocaten van de wederpartij, de rechtbank, cliënten, gerechtsdeurwaarders, schuldhulpinstanties.
- Voeren van onderhandelingen met de debiteuren en gemachtigden van debiteuren met als doel zo snel en efficiënt mogelijk innen van openstaande vorderingen.
- Verwerken van binnen gekomen betalingen in eigen dossiers.
- Het opstellen van vele verstek –en verweerdagvaardingen in diverse soorten vorderingen (BtoB, BtoC, huurvorderingen, etc.).
- Het schrijven van conclusies en akten in eigen dossiers.
- Het bijwonen van alle comparities van partijen en getuigenverhoren in eigen dossiers bij de kantonrechter.
- Het juridisch adviseren van cliënten en collega’s.
- Het als intermediair fungeren in de rechtbank zaken die bij onze huisadvocaat in behandeling waren.
01-08-2006 tot 01-08-2008
Assistent-manager Juridische Zaken @ Vesting Finance:
Samen met de manager mede verantwoordelijk voor afdeling van 30 fte Juridische professionals (juridisch medewerkers en juristen). Ondermeer de volgende activiteiten/werkzaamheden uitgevoerd:
- Het assisteren en ondersteunen van de Manager Juridische Zaken op operationeel -en beleidsmatig vlak.
- Samen met de manager alle (contract)besprekingen met onze zakenrelaties en samenwerkingspartners voeren.
- Voorbereiden van alle operationele overleggen met onze samenwerkingspartners, evalueren van de samenwerking met onze samenwerkingspartners en cliënten.
- Veel klantcontacten onderhouden, zowel telefonisch als persoonlijke bezoeken.
- Klachten beoordelen, beheren en afhandelen richting betrokken partijen (klanten, opdrachtgevers, externe samenwerkingspartners en overige instanties).
- Competentiemanagement binnen eigen afdeling; dit hield in het voeren van alle gesprekken met de medewerkers (persoonlijke ontwikkelingsplannen opstellen en deze periodiek bespreken en evalueren, de functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken voeren met alle medewerkers en het opstellen van persoonlijke doelstellingen en ontwikkelpunten met alle medewerkers).
- Samen met de manager verantwoordelijk voor de kwaliteits –en kwantiteitsnormen van de afdeling.
- Voeren van sollicitatiegesprekken samen met manager en met een medewerker van HR.
- Begeleiding en coachen juridische medewerkers en juristen van onze afdeling.
- Regelmatig besprekingen en overleggen MT en directie.
01-08-2008 tot 01-11-2012
Manager Juridische Zaken @ Vesting Finance:
Eindverantwoordelijk voor een afdeling van 30 fte juridische professionals; Juridisch Medewerk(st)ers en (Incasso) Juristen.
Onze afdeling was verantwoordelijk voor het opstarten van alle gerechtelijke procedures en het
behandelen en begeleiden van alle gerechtelijke trajecten voor onze cliënten, met als doel het
innen van openstaande vorderingen. Verder verzorgden we juridische trainingen en verstrekten we
juridische adviezen aan onze cliënten en collega's. Verder ondermeer verantwoordelijk voor en de
volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Operationele aansturing medewerk(st)ers.
- Projectmanagement.
- Relatiebeheer en aanspreekpunt afdeling Juridische Zaken.
- Verantwoordelijk voor kwaliteits –en kwantiteitsnormen van de afdeling.
- Voeren van sollicitatiegesprekken samen met medewerker HR.
- Competentiemanagement; begeleiding en coachen medewerkers, persoonlijke ontwikkelingsplannen beoordelen, bespreken en vastleggen, voeren van alle functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken.
- Verzorgen van management rapportages, forecasts, budgetteringen, begrotingen en analyses.
- Regelmatig besprekingen en overleggen MT en directie op strategisch –en beleidsniveau.
- Mede verantwoordelijk voor implementatie, beheer en bewaken van de zogeheten SAS 70 type II verklaring (en later de ISAE 3402) binnen onze afdeling. (Als eerste credit management organisatie in Nederland !).
- Mede verantwoordelijk voor integratie high volume debiteurenportefeuilles binnen de eigen werkprocessen en zo efficiënt en effectief mogelijk rendement genereren uit deze portefeuilles.
- Actief en nauw betrokken bij optimaliseren en (her) structureren van onze werkprocessen en bedrijfsprocessen en het automatiseren en efficiënter en effectiever inrichten van werkprocessen.
- Het periodiek reviewen en tussentijds aanpassen van de contracten en prijsafspraken met onze samenwerkingspartners.
17-12-2012 tot 02-12-2013
Eigenaar Creditman Experts:
Als ZZP’er op freelance/ detacheringbasis ondermeer de volgende activiteiten/werkzaamheden binnen het vakgebied credit management uitgevoerd:
- Acquisitie new business (koude en warme acquisitie).
- Debiteurenbeheer.
- Verantwoordelijk voor het (laten) incasseren van debiteuren.
- Inventariseren en onderzoeken volledigheid debiteuren en facturatie.
- Opzetten en verzorgen van periodieke rapportages.
- In kaart brengen en inventariseren credit management processen.
- Implementeren en uitvoeren adviezen.
- Optimaliseren processen credit management.
- Inventariseren debiteurenportefeuille en risico's.
- Optimaliseren facturatieverwerking en procesgang.
- Opzetten en verzorgen periodieke rapportages.
- Rapporteren aan financiële directie / management.
- Inventariseren en verbeteren van totaal credit management.
- Opleiden/coachen/aansturen van medewerkers.
- Gerechtelijke incasso: Juridische incassobrieven, ingebrekestellingen en aanmaningen versturen aan (gemachtigden van) debiteuren, dagvaardingen opstellen, schriftelijke processtukken schrijven, comparitie van partijen bijwonen en overige mondelinge zittingen bijwonen bij rechtbank.
- Incasso complexe dossiers.
- Juridisch (incasso) advies.
Opleidingen
01-09-1988 tot 30-06-1992
MAVO
01-09-1992 tot 01-07-1994
HAVO
01-09-1994 tot 01-07-1998
HBO
Management, Economie en Recht
01-08-1998 tot 01-03-2001
Juridisch medewerker (Openbaar Bestuur)
Meer over mij
Werkgebied


