Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Juliette Staes-van Gool

Juliette Staes-van Gool

financieel administratief / payroll / hypotheken

Personalia

Leeftijd
59 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Frans
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een betrokken medewerker die kwaliteit en professionaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Ik kom goed tot mijn recht in financiële en/of administratieve functies met een toetsende rol en/of in specialistische functies die veel vakinhoudelijke kennis vereisen. Ik heb een hands on mentaliteit, werk planmatig en resultaatgericht en zie het oplossen van problemen als een uitdaging. Verder ben ik accuraat, flexibel, klantgericht, stressbestendig en analytisch sterk.

In mijn carrière heb ik ruime ervaring opgedaan op het gebied van financiële, salaris-administratieve & HR-ondersteuning, het maken van financiële managementrapportages en het analyseren van financiële dossiers. Ook heb ik als coördinator van het Kwaliteitsteam Hypotheken een belangrijke rol kunnen spelen in het verbeteren van de kwaliteit van bestaande processen en procedures.

Het is mijn ambitie opnieuw een nieuwe functie te vinden op financieel administratief gebied, waarbij mijn bijzondere interesse uitgaat naar een functie in het vakgebied van de payroll. Om mijn kennis te actualiseren, ben ik in 2014 gestart met de opleiding PDL (Praktijk Diploma Loonadministratie). In oktober 2014 behaalde ik het deelcertificaat Arbeidsrecht. Vorige week heb ik de examens Loonheffingen I en II afgelegd. De examenuitslag is nog niet bekend, maar ik ga ervan uit dat het resultaat positief zal zijn.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

• vakspecialist
• cijfermatig & analytisch sterk
• accuraat
* flexibel
* klantgericht
* stressbestendig
• kan goed inspelen op en werken met steeds veranderende wet- en regelgeving
• sterk in het inhoudelijk begeleiden / informeren van (interne) klanten inzake wet-en regelgeving en het
gebruik van systemen
• zaken tot achter de komma uitzoeken
• goed in het verzamelen/coördineren/controleren van gegevens
• kritisch
• financieel bewust
• integer
* zelfstandig

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • financieel adviseur
Sector(en):
  • Finance
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Werkervaring

Projectmedewerker Migratie Hypotheken Frieslandbank, Rabobank Nederland, Eindhoven
November 2013 – augustus 2014 (einde project)
• Financieel administratieve werkzaamheden betreffende de migratie van hypotheken van Friesland Bank
naar Rabobank
• Behandelen/oplossen van uitvaldossiers en complexere dossiers

Projectmedewerker, Match and More, Vught
2012 – 2013
Project bij Rabobank De Zuidelijke Baronie als beoordelaar/coördinator
kwaliteitsteam Hypotheken
• opstellen van een verbeterplan
• controleren op procedures en processen
• bijhouden van ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving
• formele en materiële beoordeling van hypotheekdossiers
• berekenen van inkomen nu en later – in kader hiervan beoordelen van salarisstroken, soort dienstverband,
aanvullende werknemersverzekeringen, van toepassing zijn CAO’s, pensioenregelingen, etc.)
• uitleg geven over en begeleiden van medewerkers in het gebruik van het nieuwe elektronische
hypotheeksysteem
• inhoudelijke feedback van beoordeelde dossiers aan de hypotheekadviseurs

Kredietbeoordelaar woningfinancieringen, Rabobank De Zuidelijke Baronie
2005 – 2011
• toetsen van particuliere financieringsaanvragen aan wet- en regelgeving
• in kaart brengen van de financiële situatie van klanten
• opstellen van managementinformatie
• implementeren van wijzigingen in de regelgeving
• uitbrengen van adviezen m.b.t. risicovolle financieringen aan het directieteam

HR medewerker, Rabobank Baarle-Nassau en omstreken
1996 – 2005
• voeren van de personeels- en salarisadministratie (SAP-HR)
• maken van voorstellen m.b.t. personeelsbeleid
• opstellen van HR-notities t.b.v. intranet
• opstellen van arbeidsovereenkomsten
• eerste aanspreekpunt voor vragen van medewerkers en managers op gebied van arbeidsvoorwaarden,
regelingen en procedures
• opstellen van managementinformatie (SAP-HR)
• registratie, melding en voortgangsbewaking bij ziekte en herstel
• administratieve en procedurele ondersteuning bij werving en selectie

Directiesecretaresse bij Rabobank Baarle-Nassau
1992 – 1996
• agendabeheer en telefoon
• voorbereiden en notuleren van vergaderingen
• post- en mailafhandeling
• ondersteuning bij allerlei personeelszaken
• signaalfunctie t.a.v. personele aandachtspunten
• ondersteuning bij sponsor- en donatiebeleid

Opleidingen

Opleiding

• PDL (examen januari 2015, Arbeidsrecht behaald in oktober 2014). Examenuitslag januari nog niet bekend.
• Organisatiepsychologie (HBO) – NCOI, Eindhoven, diploma
• Economisch Hoger Onderwijs - HEAO – Katholieke Hogeschool Kempen, Turnhout (B), diploma
• Moderne Humaniora (VWO) – Heilig Graf Instituut, Turnhout (B), diploma

Overige opleidingen, cursussen

• Arbeidsrecht (behaald in oktober 2014)
• Basisopleiding salarisadministratie
• Algemene Opleiding Bankbedrijf
• Balans, resultatenrekening en administratieve processen (Open Universiteit)
• Juridische aspecten in offerten en akten
• diverse e-learnings m.b.t. CRM Siebel

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

hardlopen
lezen

Werkgebied

  • Baarle-Nassau 50km
Talentcard®