Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Erika Kennedy

Erika Kennedy

(Interim) Manager

Personalia

Leeftijd
47 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Frans
  • Nederlands
  • Duits
  • Italiaans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Frans
  • Nederlands
  • Duits
  • Italiaans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Na jaren te hebben gewerkt in de culturele sector, wil ik graag mijn kennis en netwerk uitbreiden. Ik heb voldoende management vaardigheden, naast mijn opleiding, ontwikkelt en ik zou mij graag willen verdiepen in interim management en organisatie advies. Eventueel zou een opstap een HR functie kunnen zijn. Mijn kracht is dat ik organisatie sensitief ben, gewend ben in complexe organisatie structuren te werken, een echte people's manager ben, goed draagvlak weet te creëren en mensen kan verbinden. Daarnaast ben ik een goede netwerker en werk ik zowel mens als resultaat gericht.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Leiding geven, motiveren, structuur geven, draagvlak creëren, nieuwe projecten bedenken en realiseren en mensen verbinden.’
Ondernemend Doortastend Oog voor detail resultaat gericht Communicatief
Analytisch Verbinder Verantwoordelijk Intuïtief Strategisch

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Kunst & Cultuur
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 1 maand

Werkervaring

WERKERVARING (2001 – heden)

2013 Verande manager
Felix Meritis, Amsterdam
• Organisatie ontwikkeling: het vormgeven en opzetten van een nieuwe afdeling (zaal & Horeca) waarin alle operationele diensten samenkomen ter ondersteuning van de realisatie van de projecten; floormanagers, halwachten, technici, huismeesters, schoonmakers, horeca en gebouwbeheer.
• Reorganisatie begeleiden: uitwerken en evaluatie van het opgestelde reorganisatieplan.
• Change management: verhoging van de efficiënte, herstructurering van de bedrijfsprocessen- en structuren, nieuw beleid maken en uitzetten in een veranderende organisatie.
• Management: leiding geven aan 27 werknemers totaal (inclusief oproepkrachten), HRM methodieken introduceren, groeimogelijkheden creëren voor werknemers, coaching en ontwikkeling personeel.
• Financieel management: jaarbegrotingen personeel en apparatuur opstellen en bewaken.
• Operationeel: opzetten floormanagement, inwerken en coachen nieuwe floormanagers, communicatie en structuur finetunen.

2011 – 2012 Coördinator Publieksactiviteiten, Afdeling Educatie
Van Gogh Museum, Amsterdam
Verantwoordelijk voor de realisatie van een wekelijkse wisselende creatief programma en begeleiding publiek op de Vrijdagavonden, Museumnacht, Zondaglezingen en Vrije Academie activiteiten.
• Artiesten begeleiding: het creatieve proces begeleiden binnen kaders en strategie van afdeling Educatie. Handvatten bieden aan de artiesten en sturing geven zodat het programma, met oog op de bezoeker en het museum, zo goed mogelijk tot zijn recht komt.
• Interne coördinatie: vertaalslag van creatie artiest naar alle afdelingen intern, beleidsontwikkeling om tot een gezamenlijke product te komen, teambuilding, draagkracht creëren, planning. Nieuwe processen in gang zetten in een veranderende organisatie en deze bewaken.
• Leiding geven: aanspreekpunt tijdens de programmering voor alle afdelingen (75 man). Motiveren, teambuilding, draagkracht creëren en evalueren.
• Publieksbegeleiding: Crowd control, veiligheid publiek, bewegwijzering en publiek van informatie voorzien betreft programma.

2009 – 2010 Bureaumanager
Butterfly Works, Amsterdam
Verantwoordelijk voor de financiën, administratie en HR management voor een creatief bureau in de ontwikkelingssamenwerking op het gebied van armoede bestrijding.
Verantwoordelijk voor de financiën, administratie en HR management voor een creatief bureau in de ontwikkelingssamenwerking op het gebied van armoede bestrijding.
• Financiële administratie; begeleiding projectadministratie, verantwoordelijk voor het overhead budget, inkoop en verkoop facturen, bewaking van alle verschillende geldstromen (kas, bank, declaraties, subsidies, fondsen, buitenlandse valuta, reizen, credit card betalingen). Begeleiding salarisadministratie en boekhouding en aanspreekpunt zowel intern als extern voor alle financiële vragen of relaties. Het opzetten van rapportages: jaar‐, maand- en liquiditeitsprognoses opstellen.

• HR Management; administratieve handleiding met taakomschrijving voor interne organisatie schrijven en opzetten.
Coördinatie vacatures en sollicitaties, inwerken van personeel, evaluaties plannen, opzet van administratie voor de HR.
• Directie assistent; notulering en organisatie Raad van Toezicht vergaderingen, ondersteuning directeur, representatie en ontvangst van de organisatie. Organisatie en planning van vergaderingen, aansturen ICT en office medewerkers, agenda beheer (20p).

2007 Begeleider
Het Conservatorium, Utrecht
Verantwoordelijk voor de coördinatie van projecten en professionele ontwikkeling van studenten binnen het Utrechts Conservatorium.

2006 - 2007 Projectleider
Hogeschool voor de Kunsten, Utrecht
Verantwoordelijk voor de creatie en realisatie van een muziektheatervoorstelling met 25 jonge artiesten (schrijvers, componisten, zangers en musici) van vier faculteiten op de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

2006 en 2008 Productiemedewerker
Stichting Melkweg, Amsterdam
Verantwoordelijk voor de uitvoering van de programma’s van de vier muziekprogrammeurs.
• Contactpersoon intern: programmeurs, techniek, horeca, bedrijfsleiding en catering.
• Contactpersoon externe partijen: bookers, agenten, tourmanagers, artiesten en promoters.
• Coördinatie techniek en catering.

2004 Officemanager
Vereniging Nederlands Poppodia & Festivals, Amsterdam

2001 - 2008 Medewerker administratie en receptie
Stichting Melkweg, Amsterdam


FREELANCE (2001 – heden)

2014 - heden Bestuurslid (secretaris)
Stichting Sinterklaas Intocht Amsterdam, Amsterdam

2003 - heden Projectleider voor verschillende culturele projecten in binnen- en buitenland
Amsterdam Dance Event, Muzikantendag, Fotografie project Lichstilstes en openbare ruimtes, Hard Gras on Tour, Duizend Stemmen in Carré en het Amsterdam Comedy Festival.

2001 - heden (pre-) productie/ stagemanager op festivals in de culturele sector.
Noorderslag Seminar Weekend, Muzikantendag, Next5minutes Festival, The President’s night (BKB), E-culture fair, De Nacht van het Spannende Boek, Noorderslag, Amsterdam Dance Event, Muzikantendag, Amsterdam Roots Festival, 5daysoff, etc.

2014 Productieleider
Fantastisch Kinderfilm Festival, Amsterdam

2014 Production & Marketing Manager
Tomoko Mukaiyama Foundation, Amsterdam
Onderzoek en realisatie, in nauwe samenwerking met de kunstenares Tomoko, van de bijzondere projecten voor de stichting.

2012 – 2013 a.i. Programmeur, Afdeling Educatie & Publiek
Amsterdam Museum, Amsterdam
Verantwoordelijk voor concept, realisatie en begeleiding van projecten en evenementen gericht op (jong) volwassenen.
• Beleid: een samenhangend programma maken dat aansluit op de actualiteiten van een thema of tentoonstelling binnen het museum en deze boodschap vertalen naar een bepaalde doelgroep.
• Campagnes: vertaalslag maken van programma naar doelgroep, kennis van doelgroep inzetten en juiste media en boodschap uitzetten, coördinatie van afdelingen marketing & communicatie en e-culture.
• Projectleiding: coördinatie van projecten, budgetbeheer. Motiveren, teambuilding, draagkracht creëren en evalueren.

2012 Producent
Lichtstiltes en openbare ruimtes, Amsterdam (www.lichtstiltes.nl)
Begeleiding van fotograaf Iona Hogendoorn en productie van haar community art- en fotografieproject.

2012 Productieleider
Duizend stemmen in Carré onder leiding van Merlijn Twaalhoven, Amsterdam
Het begeleiden van een concert voor 1000 zangers ter gelegenheid van 125 jarige jubileum van Carré.

2009 Uitvoerend producent
Amsterdam Comedy Festival, Melkweg
De productie voor een festival van (internationale) komedianten.

2008 – 2009 Adjunct Directeur
Unheard Film Festival, Amsterdam
Portefeuille marketing en communicatie voor het Unheard Film Festival dat de betekenisvolle kracht van geluid en muziek in film toont. Het festival creëert een platform voor talentvolle filmmakers, sounddesigners en componisten.

2007 Tourmanager
Hardgras on Tour, theaters in Nederland
Productie en tourmanagement van een groep schrijvers en critici die een theatertour door Nederland maakten over voetbal, met o.a. Matthijs van Nieuwkerk, Henk Spaan, Anna Enquist, Hugo Borst, Herman Koch, Frans Thomese en Marcel van Roosmalen.

2005 - 2007 Advies & Marketing
Amsterdam Dance Event, Amsterdam
Internationale marketing gericht op Frankrijk voor een conferentie voor professionals in de dancescene. Onderzoek naar de Franse markt en wervingsmogelijkheden. Marketingplan geschreven en doelgroep succesvol benaderd.

2005 - 2011 Organisatie Adviseur
Piccola Accademia di Montisi festival, Italië
Opzetten en beheren van festivalstructuur voor dit prestigieus en internationaal festival voor klassieke muziek in Toscane.

2004 – 2005 Initiatiefnemer, organisator en programmeur
Baldar’s Balar, Blijburg te Amsterdam
Concept ontwikkeld met de Lucky Girls voor een tweeledig midzomernacht feest. Theater, live muziek, dj’s, mimeacts, verhalenvertellers, decors en vuur voor 450 man (2004) en 2000 man (2005).

2004 Initiatiefnemer, organisator en artiest
Movies Meet Music, Kriterion, Amsterdam
Concept en realisatie voor een evenement waar Film en Muziek elkaar ontmoeten. Een filmprogramma waarin muziek centraal staat en live muziek ondersteunt door visual artiesten en dj’s. Het idee is ontstaan uit een liefde voor zowel muziek als film, samen met de bassist van mijn band. Tevens het eerste muzikale optreden in Kriterion. Ik was verantwoordelijk voor het concept, budget, productie, publiciteit en sponsoring, trad daarnaast op met mijn band en sloot af als Dj.

2004 - 2006 Productie
Muzikantendag, Amsterdam
Een bijeenkomstdag voor muzikanten die graag willen doorbreken. Productie op projectbasis.

2003 - 2006 Producent
Noorderslag Seminars Weekend, Groningen
Productie van weekend seminars voor professionals in de muziekindustrie.

2003 - 2006 Producent
Amsterdam Dance Event, Amsterdam
Productie van de grootste conferentie voor professionals in de elektronisch muziek scene.
• Verantwoordelijk voor alle logistieke zaken.
• Aansturen intern van de zaalmanagers, opbouwploeg, garderobe, studenten, SMART chauffeurs en suppoost (50 man totaal).
• Aanspreekpunt extern voor techniek, catering, security, en alle personeel van Felix Meritis.
• Werving en selectie van personeel, administratie en salaris administratie van het ADE team.

Opleidingen

2002 – 2007 Bachelor Kunst & Economie (with Honours)
Hogeschool voor de Kunsten, Utrecht
Managementopleiding voor de creatieve industrie; richting Music Management
Kunst & cultuurbeleid, projectmanagement, marketing, communicatie, HRM management, events & safety management.
Onderzoekmethoden, bedrijfseconomie, financieel management, Nederlands.
Strategisch management, inleiding recht, recording & publishing, geschiedenis van de Popmuziek.

1999 – 2000 Propedeuse, Communicatie
Hogeschool INHolland, Diemen

2015 Asian Leadership Academy , Amsterdam
2012 NRC Seminarreeks ‘Macht & democratie’, Amsterdam
2011 Mindfulness training , Almere
2009 Cursus Notuleren, Amsterdam
1999 Cursus Italiaans, Universita de Perugia

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Passie voor cultuur, muziek, film, filosofie, literatuur, talen, mensen, koken, yoga, reizen en bijzondere evenementen creëren. Muziek is de rode draad in mijn leven (dj, zang in koor, band en piano), maar de wereld van verandering, ontwikkeling en menselijke relaties blijft mij intrigeren.

Werkgebied

  • Amsterdam 50km
Talentcard®