Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Alice Boelen

Alice Boelen

Secretaresse/Officemanager/Medewerker Sales

Personalia

Leeftijd
53 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Mijn interesse ligt in het ondersteunen, motiveren en adviseren van mensen op
allerlei gebieden. Ik houd van aanpakken, bijt mij vast in de materie. Als het gaat om
nieuwe dingen ben ik erg leergierig, ik kan goed luisteren en met het stellen van de
juiste vragen weet ik de kern van het verhaal snel naar voren te halen. Ik ben
omgevingsbewust, kan mij makkelijk inleven in de gedachtegang van een ander en
weet mij daardoor in elke situatie aan te passen. Door mijn hands on mentaliteit en
open instelling weet ik mensen te motiveren en kan ik goed samenwerken. Ik vind
het leuk om mee te denken aan passende en werkende oplossingen. Mijn voorkeur
gaat uit naar een spilfunctie op zowel commercieel ondersteunend gebied
(klantsupport/sales) als op secretarieel vlak waarbij klantgerichtheid en persoonlijke
aandacht de boventoon voeren. Mijn gevoel gaat uit naar organisaties met een sterk
maatschappelijke uitstraling en die midden in de samenleving staan.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Nauwkeurig, kritisch, planner, organisator, omgevingsbewust, proactief,
direct, flexibel, coachend vermogen, inlevingsvermogen, servicegericht,
klantgericht, oplossingsgericht, leergierig, sociaal, zorgzaam, rechtvaardig,
mensgericht, hulpvaardig, verbinder, coördinator.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • secretaresse
Sector(en):
  • Media & Journalistiek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

WERKERVARING
2009 –2015 Medewerker Commerciële Ondersteuning/ATTERO BV
(voorheen Essent Milieu)/Wijster
De focus in deze functie lag op het aanvragen en monitoren van
de voortgang van de import- en export vergunningen. Dit
bracht mij in contact met diverse overheden in binnen- en
buitenland. Kennis van wet & regelgeving m.b.t. EVOA
(Europese Verordening Overbrenging Afvalstoffen) was hierbij
onmisbaar. Daarnaast onderhield ik het contact met klanten en
vormde de link tussen klant en accountmanager. Verder waren
mijn werkzaamheden o.a. het monitoren van afzetplanningen,
opstellen van opdrachtbevestigingen, orderverwerking en het
onderhouden van klantcontact ten behoeve van vergunningen,
offertes en planningen. Voornamelijk in het Nederlands, Engels
en Duits.

2007 – 2009 Management Secretaresse/Essent Milieu/Wijster
Voor de directeur Commercie en voor de afdeling Commercie
en manager Shared Services Center verrichten van alle
voorkomende secretariële werkzaamheden zoals het boeken
van reizen en hotels, verrichten van inschrijvingen voor
congressen, organiseren van bedrijfsdagen en uitjes,
agendabeheer, voorbereiden en notuleren van vergaderingen,
archiefbeheer, registreren van gegevens.
Coördineren en plannen van de werkvoorraad op het
secretariaat, key-user portal Shared Services Center

2002 – 2007 Secretarieel Binnendienst medewerker/Circuel (100% dochter
van Essent Milieu)/Wijster
Secretariële ondersteuning voor de binnen- en buitendienst,
onderhoud relatiebeheersysteem, onderhoud- en
vertaalwerkzaamheden voor de internetsite, voorbereiden en
notuleren van vergaderingen, voorbereiden, opstellen en
monitoren voortgang exportvergunningen en toezien op
daaraan gerelateerde wet & regelgeving, monitoren van
afzetplanningen , opstellen van opdrachtbevestigingen,
orderverwerking en het onderhouden van klantcontact ten
behoeve van vergunningen, offertes en planningen.
Voornamelijk in het Nederlands en Duits.

2001 – 2002 Secretaresse/Essent Milieu/Wijster
Secretariële ondersteuning voor de manager Commercie en de
gehele binnen- en buitendienst. Voorbereiden en notuleren van
vergaderingen, boeken van reizen, agendabeheer, infobladen
samenstellen, urenregistratie van alle accountmanagers.
2001 – 2002 Receptioniste/Telefoniste/Johnson Pump/Assen
Bediening van de telefooncentrale, ontvangen van gasten,
reserveren van vergaderruimtes en deze representatief maken,
boeken van reizen en hotels, ziekte- en herstelmeldingen, inen
uitgaande post verzorgen, uitgifte van personeelspassen en
toezien op registratie van bezoekers, voorraadbeheer.

2000 – 2001 Managementassistente/Rabobank/Beilen
Secretariële ondersteuning vestigingsdirecteur,
salarisadministratie, abonnementenbeheer, ledenadministratie,
ziekte- en herstelmeldingen, beleid verscherpen m.b.t.
sponsoring, coöperatie, communicatie in- en extern en toezien
op de uitvoering van dit beleid.

1997 - 2000 Secretaresse/Assistente Uitgevers/Van Gorcum & Comp B.V./
Assen
Secretariële ondersteuning voor uitgevers en sector
tijdschriften. Projectcoördinatie, correspondentie en
administratie. Advertentiebeheer voor de sector tijdschriften,
Voorbereiden en notuleren (redactie) vergaderingen.
Onderhoud internetsite, ondersteuning bieden bij redactionele
werkzaamheden, Voorbereiden en assisteren bij congressen en
symposia.

1996 - 1997 Officemanager/Schutte en Mulderij/Hoogeveen
Verantwoordelijk voor de dagelijkse werkzaamheden op
kantoor. Telefoonverkeer, secretariële ondersteuning van de
hypotheekadviseur en makelaar. Opzetten
administratie/secretariaat. Advertentiebeheer, ontvangen van
gasten en informatieverstrekking. Uitwerken van
koopcontracten en het verzorgen van de presentatie op
kantoor. Inwerken en coachen van een startende secretaresse.

1992 - 1996 Secretaresse/Boelens Jorritsma/Assen
Eerste jaren als secretaresse op de verhuurafdeling gewerkt.
Hier verzorgde ik o.a. de planning van de bezichtigingen van
huurwoningen, planningen met aannemers voor
reparatieklussen, opstellen van huurovereenkomsten,
informatieverstrekking aan huurders, debiteuren en crediteuren
beheer, klachtenregistratie en -administratie en als gastvrouw
fungeren tijdens open huizen. Daarna werkte ik als secretaresse
voor de makelaardij. In deze functie fungeerde ik als
visitekaartje van de locatie aan de balie en was ik o.a.,
verantwoordelijk voor het telefoonverkeer, inplannen van
bezichtigingen voor de makelaar, uitgifte van sleutels van
huurwoningen, voorbereiden en notuleren van vergaderingen,
assisteren bij kwaliteit- en verbetertraject in het kader van ISO
9002, opstellen van koopcontracten, coördinator en beheerder
van interne procedures, voorraadbeheer en ontvangst van
gasten, assisteren als gastvrouw bij open huizen dagen.

1990-1992 Stage/Uitzendwerk/Vakantiewerk
ANWB Hoogeveen/V&D Assen/Johan Fieten
onderhoudsadviezen en beheer Hoogeveen/NAM
Assen/Grontmij Assen/KNVB-Drenthe Beilen/Eurocard
Servicenet Groningen
Verkoopmedewerker/Secretaresse/Administratief medewerker/
Vertegenwoordiger

Opleidingen

OPLEIDINGEN
1983-1987 MAVO (D-niveau talenpakket)
1987-1989 HAVO (talenpakket)
1989-1990 Eurohostess

AANVULLENDE CURSUSSEN/TRAININGEN
2010-2015 AOV Horeca (2014)/CRM deel II 2013/SAP System Applications (2013) &
Products in Data Processing (2012)/CRM Customer Relation Management deel I
(2011)/Masterclass HBO Psychologie voor de Management Assistente deel II (2010),

2001-2009 Klantgericht schrijven en Klantgericht telefoneren (2009)/Masterclass
HBO Psychologie voor de Management Assistente deel I (2008)/Leefstijltraining
(2007)/Training 10 voor taal (2007)/Excel Basiscursus (2007)/VCA Basis (veiligheid)
(2007)/Commerciële Vaardigheden (2004)/Duits spreken en schrijven
(2003)/Nieuwe spelling (2001)/Timemanagement (2001)

1986-2000 Windows (Quatro Pro, WP8.0, Lotus123) (1997)/SEPR Toeristische
landenkennis (1996)/NVM Vastgoedintroductie (1994)/Machineschrijven (1986)
WP4.2 tekstverwerken (1986)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Zwemmen en MTB, wandelen, muziek luisteren, lezen, zingen (popkoor).
Coach van volleybalteam Mini N4 team 2 bij volleybalvereniging Smash in
Beilen.

Werkgebied

  • Beilen 50km
Talentcard®