Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Ruud Dibbetz

Ruud Dibbetz

Customer service manager

Personalia

Leeftijd
58 jaar

Portfolio

Skills, Digitale vaardigheden

  • MS Word
  • Office 365
  • SAP
  • Linkedin
  • MS Excel
  • MS Powerpoint
  • Twitter

Skills, Soft skills

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Gedreven, creatieve en enthousiaste teamplayer met helikopterview en aandacht voor detail. Loyaal, integer en tactvol, peoples- en projectmanager. Uitstekend in staat zelfstandig te werken binnen gestelde kaders. Resultaat- en oplossingsgerichte instelling. Plannen, organiseren en improviseren. Uitstekende analytische- commerciële- en communicatieve vaardigheden, sterk gevoel voor humor, brede belangstelling, autodidact en een relatiebouwer pur sang.

Ik ben een relatiebouwer pur sang en in een verkoop/productie/technische omgeving presteer ik het beste.
Na de verkoop van een project, zet ik me vanaf de start graag volledig in voor de realisatie van deze opdracht om naar volle tevredenheid van de klanten deze af te leveren!

DISC, leer mij beter kennen

Om het rapport goed te lezen kijk je naar de vier afzonderlijke scores en de samenhang daartussen. Niemand is 1 kleur. Het geheel wordt bepaald door de mix van de 4 scores.

  • Taakgericht
  • Daadkrachtig
  • Extrovert
  • Inspirerend
  • Mensgericht
  • Stabiel
  • Introvert
  • Conformerend

Hier ben ik écht goed in

Klantentevredenheid
Organisatie verandermanagement
Implementeren en uitrollen CRM pakket

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

(1966) Gedreven en gemotiveerde commerciële teamplayer met helikopterview en aandacht voor detail. Loyaal, integer en tactvol, People- en projectmanager. Uitstekend in staat zelfstandig te werken binnen gestelde kaders. Resultaat- en oplossingsgerichte instelling. Plannen, organiseren en improviseren. Uitstekende analytische- commerciële- en communicatieve vaardigheden, gevoel voor humor, brede belangstelling, enthousiast, autodidact en een relatiebouwer pur sang.

Specialisme(n): Sales Support management: projectmanagement; Change management; hoog niveau van klantenservice; verkoop- en back office activiteiten met oog voor detail; Team-builder en people manager.

Ik ben sterk in het aansturen van teams om de realisatie mogelijk te maken van projecten/opdrachten, de verschillende benodigde benaderingen van diverse afdelingen om de klus geklaard te krijgen is zeker aan mij toevertrouwd. Uiteraard ben ik in staat om snel te schakelen en mensen voor mij te winnen om de projecten/opdrachten naar volle tevredenheid van klant en bedrijf uit laten voeren. Snel eigen kunnen maken van kennis over materialen, opdoen van contacten voor toeleveranties en de benodigde productiemethoden. Maximaal rendement en high level klanttevredenheid dáár werk ik voor.

Passie:
Auto's, schepen, varen, waterskïen, skïen en border collie honden

Ambitie:
Doorgroeien in een gezonde organisatie in de rol van project /teamleider of verkoop binnendienst in een dynamische en open omgeving.

Cultuur:
Open en transparante omgeving heeft sterk de voorkeur

Mijn huidige situatie

Huidige werkgever:
  • MRC Global (The Netherlands) BV
Functie(s):
  • salesmanager
  • commercieel medewerker binnendienst
  • salesmedewerker
Sector(en):
  • Marketing & Communicatie
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

01-10-2015 – heden
Manager Customer Service, Expediting, Doccontrol en Order entry bij MRC Global BV (Netherlands) te Bleiswijk
Taken en verantwoordlijkheden:
• De dagelijkse aansturing van de afdelingen: Customer Services (2ft); Documenten Control (2ft); Expediting (2Ft) en order entry (6Ft):
• Communicatie tussen de toeleveranciers en MRC Global (Netherlands) betreffende leveringen of bij claims of escalaties;
• Projectmanagement, begeleiden van complexere klantspecifiek orders op gebied van expediting en Customer Service;
• Initiëren en uitvoeren van verbeterprocessen op de afdeling(-en) en afdeling overstijgende processen;
• Inrichten en opzetten van een nieuw CRM systeem;
• Voeren van beoordelinggesprekken en coachen van de medewerkers.

16-03-2015 – 01-10-2015
Expediter bij MRC Transmark BV te Bleiswijk
Taken en verantwoordelijkheden:
• Tijdig laten leveren van specifieke klant gericht geproduceerde afsluiters voor de petrochemische industrie;
• Structureel benaderen van de toeleveranciers voor het opvragen van orderbevestigingen, status updates tot aan opvragen van paklijsten en verpakkingdetails en hiervoor transporten organiseren;
• Aansturen van lokale MRC inspecteurs voor inspecties op locatie van de toeleveranciers;
• Collegae van de afdelingen Customer Service of QA informeren bij vertragingen of bij kwaliteit problemen.
21-04-2008 – 01-12-2014
Hoofd verkoop binnendienst bij Laarhoven design International te Leiderdorp, Franchiseorganisatie
Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de afdeling cliënt services (4 ft);
• Initiëren van verbeterprocessen op de afdeling(-en) en bij de franchisenemers;
• Communicatie tussen franchisegever en franchisenemers;
• Trajectbegeleiding van plaatsing order tot afleveren mobiele presentatiemiddelen bij de eindgebruikers;
• Offertes uitbrengen t.b.v. speciale ordergerichte artikelen;
• Afhandeling exportaanvragen en opvolging van opdrachten van de Europese dealers;
• Projectmanagement, begeleiden van complexe- en technische aanvragen, de uitwerking, begeleiding bij de verkoop tot aan oplevering speciale projecten of klantspecifieke geproduceerde producten.

01-04-2002 – 31-03-2008
Senior rayonmanager binnendienst afdeling R.O.B. Scania Beers B.V. te Den Haag
Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor alle rayons in Nederland betreffende de reparatie- en onderhoudscontracten;
• Nauw overleg met aftersales- en accountmanagers over de prijsstelling van de contracten;
• Trajectbegeleiding van aanvraag tot mutatie van de reparatie- en onderhoudscontracten;
• Bewaken van de onderhoudskosten en de goedkeuring hiervan;
• Calculatieprojecten uitwerken betreffende grote vrachtwagenvloten en/of overnames;
• Begeleiding en controle van directe collega’s betreffende de dagelijkse werkzaamheden.

01-07-2000 – 29-03-2002
Verkoop binnendienst medewerker bij Marin Assist B.V. te Zoeterwoude
Taken en verantwoordelijkheden:
• Offertes volgens bestek van reddingmiddelen voor nieuwbouwschepen uitbrengen;
• In- en verkoop van reddingmiddelen t.b.v. projecten of losse verkoop;
• Voorraadbeheer reddingsvlotten voor zowel beroeps- als pleziervaart;
• Organisatie en planning voor de keuring voor de beroeps- en pleziervaart reddingsvlotten;
• Offertes uitbrengen voor de keuring van beroepsvaart reddingsvlotten (global);
• Projectplanning en plannen afleveringen van reddingsartikelen aan nieuwbouwschepen.


14-11-1992 – 30-06-2000
Commerciële servicemanager bedrijfswagens bij de L.I.A.M. B.V. Mercedes-Benz in Leiden
Taken en verantwoordelijkheden:
• Omzet en bedrijfsvoering van de werkplaatsreceptie bedrijfswagens;
• Aansturen van de dagelijkse werkzaamheden van de werkplaats (10-13 medewerkers);
• Coachen, begeleiding en ontwikkeling van de medewerkers;
• Afhandeling van de garantie claims met de importeur;
• Facturatie van de werkorders;
• Kwaliteitscontroles (ISO 9001) en verantwoordingsrapportages.

01-06-1991 – 31-10-1992
Accountmanager bij K.C.S. Midden Nederland Breukelen B.V. te Breukelen
01-11-1989 – 01-05-1991
Medevennoot van autopoets centrale Shine V.O.F. te Roelofarendsveen
01-03-1987 – 31-10-1989
Assistent filiaalmanager bij de Block B.V. in Alphen aan den Rijn

Militaire dienst
01-12-1985 – 28-02-1987
Militaire dienst
Functie en specialiteit:
• Korporaal bij luchtmacht bewakingsdienst vliegbasis Woensdrecht;
• Leidinggevende over team I.D.F. (Indringer Detectie Force).

Neventaken
2008 – heden Lid van het Leidinggevende Team
• Maandelijks overleg betreffende de korte termijn planning bedrijfsvoering
2007 – 2008 Lid van de Onderneming Raad
• Betrokken bij adviesaanvraag verhuizing hoofdkantoor Scania Beers B.V.

Opleidingen

1983 – 1985
M.D.S. (Middelbare Detailhandel School) op het R.I.O. te Leiderdorp
Vakken: Nederlands; Engels; Duits; Economie I; Handelskennis; Boekhouden; Warenkennis; Recht- en Wetskennis.

1978 – 1983
MAVO D Louise de Coligny te Leiden
Vakken: Nederlands; Engels; Duits; Wiskunde; Natuurkunde.

Opleidingen / trainingen
1991 – heden
Diverse trainingen en workshops:
• Business Engels (B2 Level)(2005-2006);
• Excel Level 2000, (2004);
• Diverse technische trainingen (1992-heden);
• Gesprekstechnieken (1995);
• Verkooptechnieken (1991).

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Fitness, varen, waterskiën, skiën, golfen, fietsen

Werkgebied

  • Benthuizen 50km
Talentcard®