Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Franklin van Rhoon

Franklin van Rhoon

directeur, directeur-bestuurder, seniormanager

Personalia

Leeftijd
65 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben na 9 jaar gewerkt te hebben bij WonenBreburg, eerst als bestuursecretaris, daarna als directeur en op het laatst als tijdelijk bestuurder toe aan iets nieuws. De wens tot verandering had zich al ingezet , maar is versneld door de plotse introductie van een nieuwe bestuursvorm bij WonenBreburg waardoor de directielaag waar ik deel van uitmaakte kwam te vervallen en daarmee ook mijn functie. Het voorgaande betekent dat ik per 1 april 2015 mijn hoofd, handen en voeten vrij heb om fris aan iets nieuws te beginnen.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

VANUIT BEWUSTWORDING VERANDEREN


Mijn persoonlijk profiel
• Een verbindende en klantgerichte professional die denkt in mogelijkheden. Vanuit reflectie en feedback medewerkers bewust laten worden van hun eigen talenten wat ze in staat stelt het beste uit zichzelf te halen en kunnen stralen in hun kracht. Inspireren door te vragen en geen genoegen te nemen met het eerste antwoord. Ruime ervaring in leidinggeven aan leidinggevenden/professionals. Specifieke kennis opgedaan in het ontwikkelen van producten en diensten ten behoeve van huurders. Geloof in humor en zelfspot als relativerende en positieve werking op processe

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • algemeen directeur
Sector(en):
  • Overheid
Carrièreniveau:
  • Directie
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Relevante Werkervaring
2010– heden Directeur bij woningcorporatie WonenBreburg

• Sinds 1 januari 2014 ben ik werkzaam als directeur Wonen voor Breda en Tilburg (ca. 150 fte). Als directeur/kwartiermaker heb ik voor het bedrijfsonderdeel Wonen de structuur ontworpen, het afdelingsplan geschreven en de organisatie vormgegeven zoals die nu staat. Ik ben integraal verantwoordelijk voor mijn bedrijfsonderdeel (beheer, verhuur, huurincasso, communicatie, juridische zaken en het klantcontactcentrum). Dit betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de interne gang van zaken, en extern voor het maken van de verbinding met en het onderhouden van de contacten met de georganiseerde huurdersorganisaties, de politiek en op bestuurlijk niveau met de directies van de collega-corporaties en maatschappelijke partners. Tevens ben ik sinds 1 januari 2014 lid van het Directieteam van WonenBreburg.
• Van 1 januari 2010 tot 1 januari 2014 directeur van de vestiging Breda (80 fte) waar ik eindverantwoordelijk was voor wonen, de vastgoedopgave (nieuwbouw en onderhoud), beleid en beleidsontwikkeling, begroting en begrotingsproces, personeelsbeleid, in- en externe communicatie, huisvesting en automatisering.

2005 – 2010 Bestuurssecretaris woningcorporatie WonenBreburg
• Ondersteunen en adviseren van de Raad van Bestuur in haar bedrijfsvoering, besluitvorming en communicatie. Verder vervulde ik namens de Raad van Bestuur een rol in het voorbereiden van de besluitvorming, behandeling en afhandeling van stukken voor de Raad van Commissarissen. Signaleren en analyseren van actuele ontwikkelingen en vertalen naar concrete acties. Onderhouden van externe contacten daar waar gewenst en plaatsvervangend perswoordvoerder bij afwezigheid van het bestuur.
• Daarnaast gaf ik leiding aan het bestuurssecretariaat, de ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad en (als interim manager) aan de afdelingen Strategie & Beleid en Communicatie.

1998-2005 Hoofd Bestuurszaken faculteit sociale wetenschappen Radboud Universiteit Nijmegen
Verantwoordelijk voor de voorbereiding en uitvoering zowel in redactionele, beleidsinhoudelijke en conceptuele zin van het facultaire beleid. Integrale (beleids)advisering met betrekking tot benoemingen, onderzoeks- en onderwijsbeleid, studentenzaken en personeelsaangelegenheden.
Manager van de afdeling bestuurszaken (bestuurssecretariaat, DIV, ambtelijk secretaressen en interne dienst) en lid van het MT.Overige Werkervaring
1991-1998 Bedrijfsjurist Datastar, sales-executive bij Apple Centre Intra Systems, Bedrijfsjurist Watermaatschappij Zuid- Holland Oost, Ambtelijk secretaris Radboud Universiteit Nijmegen

Relevante nevenactiviteiten
Relevante Nevenactiviteiten
2013 – heden Lid Business Brandal, een zakelijk netwerkplatform voor ondernemers met een Indische affiniteit.

2005– 2012 Voorzitter tussenschoolse opvang basisschool De Muze Nijmegen

2003 – 2008 Lid raad van toezicht kinderdagverblijf Heijendaal Nijmegen

2002 – 2003 Bestuurslid kinderdagverblijf Heijendaal Nijmegen

Opleidingen

Nederlands Recht, Radboud Universiteit Nijmegen

relevante cursussen2014 Financiële training door FBTA Landmeter

2014 HPO, management skills ontwikkeling, persoonlijke ontwikkeling

2014 en 2013 Feedbacktraining door bureau de Werking

2013 Integriteitstraining door bureau De Werking

2013 en 2006 Mediatraining door Brain Box te Hilversum

2010 Inspirational Leadership by Olivier Mythodrama

2007 Financial Management voor non-financials (Euroforum)

2002 Financieel management voor non-financials (NCOI)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Tennis, Squash, cultuur iha en museabezoek en concerten ihb, bioscoopbezoek.

Werkgebied

  • Nijmegen 100km
Talentcard®