Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Klaas Jan Bruggers

Klaas Jan Bruggers

Accountmanager / Relatiebeheerder / Commerciële binnendienst

Personalia

Leeftijd
52 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Spaans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Spaans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

WAT DOE IK?

Gedurende lange tijd was ik werkzaam als Adviseur Bedrijven binnen het bankwezen en adviseerde klanten op een breed financieel terrein. Tot 1 mei '14 begeleidde ik een aantal projecten waaronder de invoering van SEPA (i.v.m. de invoering van de geïntegreerde Europese betaalmarkt). Daarnaast verrichte ik een aantal taken ter ondersteuning van het management en voerde ik procescontroles uit.

Als ex-secretaris van een ondernemersvereniging in Delfzijl ben ik niet alleen goed ingevoerd in de retail, maar houd ik mij ook actief bezig in de krimp- en vergrijzingsproblematiek binnen de Eemsdelta. Naast de secretariële werkzaamheden verzorgde ik de website en de communicatie via social media.

HIERMEE KAN IK JE HELPEN

Ben je op zoek naar een gedreven, enthousiaste en bovenal sterk klantgerichte collega?, dan ben je bij mij op het juiste adres.

Ik ben accuraat, breng graag structuur aan in mijn werkzaamheden en streef altijd naar een lange termijn relatie. Ik kom het beste tot mijn recht in een commerciële werkomgeving.

WAT WIL IK?

Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging zoals relatiebeheerder/accountmanager binnen een commerciële werkomgeving. Mijn voorkeur gaat hierbij uit naar een B-to-B omgeving. Heb jij of weet jij de passende job voor mij?; neem dan contact met mij op!

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

doorzetter
enthousiast
loyaal
teamplayer
zorgvuldig
flexibel

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
  • commercieel medewerker binnendienst
  • salesmedewerker
Sector(en):
  • Finance
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

05/2012 – 05-2014: Rabobank Noord-Groningen
Funbctie: adviseur bedrijven

Vanaf mei 2012 tot en met 1 mei '14 ben ik vooral actief geweest in de coördinatie en uitvoering van een aantal projecten, het uitvoeren van (proces-)controles, alsmede diverse werkzaamheden ter ondersteuning van het management.

Namens de afdeling Bedrijven Advies was ik verantwoordelijk voor het project SEPA (i.v.m. de invoering van de geïntegreerde Europese betaalmarkt). Daarnaast was ik zowel coördinerend als uitvoerend actief voor het gehele segment Bedrijven bij de implementatie van SABA (een nieuwe applicatie in het CRM-systeem). Door vroegtijdig te starten en klanten gestructureerd én volledig te informeren over alle aanstaande wijzigingen waren beide projecten ruim voor de deadline gereed!

In het voorjaar van 2014 heb ik binnen de Rabobank Noord-Groningen in een klein team gewerkt aan de conversie van Interpolis BedrijvenCompactPolis naar Interpolis ZekerVanJeZaak. Door een gestructureerde werkwijze was een groot deel van de polissen tijdig geconverteerd en het project succesvol afgerond.

Ik heb diverse eerstelijnscontroles en SOx-controles uitgevoerd op meerdere aandachtsgebieden (o.a. Financieren, Klantintegriteit, Verzekeren) en de uitkomsten van mijn bevindingen teruggekoppeld naar de manager en betrokken medewerkers.

De ondersteunende taken t.b.v. het management betrof hoofdzakelijk het opstellen van (voortgangs-) rapportages en het verspreiden van informatie.

Op het gebied van Klantintegriteit heb ik (vervolg-)onderzoeken verricht en voerde ik tevens (face-to-face) gesprekken.

Door intensief aandacht te besteden aan de volledigheid, correctheid en consistentie van informatie in het CRM-systeem heb ik de datakwaliteit aanzienlijk weten te verbeteren.

Gezien mijn langdurige ervaring binnen de bank fungeerde ik mede als vraagbaak en ondersteuning voor collega’s binnen de afdeling Bedrijven Advies.

06/2004 – 05/2012: Rabobank Noord-Groningen / Bedum-Delfzijl
Functie: adviseur bedrijven

Als Adviseur Bedrijven hielp ik ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (MKB) hun dromen en ambities waar te maken!

Ik was verantwoordelijk voor het behoud van ons klantenbestand en het uitbouwen daarvan. Dit realiseerde ik door een goede inventarisatie van de huidige én toekomstige klantbehoefte. Hierop sloot ik aan met een passend aanbod vanuit het productassortiment Bedrijven Advies op het gebied van kredietverlening (waaronder leasing), betalingsverkeer, sparen & verzekeren,. Het contact met de klant verliep hierbij zowel face-to-face als via de directe kanalen.

Tevens was ik verantwoordelijk voor het actief benaderen van zowel startende als bestaande klanten n.a.v. bellijsten.

Ik ben mijzelf zeer bewust van het belang van een goede klantrelatie. Door mijn oprechte interesse in mensen en hun ambities ben ik in staat om de verbinding te maken en een lange termijn relatie te behouden en/of op te bouwen.

Het uitwerken van financieringsaanvragen, het analyseren van de jaarcijfers (incl. het schrijven van de bijbehorende toelichtingen) alsmede het zorgen voor passend (intern) beheer maakte integraal onderdeel uit van mijn werkzaamheden.

Op het gebied van Klantintegriteit was ik verantwoordelijk voor het doen van (vervolg)onderzoeken en het voeren van (face-to-face) gesprekken.

Namens de afdeling Bedrijven Advies binnen de Rabobank Noord-Groningen was ik afgevaardigde binnen het ketenoverleg 'Afdekken Risico Zakelijk'.

05/2002 – 05/2004: Rabobank Bedum-Delfzijl
Functie: assistent bedrijvenadviseur

Ondersteuning van de Bedrijvenadviseur bij het relatiebeheer van klanten binnen het MKB.

De werkzaamheden in de functie bestonden voornamelijk uit het voeren van beheer en regie op de portefeuille, voorbereiden van gesprekken (inclusief financiële risicoanalyse, het signaleren van kredietrisico’s en commerciële kansen) en het opstellen van financieringsaanvragen & revisies. De bijbehorende offertes en akten werden ook door mij opgesteld.

11/1999 – 04/2002: Rabobank De Dollard
Functie: senior cliëntadviseur

Adviseren van particuliere relaties op gebied van betalen, sparen, verzekeren en beleggen. Tevens kantoormanager en procesondersteuner.

11/1995 – 10/1999: Poseidon Chartering BV te Delfzijl
Functie: zeebevrachter

Binnen deze functie bracht ik de transportcontracten tot stand tussen reder en de aanbieder van de lading. Ik zorgde ervoor dat alles correct werd geregeld voor de schepen en dat deze zonder problemen of wachttijden de haven binnen konden lopen.

Ik was verantwoordelijk voor de logistieke afhandeling van de klantenorders, bij problemen droeg ik passende oplossingen aan en stelde ik tijdig alle benodigde logistieke informatie beschikbaar aan de verschillende afdelingen zowel binnen als buiten de organisatie.

Bij afwezigheid van de vaste scheepsagent verrichte ik ook werkzaamheden als agent en was hierbij verantwoordelijk voor de administratieve werkzaamheden en andere formaliteiten (bijv. douane & marechaussee) die vervuld moeten worden als een schip de haven binnenkomt.

Daarnaast heb ik succesvol de handboeken ‘Garbage Management Plan’ & ‘Ship Oil Pollution Emergency Plan’ geïmplementeerd bij de rederijen welke aangesloten waren bij het kantoor.

Opleidingen

vanaf 1999: diverse cursussen, trainingen & workshops gerelateerd aan het bank- en verzekeringswezen (financiële logistiek, financieren, verzekeren)

2015: Wft Schade Particulier (wordt naar verwachting in Q2/2015 afgerond)
2014: Wft Basis (PE-plus examen behaald op 16-09-14)
1990 – 1995: HEAO – Hanzehogeschool te Groningen (diploma behaald)
Studierichting: Commerciële Economie
Variant: Linguïstisch

Extra vakken: Gedrag, Management en Organisatie, Informatiekunde, Logistiek Management,
Marketingcommunicatie

1984 – 1990: HAVO – Ommelander College te Appingedam (diploma behaald)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

wielrennen
mountainbiken
hardlopen
klussen in en om het huis
tuinieren

Werkgebied

  • Delfzijl 100km
Talentcard®