Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Arthur Bertijn

Arthur Bertijn

bedrijfsleider, filiaalmanager, teammanager

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
  • Spaans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een oplossings-, en resultaatgerichte teamspeler met een hands-on instelling en kan deelnemen in verbeter-, en veranderingsprocessen. Ik werk graag binnen een team maar kan ook in een zelfstandige functie prima uit de voeten. Als persoon ben ik accuraat, verantwoordelijk, integer en resultaatgericht; ik ga strategisch en pragmatisch te werk en denk in mogelijkheden en oplossingen.
Ruime leidinggevende ervaring als bedrijfsleider in de luchtvaartcatering en horeca. .
Leiden van teams met als doelstelling het behalen van uitstekende bedrijfsresultaten. Gefocust op uitstekende gastvriendelijkheid en de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker. Sterk in het oplossen van knelpunten, organiseren en optimaliseren van processen

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Resultaatgericht
Integer, betrouwbaar
Verantwoordelijk
Am\nalytisch vermogend
Can do & hands on mentaliteit
Leider

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Horeca
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2007-2014 Nederlandse Spoorwegen Utrecht 7 jaar
Bedrijfsleider Smullers Station Leiden (17 medewerkers)
2012-2014
Bedrijfsleider Smullers Station Amsterdam (25 medewerkers)
2007-2012
Taken en verantwoordelijkheden:
• Personeelsmanagement: dienstroosters; werving en selectie; opleiden en trainen
• Financieel management: budgettering; administratie; cash handling
• Exploitatie management: logistiek; voorraadbeheer
• Kwaliteitsmanagement: Arbo; Haccp; werken volgens procedures
Smullers Leiden:
Vernieuwing team zowel medewerkers als Assistent Managers; openingstijden verruimd; fraude uitgebannen; betere controle over het verbruik en verspil.
Realisatie van een verkooptoename van 0,7 naar 1,1 miljoen euro en een netto resultaat van 17% naar 28%.
Smullers Amsterdam:
Team vernieuwd en uitgebreid; openingstijden verruimd; gastvriendelijkheid, productkwaliteit en voorraadbeheersing verbeterd
Realisatie van een verkooptoename van 0,9 naar 2,3 miljoen euro en een netto resultaat van 0 naar 33%

Kentucky Fried Chicken (KFC) Amsterdam 2 jaar
2005-2007 General Manager Restaurant Amsterdam Bijlmerplein (15 medewerkers)
Taken en verantwoordelijkheden:
• Dagelijkse aansturing van het team
• Personeelsmanagement
• Financieel management
• Exploitatie management

2004-2005 Total Nederland 1 jaar
Service Manager Benzinestation Total Scharwoude (5 medewerkers)
Exploitatie pompstation en Retailshop, inclusief personeelsmanagement en dagelijkse aansturing van medewerkers
2001-2004 Zelfstandig ondernemer
Bestaande horecazaak overgenomen, nieuw concept ingevoerd, exploitatie.

1989-2001 Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM), Amstelveen 11 jaar
Information Services
Manager Backoffice (20 medewerkers)
1999-2001
In deze functie had ik de opdracht om deze IT afdeling die bestond uit 20 medewerkers te reorganiseren. Mijn werkzaamheden bestonden uit het elders onderbrengen van medewerkers met hun taken, het schrijven van een nieuw afdelingsplan en de dagelijkse aansturing/lijnmanagement van de afdeling. Hierin had ik veel overleg met klant-afdelingen.
Catering Inflight Supplies
Manager Catering Platform Logistiek (6 medewerkers)
1995-1999
Het ontwerpen van logistiek verantwoorde vliegtuig(catering) beladingen en het instrueren van de buitenlandse cateringbedrijven met betrekking tot vliegtuigbevoorrading. Ook was ik mede ontwikkelaar en later implementatiemanager van het automatiseringssysteem waarmee de instructies werden gemaakt.
Assistent Manager Catering Contracten
1989-1995
Afsluiten van catering contracten wereldwijd met cateraars. Opstellen van vluchtgerichte catering instructies waarin de serviceconcepten voor de passagiers gewaarborgd worden. Instrueren van buitenlandse cateringstations. Programma gemaakt waarmee de te bevoorraden hoeveelheid liters water aan boord van de vliegtuigen werd berekend.

1987-1989 Mc Donald’s Nederland, Amsterdam 2 jaar
Floor Manager Mc Donald Restaurant Leiden
In deze functie was ik verantwoordelijk voor de operatie als teamleider van de shift.

1986-1987 Holding Company Curacao Willemstad N.A. 1 jaar
Field Auditor
In deze functie werkte ik als boekhoudkundig medewerker vanuit het hoofdkantoor voor 5 hotels met als taak het wegwerken van opgelopen achterstanden in de debiteuren administratie

1984-1986 Victoria Hotel Amsterdam 2 jaar
Night Auditor
Naast Front office receptiewerkzaamheden als het in- , en uitchecken van gasten en het lopen van veiligheidsronden was ik verantwoordelijk voor het afsluiten van de kassa’s en de berekening van de dagelijkse omzetten food, beverage en logies.

Opleidingen

2007-2014 Nederlandse Spoorwegen Utrecht 7 jaar
Bedrijfsleider Smullers Station Leiden (17 medewerkers)
2012-2014
• Sociale Hygiëne Stichting Bedrijfstak Horeca
• Personeelsmanagement, (werken in teams, beoordelen)
• Management trainingen (coachend leiding geven, competentie management)
• Kwaliteitsmanagement (TQM, HACCP)
• Shopcriminaliteit & Overvalpreventie
• Bedrijfshulpverlening

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Schaken, Tennis, natuur, Muziek

Werkgebied

  • Amsterdam-Zuidoost 50km
Talentcard®