

Jacqueline Dieleman
commercieel, organisatie/planning, creatief, analytisch, inkoop/verkoop
Personalia
- Leeftijd
- 61 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Profiel:
Als persoon ben ik energiek en denk in kansen en mogelijkheden.
In mijn werk ben ik accuraat, daadkrachtig, leergierig en ondernemend en ik heb een commerciële hands-on instelling en een positieve motivatie.
Ik werk zorgvuldig, efficient, gestructureerd en ben altijd uit op verbetering.
Ik ben een planner en organisator.
Ik beschik over goede communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden.
Ik ben analytisch, pro-actief en creatief in het vinden van oplossingen.
Werkervaring:
Oktober 2013 - heden: Vrijwilligerswerk Kunstuitleen Terneuzen
•Baliewerkzaamheden: persoonlijk en telefonisch contact met klanten en bezoekers van de Kunstuitleen en lopende exposities
•Organisatie, opbouw en presentatie van exposities, Kinderkunstweek, lezingen, taxatie-middagen, beurzen en opzetten van creatieve/educatieve projecten.
•Ontwikkelen en verzorgen van de Nieuwsbrieven en uitnodigingen voor activiteiten
•Administratieve werkzaamheden mbt aanmelden nieuwe leden, uitlenen, inleveren en verkopen
Van oktober 1984 tot 1 augustus 2013 ben ik werkzaam geweest bij Neckermann.com.
Ik heb onderstaande functies vervuld:
September 2003 tot 1 augustus 2013 Product Manager / Inkoper Home Appliance.
Verantwoordelijk voor de Inkoop en Product Marketing van het Huishoud Elektro assortiment (witgoed en klein huishoudelijke apparaten) voor de Nederlandse- en Belgische markt.
Met een jaaromzet van ca. € 10 mln., heb ik dit bereik tot een van de belangrijkste assortimenten van Neckermann.com gemaakt.
Hoofdtaken:
•zoeken naar de juiste leveranciers en uit onderhandelen van leverings- en betalingscondities en het maken van jaarafspraken
•samenstellen van een optimaal en actueel assortiment wat aansluit bij de doelgroep
•bepalen van de verkoopprijzen binnen het kader van de te realiseren marge- en winstdoelstellingen
•verantwoordelijk voor voorraadbeleid en opvolgen van doorverkopen
•aansturen van orderdesk en nakomen afgesproken levertijden en -aantallen
•after sales leveranciers opvolgen: leverafspraken, communicatie inzake (product-) informatie, facturatie en de serviceverlening richting de consument
•signaleren van koopmomenten en ontwikkelingen in de markt en hiervoor acties, promoties en campagnes voorstellen en uitwerken
•zoeken naar synergie met Neckermann Duitsland
•mede opstellen van een algemeen Business Plan en input leveren aan het Category Business Plan
•analyseren van resultaten, prijsstelling en concurrentie
•verantwoordelijk voor een duidelijke en overzichtelijke presentatie en promotie van de productgroepen en merken op de website en in catalogi
•zowel zelfstandig werken als in cross-functional teams door betrokken te zijn bij het totale proces vanaf het samenstellen van een assortiment t/m realisatie van aanbod en resultaat doorverkopen
1998 - 2003 commercieel medewerker / assistent inkoper Computer, Telecom, Foto, Gaming
•Assisteren van de inkoper bij samenstelling en prijsbepaling van het assortiment en hierover ook gesprekken voeren met leveranciers
•Opvragen van productinformatie en beelden bij de leveranciers en deze controleren voor opname in de catalogus of online
•Administratieve artikelopname in het systeem
•Opvolging van de activiteiten van de orderdesk mbt bestelde aantallen, voorraden en leverdata en hier actie ondernemen richting leveranciers waar nodig
1992 - 1998 commercieel medewerker / assistent inkoper Matrassen, Gordijnen, Tapijten
•Assisteren van de inkoper bij samenstelling van het assortiment.
•Tijdig verzamelen van productinformatie en beelden en deze controleren voor opname in de catalogus
•Administratieve artikelopname in het systeem
•Verantwoordelijk voor correcte en tijdige voorraad en levering
1989 - 1992 medewerkster Kredietbeheer
•beoordelen van de kredietwaardigheid van de klanten en op basis hiervan verantwoorde kredieten toekennen
•toetsingen doen bij BKR
•meewerken aan het opzetten van nieuw krediet-scorings-systeem.
•veel mondelinge en schriftelijke contacten met klanten en diverse instanties
1984 - 1989 medewerkster Inkasso afdeling
•Mondeling en schriftelijk actie ondernemen tbv klanten met betalingsachterstanden: in overleg met klanten en debiteuren een betalingsregeling treffen en onderhandelen met sociale diensten, instellingen voor budgettering, incassoburo’s etc. over een mogelijke betalingsregeling en/of gehele of gedeeltelijke kwijtschelding.
•Actie ondernemen om in de toekomst het risico voor het bedrijf en de klant te beperken
Opleidingen
2 jaar HBO Sociale Academie; richting Inrichtingswerk (psychiatrie, maatschappelijk werk, jeugd- en jongerenwerk)
1982 - 1984
HAVO - diploma gehaald 1982
Cursussen:
Diverse interne, functie-gerelateerde cursussen
Projectmanagement met prof. Storms - certificaat 11 maart 2014
Engels Uitgebreid - certificaat 2 januari 2014
Engels-voor-Zaken - certificaat 6 november 2013
Duits spreekvaardigheid voor gevorderden - certificaat 1995
Basiscursus Bedrijfsstatistiek - diploma 1990
Nederlandse Bedrijfscorrespondentie - diploma 1988
Praktijkexamen Boekhouden - diploma 1987
Taalkennis:
Nederlands is mijn moedertaal en die spreek en schrijf ik uitstekend.
Ik spreek en schrijf Duits en Engels op een goed nivo en Frans op basis nivo.
Computerkennis:
Vlot gebruik van Microsoft Office: Outlook, Excel, Word, PowerPoint en Publisher
Rijbewijs:
In bezit van rijbewijs A-B-E en in bezit van eigen auto
Hobby's:
'King Kong College' bij Toonbeeld te Terneuzen: vrij atelier voor beeldende kunst actief; voor dit vrij atelier ook mede uitwerken en voorbereiden van exposities
Kunstuitleen Terneuzen - vrijwilligerswerk en ontwikkelen eigen nieuwsbrief
Zeilen - zowel actief als secretaris van Watersportvereniging WSV Atlantique
Yoga
Lezen
Koken
Zwemmen
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Meer over mij
Werkgebied


