Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Michiel van Rossum

Michiel van Rossum

Marktonderzoeker/Marketing Intelligence analist/Research/Insights

Personalia

Leeftijd
50 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

‘Ik krijg een kick als een belangrijke verbetering niet alleen vanuit opdrachtgevers en medewerkers wordt gedragen, maar ook blijft staan als ik verder ga!’

Ik bouw gedreven aan langdurige relaties met (interne) opdrachtgevers en weet de doelen en wensen van hen in kaart te brengen en adviseer ze over strategische (marketing) vraagstukken. Mijn ervaring aan zowel bureau- als opdrachtgeverskant helpt mij om inzichten en strategieën te ontwikkelen en te vertalen in focus en verbeteringen. Ik heb een passie en drive om organisaties te laten excelleren door relevante thema’s en knelpunten te signaleren, te agenderen en om ze samen met betrokkenen op te lossen. Mijn kracht ligt dan ook in het vermogen om samen met anderen een visie te formuleren, hierin samen te werken en te komen tot een resultaat. Ik popel om mijn (vakinhoudelijke) kennis hiervoor te kunnen inzetten.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Oplossings- en resultaatgerichte mentaliteit, nieuwsgierig, analytisch, sta stevig in mijn schoenen, gedreven, scherpzinnig, no-nonsense, betrokken, verbindend, doorzetter, positief kritisch, optimistisch, dienstverlenend en tegelijkertijd stevig durven zijn, open en eerlijk in communicatie, onafhankelijk maar ook een teamspeler met gevoel voor humor.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • bedrijfsadviseur
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2011- 2014 Millward Brown te Amsterdam
Senior Client Manager
- Managen van klantrelaties, resulterend in continuïteit en uitbouw van het bureau-inkomen.
- Adviseren (potentiële) klanten over mogelijkheden onderzoek/marktanalyse. Vertalen van doelen en wensen van klanten in onderzoeksoplossingen (kwalitatief of kwantitatief). Ontwerpen van creatieve onderzoeksvoorstellen.
- Doorgronden van onderzoeksuitkomsten en omzetten naar (strategische) marketing-adviezen. Klanten verder helpen met to-the-point analyses en inzichtelijke rapportages (inclusief aanbevelingen) en verzorgen van presentaties/workshops.
- Het aanspreekpunt voor onderzoeken rondom klantbeleving, zowel intern als extern. Tevens verantwoordelijk voor kennisoverdracht.
- Verantwoordelijk voor het maatwerk onderzoek: afwisselde onderwerpen, doelgroepen en opdrachtgevers in de branches finance, insurance, telecom en overige zakelijke dienstverlening.

2009-2011 KPN Zakelijke Markt te ‘s-Gravenhage
Senior Adviseur Klanttevredenheid en Loyaliteit
- Medeverantwoordelijk voor het Klantbelevingsbeleid binnen de Zakelijke Markt.
- Het aanspreekpunt en adviseur voor de verschillende bedrijfsonderdelen omtrent klantonderzoek rond de tevredenheid van verschillende processen en contactpunten in het kader van Customer/Service Excellence.
- Ontwikkelen, coördineren en bewaken van onderzoeken binnen projectplan en budget: kwantitatief en kwalitatief onderzoek alsmede deskresearch.
- Leveren informatie/trendcijfers (kpi’s) voor Managementrapportages. Analyseren data en omzetten in klantkennis; Rapporteren van uitkomsten, alsmede adviseren van het management op het gebied van verbeteren van klantgerichtheid in deze processen en contactmomenten. Met als doel om de beleving van klanten op een hoger plan te krijgen en de loyaliteit onder zakelijke klanten te maximaliseren.
- Sterk betrokken bij de uitrol van organisatiebreed uniform onderzoeksprogramma, waaronder diverse feedback processen. De belangrijkste indicator binnen het onderzoek was Net Promoter Score. Uniforme dashboarding was hierbij een belangrijk speerpunt. Klantgerichtheid is hiermee nog sterker op de kaart gezet.
- Begeleiden van collega’s, alsmede voortrekkersrol kennisoverdracht op het gebied van onderzoek en Customer Experience Management.

2002-2008 Millward Brown te Amsterdam
Research Consultant
- Inhoudelijke sparringpartner voor Research Directors en verantwoordelijk voor het uitbreiden en verdiepen van de samenwerking met (bestaande) klanten als ervaren gesprekspartner op het gebied van marktonderzoek (definiëren en afbakenen probleemstelling met klanten, opstellen onderzoeksdesign, analyseren data, schrijven rapportages, presenteren van resultaten).
- Medeverantwoordelijk voor het begeleiden van onderzoeksprojecten voor een financiële dienstverlener met meerdere locaties (bestaande uit Klantloyaliteitsonderzoek, Tevredenheidsonderzoek adviesgesprekken en inloop kantoren), inclusief het verzorgen van presentaties/workshops voor het management.
- Het intern aansturen van het operationele bedrijf bij uitvoeren onderzoek.
- Coachen en aansturen van junior onderzoekers, alsmede verantwoordelijk voor kennisoverdracht.

2002 Elsevier Congressen te ’s-Gravenhage
Projectleider congrescreatie
- Naast het vaststellen van de optimale invulling van congresprogramma’s (aandachts-gebieden vastgoed en milieu) verantwoordelijk voor de begroting en prijsstelling van de projecten.
- Consulteren en samenwerken met inhoudsdeskundigen voor de totstandkoming van de inhoud van congresprogramma’s.
- Nauwe samenwerking met een projectassistent en met marketeers bij de uitvoering van projecten.
- Eindverantwoordelijk voor de eigen projecten en resultaatverantwoordelijk voor de vastgestelde budgetten.

Opleidingen

1998 – 2001 Economie, richting Bedrijfseconomie afstudeervariant Marketing en Management,
Rijksuniversiteit Groningen te Groningen.
(Verkorte Doctoraal Opleiding).
Diploma behaald. Gemiddeld cijfer: 7

1994 – 1998 HEAO, richting Commerciële Economie, afstudeervariant Internationaal Management,
Haagse Hogeschool te ‘s-Gravenhage.
Diploma behaald. Gemiddeld cijfer: 7

1987 – 1994 VWO,
Da Vinci College te Leiden.
Diploma behaald. Gemiddeld cijfer: 7

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

In mijn vrije tijd kan ik heel erg genieten van koken en een mooi glas wijn, ga ik voor actie op de squashbaan en zoek ik de rust op de racefiets, op de golfbaan of in een boek.

Werkgebied

  • Nieuw Vennep 100km
Talentcard®