
Personalia
- Leeftijd
- 61 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Kerncompetenties
Open , nieuwsgierig , verantwoordelijk, creatief , eerlijk , hard werken , de liefde te leren, inventief,
Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid .
Key Job sterke punten.
Ondernemend , doorzettingsvermogen , starter , communicatief , impact , brede interesses en operationeel , ervaren in design, mode en retail in het algemeen.
leiderschap stijl
Ik ben een people manager die leidt door voorbeeld. Ik heb een pro- actieve houding en proberen om het beste uit het team - leden .
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Januari 2014 - heden Functie: Zelfstandig en bezig met onderzoeken van
mogelijkheden voor starten bedrijf voor Product Branding en Identity voor
Kunstenaars, Vormgevers en Ontwerpers.
TASCHEN Amsterdam
2012 - 2014 Functie: Store Manager
TASCHEN uitgevers geeft boeken uit over kunst, cultuur, fotografie,
architectuur, interieurarchitectuur, grafisch, mode en aanverwante onderwerpen.
Ze worden uitgebracht in trade edities, collectors en art editions.
TASCHEN heeft wereldwijd 11 flagshipstores. Flagshipstore Amsterdam is gevestigd
in de P.C.Hooftstraat te Amsterdam.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Aansturen verkoopteam
• Promotie activiteiten organiseren (boekpresentaties voor klanten en pers,
persvoorlichting, release presentaties van nieuwe uitgaven etc.)
• Organiseren van events die inspelen op activiteiten die plaatsvinden in de
directe omgeving
• Verantwoordelijk voor targets en omzet
• Het werven van nieuwe klanten en onderhouden van contacten
• Opbouwen klantenbestand VIP customers/Verzamelaars
• Werving en selectie personeel
People of the labyrinths Amsterdam
2010 - 2012 Functie: Store Manager
People of the Labyrinths is een hoog segment kledingmerk van
Nederlandse bodem. Ik was verantwoordelijk voor de gehele brandstore
die gevestigd is in Amsterdam. Taken o.a.
presentatie van de store, pr activiteiten, retail, verkoop/inkoop,
en het up to date houden cq presentaties van de collecties.
Een andere belangrijke taak was om een dynamische werkomgeving
te creëren en verkoopteam aan sturen en inspireren.
Moooi-Gallery interieur design Amsterdam
2008 – 2009 Functie: Manager Gallery
Als manager Gallery heb ik mij bezig gehouden
met het opstarten van de allereerste brandstore van Moooi design en
was ik verantwoordelijk voor de hele Store zowel personeelsbeleid alswel het
beheer van de gallery in totaal.
Taken en verantwoordelijkheden
• Verkoop en interieuradvies particulier en bedrijven.
• Promotie activiteiten organiseren ( productpresentatie aan de pers,
persvoorlichting, release presentaties van nieuwe collecties etc.)
• Aansturen van team
• Presentaties geven aan groepen
• Werving en selectie personeel
Boesner BV Amsterdam
2007 – 2008 Functie: Afdelings manager/systeembeheerder
Boesner is een Duitse groothandel voor Art-supplies. Boesner Nederland met
14 medewerkers was een nieuwe startende onderneming in Amsterdam.
Mijn rol bestond uit het meehelpen opstarten van het nieuwe bedrijf, advies,
verkoop en systeembeheer.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Medewerker management team bij opstarten van een nieuw Nederlands filiaal
• 1e aanspreekpunt, troubleshooter
• Systeembeheer en onderhoud van Navision
• Inwerken personeel, zowel verkooptaken als leren werken met het
automatiseringssysteem
• Contact onderhouden leveranciers in Nederland en Duitsland
• Opbouwen van een klantenbestand
• Verkoop en inkoop van kunstenaarsmaterialen
ND-Design Elst
2005 – 2007 Functie: Part time grafisch vormgever / drukwerkbegeleider
Taken en verantwoordelijkheden
• Aanspreekpunt voor klant, leverancier en drukker
• Grafisch ontwerp van drukwerk in Illustrator en Photoshop
Jones Clothing Arnhem
2005 – 2007 Functie: Part time verkoop, advies en stylingmedewerker
Jones is heren en dames kledingzaak in een hoog segment. Merken zoals Martin Margiela,
Comme des Garcons, Sophie D’hoore, Ann Demeulemeester etc.
Taken en verantwoordelijkheden
• Verkoop en advies
• Presentatie en styling van de winkel
• Inkoopassistent
Grafisch Centrum PlaatsMaken Arnhem
2001 – 2005 Functie: Beheerder/coördinator computerwerkplaats
PlaatsMaken is een Grafisch bedrijf waar vormgevers en beeldende kunstenaars
werkplekken kunnen huren om projecten uit te kunnen voeren, cursussen of begeleiding
kunnen krijgen bij het realiseren van projecten. Tevens is Plaatsmaken een uitgever van kunstenaarsboeken en bied het een tentoonstelling/presentatie ruimte.
Taken en verantwoordelijkheden
• Programma en netwerkbeheer computerwerkplaats
• Organiseren en uitvoering van projecten en tentoonstellingen
• Instrueren en ondersteunen van vormgevers en kunstenaars bij het realiseren
van hun werk of projecten
• Drukwerkbegeleiding
• Grafische opmaak / ontwerp en uitvoering van opdrachten. Zowel in Windows als
in Apple besturingsprogramma´s. Photoshop, Illustrator en QuarkXpress
• Onderhoud en up to date houden van website
Academie voor Beeldende Kunst en Industrie - AKI Enschede
maart 1998 – maart 2001 Functie: PR en communicatie medewerker
AKI Academie voor beeldende kunst is een HBO opleiding. Binnen deze academie bestaat
de Hardystichting. Deze zorgt voor alle contactactiviteiten intern en extern en bemiddeling tussen
opdrachtgevers uit het bedrijfsleven enerzijds en studenten, kunstenaars
en vormgevers anderzijds.
Taken en verantwoordelijkheden
• PR en communicatie activiteiten
( o.a. uitvoering eindexamen catalogi, open dagen etc.)
• Bemiddeling tussen student en bedrijfsleven/overheid
• Opdrachten van deze bedrijven verwerken en beoordelen
• Studenten in het kader van deze praktijkervaring coachen en begeleiden
• Grafische opmaak/ontwerp en uitvoering van opdrachten
• Organiseren en coördineren van presentaties op onderwijsbeurzen
Opleidingen
OPLEIDING:
1985 – 1990
HBO opleiding Academie voor Beeldende Kunst en Industrie Enschede (AKI)
Diverse richtingen, grafisch, multi media, fotografie, schilderen en tekenen.
Afstudeerrichting: Autonome en Grafische kunst.
TRAININGEN EN CURSUSSEN
2014 Cursus vrijwilligersacademie coachen en communiceren
2006 Navision training ( computerprogramma voor detail handel)
2001 - 2002 ICT cursus voor netwerk en systeembeheer
1998 - 1999 Excel OLCT Enschede
1992 - 1993 Verkooptraining kantoorvakhandel
1988 -1991 CPDB: Cursus Pedagogische Didactische Bijscholing
(Opleiding binnen de kunstacademie t.b.v. van lesbevoegdheid
in beeldende vormgeving)
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Kunst, Cultuur, Architectuur/Design, Psychologie en Human behaviour, Reizen, Muziek, Coaching.
Werkgebied


