
Personalia
- Leeftijd
- 73 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
CURRICULUM VITAE
Personalia
Naam Michael.Johan Banis
Roepnaam Michel
Adres Kanaal A Noordzijde 200
Woonplaats 7881 KT Emmer Compascuum.
Geboortedatum 27 november 1951
Telefoon 0591-353867 / 06-23708168
Email mjbanis@hotmail.com
LinkedIn http://nl.linkedin.com/pub/michel-banis/19/791/166
Persoonskenmerken
- Motto: Problemen zijn er om opgelost te worden.
- Ik ben resultaatgericht.
- Ben vasthoudend in het te bereiken resultaat.
- Ben zelfstandig in mijn manier van werken.
- Ik kan zowel individueel als in een team werken.
- Ik werk met het management vanuit het principe “Partner in Business”
- Ik ben open, eerlijk en integer
- Adviseren doe ik op een coachende manier en vanuit de principes van situationeel leiderschap
- Wil een merkbare bijdrage leveren aan het bedrijf, waar ik voor werk.
- Vakinhoudelijk sterk.
- Analytisch, relativeringsvermogen, overtuigingskracht en gestructureerd.
- Pragmatisch en buiten kaders denkend (flexibel)
Eigenaar Banis HR advies (eenmanszaak)
6-11-2012- heden
Opdracht bij zorgboerderij De Vierhoeve
Kwaliteitscertificaat zorgboeren behalen als zzp . Adviseren over niet functionerende medewerkers
Opdracht bij Koolen Garage en Berging
Directeur ondersteunen bij te nemen stappen verstoorde relatie met een werknemer
Quintadent BV HR adviseur
24-01-2012- 12-2013
• Ondersteunen van directie bij complexere HR zaken, zoals ontslag en poortwachter. Zorgen dat men gaat werken conform de afspraken in de HKZ certificering. Hierbij zal de nadruk liggen op functioneringsgs en beoordelingen. Tijdsbesteding ongeveer 5 uur per maand
Zorgboerderij De Hooimijt P&O medewerker/Administratie
01-01-2012- 01-09-2014
• Het P&O werk in de volle breedte uitvoeren
• Coachen van de directeur middels klankborden en reflecteren.
• Laten bewegen van disfunctionerende medewerkers
• Opzetten van kwaliteitssysteem conform de landelijke norm gesteld door Landbouw en zorg.
• Invoeren facturen en bonnen in Accountview.
• Factureren PGB deelnemers en financiële administratie deelnemers ZIN.
• Zorgovereenkomsten nieuwe deelnemers maken.
Zorgboerderij De Vierhoeve P&O medewerker
07-2011-. 8 oktober 2011
• Het P&O werk in de volle breedte uitvoeren
• Coachen van de directeur middels klankborden en reflecteren.
• Laten bewegen van disfunctionerende medewerkers en managers
KPN Retail HR adviseur
2005 - 1-1-2010
• Verantwoordelijk voor:
- alle activiteiten m.b.t. instroom, doorstroom en uitstroom binnen een verzorgingsgebied van ongeveer 300 medewerkers. ( Betreft Het Oosten van Nederland)
- onderhouden van externe contacten met de plaatselijke mbo/hbo
scholen, recruitersbureaus, UWV, CWI ed.
- reorganisaties/ veranderingsprocessen.
- projecten gericht op kwaliteit van de bezetting. Dit behelst zowel het
spotten van talenten,ontwikkelen van loopbaanpaden als het zorgen
voor gestuurde uitstroom van disfunctionerende medewerkers
KPN Sales HR adviseur
1994- 2005
• Verantwoordelijk voor:
- alle activiteiten m.b.t. instroom, doorstroom en uitstroom binnen een verzorgingsgebied van ongeveer 300 medewerkers.
- onderhouden van externe contacten met de plaatselijke mbo/hbo
scholen, recruitersbureaus, UWV, CWI ed.
- reorganisaties/ veranderingsprocessen.
- Outsourcing van werkzaamheden niet behorend tot de core business.
- het beschrijven van functies in competentieprofielen.
PTT Post Chef Algemene Zaken, Personeel, Organisatie en Control
1985- 1994
• Verantwoordelijk voor:
- De implementatie van een nieuwe staforganisatie binnen een
productieorganisatie. ( bestellers en postkantoren)
- kantinezaken, secretariaat, veiligheidszaken, personeelszaken,
organisatie en control.
- overleg met UWV werkbedrijf (arbeidsbureau), advocatenkantoor,
uitzendorganisaties, politie en gemeente.
• Leidinggeven aan ongeveer 20 medewerkers.
• Lid van het plaatselijk managementteam, sociaal medisch team en werkgeversoverleg met GAK en secretaris overleg OR.
Centrale Directie PTT Opleidingsadviseur
1978-1985
• Adviseren van managers en medewerkers over functiegerichte
opleidingen en loopbaangerichte opleidingen.
• Ontwikkelen van opleidingen, zoals een middle managementopleiding, opleiding voor magazijnbediende ed.
Gemeente Vlaardingen Onderwijzer Basisonderwijs
1975- 1978
Bedrijfsgerichte opleidingen
• 1994/ heden leergang personeelsmanagement bij De Baak ( KPN Leergang).Opleidingen gericht op arbeidsrecht, sociaal verzekeringsrecht, reorganisaties, maken competentieprofielen en implementeren van veranderingen.
• 1985/1994 praktijkgerichte opleidingen/workshops gehad op de werkvelden Personeel, Organisatie, Control en Bedrijfsadministratie.
Cursus bedrijfsstatistiek.
• 1978/1985 gesprekstrainingen,leergang ontwikkelen onderwijsleerpakketten,Functieopleiding Studieplannen en een opleiding adviesvaardigheden
Vooropleiding
• Mulo A diploma 1968
• HBS B diploma 1971
• Pedagogische Academie diploma 1975
• Basiskennis Boekhouden (onderdeel PDB) diploma 1-12-2010
• Basiskennis Calculatie ( onderdeel PDB) diploma 7-4-2011
Overige informatie
• Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift.
• Kennis van en ervaring met Excel, Word en Powerpoint.
• In bezit van rijbewijs
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
- Motto: Problemen zijn er om opgelost te worden.
- Ik ben resultaatgericht.
- Ben vasthoudend in het te bereiken resultaat.
- Ben zelfstandig in mijn manier van werken.
- Ik kan zowel individueel als in een team werken.
- Ik werk met het management vanuit het principe “Partner in Business”
- Ik ben open, eerlijk en integer
- Adviseren doe ik op een coachende manier en vanuit de principes van situationeel leiderschap
- Wil een merkbare bijdrage leveren aan het bedrijf, waar ik voor werk.
- Vakinhoudelijk sterk.
- Analytisch, relativeringsvermogen, overtuigingskracht en gestructureerd.
- Pragmatisch en buiten kaders denkend (flexibel)
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Eigenaar Banis HR advies (eenmanszaak)
6-11-2012- heden
Opdracht bij zorgboerderij De Vierhoeve
Kwaliteitscertificaat zorgboeren behalen als zzp . Adviseren over niet functionerende medewerkers
Opdracht bij Koolen Garage en Berging
Directeur ondersteunen bij te nemen stappen verstoorde relatie met een werknemer
Quintadent BV HR adviseur
24-01-2012- 12-2013
• Ondersteunen van directie bij complexere HR zaken, zoals ontslag en poortwachter. Zorgen dat men gaat werken conform de afspraken in de HKZ certificering. Hierbij zal de nadruk liggen op functioneringsgs en beoordelingen. Tijdsbesteding ongeveer 5 uur per maand
Zorgboerderij De Hooimijt P&O medewerker/Administratie
01-01-2012- 01-09-2014
• Het P&O werk in de volle breedte uitvoeren
• Coachen van de directeur middels klankborden en reflecteren.
• Laten bewegen van disfunctionerende medewerkers
• Opzetten van kwaliteitssysteem conform de landelijke norm gesteld door Landbouw en zorg.
• Invoeren facturen en bonnen in Accountview.
• Factureren PGB deelnemers en financiële administratie deelnemers ZIN.
• Zorgovereenkomsten nieuwe deelnemers maken.
Zorgboerderij De Vierhoeve P&O medewerker
07-2011-. 8 oktober 2011
• Het P&O werk in de volle breedte uitvoeren
• Coachen van de directeur middels klankborden en reflecteren.
• Laten bewegen van disfunctionerende medewerkers en managers
KPN Retail HR adviseur
2005 - 1-1-2010
• Verantwoordelijk voor:
- alle activiteiten m.b.t. instroom, doorstroom en uitstroom binnen een verzorgingsgebied van ongeveer 300 medewerkers. ( Betreft Het Oosten van Nederland)
- onderhouden van externe contacten met de plaatselijke mbo/hbo
scholen, recruitersbureaus, UWV, CWI ed.
- reorganisaties/ veranderingsprocessen.
- projecten gericht op kwaliteit van de bezetting. Dit behelst zowel het
spotten van talenten,ontwikkelen van loopbaanpaden als het zorgen
voor gestuurde uitstroom van disfunctionerende medewerkers
KPN Sales HR adviseur
1994- 2005
• Verantwoordelijk voor:
- alle activiteiten m.b.t. instroom, doorstroom en uitstroom binnen een verzorgingsgebied van ongeveer 300 medewerkers.
- onderhouden van externe contacten met de plaatselijke mbo/hbo
scholen, recruitersbureaus, UWV, CWI ed.
- reorganisaties/ veranderingsprocessen.
- Outsourcing van werkzaamheden niet behorend tot de core business.
- het beschrijven van functies in competentieprofielen.
PTT Post Chef Algemene Zaken, Personeel, Organisatie en Control
1985- 1994
• Verantwoordelijk voor:
- De implementatie van een nieuwe staforganisatie binnen een
productieorganisatie. ( bestellers en postkantoren)
- kantinezaken, secretariaat, veiligheidszaken, personeelszaken,
organisatie en control.
- overleg met UWV werkbedrijf (arbeidsbureau), advocatenkantoor,
uitzendorganisaties, politie en gemeente.
• Leidinggeven aan ongeveer 20 medewerkers.
• Lid van het plaatselijk managementteam, sociaal medisch team en werkgeversoverleg met GAK en secretaris overleg OR.
Centrale Directie PTT Opleidingsadviseur
1978-1985
• Adviseren van managers en medewerkers over functiegerichte
opleidingen en loopbaangerichte opleidingen.
• Ontwikkelen van opleidingen, zoals een middle managementopleiding, opleiding voor magazijnbediende ed.
Gemeente Vlaardingen Onderwijzer Basisonderwijs
1975- 1978
Opleidingen
Vooropleiding
• Mulo A diploma 1968
• HBS B diploma 1971
• Pedagogische Academie diploma 1975
• Basiskennis Boekhouden (onderdeel PDB) diploma 1-12-2010
• Basiskennis Calculatie ( onderdeel PDB) diploma 7-4-2011
Bedrijfsgerichte opleidingen
• 1994/ heden leergang personeelsmanagement bij De Baak ( KPN Leergang).Opleidingen gericht op arbeidsrecht, sociaal verzekeringsrecht, reorganisaties, maken competentieprofielen en implementeren van veranderingen.
• 1985/1994 praktijkgerichte opleidingen/workshops gehad op de werkvelden Personeel, Organisatie, Control en Bedrijfsadministratie.
Cursus bedrijfsstatistiek.
• 1978/1985 gesprekstrainingen,leergang ontwikkelen onderwijsleerpakketten,Functieopleiding Studieplannen en een opleiding adviesvaardigheden
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Koken
Tuinieren
Lezen
Werkgebied


