Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Jacco de Vries

Jacco de Vries

Account manager

Personalia

Leeftijd
54 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een sociaal, stressbestendig en resultaatgericht persoon en geniet van werk op basis van consultative selling, acquisitie, en het aangaan van langdurige partnerships. Mijn kracht is dat ik veel mensenkennis heb en mij op meerdere niveaus goed kan verdiepen in de wensen en behoeften van klanten. Hierdoor kan ik goed meedenken in het formuleren van oplossingen en ben ik daardoor als geen ander in staat om op een succesvolle manier relaties aan te gaan en uit te bouwen.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik ben een sociaal, stressbestendig en resultaatgericht persoon en geniet van werk op basis van consultative selling, acquisitie, en het aangaan van langdurige partnerships. Mijn kracht is dat ik veel mensenkennis heb en mij op meerdere niveaus goed kan verdiepen in de wensen en behoeften van klanten. Hierdoor kan ik goed meedenken in het formuleren van oplossingen en ben ik daardoor als geen ander in staat om op een succesvolle manier relaties aan te gaan en uit te bouwen

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
  • commercieel medewerker binnendienst
  • salesmedewerker
Sector(en):
  • Detailhandel & retail
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 1 maand

Werkervaring

Werkervaring
2014 – heden Molenaar Welzijnsproducten Sales Consultant Buitendienst

Molenaar staat in heel Nederland bekend als de specialist in Welzijnsproducten en biedt oplossingen voor senioren en mensen met fysieke beperkingen op het gebied van aangepaste badkamers, scootmobielen, trapliften en seniorenbedden. Klanten zijn voornamelijk verpleeginstellingen, senioren en minder validen.

Taken:
• Opvolgen van leads en directe verkoop bij verpleeginstellingen en consumenten thuis
• Begeleiden van proces van verkoop tot levering en nazorg
• Geven van advies op maat op het gebied van slaapsystemen
• Aanleveren van informatie en actief participeren voor verbeteren productportfolio
• Opvolgen van service afspraken

Verantwoordelijk voor het behalen van targets op basis van omzet, conversie en klanttevredenheid. Mijn gemiddelde conversie op afspraken is 75%, en mijn gemiddelde orderwaarde is binnen een jaar met 20% gestegen. Geparticipeerd in een werkgroep om het assortiment matrassen aan te passen en te verbeteren.

2011-2013 DBC International, Account Manager

DBC International ontwikkelt en verkoopt druk verlagende matrassen, kussens en slaapsystemen onder de merknaam M Line. Het klantenbestand varieert van thuiszorg- en welzijnswinkels tot verpleeginstellingen, ziekenhuizen en hotels.

Taken:
• Relatiebeheer
• Begeleiden proces van verkoop tot levering en nazorg bij verpleeghuizen, hotels en ziekenhuizen
• Signaleren en verbeteren van knelpunten in de dienstverlening van klanten.
• Marktverkenning en Acquisitie
• Geven van advies op maat en productpresentaties
• Participatie aan vak- en consumentenbeurzen
• Signaleren van ontwikkelingen in de markt en vertalen naar productportfolio

Verantwoordelijk voor het uitbouwen van afzet en omzet van M Line binnen Zorg-, Welzijn en Hotelbranche. Ik heb organisaties als Welzorg, Vegro en Ouderenwinkel als klant binnengehaald waardoor het aantal verkooppunten in deze periode is gestegen van 18 naar 61. Daarnaast is Sandton Hotelgroep als klant binnengehaald. Binnen de welzijnsbranche een stijging van 30% gerealiseerd.

2008 – 2011 Nederlandse Staatsloterij, Regionaal Accountmanager

De Nederlandse Staatsloterij is marktleider op het gebied van kansspelen en bedient de consument via het girale- en retailkanaal. Belangrijke verkooppunten zijn Primera, Bruna, Readshop, Cigo, Ako en supermarktketens als Albert Heijn, Plus en Coop.

Taken:
• Acquisitie
• Organiseren van lokale marketingacties
• Signaleren en verbeteren van knelpunten in de dienstverlening van klanten
• Resultaatgericht coachen en adviseren van retailers m.b.t. productkennis en presentatie.
• Signaleren van marktkansen en aanleveren van alle markt, retail, en trend ontwikkelingen
• Aanleveren van rapportages en vastleggen in CRM systeem

Verantwoordelijk voor de afzet en omzet van alle verkooppunten in oost-Nederland. Ik heb een bijdrage geleverd aan het implementeren van nieuwe loterijsystemen bij deze verkooppunten. Staatsloterij mede geïntroduceerd bij Albert Heijn, Plus, Coop en individuele retailers en deze verkooppunten getraind. Het aantal verkooppunten is in deze periode gestegen met 63.

2001 – 2008 Hallmark Cards, Sales Representative

Hallmark is een wereldwijde marktleider op het gebied van wenskaarten. Als sales representative heb ik veel bereikt met het uitbouwen van omzet en verkooppunten binnen een toegewezen rayon. Belangrijke klanten waren Bruna, Primera, The Readshop, Ako en Albert Heijn.

Taken:
• Op regelmatige basis bezoeken en genereren van upsell bij klanten in het Food, Book en Tabak kanaal
• Acquisitie en signaleren van marktkansen
• Monitoren van omzetontwikkelingen bij klanten en inzichtelijk maken van verkoopresultaten en rendement
• Adviseren van klanten m.b.t. assortimentsopbouw en presentatie
• Verkoop van nieuwe productlijnen en seizoen producten als Kerst en Valentijn op basis van targets
• Lid ondernemingsraad

Verantwoordelijk over omzet en afzet binnen een bepaalde regio op basis van targets. Bij Hallmark heb ik altijd mijn salesdoelstellingen weten te behalen en jaarlijks gemiddeld 8% stijging gerealiseerd.
Mijn kracht hierin was dat ik bij bestaande klanten snel het aandeel Hallmarkt binnen hun wenskaartenassortiment aanzienlijk wist te vergroten.

1995 - 2001 Retailer in de home-entertainment branche
Eigenaar van een winkel in games, cd’s dvd’s en aanverwante artikelen.

Opleidingen

Educatie
2014 Training verkoop B-to-C Nunspeet University Nunspeet
2010 Verkoopmanagement en Resultaat gericht coachen RedFoxBlue Doorn
2009 Natuurlijk Assertief Optreden Boertien Amersfoort
1994 Dienstplichtig Kader Koninklijke Marechaussee ROEK Apeldoorn
1993 Opleiding Marketing- en Pr Management OIB Zwolle
1991 Consumentenkunde Hogeschool Holland Diemen
1991 Middelbare Detailhandel School De Factoor Zwolle
1988 MAVO Het Lichtschip Dronten

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Koken, Lezen, Skiën, muziek, Quality time met vrienden en familie

Werkgebied

  • Zeewolde 50km
Talentcard®