Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Bob Wagner

Bob Wagner

Zeer ervaren commerciële HR Manager met strategisch inzicht en uitstekende leiderschaps- en trainingskwaliteiten

Personalia

Leeftijd
52 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

WIE BEN IK?
Ik ben een ervaren people manager (mensenmens) met uitstekende leiderschap-, coachings- en managementkwaliteiten en een HBO denk- en werkniveau. Flexibel, geen 9 tot 5 mentaliteit, zelfstandig, teamplayer, behulpzaam, meedenkend, procesgericht, analytisch, besluitvaardig, accuraat, proactief. Communicatief zeer vaardig en mentaal sterk. Dit in combinatie met een commerciële instelling, een enorme dosis aan kennis, deskundigheid en ervaring op zowel organisatorisch, administratief als managementniveau. Vaardigheden die mij inziens bij een HR of leidinggevende functie zeker van pas komen. Ik ben bijzonder commercieel ingesteld en om deze reden ben ik zeer goed in staat de HR werkzaamheden en de bedrijfsbelangen uitstekend op elkaar af te stemmen en daar een doordacht strategisch HR-beleid op los te laten.

WAT ZOEK IK?
Een modern(e) bedrijf/organisatie welke oog heeft voor kwaliteit, inbreng van medewerkers op prijs stelt, talent herkent en deze
aanmoedigt (verder) te ontwikkelen. Een commercieel werkgever met hard voor de zaak, strategisch inzicht een een duidelijk plan voor de toekomst.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik ben een ervaren people manager (mensenmens) met uitstekende leiderschap-, coachings- en managementkwaliteiten en een HBO denk- en werkniveau. Flexibel, geen 9 tot 5 mentaliteit, zelfstandig, teamplayer, behulpzaam, meedenkend, procesgericht, analytisch, besluitvaardig, accuraat, proactief. Communicatief zeer vaardig en mentaal sterk. Dit in combinatie met een commerciële instelling, een enorme dosis aan kennis, deskundigheid en ervaring op zowel organisatorisch, administratief als managementniveau. Vaardigheden die mij inziens bij een dergelijke functie zeker van pas komen. Ik ben bijzonder commercieel ingesteld en om deze reden ben ik zeer goed in staat de HR werkzaamheden en de bedrijfsbelangen uitstekend op elkaar af te stemmen en daar een doordacht strategisch HR-beleid op los te laten.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • opleidingscoördinator
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

6/09 tot heden: HR Manager/Trainer
B2B Telemarketing, te Amsterdam (40 FTE) Verantwoordelijkheden:
• Opstellen, vertalen en implementeren van de geformuleerde beleidsuitgangspunten van de organisatie;
• De ontwikkeling, realisatie en implementatie loongebouw, functiehuis en salarisschalen met de daaraan gekoppelde competentieprofielen;
• Communicatie aan het personeel (telefonische relatiebeheerders, projectleiders, directie) m.b.t.
operationele personele zaken (contracten, pensioenregeling, collectieve verzekeringen, loon-
geslagen, uitdiensttreding);
• De keuze, het invoeren, implementeren en onderhouden van personeelssystemen en –
instrumenten (o.a. invoering E-HRM-module gekoppeld aan een personeels- en salaris-
administratie);
• De ontwikkeling en realisatie van een intern kwaliteitszorgsysteem (HR-intranet, HR-documenten
systeem, personeelshandboek, werkprotocollen, acquisitieprotocol enz.);
• Voor reductie ziekteverzuim, verzuimbegeleiding (langdurig) zieken, aanspreekpunt voor
arbodienst, communicatie intern en extern;
• Voor de interne communicatie en integratie van maatschappelijke veranderingen
(pensioenregeling, WKR, WWZ, BeZaVa enz.);
• Onderhoud salarisadministratie, verlofregistratie, keuze verzekeringen, beleidsmatige
veranderingen binnen de organisatie;
• Het opstellen van diverse management rapportages, zoals de periodieke verzuimrapportage,
resultaten wervingkanalen, in- en uitstroom etc. en de communicatie hiervan aan het personeel;
• Onderhouden en optimaliseren van contacten met directie, management, projectleiders en
telefonische relatiebeheerders;
• Medeverantwoordelijk opleiden, coachen, training en begeleiden projectleiders (situationeel
Leidinggeven) en telefonische relatiebeheerders (salestraining), zowel klassikaal als individueel;
• De ontwikkeling, realisatie en uitvoer van een interne sollicitatie- en salestrainingprogramma t.b.v.
van klassikale trainingen en individuele trainingen;
• Contactpersoon voor leverancier m.b.t. verzekeringen, werving en selectie;
• Recruitment van nieuw personeel en het zelfstandig handelen hierin.

8/07 tot 6/09: Vestigingsmanager
Technisch uitzend- en detacheringbureau, te Rotterdam (25 FTE)
• Acquireren (contacteren en bezoeken nieuwe prospects en onderhouden bestaand netwerk):
• Recruitment intern personeel en uitzendkrachten (intakegesprekken, toetsen geschiktheid);
• Detacheren van uitzendkrachten bij opdrachtgevers;
• Vertalen van de gestelde (commerciële en financiële) doelen in concrete activiteiten;
• Leiding geven aan, trainen en coachen van de technisch intecedenten en uitzendkrachten;
• Erop toezien dat de werkwijze volgens de CAO, de fiscale regelingen en de vastgelegde
bedriifstoolbox procedures worden nageleefd;
• Erop toezien dat de regels met betrekking tot veiligheid en gezondheid worden nageleefd, zowel
op de vestiging als op de projecten waar uitzendkrachten gedetacheerd zijn;
• Het melden van klachten, ongevallen, bijna ongevallen en onveilige situaties;
• Voeren van functionerings-, beoordelings- en exitgesprekken met uitzendkrachten en
intercedenten;
• Het signaleren van knelpunten en het doen van voorstellen tot verbetering;

2/07 tot 8/07: Vestigingsmanager vestiging te Kerkdriel
Health club, Kerkdriel (11 FTE)
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in de vestiging (personeelsplanning, inkoop bedrijfsmiddelen, opstellen jaarplannen, jaarbegroting, uitvoeren commerciële beleid enz.);
• Verantwoordelijk voor informatieverstrekking aan management, medewerkers en leden;
• Coachen, trainen, scholen en leiding geven aan de medewerkers (contractbesprekingen,
functionering- en beoordelingsgesprekken enz.);
• Verantwoordelijk voor de administratie m.b.t. de vestigingen en rapportage (aantallen nieuwe
leden, opzeggingen, lessen bezoek, gewerkte uren e.d.)
• Geven van voorlichting over sport, voeding en gezondheid aan klanten;
• Toezien op de veiligheid, signaleren van tekortkomingen in de Health club en doen van voorstellen
ter verbetering:

1/05 tot1/07: Office Manager/Projectmanager
Organisatiebureau, Drunen (6 FTE)
• Beheren van en leiding geven aan de dagelijkse gang van zaken binnen de organisatie, ter realisering van de gestelde doelen van de organisatie;
• (Mede) Verantwoordelijk voor het opstellen, implementeren en bewaken van het beleid binnen de organisatie;
• Coachen, trainen en leiding geven aan projectmanagers en salesmedewerkers (contractbesprekingen, functionering- en beoordelingsgesprekken enz,);
• Eindverantwoordelijk voor gerealiseerde projecten door projectmanagers (bedrijfsevenementen binnen het hoger marktsegment, van 10 tot 2500 personen);
• Verantwoordelijk voor recruitment van personeel (projectmanagers en stagiaires);
• Coachen, trainen en opleiden van intern personeel (projectmanagers en stagiaires);
• Acquireren (contacteren en bezoeken nieuwe prospects en onderhouden bestaand netwerk):

4/02 tot 1/05:
Buitensportcentrum, de Heen
• Verantwoordelijke voor de organisatie en coördinatie projecten/evenementen op recreatief- en outdoorgebied (scholen, bedrijven, instellingen enz.);
• Uitvoer geven aan bedrijfstrainingen en trainingen t.b.v. jeugddelinquenten;
• Opstellen/onderhouden veiligheidsplan, risico-inventarisaties en risicoanalyses;
• Verantwoordelijk voor recruitment van personeel (instructeurs en stagiaires);
• Coachen, trainen en opleiden van intern personeel (instructeurs en stagiaires);
• Acquireren (contacteren en bezoeken nieuwe prospects en onderhouden bestaand netwerk):

2/99 tot 1/02: Beleidsmedewerker/Projectmanager/trainer
Organisatiebureau, Breda
• (Mede) eindverantwoordelijk voor ontwikkeling en realisatie bedrijfsevenementen op buitensportgebied (10 tot 500 personen) en op het gebied van bedrijfstrainingen (nationaal en internationaal) op het hoger marktsegment;
• Acquireren (contacteren en bezoeken nieuwe prospects en onderhouden bestaand netwerk);
• Verantwoordelijk voor recruitment van personeel (instructeurs en stagiaires);
• Coachen, trainen en opleiden van intern personeel (kantoormedewerkers en instructeurs):

6-95 tot 2-99: Projectmanager/trainer/accountmanager
Evenement- en trainingsbureau, te Rotterdam
• Acquireren (contacteren en bezoeken nieuwe prospects en onderhouden bestaand netwerk);
• Verantwoordelijk voor ontwikkeling en realisatie bedrijfsevenementen op buitensportgebied (10 tot
500 personen) en op het gebied van bedrijfstrainingen (nationaal en internationaal);
• Verantwoordelijk voor recruitment van personeel;
• Coachen, trainen en opleiden van intern personeel (kantoormedewerkers en instructeurs):

Opleidingen

09 tot heden: Bedrijfshulpverlening (actueel)

3/08: Diploma Basiscursus Arbeidsbemiddeling (USG People), theorie en praktijk
• Cursusonderdelen: Werving en selectiemethoden, commerciële kernactiviteiten, wet- en regelgeving arbeidsrecht, algemene sociale wetgeving, geautomatiseerde werving & selectiesystemen, communicatieve vaardigheden;

9/07: VIL VCU (Nikta)
• Veiligheid voor Intercedenten en Leidinggevenden.
12/05: Middelmanagement Training, KennethSmit Trainingen (HBO)
• Toepassen van managementstijlen in de dagelijkse omgang met medewerkers (Management By Exceptions en Management By Objectives), o.a. herkennen van competentieniveaus,
voeren van functionerings-, beoordelings-, correctie- en sollicitatiegesprekken;

6/92 tot 6/96: MDGO, C.I.O.S (Centraal Instituut Opleiding Sportleiders)
• Specialisaties buitensport, fitness, wintersport en sportmanagement;

8/84 tot 7/89: MAVO D
• Nederlands, Engels, Duits, wiskunde, economie en scheikunde (D-niveau);

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Mountainbiken, snowboarden, tennis;
Fotograferen en bioscoopbezoek;
Lezen van vakbladen op het gebied van ICT, fotografie, HR en training. Grote interesse op het gebied van ICT, social media en website ontwikkeling;

Werkgebied

  • Nieuw Vennep 50km
Talentcard®