Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Jan Willem Gunnink

Jan Willem Gunnink

Procesmanager

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Een tevreden klant, dat is mijn uitgangspunt bij alles wat ik doe. Ik krijg daar ook mijn energie van. Klantgericht, want daar doe ik het voor, pro-actief daar ga ik voor en oplossingsgericht, dat loopt als een rode draad door mijn werkzame leven. In mijn vorige functie bij de Rabobank bereikte ik dat in mijn rol als relatiebeheerder voor de interne organisatie Ik toetste regelmatig de processen, en besprak waar bijsturing nodig was en hoe de ICT daarbij ondersteunend kan zijn. Mijn adviezen geef ik na een gedegen analyse van voorvallen uit het verleden, of van ontwikkelingen vanuit de markt. Ik ben een procesman in hart en nieren, die constant bezig is met hoe kan het werk efficienter en effectiever gedaan worden. Ik doe dat het liefst in teamverband, samen sta je sterk(er).
Als persoon ben ik open, positief, rustig en zorgvuldig. Door mijn initiatiefrijke en daadkrachtige aard pak ik zaken voortvarend op.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Werkeigenschappen:
Structureren, ordenen, analyseren. Ik ben iemand die goed kan luisteren en een analytisch denker, die weet op de juiste momenten te anticiperen.

Mijn collega’s beschrijven mij als iemand die de juiste dingen goed doet, op alle fronten en op alle niveaus. Plannen en organiseren zit bij mij in het bloed. Ik ben een ambitieus en gedreven mens. Nieuwe werkzaamheden zie ik als uitdagingen die ik graag aan ga en waaruit ik ook mijn energie haal. Veranderingen juich ik toe en initieer ik graag, ik stimuleer mijn omgeving om daaraan mee te werken en schroom niet feedback te leveren én te ontvangen. Het aandragen van verbetervoorstellen is voor mij vanzelfsprekend.

Rode draad in mijn carrière is het leveren van kwaliteit. Mijn proactieve en ondernemende instelling zijn daarbij onmisbaar, evenals mijn rustige aard en bescheiden opstelling.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Voeding & Beweging
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Sinds 1981 heb ik bij de Rabobank (Rabobank NL en aangesloten banken) gewerkt in de volgende functies.

2014 – 2015 Procesmanager
Binnen de Rabobank is een proces ontwikkeld voor het aanvragen en beheren van websites en app’s. Naast het meewerken aan het opzetten van een proces daarvoor heb ik met name ook de documentatie daarvoor verzorgd. Tevens heb ik richting gegeven aan het inrichten van het beheerproces.

Daarnaast heb ik een stage gedaan, waarin ik heb geholpen processen vanuit de Lean-gedachte, te optimaliseren. De processen heb ik inzichtelijk gemaakt, d.m.v. zogenaamde SOP’s (Standard Operation Procedures). Hiermee krijgt de collega zicht op het proces waarvan hij onderdeel uitmaakt en kunnen verbeteringen in de procesgang zichtbaar gemaakt worden.

2011 – 2014 Relatiebeheerder
In deze functie verbind ik Groep ICT met de klant en de klant met Groep ICT (afdelingen binnen Rabobank NL). In deze functie vervul ik de volgende rollen:
• Intermediair tussen mijn contactpersonen in de business en Groep ICT; bruggenbouwer
• Escalatiemanager; bij problemen zorg ik dat ik de juiste medewerkers om de tafel krijg
• Adviseur; ik ben een goede luisteraar en vertaal de wens van de klant in de mogelijkheden die ik kan bieden
• ‘de strohalm’; in het woud van ICT weet mijn contactpersoon vaak niet waar die met zijn vraag terecht kan. Ik zorg er dan voor dat hij antwoord op zijn vraag krijgt

2006 – 2011 Medewerker Services Informatie Ondersteunings Bureau
Verantwoordelijk voor de serviceadministratie ten behoeve van het Continuïteitsbedrijf.

2004 – 2006 Problem manager en coördinator ELO (eerste lijn ondersteuning)
Verantwoordelijk voor een stabiele dienstverlening aan de klant en de aansturing van de eerste lijnsondersteuning.

2002 - 2004 Incident manager ELO (eerste lijn ondersteuning)
Verantwoordelijk voor een snel herstel van de dienstverlening bij een opgetreden verstoring daarvan. Een belangrijk onderdeel is het tijdig oplossen van incidenten en het prioriteren van de incidenten naar gelang van de soort verstoring.

2000 – 2002 Medewerker gebruikersondersteuning ELO (eerste lijn ondersteuning)
Verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten en problemen met bedrijfskritische applicaties bij aangesloten banken.

1997 – 2000 Diverse functies binnen aangesloten banken
Bij Rabobank Nedersticht ben ik o.a. proces ondersteuner geweest wat betekent het nieuw ontwerpen, inbedden en onderhouden van processen en controle op de naleving daarvan.

Opleidingen

Opleidingen en cursussen

2015 cursus LEAN, yellow belt
2014 SQL-Fundamentals; certificaat
2011 NIBE-oriëntatie Basisopleiding, certificaat
2007 SIOO
o Certificaat Diagnosticeren als Ambacht
o Certificaat Adviserend Procesmanager
o Certificaat Interne Adviseur
1998-2005 AMBI, diploma opleiding AMBI HX-richting (specialisatie).
Dit is de lijn voor beheer en exploitatie, met als keuzemodule PM-IT (projectmanagement, diverse methoden)
2001-2004 Diverse opleidingen op het gebied van I(C)T, afgerond met certificaten:
Prince 2, ITIL Foundation, Practitioner SLM certificaat, Practitioner Problem Management
1994 Middle Management, IBW, diploma
1986 NIBE basis, diploma
1978-1981 Vooropleiding conservatorium
1974-1977 MAVO IV

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Muziek (actief orgel en piano, klassiek)
Reizen
Lezen

Werkgebied

  • De Meern 50km
Talentcard®