Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Leo van Dijk

Leo van Dijk

manager customer service en logistiek

Personalia

Leeftijd
69 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

voetbal, hockey, skien

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

coach
leider
planner
procesmatig
project manager
proces manager
empatisch
relatiebouwer

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • manager transport-, expeditie-, opslagbedrijf
Sector(en):
  • Transport & Logistiek
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Functies:
Customer service manager EU bij Endologix in Den Bosch, producent medical devices 2014 tot heden
Opdracht: problemen order management analyseren en oplossen.
Customer service manager & distributie EMEA bij Foreverdirect in Oud Gastel, producent gezondheidsproducten 2013 tot 2014
Opdracht: implementeren order fulfillment Frankrijk, Dach en Zweden
Supply chain manager bij Turboned in Zwijndrecht, handelshuis turbo’s voor scheepvaart 2012 tot 2013
Opdracht: Inkoop en voorraad management implementeren in ERP Navision.
Service manager bij Panasonic in‘s-Hertogenbosch , producent witgoed, camera’s 2011 tot 2012
Opdracht: leiding geven aan service afdeling en call center.
Customer service manager bij Afa dispensing group in Helmond, producent sprayer’s 2011 tot 2011
Opdracht: processen order management in kaart brengen.
Customer service manager bij Beauty centrum de Thermen in ‘s-Hertogenbosch, gezondheidsproducten 2010 tot 2011
Opdracht: alle operationele processen implementeren in ERP Navision.
Customer service manager EMEA bij Terex-Genie in Oud Gastel, producent lifting producten 2009 tot 2010
Opdracht: Customer service team EMEA opzetten.

Werkzaamheden bij bovengenoemde bedrijven:
Leiding geven aan teams, interne en externe contacten, order to cash, order fullfilment, demandplanning, voorraadmanagement, rapportages/ KPI’s, procesbewaking afdeling binnen ISO13485-9001, inkoopmanagement, transport, SOX compliancy, deelnemer key user team, geven van beoordelingen, opzetten ontwikkelingsplannen, contract beheer, service level agreements, after sales, klachten

Projecten bij bovengenoemde bedrijven:
Efficiency projecten (o.a. pricing, customer master, klachten), migratie customer service activiteteit van B2B naar B2C (order fulfilment) customer service procedures, opzetten KPI’s, tender transport, operatie opgezet voor Beauty centrum de thermen, nieuw customer service team opgezet, relocatie van een team.

Contracten op basis van vast dienstverband:

2008 tot 2009:
Bedrijf :Logitech Europe S/A in Nijmegen.: producent van accessoires voor computers
Functie: Customer Service Manager Europe/ Middle East / Africa (EMEA).
Verantwoordelijk voor centrale customer service team EMEA( 32 medewerkers, multicultureel en meertalig).

Behaalde resultaten;
Conference calls met verkoopkantoren, 80% dealers via EDI, verbeterde rescheduling orders.


2001 tot 2008:
Bedrijf :Eastman Kodak GCG in Bunchoten en Breda: producent supplies en machines voor grafische industrie
Functie: Operation Manager Benelux (BNL) en belast met customer service, demandplanning, procedures, SOX, contract beheer, leasecontracten, receptie. Lid van het management team BNL.

Behaalde resultaten:
Opzetten dealer reviews, KPI’s voor afdeling, servicegraad plus 15%, EDI met dealers

Functie: Customer service manager & special projects in het EDC (european distribution center) in Bunschoten (12 medewerkers) en belast met het leiden van het customer service team.

Behaalde resultaten:
Customer service team van 4 naar 12medewerkers. Procesmap customer service voor SAP
1999 tot 2001
Bedrijf :Omron Europe B.V. in Den Bosch : producent t.b.v. fabriek -en machine automatisering.
Functie: Purchasing & Inventory Control Manager
Purchasing & Inventory Control Manager bij het Europese logistieke centrum (ELC) van Omron Europe


1989 tot 1999
Bedrijf : 3M in Breda : producent van schuurmiddelen, coatings tot aan post-it notes.
Functies : Materials Management Specialist en European Inventory Planner
De eerste 5jaar european inventory planner. De laatste 5 jaar materials management specialist bij business unit
Industrial Markets.

1988 – 1989
Bedrijf: Intal b.v. in Geldermalsen : producent aluminium ramen en deuren
Functie : medewerker inkoop en voorraadbeheer van aluminium profielen
1985 – 1988
Bedrijf :Maitre Paul ( industriële bakkerij) in Tilburg
Functie : medewerker productieplanning / inkoop van grondstoffen en verpakking.
1981 – 1985
Bedrijf : Wijffels B.V groothandel in Boter in Vught
Functie: Assistent op de afdeling boekhouding.
1980 – 1981
Berg Electronics in ‘s- Hertogenbosch
Functie: Assistent op afdeling Business Analyses.
1977 – 1980
I.E.V.O. Vastgoed in Vught
Functie: Assistent makelaar.

Opleidingen

Opleiding:
M.A.V.O. : Diploma in1972
H.A.V.O. : Diploma in1974
H.T.S. Bedrijfskader : Diploma in 1976
M.O. Economie ( lerarenopleiding) : Alle deelcertificaten 1982
Apics C.P.I.M. : Diploma in 1996

Cursussen:
IBW Hogere Bedrijfskunde : Diploma behaald in 1991
Business Process Re-engineering : Universiteit van Nijenrode in 1996
Sales & Operations Planning : Oliver Wight Education Consultants in UK mei 1998
MRP II : Oliver Wight Education Consultants in UK sept 1998
MRP II Implementation : Oliver Wight Education Consultants in UK nov 1998
IBW Praktisch Leidinggeven : mei 2000
Eastman Kodak University : 5 days course 2007 the Kodak Operating System (KOS)
Onderwerpen aangaande Lean en Sig Sigma: Muda, standards, 5S & visual controls, six sigma, Heijunka, JIT,
Jidoka, continuous improvement, kanban, project management.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

voetbal, hockey, skien

Werkgebied

  • 's-Hertogenbosch 100km
Talentcard®