Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Henk Hofman

Henk Hofman

Teamleider; adviseur; financieel

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Geachte mevrouw, mijnheer,
Sinds enige tijd werk ik als zelfstandige, waarbij ik bedrijven help met hun administratieve organisatie en de optimalisatie van de interne processen. Het werk is zeer bevredigend, maar ik mis de contacten met een eigen team.

Bij mijn vorige werkgevers heb ik mij op diverse manieren bezig gehouden met het optimaliseren van de organisatie, enerzijds door het beschrijven en bespreken van bestaande en nieuwe werkmethodes en anderzijds door het stimuleren en coachen van medewerkers.

Op automatiseringsgebied heb ik als adviseur nieuwe applicaties geïmplementeerd en ben ook op gebruikersgebied ingevoerd in vele verschillende toepassingen.

Zoals u in mijn CV kunt zien heb ik naast accountancy, bij verschillende productiebedrijven gewerkt.
Ik kan makkelijk switchen van directieniveau naar het niveau van productiemedewerker.

Mijn belangrijkste toegevoegde waarde zit in mijn motivatie en gedrevenheid. Wanneer ik een doel voor ogen heb ga ik daar voor 100% voor en neem alle betrokkenen daarin mee.
Graag licht ik een en ander in een persoonlijk gesprek toe.

Met vriendelijke groet,

Henk

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Rustige uitstraling
Vakinhoudelijk deskundig
Luisteren
Analyseren
Meedenken
Betrokken bij medewerker, klant

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2014- Heden Hofman FMD Heino
Eigenaar/ondernemer
Administratieve en fiscale ondersteuning ondernemers
Organisatorische en bedrijfskundige begeleiding middelgrote ondernemingen
Debiteurenbewaking en beheer
Project organisatie en interim management
Rapportages, analyses en begrotingen
Klanten:
• MKB ondernemingen; administratief, fiscaal en bedrijfskundig
• Begeleiding en inrichting BV structuur en administratieve organisatie
• Branchevereniging administratieve organisatie en interne bewaking
• Inning, administratie en rapportage voor Opleiding & Ontwikkeling fonds

2013- 2014 Countus Accountants+Adviseurs Zwolle
Manager Bureau Procesmanagement
Leiding geven aan nieuw opgerichte stafafdeling, waarin opgenomen applicatie- beheer, kwaliteitszorg en procesoptimalisatie (15 medewerkers)
Aansturing omslagtraject en implementatie efficiënte productiemethodiek

2013- 2014 Countus Accountants+Adviseurs Zwolle en Steenwijk
Operationeel manager regio Noord
Omzet ca. 6 miljoen
Leiding geven aan 50 medewerkers (via 2 teamleiders)
Begeleiding omslag splitsing productie- en adviesorganisatie
Sturen op efficiënte productie
Verantwoordelijk voor 5 vestigingen met 3 productielocaties
Onderhouden van een klantenportefeuille en als sparringpartner functioneren

2010- 2013 Countus Accountants+Adviseurs Zwolle
Vestigingsmanager en meewerkend voorman
Omzet 3,5 miljoen
Leiding geven aan 38 medewerkers.
Organisatie en structurering acquisitieactiviteiten
Reorganisatie teamsamenstelling en motivatie van medewerkers
Omschakeling van productieorganisatie naar adviesorganisatie
Onderhouden van een klantenportefeuille en als sparringpartner functioneren

2000- 2010 GIBO Accountants en Adviseurs (FLYNTH) Dalfsen
Vestigingsmanager en meewerkend voorman
Omzet stijging van 0,8 naar 1,8 miljoen
Leiding geven aan 18 medewerkers.
Acquisitie MKB klanten
Onderhouden van een klantenportefeuille en als sparringpartner functioneren
Verschuiving van 10% MKB klanten naar 50 % MKB klanten met behoud van agrarisch marktaandeel en omzet.

1995-2000 GIBO Accountants en Adviseurs Zwolle
Adviseur Accountancy en Automatisering
Aanspreekpunt voor kwaliteitszorg en automatisering voor 20 vestigingen.
Introductie en bewaking intern kwaliteitsbewakingssysteem
Introductie (ver)nieuwe(nde) software en werksystematiek

1993-1995 Sloten JVV Deventer
Receptenbeheerder
Optimaliseren receptuur en productiesamenstelling
Coördinerende rol invoering ISO en GMP certificering
Coördinerende rol introductie ERP-pakket MFG-Pro
Systeembeheerder
Redacteur bedrijfsblad

1989-1993 Coöperatie ABC (For Farmers) Lochem
Projectcoördinator
Introductie elektronische communicatie
Draagvlak creëren bij diverse organisaties binnen de branche voor elektronische informatiesystemen
Projectverantwoordelijkheid

1985-1989 Ministerie van LNV Groningen
Adviseur Kwaliteit en Bewaring
Vakspecialist voor kwaliteitsbehoud producten en bewaring
Uitdragen kwaliteitsbewustzijn naar agrarische ondernemers
Opzetten en uitvoeren (groeps-)voorlichtingstrajecten
Begeleiding individuele ondernemers t.b.v. kwaliteitsverbetering
Verzorgen van cursussen voor ondernemers en medewerkers

Opleidingen

2013 NCOI Utrecht
• Masterclass Procesmanagement (Onderdeel MBA)

1995-2000 Hogeschool Markus Verbeek Zwolle
• SPD; Bedrijfsadministratie Bachelor (bc.)

1991-1992 Agriment Deventer
• Hoger Management certificaat

1980-1984 Rijks Hogere Landbouwschool Groningen
• Hogere Agrarische School Bachelor (Ing.)

• Diverse vakinhoudelijke(fiscaal en administratief), organisatorische en commerciële cursussen en trainingen

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Belangenbehartiging en netwerken
• Penningmeester Ondernemend Dalfsen (van 2002 tot 2011)
• Secretaris Industriële Club Dalfsen (van 2003 tot 2011)
• VNO NCW (van 2008 tot 2011)
• Bestuurslid Belangenvereniging SPD (vanaf 2014)
Automatisering (techniek en toepassing)
Sport (fitness en zwemmen)

Werkgebied

  • Heino 100km
Talentcard®