Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Sander Griffioen

Sander Griffioen

Change Manager Online Banking & Insurance

Personalia

Leeftijd
53 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

• Informatie-, project-, change- en lijnmanager;
• Leidend, coachend, faciliterend en organiserend;
• Veel kennis van Informatie Management en Functioneel Beheer bij banken, verzekeraars en (semi-)overheid;
• Werkt bij voorkeur op het snijvlak van business, beheer en IT, waarbij de klant, gebruiker en functionaliteit mijn leidraad is;
• Expertise: (wijzigingen op) informatiesystemen en digitale transformaties implementeren in lijn- en beheerafdelingen, en het beheren er van;
• Veel praktijkervaring met projectmatig werken, behoeftemanagement, veranderkunde, business-, IT- en beheerprocessen;
• Gecertificeerd voor BiSL, ITIL, Lean, Agile, Scrum, Kanban, TMap Next en PRINCE2, i.c.m. praktijkervaring

Mijn huidige situatie

Huidige werkgever:
  • gemeente Amsterdam
Functie(s):
  • manager ict-bedrijf
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
  • Gemeente
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 1 maand

Werkervaring

> Informatiemanager - Gemeente Amsterdam (2017 - heden)
Ik werk bij het Cluster Ruimte en Economie, RVE Parkeren, afdeling Garageparkeren.
Verantwoordelijk voor Informatievoorziening & Automatisering.

> Informatiemanager - HVC (2015 - 2017)
Taken & verantwoordelijkheden:
○ Leiding geven aan een team met applicatiebeheerders, data analisten en informatie beheerders (5-7 personen)
○ Mede opstellen van het informatiebeleid
○ Vertalen van operationele informatiebehoefte in informatievoorziening, voornamelijk via de configuratie Clear.NET-QlikView
○ Initiëren van projecten en verbetermaatregelen, inclusief (laten) uitvoeren en implementeren, in het kader van data quality, (verbeterde) informatievoorziening, business proces improvements en BI
○ Deelnemen aan projecten buiten de BU Grondstoffen
○ Stakeholder-, contract- en leverancier-management

• Resultaten:
○ Major release van het ERP-systeem (Clear.NET, versie 9.5) succesvol geimplementeerd, in 4 maanden tijd, voor de totale gebruikersorganisatie van 160 personen
○ 80% van alle nog openstaande operationele informatie- en rapportage-verzoeken (inhaalslag van 3 jaar) gespecificeerd, gerealiseerd en opgeleverd in 1 jaar tijd
○ AO/IC: nieuwe werkprocedure en controlemaatregelen voor alle rapportage-werkzaamheden succesvol geïntroduceerd en geïmplementeerd, waardoor betrouwbaarheid en herleidbaarheid van (data van) rapportages significant is verbeterd

> Informatiemanager - ING Nederland (2012 - 2015)
Kwaliteitsbewaker én –verbeteraar van de online ING-klantkanalen. Verantwoordelijk voor het veilig, snel en optimaal beschikbaar houden van de online dienstverlening van Mijn ING, Mijn ING Zakelijk, iDEAL en FiNBOX bij nieuwe/ vernieuwde klant- en beheerfunctionaliteit.
Hoe: vanuit mijn rol als business-acceptant toetste ik elke wijziging met klantimpact op basis van non-functional-, business-, veiligheids- en operational requirements, stem ik af met diverse in- en externe stakeholders en zorg ik voor een vloeiende overdracht vanuit de veranderomgeving naar beheer- en operationele afdelingen.
Grootste project: de ontwikkeling en implementatie van SEPA-producten in de online betaalketen van ING.

> (Agile) Scrummaster - SNS REAAL (2011 - 2012)
Ik was meewerkend Agile Scrummaster binnen een multidisciplinair team, waarbij ik ook zelfstandig test- en analyse-activiteiten uitvoerde.
Succesvol opgeleverd: de ‘REAAL en SNS Verzekeringscheck’, een volledig nieuwe, online propositie waarbij het voor polishouders van REAAL en SNS mogelijk is op een beveiligde manier inzage te hebben in de (toekomstige) waarde van hun beleggingsverzekering.

> Sr. Applicatie Specialist Marketing & Verkoop - SNS REAAL (2006 - 2011)
Werkzaam als functionele expert van alle online klantkanalen van REAAL, met een specialisme in de generieke huisstijl, look & feel, de ‘Taal van REAAL’ en het content managementsysteem (MS SharePoint). Met mijn collega’s van REAAL Marketing & Verkoop heb ik deelgenomen in meer dan 30 projecten. Vanuit mijn expert-rol maakte ik de functionele vertaalslag van idee naar uitvoering, en voerde test- en acceptatietaken uit. Veel ervaring opgedaan in Agile Scrum en Kanban. Voor 2 grote projecten heb ik er als Projectleider Implementatie voor gezorgd dat projectresultaten succesvol werden geïmplementeerd bij beheer- en operationele afdelingen.

> Project Manager / Functioneel Ontwerper - Noordhollandsche van 1816 (2002 - 2006)
Functionele projectleiding en -ontwerp van e-business projecten. Werkzaam in kleine, multidisciplinaire teams. Ook heb ik zelfstandig leren programmeren (HTML, CSS, PHP, JavaScript).
Mijn grootste en meest succesvolle project was de oplevering van een volledig vernieuwd extranet, inclusief transactiefunctionaliteit (inzien, offreren, aanvragen), van het volledige productportfolio, binnen 4 maanden, waarbij ik het onboarden van gebruikers (assurantieadviseurs) inhoudelijk heb begeleid.

> Project Manager - Delta Lloyd (2000 - 2002)
Volledig projectmanagement van e-business projecten.
Ik gaf binnen Delta Lloyd leiding aan projectteams van 10-20 personen. Grootste project: ‘Meetingpoint (mp4all)’; het eerste digitale transactieplatform in de intermediaire verzekeringsbranche. Ik was betrokken bij de start-up fase, waar ik samenwerkte met in- en externe leveranciers, andere verzekeraars en stakeholders. Inclusief onboarding van de eerste groep assurantieadviseurs.

> E-Business Marketeer - Delta Lloyd (1999 - 2000)
Bedenken en uitvoeren van online proposities en promotionele acties ten behoeve van assurantieadviseurs, waaronder het volledig verzorgen van ‘internet awareness’-workshops voor assurantieadviseurs.

> Schadecorrespondent - Delta Lloyd (1997 - 1999)
Verantwoordelijk voor de volledige afhandeling van schademeldingen, waarbij ik de spil was tussen klant, schade-experts, collega’s en assurantieadviseurs.

Opleidingen

> Agile Requirements Practitioner (2015, cibit academy). Diploma: ja
> Professional Scrum Product Owner I (PSPO) (2015, Scrum.org). Diploma: ja
> Professional Scrum Master I (PSM) (2015, Scrum.org). Diploma: ja
> Scaled Agile Framework Agilist (SA) (2015, Scaled Agile, Inc.). Diploma: ja
> Tridion 2011 Foundation (2012, SDL). Diploma: ja
> PRINCE2 Foundation (2012, EXIN). Diploma: ja
> Business Information Management Foundation (BiSL) (2011, EXIN). Diploma: ja
> ITIL Foundation V3 (2011, EXIN). Diploma: ja
> Lean Six Sigma Yellow Belt (2008, REAAL). Diploma: ja
> Praktijkopleiding Projectleiding (IPMA-D) (2007, Van Aetsveld). Diploma: ja
> Nima Marketing-A (2001, SRM). Diploma: ja
> Prince 2 Expert (2001, Pink Roccade). Diploma: ja

> Management Development Programma (1999 - 2000, Twynstra Gudde, Amsterdam)
Ik ben geselecteerd voor het Management Development Traineeship van de Delta Lloyd Verzekeringsgroep N.V., waarbij high potentials in een tweejarig traject worden klaargestoomd voor een leidinggevende positie binnen Delta Lloyd. Vanuit dit Traineeship ben ik Project Manager geworden.
Diploma: ja

> Hotelschool The Hague, Hogeschool voor Bedrijfskunde (1992 - 1997, Den Haag)
Hogeschool voor Bedrijfskunde; HBO-opleiding voor hoger kader-, management- en adviesfuncties in gastvrijheidsindustrie- en dienstverlenende bedrijven.
Afstudeerrichting: Personeel & Organisatie
Afstudeeropdracht: Marketingonderzoek 5-sterrenhotel
Diploma: ja

> VWO, Atheneum (1984 - 1991, Den Helder)
Vakken: nl, gs, ak, wi-a, ec-1, ec-2, en, fr
Diploma: ja

Meer over mij

Werkgebied

  • Schagen 50km
Talentcard®