Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Pierre Meertins

Pierre Meertins

Multitasker op zoek naar nieuwe uitdaging

Personalia

Leeftijd
69 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Frans
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Mijn werkstrategie
Elk bedrijf heeft een identiteit die geformuleerd en vastgelegd is in een missie en visie.
Deze verklaren de aard van het bedrijf (missie/belofte) en op welke wijze moet die belofte in stand worden gehouden (visie).
In mijn werkstrategie zijn beide aspecten het vertrekpunt voor mijn inzet om het gewenste doel/effect te bereiken. Waarom?
Als ambassadeur heb je een betere inlevingsvermogen, krijg je een bredere focus en bevordert de creativiteit.
Reden waarom ik voor mezelf ook een missie en visie heb geformuleerd. Enerzijds mijn eigen identiteit en anderzijds mijn brede inzetbaarheid.
Zeker nu in recessietijd zijn mijn missie en visie toegevoegde waarde en geven antwoord op de vraag: Hoe komen we de recessie door?
Mijn Missie
Binnen elke bedrijfsvoering zijn de effecten van de recessie merkbaar en hoe ga je die strijd aan. Dat was voor mij reden om een studie te maken, want uiteindelijk wil iedereen ook ikzelf overleven, dat bent u met mij eens!
Allereerst stelde ik mezelf de vraag: Wat is recessie nu precies?
In mijn beleving is recessie niets meer of minder dan het huishoudboekje weer op orde hebben/brengen. Een strategisch onderdeel binnen de PLC (=Product Life Cycle)
Kortom: Een economische crisis die zich van tijd tot tijd herhaalt en waar vraag en aanbod hevig onder druk komen te staan, ook wel “De Zeven vette en zeven magere jaren” genoemd. Helaas worden we momenteel met het laatste geconfronteerd, hetgeen kansen biedt om bewust te refreshen en/of innoveren. Vandaar ook mijn sterke associatie met de PLC, waardoor je constant anticipeert op de markt en marktwerking en tijdig kan ingrijpen.
Dit is nu exact datgene waar ondernemers naar hunkeren; iemand die orde op zaken stelt, besparingen/kostenreductie realiseert en nieuwe verdienmodellen initieert!
Hoe groots is dat?
Mijn Visie
De continuïteit van een organisatie is gebaat bij een substantieel aan “tevreden klanten” en alles wat erbij hoort om deze duurzaam aangesloten te houden. Daarnaast is genereren van new business niet alleen noodzakelijk om een buffer te vormen, maar eveneens voor opvang van calamiteiten en niet in het allerminst om investeringen te kunnen blijven doen om de continuïteit te garanderen. Ik ben er van overtuigd dat mijn missie en visie de juiste DNA’s bevatten die in uw organisatie thuis horen en onbetwist een bijdrage zullen leveren in het behalen van de door u geformuleerde doelstellingen.
Mijn drive: ”Je kan pas uitgeven, nadat je hebt verdiend en sterker nog hebt overgehouden” Dat laatste is waar het in elke bedrijfsvoering uiteindelijk om draait, want met break-even heb je niets verdiend; alleen de kosten.
Hier wil ik mij juist sterk voor maken om een bijdrage te leveren in het realiseren van door u geformuleerde doelstellingen, waarmee de continuïteit/ROI is gewaarborgd.
Daar heb ik uw steun bij nodig!

Tot slot
Ik ben ervan overtuigd dat u een goede indruk heeft gekregen van een ambassadeur, die binnen uw organisatie breed inzetbaar is en graag een bijdrage wil leveren in het realiseren van uw doelstellingen.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

MBO’er met HBO-allure in doen en denken!
Organiseren en improviseren zijn passie, kwaliteit gaat voor kwantiteit, geen negen tot vijf mentaliteit, meedenker, teamplayer, resultaatgericht, creatief, leergierig, groot inlevingsvermogen, systematisch, doorzetter, regie in eigen hand, stressbestendig, flexibel, incasseringsvermogen, respect, betrouwbaar, efficiënte en doelgerichte oplossingen zijn passie, loyaal.
Oplossingsgerichtheid: De ultieme uitdaging om voor allerhande problemen een oplossing te bedenken/bieden ongeacht de aard. Voor elk probleem is er een oplossing te bedenken en ieder nadeel heeft zijn voordeel, hetgeen nieuwe kansen creëert!
Identiteit: Ben een stylist, passie om systematiek, creativiteit en resultaatgerichtheid zo met elkaar te combineren, waardoor de voortgang en efficiency zijn gewaarborgd en het voor iedereen inzichtelijk is. Voor mij gaat Kwaliteit voor Kwantiteit in relatie tot de geformuleerde doelstelling. Controlfreak; laat niets aan het toeval over en alles wat ik doe moet kloppen.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Media & Journalistiek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

ANWB
2005 - 2013: Senior Accountmanager Binnendienst/ANWB Mediahuis
1997 - 2004: Supervisor Verkoopbinnendienst & Telefonische Verkoop Media Sales
ANWB Mediahuis
1989 - 1996: Accountmanager Binnendienst/ANWB Mediahuis
1980 - 1989: Account Executive/ANWB Mediahuis
1978 - 1980: Financieel medewerker ANWB-winkels
TEBODIN (Technisch Bureau voor de Industrie)
1977 - 10/1978: PR medewerker
MINISTERIE VAN DEFENSIE
1976 - 1977: Dienstplicht/Cavalerie, boordschutter bij 43e Zelfstandige Verkenningseenheid
TEBODIN (Technisch Bureau voor de Industrie)
1974 - 1976: Project Coördinator/Project Secretariaat & Public Relations

Opleidingen

Mulo-A, Havo, PD Boekhouden/Praehep, Brugopleiding Reclame/SRM, Grafische Technieken, Reclame-A/SRM, Direct Marketing/IDMK, Commercieel Verkoper Binnendienst/ISW,
Interne trainingen: Succesvolle Telefoontechnieken, Time Management, Situationeel Leidinggeven, Adviserend Verkopen.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Vakmatig bezig zijn, natuurliefhebber/wandelen en fietsen, klussen in en om het huis, fotografie, netwerken onder het genot van een goede kop koffie, Latin muziek/dans, exotisch eten, altijd op zoek naar efficiënte en praktische oplossingen (scheelt tijd en geld).

Werkgebied

  • Zoetermeer 50km
Talentcard®