Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Sarah de Jong

Sarah de Jong

Commercieel Marketeer in hart en nieren

Personalia

Leeftijd
39 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • AM - Brommer en scooter

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Commercieel Marketeer in hart en nieren. Grote passie voor Retail, HoReCa, FMCG en Leisure. Werk & Leven: genieten, gezondheid, sport en voeding. Mijn kracht: plaatje bij praatje. Opzetten, ontwikkelen en afmaken. De ideale job is uitdagend en afwisselend; de perfecte werkomgeving dynamisch en open-minded.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Zelfstandig, doelgericht, flexibel, stressbestendig, creatief en proactief.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Detailhandel & retail
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 2 maanden

Werkervaring

mrt. 2013 – heden Marketing Manager bij Bier&cO te Amsterdam
• Opzetten marketingafdeling (mensen & organisatie):
o ontwikkelen marketingmaterialen digitaal en drukwerk
o optimaliseren div. marketingbudgeten
o year round begeleiding stagiaires
o marketing & sales ondersteuning

• Aansturen en ondersteunen Sales team Nederland (6 fte) en Export (1,5 fte):
o opzetten en ontwikkelen sales activaties
o ontwikkelen (digitale) sales tools
o coördineren POS-structuur

• Eindverantwoordelijk voor zowel corporate marketing (B2B) als brand marketing (B2C):
o event & trade fair coördinatie
o PR & Free Publicity, contacten met media en pers
o ATL & BTL activaties, zowel online als offline
o mediaplanning & advertising strategie
o Brand & Product Management incl. productintroductie
o key-account relatiebeheer
o aansturen & briefing externen (o.a. mediabureaus, vormgevers)
Referentie: Rick Kempen (r.kempen@bierenco.nl)

juli 2007 – mrt. 2013 Marketing, Communicatie en PR bij Vitaminstore te Haarlem
• Opzetten en aansturen marketing afdeling (Instore Marketeer, Marketing Assistant en Grafisch Vormgever).

• Eindverantwoordelijk voor alle written content, waaronder:
o glossy lifestyle magazine (68 pag.) oplage 60.000 stuks p/k
o huis aan huis folder (8 pag.) oplage 500.000 stuks p/k
o glossy (thema) nieuwsbrieven (4 pag.) oplage 10.000 stuks p/m
o advertenties en persberichten in landelijke en lokale media

• Opzetten en coördineren van promotionele activiteiten, waaronder:
o beursdeelname (branding met shop-in-shop eilandstand van 90m2)
o winkelacties (demonstraties, proeverijen, etc.)
o persevents (introductie nieuw cosmeticamerk)
o winkelopeningen, thema- en actieweken

• Verantwoordelijk voor beleid en invulling van PR, sponsoring en joint promotions

• Mediaplanning en positionering van Vitaminstore Nederland BV en merkenportfolio.
Referentie: Koert Otten (koert@vitaminstore.nl)

juli 2007 – dec. 2010 Quality Control bij Vitaminstore Nederland te Haarlem
• Opzetten, implementeren en onderhouden van het HACCP systeem (productdossiers, kwaliteitshandboek, RI&E, interne en externe procedures en protocollen).
• Ontwikkeling private label en andere Vitaminstore merken (formules, labels, verpakkingen).
• Contacten onderhouden met overheidsinstanties, brancheorganisaties en leveranciers.
• Opstellen van (import) documenten (productspecificaties, analysecertificaten, allergenenlijsten).
Referentie: Koert Otten (koert@vitaminstore.nl)

jan. 2007 – juli 2007 Quality Manager bij MDY Sports Nutrition te Duivendrecht
• Opzetten en implementeren kwaliteitssysteem (werkzaamheden idem Vitaminstore bovenstaand).
Referentie: Marco Verhoek (marco@mdy.nl)

okt. 2001 – juli 2006 Regie en productie bij omroep BNN te Hilversum
• Diverse radioprogramma’s (radio 1, radio 2 en 3fm).
Referentie: Marc Adriani (marc.adriani@bnn.nl)

Opleidingen

2010 – 2011 Post-Bachelor Marketing Communicatie, georganiseerd door NCOI

2002 – 2006 HBO opleiding ‘Voeding en Diëtetiek’ aan de Hogeschool van Amsterdam
• Specialisaties: marketing, sportvoeding, kwaliteit en productontwikkeling
• Extra curriculair: lid Opleidingscommissie (2002-2006) en minor Psychopathologie
• Stages: MDY Sports Nutrition bv, EMGO-instituut (VUmc), BOAS Wessanen

1997 – 2001 Internationale middelbare school (IBMYP en GCSE diploma) aan de International School Hilversum (ISHAT) te Hilversum

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

• Koken en lekker eten, speciaalbier
• Lezen (kranten, tijdschriften, kookboeken, romans)
• Sport, in teamverband en individueel (voetbal, zaalvoetbal, wielrennen, snowboarden)

Werkgebied

  • Amsterdam 50km
Talentcard®