Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Koen van Lierop

Koen van Lierop

Controller, Hoofd Administratie, Finance Manager

Personalia

Leeftijd
53 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ja, wie ben ik? In het kort een betrouwbare, nette, gestructureerde, harde werker met een positief gestemd humeur. Loyaal aan mijn werk maar ook aan mijn vriendschappen met een brede algemene interesse. Wat andere kernwoorden; resultaatgericht, teamplayer, flexibel, hands-on en stressbestendig. In de loop der jaren heb ik ervaring opgedaan bij werkgevers met een achtergrond in logistiek, handel en meest recentelijk een advies / projectorganisatie, vrijwel allemaal met een DGA achtergrond.

Als je me vraagt wat mijn ambities zijn, dan zijn er dit een aantal. Het lopen van de halve marathon van Eindhoven is er hier bijvoorbeeld een van, maar ook nog het volgen (en behalen) van de Register Controller opleiding omdat ik van mening ben dat in deze tijd moet blijven ontwikkelen (zowel on- als off the job). Maar de belangrijkste is toch wel met plezier te werken bij een leuke werkgever (en met leuke collega’s) in een inspirerende omgeving.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ja, wie ben ik? In het kort een betrouwbare, nette, gestructureerde, harde werker met een positief gestemd humeur. Loyaal aan mijn werk maar ook aan mijn vriendschappen met een brede algemene interesse. Wat andere kernwoorden; resultaatgericht, teamplayer, flexibel, hands-on en stressbestendig. In de loop der jaren heb ik ervaring opgedaan bij werkgevers met een achtergrond in logistiek, handel en meest recentelijk een advies / projectorganisatie, vrijwel allemaal met een DGA achtergrond.

Als je me vraagt wat mijn ambities zijn, dan zijn er dit een aantal. Het lopen van de halve marathon van Eindhoven is er hier bijvoorbeeld een van, maar ook nog het volgen (en behalen) van de Register Controller opleiding omdat ik van mening ben dat in deze tijd moet blijven ontwikkelen (zowel on- als off the job). Maar de belangrijkste is toch wel met plezier te werken bij een leuke werkgever (en met leuke collega’s) in een inspirerende omgeving.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Onderzoek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Maart 2007 – februari 2015
Controller bij Coresta Group B.V. te Son en Breugel.

Coresta Group B.V. is een full service adviesbureau gericht op voornamelijk de non-profitsector en is pionier op het vakgebied Corporate Real Estate Management (CREM). Deze wetenschappelijke werk- en denkwijze onderzoekt de levenscyclus van vastgoed. Coresta past deze kennis dagelijks toe op de praktijk, van strategisch advies op bestuurlijk niveau, bouwbegeleiding bij nieuw- of verbouw of hulp bij juridische of financiële kwesties.

Takenpakket:
- verantwoordelijk voor een correcte verwerking en controle van de administratie, zowel de financiële als
de projectadministratie, van Coresta Group en (17) dochter- en zuster ondernemingen;
- begeleiden en aansturen van administratief medewerker (1 fte, tot eind 2013);
- bewaken en optimaliseren van de Administratieve Organisatie en Interne Controle;
- zorgdragen voor de debiteuren- en crediteurenbewaking;
- verantwoordelijk voor de aangiftes Omzetbelasting en Loonbelasting;
- opstellen en analyseren van de verslaglegging van management- en stuurinformatie
van de (maandelijkse) financiële resultaten
- voorbereiden en opmaken van jaarlijkse balans- en resultatenrekening;
- ondersteunen accountant met betrekking tot aanleveren van benodigde gegevens;
- opstellen bedrijfsbudgetten;
- opstellen liquiditeitsprognoses;
- uitvoeren van diverse financiële analyses teneinde stuurinformatie te kunnen generen;
- projectleider aanschaf en implementatie nieuw ERP pakket (AFAS Profit) (periode maart 2008 tot en
met januari 2009);
- applicatiebeheerder en vraagbaak ERP pakket (AFAS Profit);
- verantwoordelijk voor integratie overname nieuwe bedrijfsonderdelen;
- ondersteunen directie met betrekking tot financiële vraagstukken.

November 2005 – Februari 2007
Hoofd Administratie bij Multi-Fix Group B.V. te Bergeijk

Multi-Fix Group is een internationale handelsonderneming gespecialiseerd in het leveren van metaalcomponenten. Naast een breed scala aan standaard artikelen kunnen we metalen onderdelen leveren geheel volgens uw specificaties. Met aanvullende diensten op gebied van assemblage, techniek, logistiek en automatisering biedt Multi-Fix maatwerk oplossingen voor haar klanten.

Takenpakket:
- verantwoordelijk voor een correcte verwerking en controle van de administratie, voor zowel de
Nederlandse als de buitenlandse dochterondernemingen gevestigd in Hong Kong en Shanghai met
behulp van het softwarepakket Unit4 Agresso Wholesale;
- optimaliseren van de interne administratieve processen en structuren;
- zorgdragen voor de debiteuren- en crediteurenbewaking;
- verantwoordelijk voor de aangiftes Omzetbelasting en Loonbelasting;
- opstellen en analyseren van maandrapportages en bedrijfseconomische
vergelijkingen, veranderingen signaleren en hierop actie ondernemen;
- voorbereiden en opmaken van jaarlijkse balans- en resultatenrekening;
- ondersteunen accountant met betrekking tot aanleveren van benodigde gegevens;
- opstellen bedrijfsbudgetten en het uitvoeren van diverse financiële analyses
teneinde stuurinformatie te kunnen generen;
- begeleiden en aansturen van administratief medewerksters (5 medewerkers/2 FTE)
- lid management team;
- ondersteunen directie met betrekking tot financiële vraagstukken.

September 2003 – Oktober 2005
Hoofd Financiële Administratie bij W. van de Sande Transport B.V. te Son en Breugel

W. van de Sande Transport B.V., tegenwoordig Mercuur Smart Logistics, is een middelgrote logistieke dienstverlener gevestigd in Son en Breugel. W. van de Sande Transport B.V. is gespecialiseerd in geconditioneerde logistieke processen van koel/verse levensmiddelen.

Takenpakket:
- verantwoordelijk voor een correcte verwerking en controle van de dagelijkse financiële administratie met
behulp van het softwarepakket Plan & Go;
- optimaliseren van de interne administratieve processen en structuren;
- zorgdragen voor de debiteuren- en crediteurenbewaking;
- verzorgen van de aangiftes Omzetbelasting en Loonbelasting;
- opstellen en analyseren van maandrapportages en bedrijfseconomische vergelijkingen, veranderingen
signaleren en hierop actie ondernemen;
- voorbereiden en opmaken van jaarlijkse balans- en resultatenrekening;
- ondersteunen accountant met betrekking tot aanleveren van benodigde gegevens;
- opstellen bedrijfsbudgetten en het uitvoeren van diverse financiële analyses
teneinde stuurinformatie te kunnen generen;
- begeleiden en aansturen van administratief medewerkster (1 FTE), voor reorganisatie 2.5 FTE;
- verzorgen salarisadministratie (met behulp van het Elsa loonpakket);
- ondersteunen directie met betrekking tot financiële vraagstukken.


April 2001 – Augustus 2003
Allround administrateur bij Clemens Eieren V.O.F., te Bergeijk

Maart 1999 – Maart 2001
Financieel Administratief Assistent bij GfK PanelServices Benelux B.V., te Dongen

Mei 1996 – Maart 1999
Assistent Accountant / Jaarrekeningmaker bij CAD Accountancy B.V., te Valkenswaard


Juli 1995 - April 1996
Administratief medewerker bij Herman & Kuyper Spaaradviezen, te Geldrop

Opleidingen

HOFAM 2010 NIVE

SPD 2001 Hogeschool Markus Verbeek

MEAO 1992 Economisch Lyceum Eindhoven, te Eindhoven
Studierichting: Bedrijfsadministratief

HAVO 1990 Hertog Jan College, te Valkenswaard

MAVO 1988 St.-Willibrordus MAVO, te Valkenswaard

Overige opleidingen

2005 Excel voor controllers
2014 Effectieve Liquiditeitsprognoses met

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Hardlopen, (trim)hockey, tafeltennis, lezen, trainer / coach hockey eftal dochter (8-tallen)

Werkgebied

  • Valkenswaard 50km
Talentcard®