Bart van de Kerkhof
accountmanager / relatiemanager / sales / projectmanager / manager
Personalia
- Leeftijd
- 56 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Business start met een ontmoeting. Je netwerk onderhouden en uitbreiden. Partnership en de klant centraal stellen. Luisteren, willen delen en op een plezierige manier zaken doen. Mijn relaties de juiste oplossing bieden. Ervaring in de B2B en B2C markt. Afspraak is afspraak. Met het juiste team zorgen voor een hoge klanttevredenheid. Het team coachen en motiveren. Bouwen aan tevreden duurzame relaties, ambassadeurs, partners en collega's.
Persoonlijke eigenschappen:
Persoonlijke- en eerlijke communicatie, ondernemend, proactief, loyaal, creatief, adviserend, analytisch, commerciële houding, oplossing- en servicegericht, resultaatgericht, flexibel, oog voor detail, netwerker, motivator en leergierig. Ik werk graag samen met een team maar kan ook prima zelfstandig werken.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Persoonlijke eigenschappen en vaardigheden.
Door mijn ruime ervaring, aangevuld met diverse opleidingen en trainingen werk ik op een gedegen HBO niveau. (optioneel kan ik een rapport mailen van een talentscan van GITP dd.26-03-2014)
ENKELE CITATEN:
'investeert in de relatie en samenwerking met klanten en binnen het eigen bedrijf'
'commerciële drive'
'zijn abstract-analytisch vermogen ligt aan de bovenkant van het gemiddelde'
PERSOONLIJKE- EN EERLIJKE COMMUNICATIE. Voor mij een vanzelfsprekendheid. Het draagt bij tot het realiseren van duurzame relaties zowel extern als intern. Klant- en servicegericht. Collega’s coachen, motiveren en enthousiasmeren. Naast een hoge mate van loyaliteit aan de organisatie sturen op klantloyaliteit.
CONCEPTMATIGE VERKOOP ALS VERTREKPUNT. De behoefte, uitdagingen van de klant vertalen naar oplossingen. Proactief, luisterend en adviserend. Met een commerciële drive bieden van meerwaarde.
RESULTAATGERICHT. De aangeboden dienst moet voldoen aan de verwachting van de klant. Maar tevens bijdrage aan de omzet- en winstbijdrage van de eigen organisatie. Lean blijft belangrijk. Het is belangrijk dat we de individuele en groepsdoelstellingen weten te realiseren. Bij eventuele tegenslagen, leren, en doorgaan.
SERVICEGERICHT. Altijd bouwen aan duurzame relaties. Zowel intern als extern.
ZELFSTANDIGHEID EN ONDERNEMEND. Ik werk graag samen met een professioneel team maar kan ook prima zelfstandig werken. Binnen de gestelde regels en verantwoordelijkheden durf ik initiatief en beslissingen te nemen. Besluitvaardig, accuraat en betrokken. Bij mijn relaties sta ik bekend als een plezierige en betrouwbare relatiebeheerder, motivator, ondernemend en actieve netwerker.
LEERGIERIG. Door de veranderende markt is het belangrijk om kennis te blijven vergaren. Enerzijds vanuit het diensten en producten aanbod in combinatie met de klant behoefte. Gedreven door mijn nieuwsgierigheid en brede belangstelling blijf ik goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
ALTIJD EEN OPLOSSING
Mijn motto; ‘altijd een oplossing’. Ik krijg energie als ik relaties, collega’s mag helpen. Met de nodige doorzettingsvermogen en creativiteit werken aan een oplossing. Adviserend, faciliterend en uitvoerend.
Affiniteit met Hospitality, vastgoedbeheer en coachend leidinggeven.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
werkgever : OCC dehoog | branding your business (www.occ-dehoog.nl)
functie : accountmanager
duur : april 2014 t/m maart 2015 (door een nieuwe koers zijn twee sales functies waaronder mijn functie, komen te vervallen)
OCC dehoog staat voor creatieve communicatieprojecten zowel online als offline en
hoogwaardig druk, print en sign oplossingen.
Ik was verantwoordelijk voor het zelfstandig bewerken van de markt. Het generen van nieuwe leads en het beheren van de relatie relaties. Met als doel relaties compleet te ontzorgen. Sales-activiteiten inclusief projectmanagement. Het samenstellen van een projectteam, deze aansturen, monitoren en begeleiden.
werkgever : BEK | Maakt communicatie, Veghel (www.bek.nl)
functie : accountmanager / accountmanager new business
duur : september 2012 t/m maart 2014
Bek, van oorsprong een grafisch bedrijf. Uitgegroeid tot een communicatiewarenhuis voor de retail. (database marketing, strategie, creatie en realisatie. Zowel online als offline)
Ik was verantwoordelijk voor beheren en uitbouwen van bestaande relaties. Met een belangrijke focus op het realiseren van New Business. Sales-activiteiten waaronder proactief de markt benaderen, netwerken, adviseren, projectmanagement en aftersales. Focus op de doelgroepen Retail, Food en franchisegevers. Samenstellen van het projectteam, deze aansturen, monitoren en begeleiden.
werkgever : HSP Reclame & Communicatie, Rosmalen (www.hsp.nl)
functie : accountmanager / accountmanager new business
duur : januari 2012 t/m juni 2012 (kort dienstverband onverwachte reorganisatie)
HSP Reclame & Communicatie staat voor verfrissende ideeën en doelgerichte communicatie.
Sterk in online communicatie, creatieve DM acties en leadgeneratie.
Met HSP had ik een goede klant- en leveranciersverhouding in de periode dat ik werkzaam was bij BibloVanGerwen. Ik ben dan ook gevraagd om voor hun New Business te genereren. Helaas, door het wegvallen van een aantal grote opdrachten waren zij genoodzaakt om te reorganiseren. Vier banen, waaronder mijn functie zijn komen te vervallen. Salesactiviteiten voor online en offline communicatie, inkoop en projectmanagement.
werkgever : BibloVanGerwen, ’s-Hertogenbosch (www.dekkersvangerwen.nl)
functie : 1e jaar orderbegeleider, daarna voor 15 jaar als relatiebeheerder.
duur : februari 1996 t/m december 2011
BibloVanGerwen (tegenwoordig DekkersVanGerwen) staat voor slimme concepten waar online technieken worden gekoppeld aan digitaal- en conventioneel drukken.
Het is eerste jaar ben ik gestart als orderbegeleider. Daarna werkzaam als relatiebeheer/accountmanager. Verantwoordelijk voor het beheren en adviseren van relaties variërend van overheid, instellingen, MKB, vormgevers en reclamebureaus. Mijn voornaamste taken bestonden uit het beheren van bestaande relaties en verkoop activiteiten voor new business. Ervaring met sales, offerte- en ordercalculatie, inkoop, ordervoorbereiding en projectmanagement.
werkgever : Grafidruk, Zaltbommel en Montfoort
functie : vertegenwoordiger
duur : januari 1995 t/m januari 1996
Grafidruk was leverancier voor standaard conventioneel drukwerk. Met twee kleine vestigingen in Montfoort en Zaltbommel. (inmiddels overgenomen door de all-print-groep)
Ik was verantwoordelijk voor het zelfstandig bewerken van de markt, van het generen van nieuwe leads tot het sluiten van de opdracht. Mijn werkzaamheden bestonden voornamelijk uit klantbeheer, verkoop, offerte- en ordercalculatie, inkoop en projectmanagement.
werkgever : Meerpaal Offset BV, Tiel
functie : Bedrijfsleider
duur : juli 1992 t/m oktober 1994
Meerpaal Offset was een middel grote drukkerij met ambitieuze doelstellingen. Leverancier van handel- en familiedrukwerk. Gevestigd midden in het centrum van Tiel.
Ik was verantwoordelijk voor alle werkzaamheden van het bedrijfskantoor met uitzondering van de
financiële administratie. Ik gaf leiding aan de studio, drukkerij en afwerking. Werkzaamheden als inkoop, verkoop, planning, aansturen productie, automatisering bedrijfskantoor (Xgram), calculatie en ordervoorbereiding. Collega’s op een informele wijze motiveren, aan- en bijsturen. Contact onderhouden met klanten en leveranciers.
Werkgever : Drukkerij Waalwijk / Frisselstein, Waalwijk (Grafigroep)
functie : Calculator / inkoper
duur : augustus 1990 t/m juni 1992
Na mijn stageperiode bij Drukkerij Waalwijk - onderdeel van Grafigroep - kreeg ik de kans om als assistent calculator te starten bij Drukkerij Frisselstein. Na drie maanden kon ik door groeien als
calculator/inkoper bij Drukkerij Waalwijk.
Vanaf het begin had ik de behoefte om mij zelf te blijven ontwikkelen. Ik heb dan ook diverse management, marketing en sales opleidingen gevolgd.
Opleidingen
SOVO opleiding & Advies, in company training, effectief presenteren (certificaat, 2013)
Stivako Toptraining Management, vervolgopleiding GM&M (certificaat, 2005)
Stivako opleiding verkoop & Advies I (diploma 2000)
Stivako Certificaat Effectiever Verkopen (certificaat, 1997)
Stivako Grafisch Management & Marketing, afstudeerrichting: Marketing (diploma, 1993)
Stivako Grafisch Management & Marketing, afstudeerrichting: Management (diploma, 1992)
Grafische School Eindhoven (MTS) richting Administratief Economisch
incl. orderanalyse/calculeren niveau I en II en kostenvraagstukken niveau I en II
diverse korte trainingen, workshops (o.a. time management, Excel, Word, effectief communiceren)
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
fotografie, netwerken, activiteiten met het gezin, basketbal