Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Paul Hof

Paul Hof

Administratief Medewerker/Medewerker Call Center

Personalia

Leeftijd
70 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Profiel:
Tijdens mijn dienstverband bij ING heb ik diverse administratieve functies vervuld zowel bij de spaarproducten als bij de ICT afdelingen waar ik de laatste 15 jaar heb gewerkt.
Daarnaast ben ik actief in het verenigingsleven waar ik enkele bestuursfuncties heb vervuld w.o. Voorzitter en Penningmeester.
Ook cultuur heeft mijn belangstelling. In samenwerking met de provincie Noord Holland heb ik de openstelling van één van de forten van de Stelling van Amsterdam georganiseerd.
Vrienden en oud collega’s beschrijven mij als recht door zee, positief ingesteld, meedenkend, iemand die rust uitstraalt..

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Profiel:
Tijdens mijn dienstverband bij ING heb ik diverse administratieve functies vervuld zowel bij de spaarproducten als bij de ICT afdelingen waar ik de laatste 15 jaar heb gewerkt.
Daarnaast ben ik actief in het verenigingsleven waar ik enkele bestuursfuncties heb vervuld w.o. Voorzitter en Penningmeester.
Ook cultuur heeft mijn belangstelling. In samenwerking met de provincie Noord Holland heb ik de openstelling van één van de forten van de Stelling van Amsterdam georganiseerd.
Vrienden en oud collega’s beschrijven mij als recht door zee, positief ingesteld, meedenkend, iemand die rust uitstraalt. Streng maar rechtvaardig, Zelf wil ik daar aan toevoegen dat ik ook kritisch ben ingesteld.
Door mijn bestuursfuncties heb ik regelmatig contact gehad met medewerkers, politici en autoriteiten van de Gemeente Haarlemmermeer en de Provincie Noord Holland.

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Zorg & welzijn
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

Werkervaring
Sep 1973-Dec 2013
ING en haar juridische voorgangers (Postbank, Rijkspostspaarbank)

Business Support
Het Management door middel van rapportages voorzien van projectinformatie. Deze bestond uit de registratie van gebruikte uren, uitstaande aanvragen voor projectmedewerkers, de beschikbaarheid van dergelijke medewerkers en de algehele voorgang van de projecten. Het systeem dat ING hiervoor gebruikt is Clarity.

Facility Management (Huisvesting)
Het leveren van informatie aan het management t.a.v. in gebruik zijnde bedrijfsruimten. Door het onderhouden van een administratie waarin een match werd gemaakt tussen het aantal medewerkers en de toegewezen bedrijfsruimten werd gemonitord of deze, met in achtneming van het flexconcept, nog voldeden aan de behoefte. Tevens bestond het werk uit het voorbereiden van aanvragen van meer bedrijfsruimten en het ondersteunen van verhuisbewegingen.

Externe Management
De aanvraag van externe medewerkers administratief voorbereiden, o.a. door het voorinvullen van elektronische formulieren. Door het aanhouden van een administratie werd o.a. het verlengen van de contracten bewaak.

Financiële administratie
Het verrichten van diverse administratieve taken m.b.t. de betaalbaarstelling van inkoopfacturen en het verwerken van de gegevens in de crediteurenadministratie. Het onderhouden van telefonische contacten met de afdelingen van ING, welke betaling plichtig waren, de leveranciers.

Overige taken:
Het opstellen van procedures (in tekst en stroomschema’s) en werkinstructies.
Het onderhouden van zowel telefonische als schriftelijke contacten met cliënten en postkantoren m.b.t. zowel informatieverstrekking als klachtenbehandeling.

Opleidingen

Opleidingen
Versnelt Meao Traject richting Bedrijfsadministratie; ROC Amsterdam Diploma behaald
Praktijkdiploma Nederlandse Bedrijfscorrespondentie Dinkgreve Amsterdam, Diploma behaald.

Binnen ING heb ik de Mentor- en Managementopleiding gevolgd. De Mentorfunctie bestond uit het begeleiden van nieuwe medewerkers bij hun intrede in het bedrijf, en bestaande medewerkers begeleiden in een nieuwe functie. Tijdens de Managementopleiding werd naast de algemene management aspecten ook aandacht besteed aan diverse gespreksvormen zoals functionerings- en boordelingsgesprekken.

In verband met de functies die ik vervuld, heb ik de onderstaande opleidingen gevolgd:
- Administratie Organisatie Overzicht
- Excel 2002/2003: Vervolg&Expert Analyse en Rapportage
- Communicatie Training
- Business Objects Full End User V5
- Projectmatig Werken
- Telemarketing
- Certificaat Sociale Hygiëne

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Hobby’s/Vrije Tijdsbesteding
Lucht- en ruimtevaart
Het lezen van boeken en tijdschriften. Het bezoeken van lezingen, tentoonstellingen,vliegshows en het deelnemen aan excursies.

Schietsport (Vuurwapens)
Al vele jaren neem ik deel aan wedstrijden op diverse disciplines op geweer en pistool/revolver. Wat mij in deze sport trekt is door concentratie een goede prestatie te leveren. Hoewel de sport in uitvoering een individueel karakter heeft, is men binnen de sport altijd bereid elkaar met raad en daad terzijde te staan om tot het beoogde resultaat te komen.

Stijldansen - Ballroom/Latin American

Kunst&Cultuur
Mijn belangstelling hiervoor bestaat het bezoek van Musea, Tentoonstellingen, Stadscentra, Theatervoorstellingen en Jazz optredens.

Bestuursfuncties
Schietsportvereniging
2de Secretaris, Vicevoorzitter, Voorzitter en Penningmeester

Automobielclub
Voorzitter

Medewerker Nationaal Militair Museum
Taken:
Gastheer algemeen (Ontvangen van gasten bij de entree, verlenen van algemene informatie bij de expositie
Uitvoerder demonstraties, (Optioneel)
Ondersteuner Kennis Informatie Centrum (In opleiding)
Medewerker publieksonderzoek (optioneel)

Werkgebied

  • Hoogvliet 50km
Talentcard®