Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Eric Hulshof

Eric Hulshof

CEO/President/Vp /MD/BUM

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Spaans
  • Duits
  • Frans
  • Portugees
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
  • Portugees
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een energieke all round mensgerichte manager met meer dan 25 jaar commerciële en operationele ervaring in een technische B2B omgeving met uitstekende resultaten.
Meer dan 15 jaar direct sales ervaring in de serviceorganisatie en in nieuwe installaties. Ontwikkeld van Technisch Commercieel Adviseur tot Branche Manager in de serviceorganisatie. Verworven Project/Product management ervaring voor productontwikkeling in serviceoperaties en in nieuwe installaties. Algemene managementervaring van > 10 jaar met uitstekende resultaten. Altijd gericht op het evenwichtig balanceren van capaciteit, volumes, omzet en marges binnen de serviceorganisatie en bij nieuwe installaties. Betrokken bij vele verandertrajecten en diverse management-projecten in mijn carrière. Als een Branche Manager volledig P & L verantwoordelijk voor de operationele organisatie in Zuid Nederland. Later ook voor de verkoop en oplevering van alle te bouwen units binnen de Benelux. Daarnaast was ik tevens verantwoordelijk voor de volledige invoering van nieuwe producten en diensten bij Schindler Benelux, van vroege marktanalyses tot volledige operationele invoering.
Ik krijgt dingen gedaan met een hoog niveau van betrokkenheid, geef blijk van een goed interpersoonlijke en organisatorisch begrip, waardoor ideeën en plannen aanvaard en uitgevoerd worden. Open, directe, no-nonsense mentaliteit. Ondernemende hands-on ervaring in nationale en internationale omgeving.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

No nonsens mentaliteit en met een praktische inslag
Flexibel,
Analytisch,
Leider,
Diplomatiek,
Klantgericht,
Doelgericht,
Creatief,
Pragmatisch en Integer

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Techniek
Carrièreniveau:
  • Directie
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

10-2015 - Now: ASSA ABLOY Entrance Systems - Global service development director for the division of High Performance Doors Solutions: full P&L responsible, for +20 Million turnover business. Leading all countries to increased service performance and stimulating personal development and career development. YonY achievement of targets in growth, contribution margin EBIT and EBITA. Growing the countries after sales organizations with a great customer focus, being also responsible for safety and efficiency.

08-2009-04-2015: SCHINDLER - Sales Manager nieuwe installaties Benelux (België, Nederland en Luxemburg):
Volledig verkoop en marge verantwoordelijk voor nieuwe installatie (volledige P & L). Beheren van nieuwe installatie sales (25 FTE, 6 teams) voor liften en roltrappen in de Benelux. Verbeteren en ontwikkeling van de verkoopstaf, verkoopprocessen en methoden, gericht op groei, Het balanceren van de verkopen in eenheden, omzet en marges. Verantwoordelijk van leadgeneratie tot overdracht aan de klant.
Prestaties: Verkopen met een aanzienlijke prestatieverbetering door de invoering van Sales Excellence (2009-2010), inclusief het succesvol opleiden van de verkoopstaf. Ontwikkeling van KPI´s voor verkoop. BDP voor het behalen van de beste verkoopresultaten in de EU (2010-2012).
Genomineerd als BDP in Europa in 2012 voor nieuwe product introductie management – in een strikt vertrouwelijke omgeving begin 2010 tot volledige marktintroductie in 2012-met inbegrip van volledige verantwoordelijkheid voor de opleiding van de interne organisatie en de sales force. Benelux organisatie veranderd tot een pilot organisatie voor nieuwe EU-projecten, producten en processen.

08-2007-07-2009 SCHINDLER - Benelux Product en Project Manager:
Verantwoordelijk voor de Benelux invoering van alle nieuwe producten voor de service, renovaties, nieuwe installaties en nieuwe functies van het product.
Prestaties: Succesvolle invoering van Schindler nieuwe veiligheidsstrategie voor de na verkooporganisatie. Nieuwe EU verordening (SNEL) Inleiding management en product introducties.

01-2004-08-2007 SCHINDLER LIFTEN B.V. - Branche Manager bestaande installaties:
Verantwoordelijk voor alle operationele en commerciële activiteiten (volledig P & L) van de serviceorganisatie in het zuiden van Nederland (portfolio, modernisering en reparaties). Volledig verantwoordelijk voor de operaties, de omzet, de resultaten en de marges, met inbegrip van personeel en H&S procedures. Leiden en coachen van een team van 8 regionale servicemanagers met hun teams van de monteurs (+ 100 FTE). Invoering van toonaangevende veranderingsprojecten en verbeteringsprojecten voor processen, werkprocedures en organisatie. Beheer en uitbouwen van de key/nationale klanten.
Resultaten : Succesvolle verwezenlijking van de operationele en commerciële doelstellingen binnen de jaarlijks overeengekomen begroting. Dat wil zeggen voor verkoop en uitvoering van, onderhoud, renovaties en reparaties – in een snel veranderende en opengaande markt (waar grote onderhoudsportefeuilles middels openbare inschrijvingen werden geveild). Invoering van prestaties contracten voor liften in 2004.
Verbetering van de winstmarge met 10% en een omzet boost met 25% door de invoering van de "kit renovaties" (compleet gestandaardiseerde vervangingskits voor hoofd componenten).

01-1998-01-2004 SCHINDLER Liften B.V. - Key account manager - bestaande installaties:
Verantwoordelijk voor de verkoop aan alle nationale accounts (o.a. Nederlandse Bank, Shell, Philips) Ook optredend als manager van werkprocessen en accountverdeling in de Nederlandse organisatie (procedures en processen). Op de dezelfde tijd relatie manager voor onze nationale en key accounts. Verantwoordelijk voor de omzet, de resultaten en de marge van alle grote klanten in Nederland tot het einde van 1999.
Resultaten : 30% groei van de portefeuille binnen de keyl/nationale accounts in Nederland (d.w.z. SHELL, DNB, PHILIPS, ABP). Ontwikkeling en invoering van de eerste prestatie-contacten in de liften markt in 2002.

01-1994 – 12-1997 SCHINDLER LIFTEN B.V. - Technisch Commercieel Adviseur;
Volledig verkoopverantwoordelijk voor de regio zuidwest Nederland in bestaande installaties. Op de dezelfde tijd lid van verbeteringsprojecten voor alle procedures, processen en verkoop richtlijnen in voorbereiding tot de reorganisatie aan het einde van 1997.
Resultaten: gemiddelde groei van 9% per jaar van de serviceportefeuille Schindler South West (vanaf 1200 aan 1550 eenheden aan het einde van 1997). Gemiddelde omzetgroei van 11% (vanaf € 4,5 mln € 6,2 mln einde 1997). Invoering van het begrip belangrijke rekening in de Nederlandse organisatie (ontwikkeld in de VS).

08-1991 – 06-1993 B.P. NEDERLAND B.V. - Data Driven Marketing (DDM) specialist:
Als projectleider verantwoordelijk voor de uitvoering van DDM. Tevens voor de organisatie van de marketinginspanningen voor de directe en indirecte verkooporganisaties (dochterbedrijven en directe verkoop) Invoeringsverantwoordelijke van een Benelux verkoop informatiesysteem (CRM). Ook operationele verantwoordelijke voor marketing en sales ondersteuningsactiviteiten voor de segmenten: Verwarming, automotive, landbouw, vervoer en industrie.
Resultaten: 17% groei van BP's merknaamsbekendheid binnen twee jaar door verhoogde marketinguitgaven, organiseren van verschillende verkoop tentoonstellingen voor BP Benelux. Ook succesvol implementeren van een succes maken en de invoering van een grote industriële verkoop en marketing database voor verkoop en marketing activiteiten (CRM).

Opleidingen

TH - Commercieel Technische Bedrijfskunde
MTS Civiele Techniek

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Tennis
Duiken (Scuba diving)
Wandelen

Werkgebied

  • Sittard 50km
Talentcard®