Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Frank Mahieu

Frank Mahieu

Accountmanager (corporate, key, senior, nationaal)

Personalia

Leeftijd
55 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

In meerdere rollen en functies heb ik veel expertise opgedaan in de zakelijke dienstverlening:
- In de rol van Corporate accountmanager ben ik commercieel eindverantwoordelijk voor de grootste landelijke klanten van Arbo Unie;
- In de rol van projectgroep-lid heb ik verbetertrajecten beoordeeld van het Arbo-softwaresysteem, aan de basis gestaan van de implementatie van een nieuw CRM systeem en een start gemaakt met de ontwikkeling van een nieuwe afdeling Business Development;
- Als leidinggevende heb ik veel ervaring opgedaan met de aansturing, ontwikkeling en coaching van een klantgericht en professioneel team, variërend van 4 tot 40 personen.

Ik beheerde o.a. de contracten van Ahold, KPN, NS, PostNL, was het eerste aanspreekpunt, had contacten met de volledige DMU, zorgde voor accountplannen en ik was verantwoordelijk voor diverse acquisitie- en implementatietrajecten. Mijn succesvolle acquisitietrajecten waren o.a. de Bijenkorf, Politie Nederland (diverse korpsen), PostNL en Hunkemöller. Bij de bestaande klantrelaties had ik een adviseursrol en fungeerde ik als linking pin tussen beide organisaties. Mijn gesprekspartners waren vooral de Managers (of Directeuren) HR, Managers Arbo en de afdeling Inkoop. Sales was vooral vanuit consultative selling, dus meer vraag gestuurd, aansluitend op de behoeften en wensen van de klant.

Ik werk al jaren in commerciële functies in de zakelijke dienstverlening en heb altijd als hoogste doelen samenwerking aan gaan met nieuwe klanten, klanttevredenheid, leveren van maatwerk en kwaliteit en samen met een team resultaten (cross sell / deep sell) bereiken. Ik ben klantgericht, een netwerker en ben gesprekspartner op diverse niveaus. Ik word graag uitgedaagd om de vertaling van klantwensen naar dienstverlening te maken.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Mijn kernkwaliteiten zijn klantgerichtheid, samenwerken en netwerken, gestructureerd werken, managen van contracten, projectmatig werken en prioriteren.

Persoonlijk:
- Heb ik veel ervaring in het relatiebeheer van grote, complexe organisaties met een landelijke spreiding. Dit in de rol van linking pin tussen klant enerzijds en de eigen organisatie anderzijds, als verbinder tussen commercie en operatie, op diverse niveaus;
- Word ik graag uitgedaagd om de vertaling van klantwensen naar dienstverlening te maken, waarbij een beroep wordt gedaan op mijn kennis en expertise;
- Ben ik in diverse functies gegroeid naar een senior rol en heb ik ervaring met operationeel situationeel en coachend leidinggeven;
- Ben ik resultaatgericht en zijn mijn doelen klantbehoud, klantontwikkeling, omzetrealisatie en rendement;
- Ben ik altijd op zoek naar kansen en mogelijkheden met de focus op optimale samenwerking en kwaliteit.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
  • commercieel medewerker binnendienst
  • salesmedewerker
Sector(en):
  • Algemeen
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

4/2012 – heden Cute ‘n Cool, Mede-eigenaar van kinderkleding-webshop
- Dagelijkse afhandeling van bestellingen
- Inrichten en onderhouden van website
- Administratie en boekhouding

1/2009 – 11/2014 Arbo Unie, Corporate Accountmanager
- Commercieel verantwoordelijk voor corporate accounts
- Acquisitie van nieuwe klanten en implementatietrajecten nieuwe klanten
- Coachen, begeleiden en faciliteren van het operationele klantteam
- Maken van samenwerkingsvoorstellen, schrijven van offertes / aanbestedingen
- Opstellen en beheren van strategische accountplannen
- Cross sell en deep sell
- Voeren van contractonderhandelingen en contractbeheer

1/2008 – 12/2008 Vitae W&S, Managing Consultant
- Hiërarchisch eindverantwoordelijk voor een team van vier consultants
- Aansturen, coachen, begeleiden, beoordelen en faciliteren van het team
- Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken
- Samenwerkingsafspraken en ontwikkeltrajecten maken
- Acquisitie van nieuwe relaties en onderhouden van bestaande relaties
- Namens MT verantwoordelijk voor projectgroep Klantmanagement

6/2007 – 12/2007 Agens Re-integratie B.V., Senior Accountmanager
- Onderhouden van bestaande relaties
- Acquisitie van nieuwe relaties
- Maken van samenwerkingsvoorstellen, schrijven van offertes / aanbestedingen
- Implementatie van contracten / projecten bij nieuwe klanten

12/2001 – 5/2007 Commit / Interpolis Bedrijfszorg, Accountexpert (3 maanden)
- Adviseren operationeel management bij commerciële processen en offertetrajecten
- Voorbereiden van relatiedagen en organiseren van klanttevredenheidsonderzoeken
- Coördineren van implementatietrajecten voor nieuwe klanten

Commit / Interpolis Bedrijfszorg, Key Accountmanager (4 jaar, 7 maanden)
- Verantwoordelijk voor acquisitie, contract- en relatiebeheer voor Corporate klanten
- Maken van samenwerkingsvoorstellen, schrijven van offertes / aanbestedingen
- Voeren van contractonderhandelingen
- Coördineren van implementatietrajecten nieuwe klanten
- Coachende rol naar regionale salesmanagers

Commit / Interpolis Bedrijfszorg, Accountmanager (8 maanden)
- Verantwoordelijk voor acquisitie, contract- en relatiebeheer in de regio Rotterdam
- Eerste aanspreekpunt bij vragen over contracten en facturen
- Adviserende rol op het gebied van arbozorg

3/1997 – 11/2001 Randstad, Intercedent
- Houden van intakegesprekken met (potentiële) flexwerkers
- Relatiebeheer, acquisitie en offertes schrijven
- Opzetten unit Detailhandel
- Voeren van gesprekken over arbeidsvoorwaarden en loopbaan met contractanten
- Stagebegeleider van MBO- en HBO-stagiaires

12/1992 – 2/1997 Hotel Restaurant Toor, Assistent bedrijfsleider
- Leidinggevende over de bedieningsbrigade (10 FT en 30 PT)
- Organiseren en eindverantwoordelijke bij bruiloften, partijen, diners en seminars
- Aannemen, begeleiden en opleiden van nieuw personeel en leerlingen

12/1990 – 11/1992 Hotel Noordzee, Servicemanager
- Leidinggevende over de bedieningsbrigade (5 FT en 15 PT)
- Roosterplanning
- Aanname personeel

Opleidingen

OPLEIDINGEN
1989 - 1990 : Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) - Breda
1987 - 1989 : Geschiedenis, Rijks Universiteit Leiden
1981 - 1987 : VWO, Agnes College – Leiden

CURSUSSEN
2003 : Cursus Presenteren (Krauthammer)
2002 : Cursus Accountmanagement (Krauthammer)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Reizen, voetbal (o.a. jeugdtrainer), webwinkel echtgenote

Werkgebied

  • Vleuten 50km
Talentcard®