Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Gina Provó Kluit-Gonesh

Gina Provó Kluit-Gonesh

Marketing Manager, Sustainability Manager

Personalia

Leeftijd
51 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Papiaments
  • Spaans
  • Frans
  • Indonesisch
  • Bengaals
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Papiaments
  • Frans
  • Indonesisch
  • Spaans
  • Bengaals
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik heb de afgelopen 7 jaar in het buitenland gewoond. Deze zomer zijn wij met het gezin terug verhuisd naar Nederland. Graag wil ik de opgedane werkervaring gebruiken in een nieuwe baan in de omgeving Den Haag.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik ben een sterke teamspeler, die effectief communiceert in een multifunctionele en multiculturele omgeving. Ik sta bekend om mijn proactieve en resultaatgerichte houding, en om mijn creatieve en probleemoplossende vermogen.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Industrie
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 3 maanden

Werkervaring

12/2011 – 05/2015 Oprichter/Directeur ‘Ffrash’, Indonesië.

Mijn bijdrage: Ik heb het idee, de filosofie en het businessplan voor de sociale onderneming Ffrash ontwikkeld. Ik was verantwoordelijk voor de fondsenwerving en ik heb verschillende partijen bij elkaar gebracht om het project te doen slagen. Tevens was ik verantwoordelijk voor de marketingstrategie, het merkenbeleid, de PR, de communicatie en de dagelijkse bedrijfsvoering, waarbij ik het team van kansarme jongeren en het team van vrijwilligers aanstuurde. Al deze inspanningen resulteerden in een succesvolle lancering van Ffrash in minder dan een jaar. Nog voor de officiële presentatie tijdens de Dutch Design Week 2013 in Eindhoven kreeg Ffrash brede media-aandacht (11 artikelen en een documentaire op de nieuws- en actualiteitenzender Al Jazeera). Ik voerde de kwaliteitscontrole uit en droeg zorg voor het product portfolio van Ffrash, de productontwikkeling, alsook de verkoop van de producten. Binnen twee jaar draaide Ffrash onder mijn leiding ‘break-even’. In februari 2014 werd ik uitgeroepen tot "Ondernemer van de Week" door het tijdschrift ‘Marketing Tribune’. Ik mijn rol als Directeur van Ffrash heb ik aan 9 mensen leiding gegeven.


06/2009 – 05/2011 Free-lance marketing consultant bij GPKonsultancy, Zuid-Afrika.

Mijn bijdrage: Als consultant gaf ik advies op het gebied van marketingstrategie, product marketing, marktonderzoek,
marketingcommunicatie en business development.


08/2008 – 02/2009 Onafhankelijke marketing consultant voor de Liquefied Natural Gas (LNG) divisie van Shell.
07/2006 – 07/2008 Marketing manager LNG bij Shell International Gas & Power, Nederland.

Mijn bedrage: Ik heb het aanbod van Shell LNG vertaald naar waarden voor de klant (CVP’s). Ik adviseerde
business developers bij het opstellen van onderscheidende proposities gericht op overheden en oliemaatschappijen. Ik heb zowel interne als externe communicatie tools ontwikkeld voor de organisatie, variërend van video’s en brochures tot ‘story telling’. Ik heb het merkenbeleid vorm gegeven, iets wat er voorheen nog niet was. Ook heb ik product introducties geïnitieerd en begeleid. In eerste instantie was de technische afdeling nogal sceptisch over elke marketing communicatie inspanning, maar de daarop volgende successen namen alle twijfel weg.


11/2005 – 06/2006 Manager marketing services & communicatie voor Sdu Uitgevers, Nederland.

Mijn bijdrage: Ik was verantwoordelijk voor de kwaliteit van de direct en online marketing tools, voor de huisstijl van
Sdu Uitgevers, het merkenbeleid en de PR planning. Ik stuurde het team aan dat marktanalyses uitvoerde en
communicatie support gaf aan verschillende titels. Ik heb aan 11 mensen leiding gegeven.


11/2003 – 11/2005 Manager marketing services voor Nuplex Resins Europe (voorheen Akzo Nobel Resins), Nederland.

Mijn bijdrage: Ik heb marketing communicatie tools ontwikkeld en ik was verantwoordelijk voor de product training van
het Europese verkoopteam. Toen het patent van één van de meest winstgevende producten was verlopen, heb ik
rekenmodellen en promotie materiaal ontwikkeld die de verkopers inzetten als hulpmiddel om ons concurrentie
voordeel te behouden. Tijdens de overname van Akzo Nobel Resins door Nuplex was ik verantwoordelijk voor het
communiceren van de naamsverandering en voor de interne en de algemene externe communicatie. Ook moest ik
ervoor zorgen dat er te allen tijde door mijn team marketing support kon worden gegeven aan de verschillende
business managers. Ik heb aan 10 mensen leiding gegeven.


10/2002 – 06/2003 Free-lance marketing consultant voor ‘Agro-based Industries & Technology Development Project-Phase II’ (ATDP-II) in Bangladesh.

Mijn bijdrage: Ik heb verschillende marktonderzoeken geleid en marktrapporten geschreven voor de Bengaalse vis & garnalen industrie. Een jaar later, werden diverse export programma’s gestart, gebaseerd op de uitkomsten van deze marktonderzoeken.


10/2000 – 04/2001 Manager market research & sales voor the textiel divisie van Beximco, Bangladesh.

Mijn bijdrage: Ik heb Beximco Textiles geadviseerd bij het ontwikkelen van hun marketingstrategie. Ik heb klantprofielen samengesteld van grote kledingmerken in Europa, een voor de onderneming nieuwe manier van werken, waarna ik op een gerichte manier deze potentiële klanten benaderde. Door op deze gestructureerde wijze te opereren, slaagde ik erin binnen 6 maanden tijd 3 nieuwe grote Europese klanten te acquireren.


07/1997 – 08/2000 Marketing specialist Europe voor de sub business unit ‘Surface Coating Resins’ van
Akzo Nobel Resins*, Nederland.

Mijn bijdrage: Ik was verantwoordelijk voor marktonderzoek, het opstellen van de business plannen, de verkoopanalyses, product introducties, het merkenbeleid, het assortiment, het distributiebeleid en de marketing communicatie van harsen voor de plastic- en houtlakindustrie.

Opleidingen

2014 – 2015 Master Classes ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’, All 4 One CSR, Hong Kong.
2010 – 2011 Bouwtechnisch Tekenen (AutoCAD), Inscape Design College, Johannesburg, Zuid-Afrika.
1991 – 1996 Doctoraal Chemie, Universiteit Leiden, Nederland. Specialisatie: Bioanorganische chemie.
1985 – 1991 VWO, Maria Immaculata Lyceum, Curaçao.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Lezen, koken, fitness

Werkgebied

  • Wassenaar 10km
Talentcard®