Personalia
- Leeftijd
- 54 jaar
Portfolio
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik ben op zoek naar een functie die divers is. Ik leg makkelijk contacten en weet deze uit te bouwen en te behouden. Ik ben een relatiebouwer. Ik heb verder ruimschoots ervaring in leidinggevende functies.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Communicatief, commercieel, empathisch, initiatief nemend, inventief, volhardend
Mijn huidige situatie
Werkervaring
1 januari 2008 t/m 19 februari 2015 Projectleider Source Food BV/ SC NedAliment Prod SRL
Werkzaamheden: In deze functie ben ik verantwoordelijk geweest voor alle taken en verantwoordelijkheden voor het te werk stellen van Roemeense medewerkers bij slachterijen in Duitsland. Dit project was destijds een uniek concept waar ik begonnen ben met 20 Roemeense medewerkers op een enkele locatie in Duitsland en inmiddels werken er ruim 475 werknemers op een 5-tal locaties in Duitsland. Mijn taken en verantwoordelijkheden waren: acquisitie, relatiebeheer, het aansturen van kaderpersoneel in Roemenië, het aansturen van de voormannen op de productielocaties. Verder was ik verantwoordelijk voor het coördineren van het administratieve proces, het toezien op en het bijhouden van de juridische procedures en de diverse wet- en regelgevingen, het voeren van de salarisadministratie en het verzorgen van de benodigde vergunningen. Ook het wagenpark, de gehuurde woningen en alle werkzaamheden die hierbij hoorden behoorde tot mijn takenpakket. De contacten hierover onderhield ik in Roemenië, Duitsland en in Nederland. Ook het maken van kosten en baten analyses, forecasts, controleren van bestellingen van arbeidsmaterialen en daaraan gekoppelde facturen behoorden tot mijn wederkerende werkzaamheden. Verder onderhield ik contacten met de diverse instanties, zoals de douane, gemeentes, ministeries, etc., in zowel Duitsland als deels in Roemenië. De werkzaamheden heb ik uitgevoerd vanuit zowel mijn kantoor in Nederland als in op locatie in Duitsland en op onze fabriek in Roemenië.
1 januari 2007 t/m 31 december 2007 Accountmanager High Quality
Werkzaamheden: Acquisitie van prospects, relatiebeheer met bestaande (key) accounts, matchen van bestaande kandidaten aan verkregen vacatures in samenwerking met een Peoplemanager. Ondersteunen bij diverse marketing acties. Maken van jaarlijkse salesplannen en –acties samen met salesteam.
1 januari 2005 t/m 31 december 2006 Vestigingsmanager Luba Personele Diensten
Werkzaamheden: Uitbreiden klantenbestand door acquisitie, zowel telefonisch als via klantbezoeken. Relatiebeheer, opstellen en bewaken van de begrotingen, offertes uitbrengen. Verdere taken bij deze functie waren het opmaken en verzorgen van de diverse rapportages, het begeleiden, coachen en stimuleren van de medewerkers op de kantoor (gedurende een aantal maanden op een 2-tal vestigingen)en het verzorgen van lokale acties en publicaties. Tot slot het fungeren als vraagbaak.
1 januari 2004 t/m 31 december 2004 Vestigingsmanager Flex Uitzendwerk
Werkzaamheden: Acquisitie en relatiebeheer. Structuur brengen in relatiebeheer, welke niet of nauwelijks aanwezig was. In kaart brengen van de markt en doelgroepen formuleren, maken van plan van aanpak en opvolgen hiervan. Salesoverleg met franchise nemers, maken van rapportages. Coachen en begeleiden van 3 intercedenten.
1 april 1997 tot 28 november 2003 Sr. Account Manager / Assistent Salesmanager Bureau Van Vliet
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor het onderhouden van relaties met opdrachtgevers en (Key) accounts, het afsluiten van nieuwe contracten met bestaande relaties en acquisitie van nieuwe prospects, zowel telefonisch, via klantbezoeken of via beurzen of congressen. Schrijven van verkoopbrieven, opzetten en uitwerken van DM acties. Opstellen marktbewerkings- en accountplannen.
Vanaf november 1997 Assistent Salesmanager. Naast de bovengenoemde taken als Sr. Account manager was ik (mede) verantwoordelijk voor het trainen en coachen van de medewerkers, het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken, het verdelen en bewaken van budgeten en het stimuleren tot het halen hiervan. Ook het maken van diverse rapportages naar de leiding en naar opdrachtgevers behoorde tot mijn taken.
1 januari 1996 t/m 9 februari 1997 Assistent inkoper Blokker BV
Werkzaamheden: assisteren bij en zelfstandig voeren van inkoopgesprekken met leveranciers. Prijzen vaststellen, prijsonderhandelingen, assortiment bepaling. Bewaken en bijhouden ingekochte voorraden, afspraken maken over condities, levertijden, prijzen. Deze functie heb ik vervuld op de afdeling Huishoudelijke Elektronica en later op de afdeling Glas, Porselein, Aardewerk en Video. Op de afdeling Huishoudelijke Elektronica heb ik tevens het servicetraject voor het eigen merk Tomado opgezet.
Opleidingen
1991 – 1996 HEAO-CE Hogeschool Holland te Diemen (5 jaar gevolgd)
Vakkenpakket: Commerciële Economie, Algemene Economie, Bedrijfseconomie,
Engels, Frans, Communicatieve Vaardigheden
1988 – 1991 MEAO-CE MTS/MEAO West Friesland te Hoorn (diploma behaald)
Vakkenpakket: Commerciële Economie, Bedrijfseconomie, Logistiek Management,
Nederlands, Engels, Frans
1984 – 1988 MAVO Marcuscollege te Grootebroek (diploma behaald)
Vakkenpakket: Nederlands, Frans, Engels, Duits, Handelskennis, Aardrijkskunde
2005 Diverse interne bedrijf gerelateerde cursussen, zoals: acquisitie, Loopbaanbegeleiding, arbeidsrecht, evaluatie- en beoordelingsgesprekken, competentiemanagement, salesmanagent
2004 Training/opleiding voor Vestigingsmanagers (via Flextrain)
2004 SEU, Basis opleiding uitzendmedewerker (via Flextrain)
1998 Cursus Nima Sales
1994 Opleiding Zwemleider A Amsterdam
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Tennis, Zwemmen, Reizen
Werkgebied