Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Carin van der Graaf

Carin van der Graaf

Communicatiemedewerker

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Door een reorganisatie bij mijn laatste werkgever ben ik boventallig verklaard.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Wat mij typeert
Een loyaal en vriendelijk mens met een uitstekende inzet. Altijd bereid om mee te denken en vanuit mijn eigen expertise een bijdrage te leveren. Met een luisterend oor voor collega’s en de juiste sociale vaardigheden zorg ik voor een goed contact met relaties en klanten. Samenwerken, verantwoordelijkheid nemen en verbinding leggen tussen mensen en initiatieven is waar ik goed in ben en waar ik mij goed bij voel.

Rollen die mij passen
• Organiseren en creëren
• Structuur aanbrengen en plannen
• Uitwerkingen en oplossingen bedenken
• Samenwerken op verschillende niveaus

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Zorg & welzijn
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2005 – 1-3-2015 / Kenteq kennis- en adviescentrum voor technisch vakmanschap / Communicatieadviseur

• Samen ontwikkelen en uitvoeren van communicatieplannen.
• Schrijven van persberichten, uitnodigingen voor evenementen, flyers, dm’s, advertorials, digitale nieuwsbrief, teksten voor diverse afdelingen voor interne communicatie, persberichten. Daarnaast schrijven voor websites, Facebook, Twitter, Yammer en intranet.
• Redactie van door anderen geschreven teksten.
• Organisatie en uitvoering van evenementen. Voorbeelden o.a. landelijke en regionale vakbeurzen, voorlichtingsmanifestaties, landelijke verkiezingen van leerbedrijven en praktijkopleiders, personeelsbijeenkomsten zoals kerstborrels en nieuwjaarsbijeenkomsten en bijeenkomsten met beleidsthema’s.
• Beheer content internet/intranet, aansturen redactiecommissie en monitoring berichtgeving van collega’s op internet/intranet.
• Stimuleren van Yammer, Facebook en Twitter en monitoring gebruik sociale mediakanalen door de organisatie.
• Collega’s en externe leveranciers adviseren over een goede toepassing van de visuele en tekstuele huisstijl.
• Mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van een nieuwe visuele huisstijl door veranderd strategisch beleid.
• Mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van een teksthuisstijl.

Van 2005 tot einde dienstverband een van de twee Vertrouwenspersonen.

Werkervaring
2003 – 2005 / Kenteq / Communicatiemedewerker

In 2003 fuseerden VEV, Intechnium en SOM en ontstond de nieuwe organisatie Kenteq (het kennis- en adviescentrum voor technisch vakmanschap).
Mijn taken:
• Coördineren, schrijven, redigeren en uitvoeren eindredactie van nieuwe folders, een bedrijfsmagazine en andere huisstijlitems.
• Bewaken correcte uitvoering huisstijl.
• Voorbereiden en uitvoeren evenementen waaronder landelijke en regionale vakbeurzen, voorlichtingsmanifestaties, landelijke verkiezingen van leerbedrijven en praktijkopleiders, personeelsbijeenkomst zoals kerstborrels, nieuwjaarsbijeen-komsten met beleidsthema’s en het 5-jarig bestaan van het bedrijf (voor bestuur en personeel).


Werkervaring
1998 – 2003 / VEV / Communicatiemedewerker

In deze periode was het communicatief begeleiden van een fusie tussen drie organisaties een hele uitdaging. In nauwe samenwerking met de communicatieafdelingen van de andere twee organisaties bestonden mijn werkzaamheden uit:
• Vertalen fusiebeleid naar het personeel.
• Ontwikkelen naam en huisstijl voor nieuwe organisatie.
• Organiseren, plannen en begeleiden van de productie van de huisstijlitems.
• Overdracht naam en huisstijl aan nieuwe organisatie door middel van een evenement voor bestuur, directie en personeel.

Daarnaast was ik:
• Eindredacteur en schrijver/interviewer van bedrijfsmagazine en personeelsblad.
• Redacteur en ontwikkelaar van het jaarverslag.
• Ontwikkelaar van nieuwe communicatiemiddelen.
• Organisator van beurzen en evenementen.
• Voorzitter personeelsvereniging.


Overige werkervaring

1981 – 1998 VEV (vereniging tot bevordering van elektrotechnisch vakonderwijs)
• Medewerker PR/voorlichting
• Directiesecretaresse
• Afdelingssecretaresse voor verschillende afdelingen
1980 – 1981 Ziekenfonds Amersfoort e.o., assistent directie-secretaresse

Opleidingen

Coachend adviseren, in-company verzorgd door Van der Hilst (2014)
Facebookmarketing, Frankwatching (2013)
Communicatiemedewerker A en B Van der Hilst (1997 – 1999)
MEAO secretarieel (1978 – 1980)
MAVO-4 (1975 – 1978)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Vrijwilligerswerk 2006 – 2009 Stichting Natuur en Milieu
2011 – heden Secretaris VVE in Soestduinen
Hobby’s Sport (fitness, golf), voeding, koken, lezen, schilderen

Werkgebied

  • Soest 50km
Talentcard®