• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Tot recent heb ik met veel plezier de functie van kantoordirectuer ingevuld bij een organisatie adviesbureau in Leusden Helaas heeft de crisis ons uiteindelijk toch genoodzaakt sterk te reorganiseren…

Persoonlijk

Tot recent heb ik met veel plezier de functie van kantoordirectuer ingevuld bij een organisatie adviesbureau in Leusden Helaas heeft de crisis ons uiteindelijk toch genoodzaakt sterk te reorganiseren en heb ik mijn team, inclusief mijzelf overbodig gemaakt. Na een tijdelijke functie bij een goede relatie, ben ik nu op zoek naar een nieuwe omgeving waar ik mij weer voor 100% kan inzetten.

Door mijn bedrijfskundige en juridische universitaire opleiding en een stevige, gevarieerde werkervaring beheers ik een zeer breed vakgebied. Mijn kerncompetenties zijn analyse, inzicht, overzicht, daadkracht en samenwerking. Ik ben gewend om een team aan te sturen dat verantwoordelijk is voor de interne bedrijfsvoering. Door mijn open en directe houding probeer ik helder te zijn in wat ik wil en waar ik voor sta. Mijn oprechte wens is dat mijn collega’s eenzelfde ruimte voor zichzelf kunnen innemen, uitgenodigd door een bepaalde mate van humor en zelfrelativering.

Lees meer
Stimuleer je carrière, volg je passie, blijf leren!

Werkervaring

Maart 2015 \ juli 2015 Bureaumanager Visualfabriq
Visuafabriq, snel groeiende start –up met SAASoplossing voor tradepromotion marketeers in FMCG, organisatie met circa 10 medewerkers en omzet 900k
• Inrichting van interne ICT organisatie en HR administratie + de beschrijving en advisering rondom de gevolgde werkprocessen

Sept 2011 \ feb 2015 Bureaumanager Turner
Turner, organisatie adviesbureau voor strategie implementatie (omzet ca 7 mln), +- 40 adviseurs, 3 eigenaar-partners
De Bureaumanager is verantwoordelijk voor de integrale interne organisatie - de secundaire processen - van beleid tot en met operatie. Hiervoor gaf ik leiding aan een team van 8 personen. De bureaumanager is onderdeel van het dagelijkse managementteam samen met de HR manager en 1 managing partner. In deze functie was ik verantwoordelijk voor
• de aansturing van een team van 8 personen. Hierin zijn de individuele rollen helderder belegd en is gestuurd op resultaatgericht werken tot grotere klanttevredenheid en eigen werkplezier,
• de financiële administratie, het debiteuren/crediteuren beleid en het contact met de huisaccountant. In 2012 heb ik de pensionering van de huisboekhouder opgevangen en dit gedeeltelijk bij de huisaccountant en gedeeltelijk intern herbelegd. De F&A processen en het inzicht van de bureauleiding in de financiële positie zijn hierdoor sterk verbeterd,
• het samenstellen van de managementinformatie. Deze informatie is onder mijn leiding ontwikkeld naar een vast, maandelijks KPI-boekje, voorzien van al dan niet gevraagd advies. Dit boekje is een vast onderdeel van het 2-wekelijks Management/ Salesoverleg, waar ik gelang het onderwerp deel aan nam,
• de aansturing van de operationele HR administratie. In 2014 is o.a. de gewijzigde wetgeving op gebied van pensioenen succesvol opgenomen in de arbeidsvoorwaarden, waarbij tevens een besparing van 7% voor de werkgever is gerealiseerd,
• het contact met leveranciers en optimalisering van de leverancierscontracten waaronder de verhuurder, het leasebedrijf en onze intermediair voor personeelsverzekeringen,
• projectmatig optimaliseren van de ondersteunende processen en tooling. In 2012 is een nieuw urendeclaratie- en facturatie systeem (2012-Exact Synergy) geïmplementeerd. In 2013 is, mede op rapportage van onze accountant, het proces rondom klantcontract-administratie en facturatie sterk verbeterd.
• in deze functie heb ik 2 x een reorganisatie moeten opstarten.

Juni 2010 \ juli 2011 Praktijkmanager TC IJburg
Tandheelkundig Centrum IJburg en Tandartsenpraktijk Amsterdam (omzet ca 2 mln), +-24 werknemers, 2 eigenaar- partners


Augustus 2008 \ juni 2010 projectleider CRM- en databasemarketing Vodafone
Vodafone Libertel NV, Amsterdam
CRM en/of Databasemarketing heeft als kerndoel het ontwikkelen van factbased marketingstrategien ter ontwikkeling, behoud en verdieping van reeds bestaande klanten. Dit gebeurd op basis van intensieve data-analyse en marketingprogramma’s op basis van PDCA-cyclus. In deze functie heb ik diverse CRM programma’s binnen de afdeling Consumer Business Unit Postpaid ontworpen en geimplementeerd waaronder het intensieve, 3 maanden durende welkomstprogramma van nieuwe post-paid klanten.
Daarnaast was ik als projectleider verantwoordelijk voor de commerciële inrichting en exploitatie van de nieuw ontwikkelde inbound marketing technieken voor callcenter en internet (MyVodafone),


Dec 2000 \ Jan 2007 ING Retail/ Marketing, Amsterdam

2003 – 2007 ING Retail / Customer Intelligence – Senior Consultant Analytical Campaign Management
De senior consultant is verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de DM-jaarkalender en het modelleringsprogramma van een klant- of productsegment. Dit in samenwerking met de segmentmarketeer (budgethouder) en de formulemanagers van de directe kanalen.
Tevens was ik verantwoordelijk voor verschillende projecten waarin vernieuwingen op het gebied van databasemarketing werden uitgetest. In casu een EDM traject voor Nieuwe klanten, de online scoring en database gestuurde verkoop in het callcenter en het opzetten van de datagestuurde marketing op Internetbankieren (beiden mbv Epiphany).
2001 – 2003 ING Groep/ Postbank / Marketing Research – Projectleider kennismanagement
Opdrachtnemer van het MT om de beschikbare marketingkennis van Postbank te organiseren. Heeft geleid tot een voorstel voor een Kennisbank en Kennisorganisatie (eind 2003 geïmplementeerd).
2000 – 2001 ING Groep/ Postbank / Management Development – Marketing Trainee
Traineejaar in de functie van junior Segmentmarketeer. Verantwoordelijk voor het marketingplan en de marketingcampagnes voor het betreffende klantsegment.

Werkervaring

Maart 2015 \ juli 2015 Bureaumanager Visualfabriq
Visuafabriq, snel groeiende start –up met SAASoplossing voor tradepromotion marketeers in FMCG, organisatie met circa 10 medewerkers en omzet 900k
• Inrichting van interne ICT organisatie en HR administratie + de beschrijving en advisering rondom de gevolgde werkprocessen

Sept 2011 \ feb 2015 Bureaumanager Turner
Turner, organisatie adviesbureau voor strategie implementatie (omzet ca 7 mln), +- 40 adviseurs, 3 eigenaar-partners
De Bureaumanager is verantwoordelijk voor de integrale interne organisatie - de secundaire processen - van beleid tot en met operatie. Hiervoor gaf ik leiding aan een team van 8 personen. De bureaumanager is onderdeel van het dagelijkse managementteam samen met de HR manager en 1 managing partner. In deze functie was ik verantwoordelijk voor
• de aansturing van een team van 8 personen. Hierin zijn de individuele rollen helderder belegd en is gestuurd op resultaatgericht werken tot grotere klanttevredenheid en eigen werkplezier,
• de financiële administratie, het debiteuren/crediteuren beleid en het contact met de huisaccountant. In 2012 heb ik de pensionering van de huisboekhouder opgevangen en dit gedeeltelijk bij de huisaccountant en gedeeltelijk intern herbelegd. De F&A processen en het inzicht van de bureauleiding in de financiële positie zijn hierdoor sterk verbeterd,
• het samenstellen van de managementinformatie. Deze informatie is onder mijn leiding ontwikkeld naar een vast, maandelijks KPI-boekje, voorzien van al dan niet gevraagd advies. Dit boekje is een vast onderdeel van het 2-wekelijks Management/ Salesoverleg, waar ik gelang het onderwerp deel aan nam,
• de aansturing van de operationele HR administratie. In 2014 is o.a. de gewijzigde wetgeving op gebied van pensioenen succesvol opgenomen in de arbeidsvoorwaarden, waarbij tevens een besparing van 7% voor de werkgever is gerealiseerd,
• het contact met leveranciers en optimalisering van de leverancierscontracten waaronder de verhuurder, het leasebedrijf en onze intermediair voor personeelsverzekeringen,
• projectmatig optimaliseren van de ondersteunende processen en tooling. In 2012 is een nieuw urendeclaratie- en facturatie systeem (2012-Exact Synergy) geïmplementeerd. In 2013 is, mede op rapportage van onze accountant, het proces rondom klantcontract-administratie en facturatie sterk verbeterd.
• in deze functie heb ik 2 x een reorganisatie moeten opstarten.

Juni 2010 \ juli 2011 Praktijkmanager TC IJburg
Tandheelkundig Centrum IJburg en Tandartsenpraktijk Amsterdam (omzet ca 2 mln), +-24 werknemers, 2 eigenaar- partners


Augustus 2008 \ juni 2010 projectleider CRM- en databasemarketing Vodafone
Vodafone Libertel NV, Amsterdam
CRM en/of Databasemarketing heeft als kerndoel het ontwikkelen van factbased marketingstrategien ter ontwikkeling, behoud en verdieping van reeds bestaande klanten. Dit gebeurd op basis van intensieve data-analyse en marketingprogramma’s op basis van PDCA-cyclus. In deze functie heb ik diverse CRM programma’s binnen de afdeling Consumer Business Unit Postpaid ontworpen en geimplementeerd waaronder het intensieve, 3 maanden durende welkomstprogramma van nieuwe post-paid klanten.
Daarnaast was ik als projectleider verantwoordelijk voor de commerciële inrichting en exploitatie van de nieuw ontwikkelde inbound marketing technieken voor callcenter en internet (MyVodafone),


Dec 2000 \ Jan 2007 ING Retail/ Marketing, Amsterdam

2003 – 2007 ING Retail / Customer Intelligence – Senior Consultant Analytical Campaign Management
De senior consultant is verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de DM-jaarkalender en het modelleringsprogramma van een klant- of productsegment. Dit in samenwerking met de segmentmarketeer (budgethouder) en de formulemanagers van de directe kanalen.
Tevens was ik verantwoordelijk voor verschillende projecten waarin vernieuwingen op het gebied van databasemarketing werden uitgetest. In casu een EDM traject voor Nieuwe klanten, de online scoring en database gestuurde verkoop in het callcenter en het opzetten van de datagestuurde marketing op Internetbankieren (beiden mbv Epiphany).
2001 – 2003 ING Groep/ Postbank / Marketing Research – Projectleider kennismanagement
Opdrachtnemer van het MT om de beschikbare marketingkennis van Postbank te organiseren. Heeft geleid tot een voorstel voor een Kennisbank en Kennisorganisatie (eind 2003 geïmplementeerd).
2000 – 2001 ING Groep/ Postbank / Management Development – Marketing Trainee
Traineejaar in de functie van junior Segmentmarketeer. Verantwoordelijk voor het marketingplan en de marketingcampagnes voor het betreffende klantsegment.

Lees meer

Opleiding

1994 – 2000 Internationaal Recht – Universiteit van Amsterdam
Meester-titel in juni 2000. Scriptie: ´een digitaal alternatief voor de geschreven handtekening´.

1989 – 1992 Bedrijfskunde – Nijenrode Business University.
BBA graad behaald in juni 1992. Gedurende de opleiding een uitwisseling van januari 1992 tot mei 1992 met Helsinki School of Economics (MBA), Finland.

1983 – 1989 – VWO – Thomas More College, Oudenbosch
Diploma behaald met Nlds, talen, Economie 1 en 2 en Wiskunde A


Aanvullende opleidingen en trainingen:

Juni /juli 2015 – Alex van Groningen opleidingsinstituut
Op dit moment volg ik de 5 daagse opleiding ‘Controller in een week’.

2008 – Prince2Foundation
Projectmanagement

2004/2005 - ING Master of Marketing – TIAS Tilburg
Verschillende marketingmodules in het kader van het ING Programma.

2001 - Database & Relationship Marketing - ING Institute DBM.
Afgerond met paper: ´het verhogen van de share of wallet bij onze spaarklanten´.

Overige vaardigheden en competenties
• Vloeiend in Nederlands en Engels, vaardig in Frans en Duits.
• Zeer vaardig met alle onderdelen van Microsoft Office.

Opleiding

1994 – 2000 Internationaal Recht – Universiteit van Amsterdam
Meester-titel in juni 2000. Scriptie: ´een digitaal alternatief voor de geschreven handtekening´.

1989 – 1992 Bedrijfskunde – Nijenrode Business University.
BBA graad behaald in juni 1992. Gedurende de opleiding een uitwisseling van januari 1992 tot mei 1992 met Helsinki School of Economics (MBA), Finland.

1983 – 1989 – VWO – Thomas More College, Oudenbosch
Diploma behaald met Nlds, talen, Economie 1 en 2 en Wiskunde A


Aanvullende opleidingen en trainingen:

Juni /juli 2015 – Alex van Groningen opleidingsinstituut
Op dit moment volg ik de 5 daagse opleiding ‘Controller in een week’.

2008 – Prince2Foundation
Projectmanagement

2004/2005 - ING Master of Marketing – TIAS Tilburg
Verschillende marketingmodules in het kader van het ING Programma.

2001 - Database & Relationship Marketing - ING Institute DBM.
Afgerond met paper: ´het verhogen van de share of wallet bij onze spaarklanten´.

Overige vaardigheden en competenties
• Vloeiend in Nederlands en Engels, vaardig in Frans en Duits.
• Zeer vaardig met alle onderdelen van Microsoft Office.

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend)

Hobby's & interesses

Ik houd van reizen, (wedstrijd)zeilen, buiten zijn en sociale activiteiten.
• In 2007 heb ik gedurende 8 maanden gewoond in Barcelona.
• In 1993 heb ik gedurende 1 jaar gereisd en gewerkt in Indonesië en Australië.

Hobby's & interesses

Ik houd van reizen, (wedstrijd)zeilen, buiten zijn en sociale activiteiten.
• In 2007 heb ik gedurende 8 maanden gewoond in Barcelona.
• In 1993 heb ik gedurende 1 jaar gereisd en gewerkt in Indonesië en Australië.

Lees meer

Eigenschappen

Door mijn bedrijfskundige en juridische universitaire opleiding en een stevige, gevarieerde werkervaring beheers ik een zeer breed vakgebied. Mijn kerncompetenties zijn analyse, inzicht, overzicht, daadkracht en samenwerking. Ik ben gewend om een team aan te sturen dat verantwoordelijk is voor de interne bedrijfsvoering. Door mijn open en directe houding probeer ik helder te zijn in wat ik wil en waar ik voor sta. Mijn oprechte wens is dat mijn collega’s eenzelfde ruimte voor zichzelf kunnen innemen, uitgenodigd door een bepaalde mate van humor en zelfrelativering.

Kerncompetenties
Financiële en juridische kennis, sterk cijfermatig inzicht, analyse van kengetallen, projectmatig werken, verbeteren van operationele processen, teambuilding en samenwerken, analytisch en daadkrachtig, neemt graag verantwoordelijkheden aan, maar weet ook goed risico’s in te schatten wanneer backup of specifieke expertise nodig is.

Eigenschappen

Door mijn bedrijfskundige en juridische universitaire opleiding en een stevige, gevarieerde werkervaring beheers ik een zeer breed vakgebied. Mijn kerncompetenties zijn analyse, inzicht, overzicht, daadkracht en samenwerking. Ik ben gewend om een team aan te sturen dat verantwoordelijk is voor de interne bedrijfsvoering. Door mijn open en directe houding probeer ik helder te zijn in wat ik wil en waar ik voor sta. Mijn oprechte wens is dat mijn collega’s eenzelfde ruimte voor zichzelf kunnen innemen, uitgenodigd door een bepaalde mate van humor en zelfrelativering.

Kerncompetenties
Financiële en juridische kennis, sterk cijfermatig inzicht, analyse van kengetallen, projectmatig werken, verbeteren van operationele processen, teambuilding en samenwerken, analytisch en daadkrachtig, neemt graag verantwoordelijkheden aan, maar weet ook goed risico’s in te schatten wanneer backup of specifieke expertise nodig is.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Onderzoek
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Binnen 2 maanden

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van barbara Schrijver te bekijken