Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Jan-Cuno Lucassen

Jan-Cuno Lucassen

Operational Director

Personalia

Leeftijd
50 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

• Commerciële en operationele director met focus op klanttevredenheid en omzet
• Signaleren en benutten van kansen; gaat voor structurele oplossingen d.m.v. procesoptimalisatie
• Coachende leider, zelfstandige teamspeler, verbindende kracht en organisatie sensitief
• Open, betrokken en betrouwbaar, zorgt voor lange termijn relaties
• Pragmatische instelling, gedreven en positief

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Collega’s, klanten en vrienden over Jan-Cuno:
Is een organisator en heeft overzicht
Komt met oplossingen
Betrokken en integer
Gedreven om iets succesvol af te ronden
Is oprecht geïnteresseerd
Heeft evenwichtig gevoel voor commercialiteit
Creëert draagvlak bij het leidinggeven
Is nauwkeurig en betrouwbaar
Heeft sterk empatisch vermogen en is sociaal
Is klantgericht, representatief en communicatief

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Automotive
  • Detailhandel & retail
Carrièreniveau:
  • Directie
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2016-2018 Pon
Operational Manager bij: Bentley/ Bugatti/ Lamborghini (Pon Luxury Cars) en SITECH Nederland BV (Pon Equipment & Pon Power).
• Aanspreekpunt voor de OEM’s en contact met de regiomanagers opgeschroefd.
• Klanttevredenheid verhoogd, o.a. door invoering van het nabellen van klanten en pro-actief benaderen met servicemogelijkheden en acties.
• Verantwoordelijk voor Aftersales (serviceadviseurs, monteurs, onderdelen, accessoires).
• Verkoop onderdelen/ accessoires verhoogd, ondanks verlies van grote zakelijke klant.
• Gezorgd voor management informatie en KPI’s om resultaten van de helpdesk te verbeteren.
• Operationele zaken, zoals ICT-projecten, interne verbouwing/verhuizing, wijziging in Wet- en regelgeving, commerciële uitstraling showroom. Structuur in processen aangebracht.
• Local Compliance Officer en Trainings Coordinator: zorgen voor voldoen aan wettelijke eisen en trainings-eisen van OEM.
• Werkafspraken tussen sales en aftersales gemaakt en gezorgd voor betere samenwerking.
• Aansturing van service adviseurs, werkplaatsvoorman, gastvrouwen, chauffeurs en helpdesk.
• Efficiency verhoogd in proces van serviceaanvragen, trainingen en verwerking van facturen.
• Communicatie tussen de service adviseurs en werkplaats verbeterd d.m.v. dagelijks overleg en invoering van digitale werkorder.
• Samenwerking tussen teams (intern) en met andere Pon-bedrijven opgezet en gestimuleerd.

2013-2016 Aldi Zaandam BV
Districtleider van 9 filialen, 70 medewerkers
• Aansturing op operationeel, commercieel en strategisch vlak.
• Klanttevredenheid verbeteren (mystery shoppers ingehuurd); focus op klant, commercieel winkelbeeld en daarmee verhoging van omzet.
• Personeelskosten en -beleid: gezorgd voor betere opleiding en coaching van filiaalleiders en medewerkers. Verjonging van personeelsbestand, flexibiliteit verhoogd. Resulteerde in positievere werkhouding en lagere kosten, minder uitstroom van medewerkers.
• Openen nieuw filiaal.
• Lekkage resultaten en fraude beheersing: verbeteren van processen, werkafspraken, strakke controle op administratie en naleving van procedures.
• Tevreden klanten n.a.v. snellere en positieve klachtenafhandeling.

2011-2012 Opzet van eigen bedrijf
• Businessplan geschreven en marktonderzoek uitgevoerd om Fitness & Spa-concept achter de douane op Schiphol op te starten.

2009-2011 International MBA
• Amsterdam University of Applied Sciences, Post-Graduate Programmes. Vakken: Marketing, Finance, Operations Management, Leadership en Change Management. Gemiddeld cijfer 8.

2005-2010 Delta Lloyd Bank
Teammanager Afdeling Beleggingsadvies, 6 teamleden (HBO+), 2.700 adviesklanten, 22.000 beleggingsklanten.
• Aansturing op commercieel, personeel en operationeel vlak.
• Klanttevredenheid en omzet.
• Marketing en communicatie: strategie bepaald en marketingacties opgezet, meer klanten, maar ook hogere omzet door meer transacties en stijging van vermogen op de rekeningen.
• Processen m.b.t. ICT, orderverwerking, telefoonafhandeling, klachtafhandeling, CRM verbeteren.
• Projecten uitgevoerd, zoals de introductie van online bankieren.
• Rapportages gecreëerd, om team beter te kunnen sturen en MT te informeren.
• Banden met Tussenpersonen versterkt om dienstverlening van Beleggingsadvies te verkopen.
• Teamleden klantgerichter gemaakt.
• Samenwerking met andere afdelingen verbeterd, waardoor bijv. fouten in transacties zijn verminderd en schadeclaims afnamen.

2003-2005 Fortis MeesPierson Intertrust, Relationship Manager
• Relatiebeheer voor 115 grote internationale zakelijke klanten.
• Klanten beter bediend door snel en tijdig service te verlenen.
• Nieuwe leads genereren en omzet bij bestaande klanten verhoogd.
• Cross selling door achterhalen van klantbehoefte en andere diensten van Fortis aan te bieden.
2001-2003 Fortis Nederland, Management Trainee
• 5 projecten uitgevoerd bij de afdelingen Retail Banking, Investment Management, MeesPierson Private Wealth Management, Financial Markets, Vastgoed Financieringen.

Opleidingen

2009-2011 International MBA, Amsterdam University of Applied Sciences
1996-2000 HBO Management, Economie en Recht, Haagse Hogeschool.
1994-1996 WO Nederlands Recht, Rijksuniversiteit Leiden.
1993-1994 WO Economie, University of Surrey, Guildford, Engeland.
1986-1993 VWO, Willem de Zwijger College, Bussum.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Tennis, skiën, lezen

Werkgebied

  • Amsterdam 100km
Talentcard®