• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2010 – 2012 Onderzoeksassistente PPI (certificaat: ja), Dimence, Deventer
Werkzaamheden: In het kader van het onderzoek naar de effectiviteit van de Pleegouder-Pleegkind Interventie (PPI) heb ik samen met andere onderzoeksassistenten, de omgang tussen pleegkind en pleegouder gescoord aan de hand van de Emotional Availability Scale (EAS).

2012 Testleidster Fonemische Analyse Test, Rijksuniversiteit, Groningen
Werkzaamheden: In de maanden maart en april 2012 heb ik, in samenwerking met andere onderzoeksassistenten, onderleiding van prof. dr. K.P. van den Bos, bij ± 100 leerlingen op diverse
reguliere basisscholen de Eén-Minuut-Test, de Klepel en de Fonemische Analyse Test (FAT) afgenomen, ten behoeve van het ontwikkelen van normen voor de FAT voor de Commissie Testaangelegenheden (COTAN).

2012 Stage & ziektevervanging Onderwijsstichting Arcade, Onderwijsstichting Arcade, Hardenberg
Werkzaamheden: In de periode november 2011 t/m juli 2012 heb ik stage gelopen bij Onderwijsstichting Arcade. Gedurende mijn stageperiode heb ik, op verzoek van de voorzitter van het College van Bestuur, mijn stagebegeleider Dhr. J. Vissering (NVO Orthopedagoog-Generalist) tijdens zijn ziekteperiode 6 weken
vervangen. Mijn werkzaamheden bij Onderwijsstichting Arcade betroffen onder andere het voorbereiden en uitvoeren van psychodiagnostisch onderzoek aan de hand van tests, gesprekken, observaties en vragenlijsten, de verslaglegging en de nabespreking van het psychodiagnostisch onderzoek, het bijwonen van leerlingbesprekingen en deelname aan het Zorg Advies Team (ZAT).

2012 – 2015 Orthopedagoog IJsselgroep, IJsselgroep, Zwolle
Werkzaamheden: Als orthopedagoog heb ik bij de IJsselgroep diverse werkzaamheden verricht. Op het gebied van Passend Onderwijs heb ik mij bezig gehouden met het voorbereiden en uitvoeren van psychodiagnostisch onderzoek (aan de hand van tests, gesprekken, observaties en vragenlijsten), maar ook met de verslaglegging en de nabespreking van het psychodiagnostisch onderzoek met ouders/verzorgers, schoolteams en externe instellingen/instanties. Tevens was ik binnen de IJsselgroep werkzaam als dyslexiebehandelaar. Ik heb mij op het gebied van dyslexie bezig gehouden met het screenen van leesdossiers, het voorbereiden, uitvoeren, verslaan en nabespreken van dyslexieonderzoek en het opstellen, uitvoeren en evalueren van behandelplannen. Hierbij onderhield ik nauwe contacten met
ouders/verzorgers en schoolteams en (indien nodig) externe instellingen/instanties. Andere werkzaamheden waren deelname aan teamvergaderingen, bijscholingsdagen en deelname aan de
werkgroep E-learning.

Werkervaring

2010 – 2012 Onderzoeksassistente PPI (certificaat: ja), Dimence, Deventer
Werkzaamheden: In het kader van het onderzoek naar de effectiviteit van de Pleegouder-Pleegkind Interventie (PPI) heb ik samen met andere onderzoeksassistenten, de omgang tussen pleegkind en pleegouder gescoord aan de hand van de Emotional Availability Scale (EAS).

2012 Testleidster Fonemische Analyse Test, Rijksuniversiteit, Groningen
Werkzaamheden: In de maanden maart en april 2012 heb ik, in samenwerking met andere onderzoeksassistenten, onderleiding van prof. dr. K.P. van den Bos, bij ± 100 leerlingen op diverse
reguliere basisscholen de Eén-Minuut-Test, de Klepel en de Fonemische Analyse Test (FAT) afgenomen, ten behoeve van het ontwikkelen van normen voor de FAT voor de Commissie Testaangelegenheden (COTAN).

2012 Stage & ziektevervanging Onderwijsstichting Arcade, Onderwijsstichting Arcade, Hardenberg
Werkzaamheden: In de periode november 2011 t/m juli 2012 heb ik stage gelopen bij Onderwijsstichting Arcade. Gedurende mijn stageperiode heb ik, op verzoek van de voorzitter van het College van Bestuur, mijn stagebegeleider Dhr. J. Vissering (NVO Orthopedagoog-Generalist) tijdens zijn ziekteperiode 6 weken
vervangen. Mijn werkzaamheden bij Onderwijsstichting Arcade betroffen onder andere het voorbereiden en uitvoeren van psychodiagnostisch onderzoek aan de hand van tests, gesprekken, observaties en vragenlijsten, de verslaglegging en de nabespreking van het psychodiagnostisch onderzoek, het bijwonen van leerlingbesprekingen en deelname aan het Zorg Advies Team (ZAT).

2012 – 2015 Orthopedagoog IJsselgroep, IJsselgroep, Zwolle
Werkzaamheden: Als orthopedagoog heb ik bij de IJsselgroep diverse werkzaamheden verricht. Op het gebied van Passend Onderwijs heb ik mij bezig gehouden met het voorbereiden en uitvoeren van psychodiagnostisch onderzoek (aan de hand van tests, gesprekken, observaties en vragenlijsten), maar ook met de verslaglegging en de nabespreking van het psychodiagnostisch onderzoek met ouders/verzorgers, schoolteams en externe instellingen/instanties. Tevens was ik binnen de IJsselgroep werkzaam als dyslexiebehandelaar. Ik heb mij op het gebied van dyslexie bezig gehouden met het screenen van leesdossiers, het voorbereiden, uitvoeren, verslaan en nabespreken van dyslexieonderzoek en het opstellen, uitvoeren en evalueren van behandelplannen. Hierbij onderhield ik nauwe contacten met
ouders/verzorgers en schoolteams en (indien nodig) externe instellingen/instanties. Andere werkzaamheden waren deelname aan teamvergaderingen, bijscholingsdagen en deelname aan de
werkgroep E-learning.

Lees meer

Opleiding

2001 – 2007 VWO (diploma: ja), Esdal College, Emmen

2009 Cursus Vingeralfabet (diploma: ja), Nederlandse Vereniging voor Slechthorenden, Groningen

2008 – 2012 Orthopedagogiek (diploma: ja), Rijksuniversiteit Groningen, Groningen

2012 NVO Basisaantekening Diagnostiek (certificaat: ja), Rijksuniversiteit Groningen, Groningen

2012 Cursus methode Zo Leer je Kinderen Lezen en Spellen (ZLKLS), IJsselgroep, Apeldoorn

2014 Cursus Dyslexiebehandeling van Onderwijszorg Nederland (ONL), IJsselgroep, Zwolle

2015 Cursus Diagnostiek van Dyscalculie, IJsselgroep, Apeldoorn/Doetinchem

Opleiding

2001 – 2007 VWO (diploma: ja), Esdal College, Emmen

2009 Cursus Vingeralfabet (diploma: ja), Nederlandse Vereniging voor Slechthorenden, Groningen

2008 – 2012 Orthopedagogiek (diploma: ja), Rijksuniversiteit Groningen, Groningen

2012 NVO Basisaantekening Diagnostiek (certificaat: ja), Rijksuniversiteit Groningen, Groningen

2012 Cursus methode Zo Leer je Kinderen Lezen en Spellen (ZLKLS), IJsselgroep, Apeldoorn

2014 Cursus Dyslexiebehandeling van Onderwijszorg Nederland (ONL), IJsselgroep, Zwolle

2015 Cursus Diagnostiek van Dyscalculie, IJsselgroep, Apeldoorn/Doetinchem

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Goed), Nederlands (Goed), Duits (Matig), Italiaans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Goed), Nederlands (Goed), Duits (Matig), Italiaans (Matig)

Hobby's & interesses

Lezen, tekenen en dansen.

Hobby's & interesses

Lezen, tekenen en dansen.

Eigenschappen

Doorzettingsvermogen, flexibel, enthousiast, gedreven, zelfstandig,
maar ook een teamplayer, sociaal, deskundig en leergierig.

Eigenschappen

Doorzettingsvermogen, flexibel, enthousiast, gedreven, zelfstandig,
maar ook een teamplayer, sociaal, deskundig en leergierig.

Mijn actuele situatie

  • Sector: Onderwijs
  • Carrièreniveau: Beperkt ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Mariska van der Velde te bekijken