
Personalia
- Leeftijd
- 57 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
SPECIALISME
• Advisering en ondersteuning met commerciële drive binnen klantgerichte dienstverlening en hoogwaardige productportfolio,
• Identificeren van potentiele klantsegmenten, vertalen en ontwikkelen naar geïntegreerde concepten,
• Formuleren strategisch plan, kijkend vanuit uiteenlopende invalshoeken naar organisatie met aanbod/boodschap,
• Opzetten van tactische en operationele trajecten d.m.v. inzet stapsgewijze methodieken en werkwijzen,
• Vanuit people management, op motiverende en inspirerende manier, dagelijks aansturen van resultaatgerichte trajecten,
• Ontwikkelen en uitvoeren van structurele klantprogramma’s via (geïnitieerde) management registratiesystemen,
• Formuleren en presenteren van resultaatgerichte voorstellen en hoogwaardige werkprocedures,
COMPETENTIES
• Commerciële drive met adviserende en proactieve werkhouding aangaan van duurzame (klant)relaties,
• Vanuit grote gedrevenheid, werkend via klantmanagementtechnieken en processen,
• Leergierig door het continu vergaren en eigen maken van kennis m.b.t. complexe processen; veranderingen en ontwikkelingen.
• Conceptmatig projectmanagement en verandermanagement (beschrijving; ontwikkelen en uitvoeren/aansturen),
• Organisatorisch waardoor in staat problemen te signaleren en te vertalen naar service/klantgerichte oplossing,
• Leidinggeven: inspirerend en structureel coaching via een motiverende en enthousiaste werkhouding
• Collegiaal en intensieve samenwerking op alle niveaus en bedrijfsonderdelen,
• In staat brug te slaan en verbintenis leggen, zowel tussen interne disciplines als met externe gevestigde partners.
Hier ben ik écht goed in
analyse advies actie
# verhogen klantbediening
# samensmelting bedrijfsvoering
# afstemming marktbewerking
# versterken van samenwerking partnerships
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Jan. 2014 – Heden ZZP-basis projectmatig ondersteunen van diverse organisaties
Analyse; Advies en Actie – Geïntegreerd Klantmanagement
…het opnieuw ontdekken/ herontdekken van je eigen organisatie. En altijd vanuit uw klant handelen.
Het doel is het optimaliseren van de organisatiestructuur en implementeren van een efficiëntere werkwijze. Gevolg is verandering en innovatie. Je stemt het aanbod, in combinatie met klantcontact en klantbediening, beter op elkaar af. Dit resulteert in een optimale beleving en ervaring van klant richting de organisatie. Hiervoor is een multidisciplinaire en duurzame samenwerking essentieel.
• In kaart brengen van klant en markt, d.m.v. inventarisatie en beoordeling doelgroep; marktsegment en interne expertises,
• Ontwikkeling programma’s via indeling van structurele fases,
• Afstemming interne processen en werkwijzen in samenwerking met versterken van verbintenissen afdelingen,
• Bepalen en opstellen projectplan en implementatie tactische oplossingen, inspelend op actuele knelpunten,
• Inzetten/verbeteren van (werk)processen en realisatie (kosten)efficiënte uitvoering,
• Stapsgewijs werkend aan een effectief en duurzaam klantbediening; marktbewerking; bedrijfsvoering en management.
Accounts : Sportcentrum; HoReCa gelegenheid; Import organisatie; Goed doel; Zorginstelling; Adviesbureau Assuranties.
01-01-2012 tot 31-12-2013
Nederlandse Hartstichting te Den Haag
Coördinator Acquisitie en Relatiebeheer
• Verantwoordelijk voor het werving-; behoud- en verbeterprogramma’s binnen specifieke donateur segmenten,
• Opstellen strategisch plan en verantwoordelijk voor realisatie van persoonlijke benadering,
• Ontwikkelen van methodes en materialen om de realisatie van de plannen te ondersteunen,
• Initiëren, coördineren en geef uitvoering aan de activiteiten zowel in- als extern en zie toe op de kwaliteit,
• Beoordelen en analyseren van klantdata, vervolgens vertalen naar segmenten,
• Aansturen en managen van campagnes die door externe partners (cross channel - dm; edm; tm; event driven en online) worden uitgevoerd en verantwoordelijk voor de condities waaronder deze samenwerking plaatsvindt,
• Signaleren kansen en marktontwikkelingen,
• Ontwikkelen van contact strategieën en operationeel beleid,
• Onderzoek naar mogelijk samenwerkingen en doet voorstellen daartoe.
1-1-2011 tot 31-12-2011
Mindwize (Fullservice Direct Marketing bureau – Chari markt) te Hoofddorp
Senior Accountmanager
• Opzetten en implementeren van strategieën voor je klant portfolio (jaarplan werving, behoud en verbetering),
• Gedetaillerde campagne planning, d.w.z. identificeren en uitvoeren van juiste direct marketing technieken om de doelstellingen van de klant te verwezenlijken,
• Het adviseren over en ontwikkelen van fondsenwervingconcepten (cross channel en new media benadering),
• Data analyse en strategische segmentatie,
• Analyseren van de resultaten uit je klant port folio en bijsturen waar vereist,
• Verhogen van klanttevredenheid door effectief klantcontact/service en goede resultaten,
• Uitvoeren en bewaken van het niveau van efficiency en productiviteit,
• Samenwerken met en ondersteunen van het projectteam.
Account: Dokters van de Wereld; Mercy Ships; Amazone Kinderen; Gandhi World Food Fund Ned. en Duits.; Dierenbescherming; AMREF
24-3-2006 tot 31-12-2010
2006-2010 TREFCON Direct Marketing Services (Fullservice Direct Marketing organisatie) te Weesp
2008-2010 : Sales manager (incl. MT-lid)
• Gelijksoortige werkzaamheden als in de functie van Senior Accountmanager,
• Coachen en motiveren op een pro-actieve manier van de afdeling Account,
• Afdeling naar een hoger level aansturen door middel van wegwijs maken binnen direct marketing,
• Bedenken en uitvoeren direct marketing en fondsenwervings activiteiten tbv werving nieuwe klanten,
• Klant adviseren bij het opzetten van een databasegestuurde werkomgeving (o.a. ontwikkeling, management, segmenteren, verrijking, analyse),
• Uitvoering databasegerelateerde activiteiten naar strategische en interactieve marketing,
• Verantwoordelijk voor targets binnen de afdeling account,
• MT lid – Uitstippelen en overbrengen dagelijks beleid (werkprocessen en procedures) en bedrijfsdoelstellingen,
• MT lid – Nauwere en commerciëlere samenwerking tussen de afdelingen.
Accounts: o.a. Staatsbosbeheer; Sara Lee; Miele Professionals; Bedrijfschap Horeca en Catering; BNN; IDG Nederland; G+J Publishing; Natuurmonumenten; World of Credits; Domino Piza; Aids Fonds.
2006-2008 : Senior Account manager
• Acquisitie - genereren new business via telefonische acquisitie (BtoB en BtoC),
• Relatiebeheer – behoud van de klantenportefeuille,
• Bedenken en ontwikkelen cross- en upselling concepten binnen bestaande klantenbestand,
• Opstellen van acquisitie/accountplan (strategisch; operationeel en tactisch),
• Organisatie vertegenwoordigen op beurzen; seminars en netwerkbijeenkomsten,
• Opstellen van offertes,
• Verzamelen en analyseren van informatie en trends vanuit klant, markt en interne organisatie,
• Adviseren van klantwensen/behoeften naar strategische en operationele marktbewerking en promotionele oplossingen,
• Formuleren wervings-, behoud- en verbeterprogramma’s, via een mix van off- en online kanalen (cross channel o.a. Mail; Telefoon; E-mail; Web; Event Driven; Face to Face; Fulfilment),
• Advisering samenstelling uiting (o.a. boodschap, content, vorm, tijdstip, verzendwijze)
• Beschrijven van projectplan en werkprocessen,
• Presenteren direct marketing gerelateerde dienstverlening en activiteiten,
• Verantwoordelijke voor persoonlijke target,
• Verantwoordelijk en bewaking projectgang (uitvoering, bijsturing, resultaat, budget en deadline),
• Rapporteren en evalueren van resultaten en tevredenheid met klant,
• Doorvertalen naar vervolgtrajecten.
Accounts: o.a. FPG; Hersenstichting; Rederij Vooruit; Bibliotheek Rotterdam; Palazzo; Tramedico; Hirschman; Decapolis; Nederlandse Sportvisserij; Lensway; HME Group; ABC Incasso.
1-2-2004 tot 23-3-2006
Ligtenberg & Scholte in ’t Hof Creatieve Communicatie (Creatief en Strategisch Reclamebureau) te Delden
Account manager voor Mkb en Major accounts
• Acquisitie - genereren new business via telefonische acquisitie,
• Relatiebeheer – behoud van de klantenportefeuille,
• Bedenken en ontwikkelen cross- en upselling concepten binnen bestaande klantenbestand,
• Opstellen van acquisitie/accountplan,
• Organisatie vertegenwoordigen op beurzen; seminars en netwerkbijeenkomsten,
• Opstellen van offertes,
• Verzamelen en analyseren van informatie en trends vanuit klant, markt en interne organisatie,
• Doorvertalen van klantwensen/behoeften naar strategische en operationele marktbewerking en promotionele oplossingen,
• Formuleren voorstellen met betrekking tot reclame uitingen (o.a. huisstijl, communicatie, website, advertentie)
• Beschrijven van projectplan,
• Verantwoordelijke voor persoonlijke target.
Accounts : o.a. Schuurman Schoenen; Hewlett Packard; Huuskes Versproducten; Braamhaar Hoveniers.
1-4-2001 tot 31-1-2004
European Communication Masters (Full Service Database Marketing Organisatie) te Amsterdam
Account/Project manager voor Major accounts & Multinationals
• Acquisitie - genereren new business via telefonische acquisitie (BtoB en BtoC),
• Relatiebeheer – behoud van de klantenportefeuille,
• Bedenken en ontwikkelen cross- en upselling concepten binnen bestaande klant,
• Organisatie vertegenwoordigen op beurzen; seminars en netwerkbijeenkomsten,
• Opstellen van offertes,
• Verzamelen en analyseren van informatie en trends vanuit klant, markt en interne organisatie,
• Doorvertalen van klantwensen/behoeften naar strategische en operationele marktbewerking en promotionele oplossingen,
• Adviseren bij het opzetten en uitvoeren van databasegestuurde marketing (ontwikkeling, management, segmenteren, verrijking, analyse) naar persoonlijke en interactieve communicatie,
• Adviseren en formuleren wervings-, behoud- en verbeterprogramma’s, via een mix van traditionele en digitale kanalen (o.a. Mail; Telefoon; E-mail; RTV; Event Driven; SMS; Web),
• Advisering samenstelling uiting (o.a. boodschap, content, vorm, tijdstip, verzendwijze),
• Beschrijven van projectplan en werkprocessen,
• Verantwoordelijke voor persoonlijke target,
• Verantwoordelijk en bewaking projectgang (uitvoering, bijsturing, resultaat, budget en deadline),
• Rapporteren en evalueren van resultaten en tevredenheid met klant,
• Doorvertalen naar vervolgtrajecten.
Accounts: o.a. Landal Greenparcs; Nederlandse Spoorwegen; Fortis; Imperbel; PON; KPN België; Dienst Welzijn Amsterdam; Stage Holding; Mars.
1-1-1996 tot 30-3-2001
Basko Healthcare (Producent en Handelsonderneming Medische Hulpmiddelen) te Amsterdam
1998-2001 : Account manager
• Advisering en verkoop van bandages, orthopedische hulpmiddelen en prothesen (face-to-face),
• Actief genereren van new business en het uitbouwen van bestaande relaties,
• Genereren van nieuwe afzetmarkten en benaderen van beinvloedbare partijen (o.a. voorschrijvers, zorginstellingen),
• Vertegenwoordigen van organisatie op beurzen, seminars en patientendagen,
• Opstellen en uitvoeren van jaarprognoses en account rapportages.
1996-1997 : Hoofd Customer Service
• Dagelijks leidinggeven en aansturen van de afdeling Customer Service, Magazijn en Productiehoofden (7 Fte),
• Het opleiden en begeleiden van medewerkers,
• Telefonisch orders aannemen, adviseren, informatie verschaffen,
• Ondersteuning buitendienst,
• Opstellen en verwerken van offerteaanvragen en wekelijkse rapportages,
• Beschrijven van de werkprocessen en de ISO 9001 certificering.
Opleidingen
14-07-1993 tot 20-06-1996
Hogeschool Utrecht - Avondopleiding HEAO Marketing en Communicatie
08-08-1990 tot 27-05-1993
Goois Dag- en Avondopleiding - Avondopleiding MEAO CE
Meer over mij
Werkgebied


